Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İki Perdeli Tiyatro

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İki Perdeli Tiyatro



    İKİ PERDELİ TİYATRO - Cabir AÇIKSÖZ

    Bugün size yıllardır izlediğimiz ve izlemekten bıkıp usandığımız, aktörleri değişik, senaryo aynı bir tiyatrodan bahsetmek istiyorum.

    PERDE 1:

    Dinle, imanla alakası olmayan birileri başa geçirilir. Halkın camisine, Kuranına, kızının-bacısının örtüsüne el uzatır. Ekonomik yaptırımlarla, krizlerle halkı darboğaza sokar. O denli zulme uğrar ki halk,seçim dönemini bekler, bunları-kendince-sandığa gömsün, yerlerine dindar, imanlı(!) birilerini getirsin diye.

    PERDE 2:

    Seçim dönemi gelir ve halk başa dindar, hatta kimilerine göre Evliyaullah(!) olan birilerini getirir (ki aslında getirdiklerini sanmaları istenir). Ve o başa geçenler göstermelik olarak halkın dini temayüllerine uygun düzenlemeler yaparlar. Bu arada öncekilerin gizliden gizliye heybelerini doldurmalarına karşın, bunlar açıktan açıktan götürdükçe götürürler. Milyonları evde zor tutar hale gelirler. Fakat bu kendilerine inananların pek de gözüne gelmez. Ne de olsa namaz niyazlarına karışan yoktur.

    Bu afyon tiynetli baştakiler vatan toprağını satmada bir beis görmezler, bir bakarsınız en verimli topraklarınız yahudiye satılmış (Harran örneği), en güzel beldelerinizde İngilizin, Fransızın gayri menkulleri halkınkinden daha çok olmuş (Antalya, Muğla tatil beldeleri örneği).

    Bu da yetmez. Özelleştirme adı altında sattıkça satarlar devletin fabrikasını, işletmelerini. Aslında devletin altın yumurtlayan kazlarını. Yine umrunda olmaz bunlara inananların. Çünkü: "zarar ediyordu, ondan sattık" derler. Kimse "madem zarar ediyordu, alan keriz mi ki aldı?" diye sorma ihtiyacı bile hissetmez. Cami güvendedir (!) ya boş ver fabrikayı, falanı filanı..

    Evliya mertebesine çıkardıkları bu adamlar, yılın vergi rekortmeni olarak genelevler yöneticisine teşekkür ederler, bazen ev-araba sahibi oluyorsunuz diyerek faiz batağına gömerler milleti kimse tınlamaz.

    Bu ve buna benzer nice şeyler olurken,gerçeklerin farkına varan bir kitle büyüdükçe büyür. Bundan habersiz değildir oyun kurucular. Bunlar içinde irili ufaklı onlarca parti-dernek-sendika-stk kurulur. Hakkını arayan solcu olur sonra, komünist olur, marjinal olur. Ha birde çapulcu olur. Ama bir kişiyi bile bu halkanın dışına bırakmak istemezler. Eğer halka dışına çıkanlar olursa, yani ipin ucu kaçarsa, darbeler girer işin içine, o da tiyatronun gerilim sahneleri olur. Bazen de bu sahneye gerek kalmaz.

    Sonra İntikam naraları attırılır bu kızgın kesime. Haliyle baştaki o çok dindar gözükenlere inanan kesim için tehlike çanları çalar. "Bunlar başa geçerse bizi keserler" algısı, daha bir sarılmalarına yol açar doğru sandıklarına. Ha bu arada halk, ırkçılık ve mezhepçilik belasıyla da durmaksızın sınanır. Kürt, Türk, Alevi, Sünni vs vs.. Ki topyekün düşünemesinler, onlar adına düşünenler var nasıl olsa diyerek..

    İşte birinci perdesi kısa, ikinci perdesi uzun bu tiyatro durmaksızın gösterimdedir bu memlekette. Kapalı gişe oynar hem de.. Biz de hep yeriz, balık hafızalı mıyız nedir?

    ORTAK PERDE:

    Bu oyunun iki taraf aktörleri içinde kırmızı çizgileri vardır. O kırmızı çizgiler; dünya istikbarına, Amerika'ya ve Siyonizme kesinkes itaat, onların her daim yanında olma ve durma, onların mazlumlara her türlü mezalimine ya sessiz kalma, ya kılıfına uydurma, işgallerine belli etmeden, bazen de açıkça (bu türü dindar (!) yönetimler zamanında olur genelde) destek verme, memleketin her yanına onların üslerini açma, radarlarını yerleştirme ve bölgedeki Emperyalist çıkarların uygulanması için her türlü taşeronluk hizmetlerinde aktif rol alma. İşte bunlar da kırmızı çizgiler.

    VE SON..:

    Sonuç olarak bu oyun,rejim adı altında tam 90 küsur yıldır oynanıyor. Şimdilerde ise oyunun dindarlar sahnesindeyiz. Lakin Üstad Bediüzzamanın Beşinci Şuada yorumladığı bir hadiste süfyani rejimin dört dönemden oluşacağını ve dördüncü dönemde, rejimin durumu muhafazaya çalışacağı belirtiliyor. Yaşananlar ise bize dördüncü dönemde olduğumuzu gösteriyor. Ve Allah'a olan ümidimiz daha bir yeşeriyor.

    Artık bu tiyatro gerçekten ama gerçekten sardı ve sıktı. Artık biz emperyalizmin ve siyonizmin kurguladığı, yardakçılarının da sahnelediği bu iki perdeli oyunu tarihin çöplüğüne atıp, sanal ve gölge olmayan tek hakikat olan İslam dinini yaşamanın ve yaşatmanın zamanının geldiğine inanıyoruz.

    Rabbim bu süreci bize kolaylaştırsın ve çabuklaştırsın..!! Amin.

    Kaynak: Halk Haber

    #2
    Ynt: İki Perdeli Tiyatro

    25. kare said reklamlarini farketmiyoruz sanilmasin ha

    Yorum


      #3
      Ynt: İki Perdeli Tiyatro

      [quote author=selmancan date=1409071058 link=topic=25708.msg175091#msg175091]
      25. kare said reklamlarini farketmiyoruz sanilmasin ha
      [/quote]

      hocam 25. kare film, video, gibi sinemaya ilişkin alanlarda kullanılıyor yazı veya resimlerdeki subliminal mesajlar 25. kare tekniğiyle yerleştirilmiyor. zaten gizli mesajı/propagandayı gören etkilenmez hiç bir şekilde

      foto güzel olmuş yazı ve tespitler de çok güzel . son kısım ise düşündürücü, böylesine basiretli bir zat Said Nursi' yi nasıl üstad bilir ? ilginç...

      Yorum


        #4
        Ynt: İki Perdeli Tiyatro

        25. kare kaygisi iste

        Yorum


          #5
          Ynt: İki Perdeli Tiyatro

          Reklam filan yapıldığı yok, anlatılmak istenen meşhur kişilerin kaleminden iktibas edilmiştir. Önemli olan mesajdır; ki İmam Ali'nin (s.a) "Söyleyene değil, söylenene bak" hadisi de odaklanmamız gereken şeyi bize bildirir. İster, Üstad Said Nursi 5. Şuada Süfyani yönetimi açıklamış olsun ve bu gerçeği dillendirsin, ister başkası, odaklanmak gereken açıklanan şeydir.

          İkinci husus ise, böyle basiretli bir kişinin Said Nursi'yi Üstad bilmesinde ve iktibas etmesinde sakınca yoktur. Ülkemizde, özellikte şarkta, kendim de dahil, niceleri ehl-i beyt mektebi ve İslam inkılabını o zatın yönlendiriciliği ile tanımıştır, ki F. Gülen vb. nifak ekipleri olmasaydı, Nur Cemaatleri bugün Hatt-ı İmam ve İnkılab üzere olacaktı, her neyse.

          Ayrıca, İslam İnkılabında da, Said Nursi'nin Alleme lakabıyla kabul edilmesi, iman hakiketlerini açıkladığı kitaplarının Farsçaya çevrilip basılması, İnkılabın yönlendirici kesminin, onun risalelerinden hakikatleri gösterip yorumlamaları, hayatından özellikle Süfyani yönetimle mücadelesinden örnekler gösterilmesi, vs. İnkılab aşıklarına bu konuda ışık tutucu olmalıdır. Mezhebi açıdan bazı farklar olsa dahi, hikmet incileri ve özelde asrın siyasetinde aydınlatıcı ve yönlendiricidir Said Nursi ve Risale-i Nur.

          Son olarak, keşke söyleyene değil, söylenene odaklansak, ve yazarla siyaset üzerine olan ortak yönümüzde dahi bir farklılıklar aramasak bence daha müsbet bir yaklaşım olur. Selametle.

          Yorum


            #6
            Ynt: İki Perdeli Tiyatro

            şiiliği aşağılamış birine üstad mı diyorsunuz sizi şii biliyordum ben...

            Yorum

            YUKARI ÇIK
            Çalışıyor...
            X