Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sonradan şii olanların durumu

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: sonradan şii olanların durumu

    [quote author=azso61 link=topic=21004.msg131324#msg131324 date=1315870837]
    oooooo hocam bizden Kurandan delil istersin.kendin delil olarak usulu kafiyi verirsin.İşine geldiği zamanımı yoksa sıkışıncamı başka kaynakların peşine düşerin.sana Allahın kitabında yetmeyen ne anlat da öğrenelim.
    [/quote]

    biz hiç bir zaman Allah'ın kitabı yeter demedik ki.. biz Ehlibeytten nakledilen yani 12 masum imam yoluyla bize kadar gelen hadisleri kesin nas kabul ediyoruz. Yani ayet gibi bağlayıcıdır bizim için ve onlar olmaksızın dinin anlaşılması da yaşanması da mümkün değiğldir.

    Bizim sizden Kur'an'dan delil istememiz sizin metodunuz gereğidir. Sünni olup hadisleri bağlayıcı görenlere kendi kitaplarından delil ister yine söylediklerimizi onların kitaplarından delillendiririz. sizin gibi Kur'an yeter diyenlerden de bunu tüm söylediklerinde gösterip bizi Kur'an dışı kaynaklara uymakla suçladıkları gibi kendilerinin de Kur'an dışı kaynaklardan beslenmemelerini söyleriz..

    bu yüzden size tüm söylediklerinizi Kur'an'dan delillendirin dememizden başka doğal ne olabilir ki?

    Ve ayrıca doğruluğu kesin kanıtlarla inkar edilemeyecek kadar ortada olan Ehlibeyt mektebinin hiç bir zaman zora düştüğü görülmüş değildir. Biz tüm söylediklerimizi ispatlarız hem de herkesin kendi inandığı yöntem ve kaynaklara göre..

    Elhamdulillah..

    Yorum


      #47
      Ynt: sonradan şii olanların durumu

      evet günah bataklığına girme diye uyarıyı veriyorlar.sunnilerde dokunulmazlıkları var vesselam.

      Yorum


        #48
        Ynt: sonradan şii olanların durumu

        [quote author=nursel link=topic=21004.msg131336#msg131336 date=1315891527]
        sunnilerde çok söylenen dini eğitim almamış kimselerin dilindedir.cennetle müjdelenmiş on kişi.bende imameti anlatmaya,mektebi tanıtmaya çalışırken iyi hoş dinliyorlar,şii ve sûnniler arasındaki ihtilaflarıda delillerle sununca oda tamam.iş halife Hz Ali dir demeye geldiğinde,ne yani onun hakkı mı yenmiş?sen nasıl halifelere dil uzatırsın?şimdiki evliyalar doğruyu bilmiyorda sen mi doğruyu buldun,sen sapıtmışsın,dikkat ette daha fazla günah bataklığına girme diyede uyar

        [/quote]

        evet aynen öyle bu fikri çatışma kaçınılmaz.

        ama önemli olan bunu fiili çatışmaya dönüştürmeyip güzel şekilde münazara etmek. ilmi ve ahlaki olarak.

        İmamlarımızın bu konuda çok güzel yöntemleri var. Asla isim vermeden genel kurallarla eleştiriyorlar.

        anlatmada çoğu zaman sorun bizden kaynaklanmıyor. böyle güzelce delilendiriyorsun karşıdaki zor durumda kaldığı için olayı provake ediyor. böylece hem kendini kurtarma yoluna (vicdanın bastırma) gidiyor hem de sizi doğruları anlatmaktan alıkoymak istiyor..

        Bize doğruları delileriyle sunmak, hakaret etmeden olduğu gibi.. muhataplarımızı iyileştirilmesi gereken hasta gibi görüp acıyarak ve şefkatle..

        kızarak dışlayarak onun şahsına yönelerek değil deliller üzerinde yoğunlaşarak..

        Yorum


          #49
          Ynt: sonradan şii olanların durumu

          sinirlenmek ne haddimize hocam.gerçeklerin herkez tarafından görülmesi,artık haksızlığa gözyumulmaması,güzelliklerin paylaşılması içindir bütün çaba.fakat görmek istemiyen inatçı kişilerin karşısında getirilen hiçbir delil kâr etmiyor.

          Yorum


            #50
            Ynt: sonradan şii olanların durumu

            işte bu yüzden insanların bu tür inatçı inkarcıların akıbetinden korkan Peygamber s.a.a. inanmıyorlar diye neredeyse kendini helak edecekti ki Allah üzülmemesini, hidayetin Allah'tan olduğunu onaysa sadece tebliğ düştüğünü bildirdi..

            Yorum


              #51
              Ynt: sonradan şii olanların durumu

              "Biz hiç bir zaman Allah'ın kitabı yeter demedik ki.. biz Ehlibeytten nakledilen yani 12 masum imam yoluyla bize kadar gelen hadisleri kesin nas kabul ediyoruz. Yani ayet gibi bağlayıcıdır bizim için ve onlar olmaksızın dinin anlaşılması da yaşanması da mümkün değildir."
              "

              HEY GİDİ KUMŞİ AŞK HEY.ALLAHIN KİTABI SANA YETMEZ HA.SEN TAMAMLAYACAKSIN EKSİK YÖNLERİNİ.VEYA 12 İMAMIN TAMAMLAYACAK HA.ALLAH BECERİP ANLATAMADI SENİN İMAMLARIN ANLATACAK HA.YAZIK BOŞ GEÇEN ÖMRE.CAHİL OLSAN ANLARDIM SENİ.GÜYA DA OKUMUŞSUN.Bİ DELİYE PARA VERSELER 5 DAKİKA BÖLE DÜŞÜN SANA 10 MİLYAR O BİLE GÜLER GEÇER.
              AYET GİBİ BAĞLAYICIDIRLAR HA.ALLAHIN YANINA 12 ALLAH ÖLE Mİ.HİÇ OLMAZSA HIRISTİYANLAR ALLAHIN YANINA 2 TANE ALLAH KOYDULAR .ÇOK MU AZMI GELDİDE 12 TANE ALLAH KOYUYORSUN.YOKSA TANRILARIN SAVAŞLARI DİYE BİR DİZİ FİLİM Mİ ÇEKMEYE HAZIRLANIYORSUN.ALLAH AKIL FİKİR VERSİN.

              VAY BE KURAN KESMEDİ SENİ HA...AFFERUM ...

              Yorum


                #52
                Ynt: sonradan şii olanların durumu

                "evet günah bataklığına girme diye uyarıyı veriyorlar.sunnilerde dokunulmazlıkları var vesselam."

                SAYIN NURSEL.BANA DİYORSAN BEN SÜNNİ DEĞİLİM Kİ.SENDE ŞARTLANMIŞSIN DAHA BAKMADAN SÜNNİLER DİYE BAŞLIYORSUN.BİRAZ KAFANI KULLANDA GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞME..

                Yorum


                  #53
                  Ynt: sonradan şii olanların durumu

                  azso61 bey, size birkaç soru sormak istiyorum. Eğer başlık açar ve sorularımı sorarsam, ilgilenir'misiniz? Veya Qomu-Aşk hocanın açtığı konuda sorsam konu dağılırmı? Tercihiniz neyse öyle yapalım.
                  [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: sonradan şii olanların durumu

                    Çok kaynak olması, çok masum olması Allah'ın çok olması mı demek? bunu nasıl çıkardın anlamak mümkün değil?

                    Kur'an'dan başka delil ve bağlayıcı hükümler içeren kitap olması Kur'an'a hakaret mi? Kur'anı başarısız görmek mi?

                    Tersine,

                    Kur'an zaten kendisi bu kaynakları yasamaktadır. Biz sana kitabı ve hikmeti indirdik ayetlerinde Peygamber s.a.a.'e ayrı ilim kaynağı verildiğinden söz ediyor. Yine O'nun her konuştuğunun vahiy olması da..

                    şimdi şöyle soralım. Allah adil mi? evet adil.

                    Peygamber s.a.a. zamanında neden ihtilaf ve dağılma yoktu? çünkü herkes Peygambere soruyor o ise vahy doğrultusunda tek doğru olan Allah'ın hükmünü açıklıyordu.

                    Allah adil mi adil? Peki bu gün? bu gün bu dağınıklıktan nasıl kurtulacağız?

                    O gün Kur'an'la yetinmeyip Peygamberin hükmüne müracaat edenler doğru ilahi hükme ulaşacak da bu gün kime müracaat edecek?

                    Kur'an insanları her konuda doğru hükme ulaştırmada yeterli olaydı o gün insanlar neden ayetler dururken Peygamber s.a.a.'ten açıklama istiyorlardı?

                    dikkat et bu Kur'an'ın yetersizliği ya da eksikliğinden değil. Onun sınırlı oluşundan. Bizim acizliğimizden. herkes doğru anlamayabilir. Eğer doğru anlasaydı bu gün ehli kur'an adı altında binlerce farklı gurup olur muydu? bu gün tüm islami ekoller temel olarak Kur'an'ı kaynak kabul ediyorlar.

                    Eğer Peygamber s.aa.. zamanında peygambere sormak ve böylece ihtilafı gidermek şartsa bu gün bu hükmü hangi delille iptal ediyorsun? Bu gün insanlar daha mı zeki yoksa Kur'an mı farklılaştı?

                    Kur'an'da söz edilmeyen bir sürü yeni konu var. eğer sen bunlarla ilgili fıkhi hükümleri kendin çıkarabileceğini sanıyorsan ve bunun da kıyas yoluyla olacağını düşünüyorsan o zaman vay haline. Mutlaka hemen Ebu Hanife ile İmam Caferi Sadık a.s.'ın konuşmasını okumalısın..

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: sonradan şii olanların durumu

                      Kur'an'da bizzat Kur'an dışı kaynağa müracaat etmenin zorunluluğuyla ilgili bir çok ayet ve olay var. Bazıları:

                      1- Resul bize temiz olanları helal pis olanları haram kılar ayeti

                      2- Resul size neyi verirse onu alın neyi nehyederse ondan sakının ayeti

                      3- Kıblenin kudüs olması konusu. Çünkü ilk kıblenin kudüse doğru olduğuna dair hiç bir ayet yoktur Kur'an'da. Kıble değişmesiyle ilgili ayetlerde gördüğümüz kadarıyla böyle bir emir Kur'an dışı olarak verilmiş ve Peygamber bunu kendi kafasına göre değiştiremiyor yeni emir bekliyor.

                      4- Kur'an'da Hudeybiye barış antlaşmasının kesin olarak vahiyle emredildiği bilgisindeyiz. Ama bu konuda hiç bir ayet yok. Tüm sahabenin yanılması Peygambere gelen Kur'an dışı vahiyden habersiz olmaları. Eğer Kur'an tüm olay ve olguları açıklayacak şekilde geniş olsaydı o zaman bu Peygambere neden Kur'an dışı bilgiler verilmiş olurdu ki?

                      5- Kur'an eğer tüm olayları kapsayıcı ve her insanın aynı düzeyde anlayacağı şekilde ayetleri indirmiş olsaydı, bu durumda yine masuma ihtiyaç olacaktı. ÇÜnkü o zaman binlerce cilt kitap olacak ve gerekli bilgi nereden bulunacak bilemeyecektik..

                      6- Masum insan konuşur insanları toparlar günlük plan program yapar görev dağıtımı yapar atama azletme yapar. Ama Kur'an kendini samimi olarak okuyup kendini yanlış anlayan birine bile müdahale edemez. O halde bu gün tüm bunları yapacak masum bir Peygamberin olmayışı Allah'ın adaletiyle
                      bağdaşır mı?

                      Peygamber s.a.a. zamanında insanları doğruya ileten, onlarla konuşan onları arındıran, onlar için dua ve istiğfar eden bir masum olacak ama bu gün olmayacak, bu hak ve adalet midir? o zaman ben de o zamanda yaşamak isterdim ki?.. Bu gün

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: sonradan şii olanların durumu

                        s.a azso61 bey içiniz rahat etsin yazdıklarım size değil,önceki sayfadaki yazılarıma ek idi.fakat telefondan siteye girmek zorunda olduğum için sıkıntı olabiliyor.bu arada tavsiyenizi tutup,kafamı çalıştırıp,gülünç duruma düşmemeye çalışırım.teşekkür ederim.

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: sonradan şii olanların durumu

                          öncelikle selamun aleyküm..2 haftaya yakındır forumunuzu takip ediyorum ve yaralanıyorum.ancak sorularım var,buraya yazarak sizleri konu dışı meşgul ettiğim için kusura bakmayın..sorularımı hangi başlık altına yazarsam cevabını almam kolay olur.teşekkür ederim

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: sonradan şii olanların durumu

                            A slm kardeşim hoş geldiniz. Siteye üyeliğiniz hayırlı olsun size de bize de.. Umarız sizden de istifade ederiz, hayırlı paylaşımlar...

                            münazara bölümünde başlık açabilir ya da sorularınızın konusuna uygun bir başlık seçebilirsiniz.

                            Yorum


                              #59
                              .

                              Sunniler dönme der şiiler ise çakma şii. Ama ehli sunnet kokenli şiiler tevhid konusunda daha hassastır.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: sonradan şii olanların durumu

                                [quote author=Qom u aşk link=topic=21004.msg131117#msg131117 date=1315594322]
                                "mektebi anlatmanın illaki bir başkasını suçlamakla olması gerekmediğini defalarca belirtmemize rağmen"

                                hattı imam, bu nasıl olacak?

                                mektebi anlatıyorum. Kur'an'da ayağın abdestte meshinin emredildiğini söyledim. Ve ayak yıkanırsa abdest batıl olur dedim.

                                bunu demem başkasını suçlamam anlamına mı geliyor. Mektebi anlatıp başkalarını suçlamamak sadece farklı konularda olur. örneğin ben mektebi anlatırken, tıbbı suçlamıyorum ya da fenni suçlamıyorum. Çünkü bunların faaliyet alanları değişiktir.

                                ama mektebi anlatırken ben imameti, başkalarını suçlamadan nasıl anlatacağım? İmameti engelleyenleri anlatmadan imameti nasıl anlatacağım. İmamete değer versem Ali a.s.'ın imametinin hak ve gerekli/şart olduğunu ifade etsem o zaman zaten imametin gasbının ne büyük kötülük olduğunu söylemiş olmayacak mıyım? İmam Ali a.s. yöneticiydi Allah tarafından atandı dediğimde Ebubekirin bu atamayı inkar ettiğini söylememiş mi olacağım?

                                mektebi mi anlatmayayım? imametin müstehap ve tercih edilebilir vazgeçilebilir bir inanç olduğunu mu anlatacağım!!!

                                eğer abdestte meshetmek haktır ama yıkamak da olur o da batıl değildir desem o zaman sünni olmuş olurum. Çünkü birden çok hak olabileceğini ama kendininkinin daha doğru olduğunu iddia eden bu sistemle konuşan sünnilerdir. Şiilerin en temel inançlarından birisi hakkın tek olacağı ve insanların bunda bütünleşmesi gerektiği deil midir?

                                nasıl olacak?
                                [/quote]


                                bu sorunun muhatabı değilim ve bu mesajı okurken bende merak ettim 'nasıl olacak?' haklı dedim Qum u Aşk çok haklı nasıl olacak cidden. Merak ettim soru muhatabı ne yazmış cevaben diye lakin okumaya devam edince şaşırdım cevabı kendi vermiş:


                                [quote author=Qom u aşk link=topic=21004.msg131342#msg131342 date=1315892009]
                                evet aynen öyle bu fikri çatışma kaçınılmaz.

                                ama önemli olan bunu fiili çatışmaya dönüştürmeyip güzel şekilde münazara etmek. ilmi ve ahlaki olarak.

                                İmamlarımızın bu konuda çok güzel yöntemleri var. Asla isim vermeden genel kurallarla eleştiriyorlar.

                                anlatmada çoğu zaman sorun bizden kaynaklanmıyor. böyle güzelce delilendiriyorsun karşıdaki zor durumda kaldığı için olayı provake ediyor. böylece hem kendini kurtarma yoluna (vicdanın bastırma) gidiyor hem de sizi doğruları anlatmaktan alıkoymak istiyor..

                                Bize doğruları delileriyle sunmak, hakaret etmeden olduğu gibi.. muhataplarımızı iyileştirilmesi gereken hasta gibi görüp acıyarak ve şefkatle..

                                kızarak dışlayarak onun şahsına yönelerek değil deliller üzerinde yoğunlaşarak..
                                [/quote]


                                şimdi burası sanal bir ortam olduğuna göre [color=rgb(255, 0, 0)]fiili çatışmaya [/color]söz konusu olamaz zaten burada söz konusu olan ve rahatsızlık veren sünnilerin saygınlarını ismini vererek eleştirmek suretiyle kırıcı ve sert olan üsluptur
                                dikkatimi çekti Qumu aşk genellikle böyle bir üslupla yazdığından çoğu zamanda diğer üyeler tarafından eleştirilmiş haklı olarak ama kendisi bu eleştirilere rağmen kendi bildiği yoldan gitmiş bir yerde daha rastlamıştım yine kendisine yapılan eleştirilere buradaki nasıl olacak kabilinden bir cevap vermişti aslında cevabını biliyormuş ama bazen yada çoğu zaman hepimizde olur bu biliriz ama unuturuz işte...
                                Allah hepimize ehlibeyt mektebini hakkıyla anlamayı yaşamayı ve anlatabilmeyi nasip etsin...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X