Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

    [quote author=Kızılbaş link=topic=5054.msg39737#msg39737 date=1246142531]
    Biz Musanın annesine vahyettik ki ona süt versin. (Ve dedik ki) onun canından korktuğun zaman onu nehre indir ve hiç korkma, üzülme...(Kasas; . 7)
    [/quote]

    Buda ayet işte

    Peygamberliğe gelince Kuranda Allahın kuluyla 3 şekilde konuştuğu yazıyor.
    Sonuncusu kalbe ilham olur diyor ki bu normal insanlardada olur.O zaman İnsanların hemen hemen hepsinin peygamber olması gerekirdi

    Yorum


      #17
      Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

      7-8-9- "Musa'nın annesine vahyettik..." Bu vahyin peygamberlik vahyi değil, ilham veya rüya demek olduğunu söylüyorlar. Demek ki ilham, kelâmcıların dediği gibi genel için ilim sebeplerinden olmamakla beraber, sahibi için ameli gerektirecek bir kuvvet olabilir. Bundan dolayı burada "Çünkü biz sana onu geri vereceğiz ve onu peygamberlerden biri yapacağız." ilâhî vaadi tahkik sigası ile kesinlik de ifade etmektedir. Hem bir annenin yavrusunu emzirmek doğal duygusu kadar kuvvetli bir kesinlik. Şu halde peygamberin peygamberliği değilse de velilerin kerameti çeşidinden olduğunda şüphe yoktur. Anlaşılıyor ki bu ilham, Musa doğduktan sonra olmuş ve biraz emzirilmiş, bu emzirme müddeti üç ay denilmiştir. Nil, "hatâ"dan değil "hatîe" dendir. Çünkü kelime "hatâ"dan olsaydı "muhtiîn" denilirdi. Bu âyet "Kendilerine bir düşman ve bir tasa olması için" hikmetinin sebebini açıklamaktır. Yani cani oldukları için Allah tarafından o şekilde imtihan olacaklardı. Yoksa caniler onu bırakmazlardı. ( Kassas )
      Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

      Yorum


        #18
        Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

        [quote author=Kızılbaş link=topic=5054.msg39740#msg39740 date=1246142705]
        [quote author=Kızılbaş link=topic=5054.msg39737#msg39737 date=1246142531]
        Biz Musanın annesine vahyettik ki ona süt versin. (Ve dedik ki) onun canından korktuğun zaman onu nehre indir ve hiç korkma, üzülme...(Kasas; . 7)
        [/quote]

        Buda ayet işte

        Peygamberliğe gelince Kuranda Allahın kuluyla 3 şekilde konuştuğu yazıyor.
        Sonuncusu kalbe ilham olur diyor ki bu normal insanlardada olur.O zaman İnsanların hemen hemen hepsinin peygamber olması gerekirdi
        [/quote]

        [b/]Hayir.

        Cebrail Aleyhisselam in mesaj getirdigi insanlar peygamberdir.
        Ilham alanlar rüya görenler degil.

        16 - (Ey Muhammed!) Kur'ân'daki Meryem kıssasını da an (insanlara anlat). Hani o, ailesinden ayrılarak (evinin veya mescidin) doğu tarafında bir yere çekilmişti.

        17 - Sonra ailesiyle kendisi arasına bir perde koymuştu. Biz ona meleğimiz (Cebrail)i gönderdik de ona tam bir insan şeklinde göründü.

        18 - Meryem: "Ben senden Rahmân (olan Allah) a sığınırım. Eğer Allah'dan korkuyorsan (dokunma bana)" dedi.

        19 - Melek: "Ben, sana temiz bir oğlan bağışlamak için, Rabbinin gönderdiği bir elçiyim" dedi.

        20 - Meryem: "Benim nasıl çocuğum olabilir? Bana hiçbir insan dokunmamıştır. Ben iffetsiz de değilim" dedi.

        21 - Melek: "Bu, dediğin gibidir. Ancak Rabbin buyurdu ki: Bu (babasız çocuk vermek), bana pek kolaydır. Hem biz onu nezdimizden insanlara bir mucize ve rahmet kılacağız. Hem, bu önceden (ezelde) kararlaştırılmış bir iştir." dedi.

        22 - Nihayet (Allah'ın emri gerçekleşti) Meryem İsa'ya gebe kaldı ve o haliyle uzak bir yere çekildi.

        23 - Sonra doğum sancısı onu bir hurma dalına tutunup dayanmaya zorladı. "Keşke bundan önce ölseydim de unutulup gitseydim" dedi.

        24 - Melek, Meryem'e, aşağı tarafından şöyle seslendi. "Sakın üzülme, Rabbin alt tarafında bir ırmak akıttı."

        25 - "Hurma dalını kendine doğru silkele, üzerine devşirilmiş taze hurmalar dökülsün."

        26 - "Ye, iç, gözün aydın olsun. Eğer insanlardan birini görürsen, ben Rahmân (olan Allah)a bir oruç (susmak) adadım. Onun için bugün hiçbir kimseyle konuşmayacağım" de.

        27 - Sonra Meryem onu (İsa'yı) yüklenerek kavmine getirdi. Onlar (hayretler içinde şöyle) dediler: "Ey Meryem! doğrusu sen görülmemiş bir şey yaptın."

        28 - "Ey Harun'un kızkardeşi! Senin baban kötü bir adam değildi, annen de iffetsiz bir kadın değildi."

        29 - Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi. Onlar; "Biz beşikteki bir çocukla nasıl konuşuruz?" dediler.

        30 - (Allah'ın bir mucizesi olarak İsa şöyle) dedi: "Şüphesiz ben Allah'ın kuluyum. O bana kitab verdi ve beni bir peygamber yaptı."

        31 - "Beni, nerede olursam olayım mübarek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe namaz kılmamı ve zekat vermemi emretti."

        32 - "Beni anneme hürmetkar kıldı. Beni zorba ve isyankar yapmadı."

        33 - "Doğduğum gün, öleceğim gün ve dirileceğim gün selam ve emniyet benim üzerimedir."

        34 - İşte hakkında (yahudilerle hıristiyanların) ihtilaf edip durdukları Meryemoğlu İsa'ya dair Allah'ın sözü budur. ( Meryem )
        [/b]
        Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

        Yorum


          #19
          Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

          [quote author=Göktürk link=topic=5054.msg39741#msg39741 date=1246142797]
          7-8-9- "Musa'nın annesine vahyettik..." Bu vahyin peygamberlik vahyi değil, ilham veya rüya demek olduğunu söylüyorlar. Demek ki ilham, kelâmcıların dediği gibi genel için ilim sebeplerinden olmamakla beraber, sahibi için ameli gerektirecek bir kuvvet olabilir. Bundan dolayı burada "Çünkü biz sana onu geri vereceğiz ve onu peygamberlerden biri yapacağız." ilâhî vaadi tahkik sigası ile kesinlik de ifade etmektedir. Hem bir annenin yavrusunu emzirmek doğal duygusu kadar kuvvetli bir kesinlik. Şu halde peygamberin peygamberliği değilse de velilerin kerameti çeşidinden olduğunda şüphe yoktur. Anlaşılıyor ki bu ilham, Musa doğduktan sonra olmuş ve biraz emzirilmiş, bu emzirme müddeti üç ay denilmiştir. Nil, "hatâ"dan değil "hatîe" dendir. Çünkü kelime "hatâ"dan olsaydı "muhtiîn" denilirdi. Bu âyet "Kendilerine bir düşman ve bir tasa olması için" hikmetinin sebebini açıklamaktır. Yani cani oldukları için Allah tarafından o şekilde imtihan olacaklardı. Yoksa caniler onu bırakmazlardı. ( Kassas )
          [/quote]

          Hz.Meryemde olanın Hz.Musanın annesinde olandan farkına delil nedir ??

          2-Şu konuşma olayına gelince

          şura 51:
          Ve mâ kâne li beşerin en yukellimehullâhu illâ vahyen ev min verâi hıcâbin ev yursile resûlen fe yûhıye bi iznihî mâ yeşâu, innehu aliyyun hakîm(hakîmun).

          Ve hiçbir insana söz söylemez Allah, ancak vahiyle, yahut perde ardından, yahut da bir elçi gönderir de, izniyle dilediğini vahyeder ona; şüphe yok ki o, pek yücedir, hüküm ve hikmet sâhibidir.

          Ayette 3 şekilden bahsediyor

          Vahiy
          perde arkasından
          elçi göndererek

          3. Elçiden kastı cebraildir
          2.Bu miraç olayıyla ilgilidir ama anlatım mecazdır.
          bu durumda 1. kalbe ilham olmadırki bu her insanda vardır.Bu ilhamı Kuran Allahla konuşma olarak kabul ediyor bu durumda Allahın her konuştuğu peygamber olamaz.Çünkü bu ilham her insanda olabilir.

          Yorum


            #20
            Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

            Biz Musanın annesine vahyettik ki ona süt versin. (Ve dedik ki) onun canından korktuğun zaman onu nehre indir ve hiç korkma, üzülme...(Kasas; . 7)

            Ayette açıkça vahyettik diyor yukardaki açıklamadada size Cebrailin gelmesiy ilhamın Allahla konuşmak olduğunu ayetle gösterdim.

            Yorum


              #21
              Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

              Ve Rabbin bal arısına vahyetti ki: Dağlardan, ağaçlardan ve insanların yaptıkları çardaklardan kendine evler edin ( Nahl: 68 )

              Bu vahiy in niteligini bana söyleyebilir misin ?..
              Aynen Musa nin anasina olan vahyin niteligini de söyleyemezsin.

              Hz. İmam Muhammed Bakır (a.s)"a: Resul, nebi ve muhaddesin (velinin) farkı nedir? diye sorulunca, Hazret şu cevabı vermiştir: Resule Cebrail açıkça gelir ve o Cebrail"i görerek konuşur. Resul bu kimsedir. Nebi ise, rüyasında görür. Nitekim Hz. İbrahim rüyasında görürdü ve Hz. Resulullah da kendine vahiy gelmeden önce nübüvvet sebeplerini rüyasında görürdü. Ancak Cebrail Hz. Resulullah için risalet makamını Allah katından getirip, Hazret hem nübüvvet hem de risalet makamına haiz olunca, Cebrail açıktan Hazret"e gelir ve konuşurdu Muhaddese gelince; o, kendisine ilim getiren sesi işitir, ancak onu (sesin sahibini); ne açıktan, ne de rüyasında görmez.


              Hz. Meryem e gelen vahiy ise Cebrail aleyhisselam iledir.

              Aynen peygamberlerde oldugu gibi bire bir konusma ve görüsme vardir.

              Bu yüzden Hz. Meryem digerlerinden üstündür.Ve Peygamber Tanimina tam olarak uyar.
              Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

              Yorum


                #22
                Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                [quote author=Göktürk link=topic=5054.msg39747#msg39747 date=1246143723]
                Ve Rabbin bal arısına vahyetti ki: Dağlardan, ağaçlardan ve insanların yaptıkları çardaklardan kendine evler edin ( Nahl: 68 )

                Bu vahiy in niteligini bana söyleyebilir misin ?..
                Aynen Musa nin anasina olan vahyin niteligini de söyleyemezsin.

                Hz. İmam Muhammed Bakır (a.s)"a: Resul, nebi ve muhaddesin (velinin) farkı nedir? diye sorulunca, Hazret şu cevabı vermiştir: Resule Cebrail açıkça gelir ve o Cebrail"i görerek konuşur. Resul bu kimsedir. Nebi ise, rüyasında görür. Nitekim Hz. İbrahim rüyasında görürdü ve Hz. Resulullah da kendine vahiy gelmeden önce nübüvvet sebeplerini rüyasında görürdü. Ancak Cebrail Hz. Resulullah için risalet makamını Allah katından getirip, Hazret hem nübüvvet hem de risalet makamına haiz olunca, Cebrail açıktan Hazret"e gelir ve konuşurdu Muhaddese gelince; o, kendisine ilim getiren sesi işitir, ancak onu (sesin sahibini); ne açıktan, ne de rüyasında görmez.

                [/quote]

                Verdiğin ayette olduğu gibi vahiy peygamberliği gerektirmiyor.Elçi gelmiş yada ilham olmuş bu aynı kapıya çıkar çünkü ayet vardır ikisi için Allahla konuşmak deniyor ve birbirine üstünlük vermemiş.

                Verdiğin hadise gelince ya sahih değil yada türkçe tercümesi yanlış çünkü :

                Kuranda ayet vardır:

                Muhammed bir resul aynı zamanda nebilerin sonuncusudur diyor.

                Yani Bu ayete göre Hz.Muhammed son resul değil son nebi.O zaman efendimizden sonrada resul geldi.Ki bunlar evliya ve imamlardır.Başka varsa Mevki Allah bilir.o zaman resule cebrail gelir demek evliyaya ve imamlarada cebrail gelir demek olur.

                Bide hadisin kaynağını yazarsanız sevinirim.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                  Ben hadis vermedim. Ayetler sundum.

                  Elçi gelmiş yada ilham olmuş bu aynı kapıya çıkar çünkü ayet vardır ikisi için Allahla konuşmak deniyor ve birbirine üstünlük vermemiş.
                  Hepsi ayni kapiya cikiyorsa O zaman bal arisini da peygamber ilan etmemiz gerekecek.

                  Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                    Rivayeti soruyorsaniz:

                    Usul-u Kafi c. 1 s. 176
                    Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                      [quote author=Göktürk link=topic=5054.msg39751#msg39751 date=1246144848]
                      Ben hadis vermedim. Ayetler sundum.

                      Elçi gelmiş yada ilham olmuş bu aynı kapıya çıkar çünkü ayet vardır ikisi için Allahla konuşmak deniyor ve birbirine üstünlük vermemiş.
                      Hepsi ayni kapiya cikiyorsa O zaman bal arisini da peygamber ilan etmemiz gerekecek.
                      [/quote]

                      İmam Muhammed efendimizin hadisi varya ??? Serap mı gördüm

                      İlham olmak la cebrailin gelmesi aynı kapıya çıkar dedim.

                      Arı ile ilgili olay verdiğim ayetteki 3 maddeyede girmez.Ordaki vahyettikten kasıt Bahsedilen fiili arının doğası kıldık anlamındadır.Mecaz anlamdır.Benim aynı kapıya çıkar dediklerim ayetteki 3 konuşma şeklidir

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                        Arı ile ilgili olay verdiğim ayetteki 3 maddeyede girmez.Ordaki vahyettikten kasıt Bahsedilen fiili arının doğası kıldık anlamındadır.Mecaz anlamdır.Benim aynı kapıya çıkar dediklerim ayetteki 3 konuşma şeklidir
                        Benim de söylemek istedigim budur.

                        Bu yüzden size Musa nin anasina yapilan vahyin niteligini sormustum.

                        Cebrail Aleyhisselam in getirdigi Mesaj ile diger vahiylerin cesitli nitelikleri vardir.

                        Nasilini Allah bilir.

                        Bizim bildigimiz ise Cebrail Aleyhisselam Peygamberler e Mesaj getirir.


                        Her mesaj da bir mecaz vardir.

                        Sakla samani gelir zamani mesajindaki mecazi anlamayip,bir ambar yapip Saman biriktirmeye baslamak,akillica bir davranis olmayacaktir.
                        Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                          Tamamda arı ile ilgili olanda Allah bir mesaj vermiyor onun doğasını yaratıyor.Ama Musanın annesinde şunu yap diye açıkça emir söz konusu.Arı ile ilgili vahiy bahsettiğim ayette yok ama Musanın Annesinde olan var.Ve tekrarlıyorum ayette birbirine üstünlük vermemiş bu yüzden şekil farklı olsada Hz.Meryeme gelen vahiyle Hz.Musanın annesine gelen vahiy aynıdır.Eğer peygamberlik isnat edecekseniz bu her 2si için geçerli olur o zaman.Ayrıca Hz.Meryeme gelen meleğin cebrail olduğu yazmıyor.Bu yüzden cebrail peygamberlere gelir meryemde peygamberdir demek yanlış olur.

                          Zaten ayete göre Allahın her konuştuğunun peygamber olacak diye birşey olmadığını göstermiştim.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                            Hani melekler: "Meryem, şüphesiz Allah seni seçti, seni arındırdı ve alemlerin kadınlarına üstün kıldı," demişti. "Meryem, Rabbine gönülden itaatte bulun, secde et ve rüku edenlerle birlikte rüku et." Bunlar, gayb haberlerindendir; bunları sana vahyediyoruz. Onlardan hangisi Meryem´i sorumluluğuna alacak diye kalemleriyle kur´a atarlarken sen yanlarında değildin; çekişirlerken de yanlarında değildin. Hani Melekler, dediler ki: "Meryem, doğrusu Allah kendinden bir kelimeyi sana müjdelemektedir. Onun adı Meryemoğlu İsa Mesih´tir. O, dünyada ve ahirette ´seçkin, onurlu, saygındır´ ve (Allah´a) yakın kılınanlardandır." "Beşikte de, yetişkinliğinde de insanlarla konuşacaktır. Ve O salihlerdendir." "Rabbim, bana bir beşer dokunmamışken, nasıl bir çocuğum olabilir?" dedi. (Fakat) Allah neyi dilerse yaratır. Bir işin olmasına karar verirse, yalnızca ona "ol" der, o da hemen oluverir." (Al-i İmran Suresi, 42-47)

                            Sonra onlardan yana (kendini gizleyen) bir perde çekmişti. Böylece ona ruhumuz (Cibril´i) göndermiştik, o da, düzgün bir beşer kılığında görünmüştü. Demişti ki: "Gerçekten ben, senden Rahman (olan Allah)a sığınırım. Eğer takva sahibiysen (bana yaklaşma)." Demişti ki: "Ben, yalnızca Rabbinden (gelen) bir elçiyim; sana tertemiz bir erkek çocuk armağan etmek için (buradayım)." O: "Benim nasıl bir erkek çocuğum olabilir? Bana hiçbir beşer dokunmamışken ve ben azgın utanmaz (bir kadın) değilken" dedi. "İşte böyle" dedi. "Rabbin, dedi ki: -Bu Benim için kolaydır. Onu insanlara bir ayet ve Bizden bir rahmet kılmak için (bu çocuk olacaktır)." Ve iş de olup bitmişti. (Meryem Suresi, 17-21)
                            Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                              [quote author=Kızılbaş link=topic=5054.msg39781#msg39781 date=1246193248]
                              Tamamda arı ile ilgili olanda Allah bir mesaj vermiyor onun doğasını yaratıyor.Ama Musanın annesinde şunu yap diye açıkça emir söz konusu.Arı ile ilgili vahiy bahsettiğim ayette yok ama Musanın Annesinde olan var.Ve tekrarlıyorum ayette birbirine üstünlük vermemiş bu yüzden şekil farklı olsada Hz.Meryeme gelen vahiyle Hz.Musanın annesine gelen vahiy aynıdır.Eğer peygamberlik isnat edecekseniz bu her 2si için geçerli olur o zaman.Ayrıca Hz.Meryeme gelen meleğin cebrail olduğu yazmıyor.Bu yüzden cebrail peygamberlere gelir meryemde peygamberdir demek yanlış olur.

                              Zaten ayete göre Allahın her konuştuğunun peygamber olacak diye birşey olmadığını göstermiştim.

                              [/quote]

                              Hz. Musa nin da Anasi peygamber olsun..
                              Allah in vahyine ulastigina göre ne gam..

                              Kadinlarin Vahye ulasip Özellikle Hz. Meryem in Cebrail Aleyhisselam ile görüsmesi Sizi üzmüs gibi bir his var icimde..
                              Dogru mu ?..

                              Dogru ise neden böyle ?..
                              Kadinlara Peygamberligi yakistiramiyor musunuz ?..

                              Öyle ise Hangi hak ve sifatla ?..
                              Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: sizce alemdeki kadinlarin en üstünü kimdir?

                                Hani melekler: "Meryem, şüphesiz Allah seni seçti, seni arındırdı ve alemlerin kadınlarına üstün kıldı," demişti.

                                Eğer bu ayetin bi açıklaması yoksa ki gayet açık bi ayet Haklısın Bu ayet hiç aklıma gelmemişti.En üstün kadın Hz.Meryem galiba.
                                Yalnız Çoğunluk Hz.Fatımayı seçmiş onlardan birisinin açıklaması varsa paylaşırsa iyi olur.Gerçi bu ayete nasıl bi açıklama gelir bilemiyorum

                                Ama yinede Hz.Meryemin peygamber olduğuna delil yok.Allahın konuşmasının açıklamasını yaptım yoksa Allah bi kadını peygamber seçtikten sonra ne diyebilirim ki.Kabul etmeme sebebim peygamberliğine delil olmamasıdır.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X