: Namazınızı genelde nasıl kılıyorsunuz ?
HUVE'L AZİZ
SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE
Yukarda naklettiğin hadislerin şerhlerinide yaz diyecem ama demiyorum çünkü sen zahirine bakarak hemen hükmü vermişsin. Orda kafir kelimesinden kast edilen nedir hakkın üzerini örtme mi yoksa itikadi bir küfür mü veya fıkhi bir küfür mü? Tabi bunlar seni niye ilgilendirsin ki değil mi sen zahirinde geçen kelimeyi almışsın hemen hükmü vermişsin.
Ehl-i sünnet hadis mecmualarında geçen meşhur bir hadis var çiftçiler hakkında aklımda kaldığı kadarıyla rivayette Peygamber çiftçilere kafir demekte idi. Şimdi ben bu rivayetin zahirine bakıp nerde bir çiftçi varsa ona kafir mi demem gerek veya mustazaf ile gayri mustazaf mı demem gerek. Tabiki hayır orda kafir kelimesinden kasıt hakkı örtmedir yani çiftçiler tarlaya attıkları ürünün üstünü örttüklerinden dolayı o dönemin toplumunda bu tabir kullanılırdı.
Senin gibi zahirine bakarsak şianın en müteber kabul ettiği Nehcül Belağa da neden İmam kendi döneminde onun imametini inkar eden hakkını gasp eden hatta sizin deyiminizle (ben bu olaya da inanmıyorum) Hz Zehra (s.a)'nın kapısını yakan çocuğunun düşmesine sebebp olan ve şehid olmasına da sebep olanlara kafir demedi? Üçüncü halife Osman muhasa altında iken neden İmam kendi öz evlatlarını Osmanın kapısına koyup Osmanı korudu Osman imameti red etmişti İmamın hakkını gasp etmişti İmamın yarenlerine zulm etmişti Ebu Zer'i sürgüne göndermişti İmam neden nasıl olsa kafirdir bana ne gebersin demedi. Yoksa İmam bir kafirimi korudu?
HUVE'L AZİZ
SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE
Yukarda naklettiğin hadislerin şerhlerinide yaz diyecem ama demiyorum çünkü sen zahirine bakarak hemen hükmü vermişsin. Orda kafir kelimesinden kast edilen nedir hakkın üzerini örtme mi yoksa itikadi bir küfür mü veya fıkhi bir küfür mü? Tabi bunlar seni niye ilgilendirsin ki değil mi sen zahirinde geçen kelimeyi almışsın hemen hükmü vermişsin.
Ehl-i sünnet hadis mecmualarında geçen meşhur bir hadis var çiftçiler hakkında aklımda kaldığı kadarıyla rivayette Peygamber çiftçilere kafir demekte idi. Şimdi ben bu rivayetin zahirine bakıp nerde bir çiftçi varsa ona kafir mi demem gerek veya mustazaf ile gayri mustazaf mı demem gerek. Tabiki hayır orda kafir kelimesinden kasıt hakkı örtmedir yani çiftçiler tarlaya attıkları ürünün üstünü örttüklerinden dolayı o dönemin toplumunda bu tabir kullanılırdı.
Senin gibi zahirine bakarsak şianın en müteber kabul ettiği Nehcül Belağa da neden İmam kendi döneminde onun imametini inkar eden hakkını gasp eden hatta sizin deyiminizle (ben bu olaya da inanmıyorum) Hz Zehra (s.a)'nın kapısını yakan çocuğunun düşmesine sebebp olan ve şehid olmasına da sebep olanlara kafir demedi? Üçüncü halife Osman muhasa altında iken neden İmam kendi öz evlatlarını Osmanın kapısına koyup Osmanı korudu Osman imameti red etmişti İmamın hakkını gasp etmişti İmamın yarenlerine zulm etmişti Ebu Zer'i sürgüne göndermişti İmam neden nasıl olsa kafirdir bana ne gebersin demedi. Yoksa İmam bir kafirimi korudu?
Yorum