Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sonradan şii olanların durumu

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: sonradan şii olanların durumu

    ona bakarsak, buraya gelip, ehlisünnetin nikahi batildir, onlar veledi zinadir diyenlerde fiili olarak savasmamaktadirlar


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #62
      Ynt: sonradan şii olanların durumu

      [quote author=gulistan_2 link=topic=21004.msg158779#msg158779 date=1345114190]
      ona bakarsak, buraya gelip, ehlisünnetin nikahi batildir, onlar veledi zinadir diyenlerde fiili olarak savasmamaktadirlar
      [/quote]

      Maalesef öyle. Evet sanal zeminde savaşılmamakta ama, gerçek zeminlerde savaşılmasına muazzam bir zemin hazırlanmaktadır. Bu konuda bütün negatif enerjiler, önyargılar, kinler, öfkeler depolanmakta, maalesef bunlara sebep olanlarla değil, maalesef hiç bir suçu günahı olmayan masum ve mazlum insanları ateşe atabilmektedir. Sünniye sünni olduğu için veledi zina demek, herhalde hayırlı bir sonuca zemin hazırlamaz. Aksi de öyle, şia aleyhine hakeret edenler de hakeza.

      Şii ve sünni müslümanların düşman olmasını şeytan ve dostları istemektedir. Dost olmasını ise Allah Rasulu Ehlibeyti ve İslam İnkılabı istemektedir.
      Artık gerisi insanların tiynetine kalıyor. Allahın istediğini mi şeytanın istediğini mi tercih ederler kendileri bilir.
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        #63
        Ynt: sonradan şii olanların durumu

        [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=21004.msg158792#msg158792 date=1345116582]
        Bu konuda bütün negatif enerjiler, önyargılar, kinler, öfkeler depolanmakta, maalesef bunlara sebep olanlarla değil, maalesef hiç bir suçu günahı olmayan masum ve mazlum insanları ateşe atabilmektedir.
        [/quote]


        iste bunu durdurmaktir amac, iddialardaki gibi inanctan taviz vermek degil elbet


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #64
          Ynt: sonradan şii olanların durumu

          [quote author=gulistan_2 link=topic=21004.msg158796#msg158796 date=1345116771]

          iste bunu durdurmaktir amac, iddialardaki gibi inanctan taviz vermek degil elbet
          [/quote]

          Kesinlikle.
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            #65
            Ynt: sonradan şii olanların durumu

            [quote author=gulistan_2 link=topic=21004.msg158779#msg158779 date=1345114190]
            ona bakarsak, buraya gelip, ehlisünnetin nikahi batildir, onlar veledi zinadir diyenlerde fiili olarak savasmamaktadirlar
            [/quote]


            ne demek istediğinizi anlayamadım

            Yorum


              #66
              Ynt: sonradan şii olanların durumu

              [quote author=vahidetun link=topic=21004.msg158855#msg158855 date=1345184594]

              ne demek istediğinizi anlayamadım
              [/quote]

              Bazı İslam İnkılabından habersiz ve kayıtsız şiiler bu sayfalarda böyle şeyler paylaşmışlardı da kardeşimiz onları kastediyor.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                #67
                Ynt: sonradan şii olanların durumu

                evet vahidetun kardes
                ufukalp kardesimizin dedigi gibi, böyle yapanlar bile oldu


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #68
                  Ynt: sonradan şii olanların durumu

                  [quote author=vahidetun link=topic=21004.msg158761#msg158761 date=1345101965]

                  bu sorunun muhatabı değilim ve bu mesajı okurken bende merak ettim 'nasıl olacak?' haklı dedim Qum u Aşk çok haklı nasıl olacak cidden. Merak ettim soru muhatabı ne yazmış cevaben diye lakin okumaya devam edince şaşırdım cevabı kendi vermiş:



                  şimdi burası sanal bir ortam olduğuna göre [color=rgb(255, 0, 0)]fiili çatışmaya [/color]söz konusu olamaz zaten burada söz konusu olan ve rahatsızlık veren sünnilerin saygınlarını ismini vererek eleştirmek suretiyle kırıcı ve sert olan üsluptur
                  dikkatimi çekti Qumu aşk genellikle böyle bir üslupla yazdığından çoğu zamanda diğer üyeler tarafından eleştirilmiş haklı olarak ama kendisi bu eleştirilere rağmen kendi bildiği yoldan gitmiş bir yerde daha rastlamıştım yine kendisine yapılan eleştirilere buradaki nasıl olacak kabilinden bir cevap vermişti aslında cevabını biliyormuş ama bazen yada çoğu zaman hepimizde olur bu biliriz ama unuturuz işte...
                  Allah hepimize ehlibeyt mektebini hakkıyla anlamayı yaşamayı ve anlatabilmeyi nasip etsin...

                  [/quote]

                  yazının bu iki bölümünde çelişki olmadığı gibi anlaşılmayacak bir şey de yok

                  İmamlarımız isim vererek tan etmemişler kötülememişler tekfir etmemişlerdir. Ancak eleştirirken isim verilmezse kimden söz edildiği belli olmaz bu durumda eleştiri çoğu kez amacına ulaşmaz. Çünkü toplumda her insan aynı seviyede değil. Kimi eleştiriyi yazsanız hemen bu eleştiri kime yapılmış hemen anlar ve onun şerrinden sakınır. Oysa bazıları da vardır saftır samimidir bunlara isim vermeden birini eleştirseniz hiç bir şey anlamaz ve eleştirinin amacı olan, o şahıstan kendini sakındırma olayı gerçekleşmemiş olur.

                  Örneğin İmam Sadık a.s. Ebu Hanifeye bizzat yüzüne karşı ismiyle hitap ederek bazen de İmam a.s.'dan rivayet eden ravi bizzat Ebu Hanifenin ismini zikrederek eleştirileri yöneltmiştir. Örneğin İmam ona Ey Ebu hanife, "o gün nimetlerden sorulacaksınız" ayetindeki "nimetler"i dünya malı mülkü olarak tefsir ediyormuşsun öyle mi? derken Ebu hanifenin ismini söylemiş ve bize kadar bu eleştiri isimle gelmiştir. Ve Ey Ebu Hanife dinde kıyas yapıyormuşsun ... ilk kıyas eden şeytandı... diyerek ağır eleştiri getirmiş ve hiç de bundan sünniler incinirler, Ebu hanifeyi sevenler gocunurlar vahdet yok olur.. gibisinden bir kaygı gütmemiştir. Ve İmam Sadık a.s.'dan bu sözleri aktaran raviler de isimleriyle aktarmışlardır.

                  Çünkü ortada din vardır. Kıyas gibi bir bidat ve dini kemirecek bir yöntem karşısında susmak dini alıp götürür. Bu yüzden kimse incinecek vahdet yok olacak diye bakılmaz.

                  Ve diğer bölüme gelecek olursak. İmamlarımız (a.s) lanet ve tekfir ederken isim vermeyip, lanetlik ve tefkirlik fiili zikretmekle yetinmişlerdir. Örneğin şu hadiste olduğu gibi:

                  "İman edip sonra küfredenler, yeniden iman edip yeniden küfredenler, sonra da küfürlerinde aşırı gidenler var ya... " ayeti falanca falanca ve filanca hakkında nazil oldu. Bunlar Peygamberin (s.a.a) peygamberliğini ilan ettiğinde ona iman ettiler. Sonra Peygamber kendinden sonra Ali'nin (a.s) velayetini ilan ettiğinde bunu kabul etmeyerek küfre girmiş oldular. Gadiri Hum'da Peygamber Ali a.s için biat alınca Ali'ye biat etmekle yeniden imana girdiler. Ancak Peygamber s.a.a'in vefatından sonra Ali a.s.'ın İmametini/velayetini yeniden inkar ederek yeniden kafir oldular. ... yaparak da küfürde ileri gittiler"

                  bu hadiste görüleceği gibi tekfir olduğu için İmamımız a.s isim vermemiştir.

                  Yöntem budur. Dinin yok olacağı noktada isimle toplumu bu kişinin şerrinden sakındırmak şartken, böyle olmayan kişisel beraet konusunda isim vermeden fiil eleştirilir.

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: sonradan şii olanların durumu

                    [quote author=azso61 link=topic=21004.msg131545#msg131545 date=1316133445]
                    "Biz hiç bir zaman Allah'ın kitabı yeter demedik ki.. biz Ehlibeytten nakledilen yani 12 masum imam yoluyla bize kadar gelen hadisleri kesin nas kabul ediyoruz. Yani ayet gibi bağlayıcıdır bizim için ve onlar olmaksızın dinin anlaşılması da yaşanması da mümkün değildir."
                    "

                    HEY GİDİ KUMŞİ AŞK HEY.ALLAHIN KİTABI SANA YETMEZ HA.SEN TAMAMLAYACAKSIN EKSİK YÖNLERİNİ.VEYA 12 İMAMIN TAMAMLAYACAK HA.ALLAH BECERİP ANLATAMADI SENİN İMAMLARIN ANLATACAK HA.YAZIK BOŞ GEÇEN ÖMRE.CAHİL OLSAN ANLARDIM SENİ.GÜYA DA OKUMUŞSUN.Bİ DELİYE PARA VERSELER 5 DAKİKA BÖLE DÜŞÜN SANA 10 MİLYAR O BİLE GÜLER GEÇER.
                    AYET GİBİ BAĞLAYICIDIRLAR HA.ALLAHIN YANINA 12 ALLAH ÖLE Mİ.HİÇ OLMAZSA HIRISTİYANLAR ALLAHIN YANINA 2 TANE ALLAH KOYDULAR .ÇOK MU AZMI GELDİDE 12 TANE ALLAH KOYUYORSUN.YOKSA TANRILARIN SAVAŞLARI DİYE BİR DİZİ FİLİM Mİ ÇEKMEYE HAZIRLANIYORSUN.ALLAH AKIL FİKİR VERSİN.

                    VAY BE KURAN KESMEDİ SENİ HA...AFFERUM ...

                    [/quote]

                    acaba bu adam ifsa edildimi yoksa esselamu aleykum hocam deniliyormu kendisine!?


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: sonradan şii olanların durumu

                      yazının bu iki bölümünde çelişki olmadığı gibi anlaşılmayacak bir şey de yok


                      bende çelişki olduğunu söylememiştim birinin diğerinin cevabı niteliğinde olduğunu söylemiştim yani ben öyle anladım en azından.


                      --> İmamlarımızın bu konuda çok güzel yöntemleri var. Asla isim vermeden genel kurallarla eleştiriyorlar.

                      --> Örneğin İmam Sadık a.s. Ebu Hanifeye bizzat yüzüne karşı ismiyle hitap ederek bazen de İmam a.s.'dan rivayet eden ravi bizzat Ebu Hanifenin ismini zikrederek eleştirileri yöneltmiştir. Örneğin İmam ona Ey Ebu hanife, "o gün nimetlerden sorulacaksınız" ayetindeki "nimetler"i dünya malı mülkü olarak tefsir ediyormuşsun öyle mi? derken Ebu hanifenin ismini söylemiş ve bize kadar bu eleştiri isimle gelmiştir. Ve Ey Ebu Hanife dinde kıyas yapıyormuşsun ... ilk kıyas eden şeytandı... diyerek ağır eleştiri getirmiş ve hiç de bundan sünniler incinirler, Ebu hanifeyi sevenler gocunurlar vahdet yok olur.. gibisinden bir kaygı gütmemiştir. Ve İmam Sadık a.s.'dan bu sözleri aktaran raviler de isimleriyle aktarmışlardır.

                      ama sizin bu iki yazınızda çelişki var gibi!

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: sonradan şii olanların durumu

                        yok, iki farklı olay, tekfir ve lanette isim yok, ama diğer daha basit konularda isim veriyorlar...

                        Yorum

                        YUKARI ÇIK
                        Çalışıyor...
                        X