Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

    http://www.kevsernet.com/s_ve_c/72.htm

    http://www.kevsernet.com/s_ve_c/78.htm

    #2
    Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

    aslında geleneksel bir anlayış olmuş mezhepçilerde ama allaha resulüne iman eden müslümanım diyen ehlibeyte itaatkar olmalı kuran azimüşşan onu pak kılıyor .ama gel görkü biz sünni toplumda hazmedeme mee olmuş gelenekçilik olmuş geleneksel bir şia düşmanlıgı olmuş..ama iman hakkatleri buna en gel olmamalı nefsimizi kırıp ehlibeyte itaat etmeliyiz...arapların dedigi gibi kellim kellim la söyle öyle fayda etmiyor..dört mezhep diye birşey yok hapside çorap gibi heryana sündürülüyor...yoksa hasan basrinin mezhebi vardı emevilerin bidatı bu gün sünnnet olmuş pexamber sünneti bidat ..ama tek bildigim zamanın imamına beyat etmeyen cahiliyye üzere olür. bu hadisi yalanlayan lamak şii hadisi demek islama ihanettir..başı boşluga tefrikaya ön ayak olmaktır...
    insan olma bilincinizi selamlıyorum

    Yorum


      #3
      Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

      Mezhepler 4 ile sınırlı değildir. 4 hak mezhep tabiri, diğer mezheplerin mensupları kalmadığı için söylenir Sünni alimler tarafından. Bilmeyenler ise 4 mezhep diye şart olduğunu zanneder. Mesela Davud Zahıri'nin, İmam Evzai'nin, Süfyanı Sevri'nin, İbni Şübrüme'nin, Medine alimi Said b. Müseyyeb'in ve daha ismini sayamayacağımız kadar çok müctehidin mezhepleri vardı. Ama mensupları kalmadığı için görüşleri kitaplarda kalmıştır.

      Yorum


        #4
        Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

        sayamayacağımız kadar çok müctehidin mezhepleri vardı. Ama mensupları kalmadığı için görüşleri kitaplarda kalmıştır.

        gercekten bu kadarmi yani?
        site icerisinde konu ilgili diger basliklara bakmanizi tavsiye ederim


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #5
          Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

          VARLIK İÇİNDE YOKLUK ÇEKMEKTİR BU. EHL-İ BEYT GİBİ BİR DEĞER VARKEN O DEĞERE SIRT ÇEVİRMENİN SONUCUDUR BU MEZHEP VE MEZHEPCİKLER...EHL-İ BEYT VE KURAN BU ÜMMETİN NEYİNE YETMEZ Kİ...HEM KURAN HEM RESULULLAH S.A.A BUNU BEYAN ETMEMİŞ Mİ ZATEN? AMA GÖREN KİM, DUYAN KİM...

          KULAKLAR SAĞIR OLDU...

          GÖZLER İSE KÖR OLDU...

          Yorum


            #6
            Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

            [quote author=MehmetMehmet link=topic=10241.msg141380#msg141380 date=1327138104]
            Mezhepler 4 ile sınırlı değildir. 4 hak mezhep tabiri, diğer mezheplerin mensupları kalmadığı için söylenir Sünni alimler tarafından. Bilmeyenler ise 4 mezhep diye şart olduğunu zanneder. Mesela Davud Zahıri'nin, İmam Evzai'nin, Süfyanı Sevri'nin, İbni Şübrüme'nin, Medine alimi Said b. Müseyyeb'in ve daha ismini sayamayacağımız kadar çok müctehidin mezhepleri vardı. Ama mensupları kalmadığı için görüşleri kitaplarda kalmıştır.
            [/quote]
            peki ne zaman Ehlibeyt mektebi bağlısı olmadı ki dört mezhep kavramı hep bunlara karşı kullanıldı? neden bunlar mezhepten sayılmadı sünnilerce? hangi delille bu mezhepler hak sayıldı? ayet hadis var mı?

            Yorum


              #7
              Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=10241.msg141405#msg141405 date=1327161340]
              peki ne zaman Ehlibeyt mektebi bağlısı olmadı ki dört mezhep kavramı hep bunlara karşı kullanıldı? neden bunlar mezhepten sayılmadı sünnilerce? hangi delille bu mezhepler hak sayıldı? ayet hadis var mı?
              [/quote]

              Ehli Sünnetde hakkın dışındakiler batıldır nasıl hak sayılabilir.Ehli sünnet dışı mezhepler bidat ehli olarak kabul edilir ama kafir hükmü konulmaz...Hadis var peygamber efendiiz ümmetim 73 nfıkraaya bölüncekdir bunların sadeece birisi kurtulacakdır onlarda bana ve eshabıma uyanlardır diye...
              Haktır Allahım Muhammed mahım
              Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

              Yorum


                #8
                Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                [quote author=Cihandar link=topic=10241.msg141414#msg141414 date=1327166620]
                Ehli Sünnetde hakkın dışındakiler batıldır nasıl hak sayılabilir.Ehli sünnet dışı mezhepler bidat ehli olarak kabul edilir ama kafir hükmü konulmaz...Hadis var peygamber efendiiz ümmetim 73 nfıkraaya bölüncekdir bunların sadeece birisi kurtulacakdır onlarda bana ve eshabıma uyanlardır diye...
                [/quote]

                Bunun delili ne dost hiçbir delili yok ki ? ben 73 fırka hadısıne inanmam ama doğru olsa bile asla ehlı sunnet olduğuna inanmam çünkü delili yok peygamber ehlibeytini gösteriyor.
                sen iyi ol eğer iyi isen Tanrı seni ödüllendirecektir dindar olmasan bile.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                  [quote author=Hakim bi emrillah link=topic=10241.msg141416#msg141416 date=1327168587]
                  Bunun delili ne dost hiçbir delili yok ki ? ben 73 fırka hadısıne inanmam ama doğru olsa bile asla ehlı sunnet olduğuna inanmam çünkü delili yok peygamber ehlibeytini gösteriyor.
                  [/quote]


                  Dostum doğrular görecelidiir.İkimizde kendisne ait doğruları var hee inanmamak serbest...
                  Haktır Allahım Muhammed mahım
                  Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                    Benin inancım o ki sunni-şii olsun hatta nasrani olsun yüce yaradan hiçbirini ateşe atmayacak. Yaratıcı öyle birşey değil...ama en iyi yol ehlibeytin yoludur.
                    sen iyi ol eğer iyi isen Tanrı seni ödüllendirecektir dindar olmasan bile.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                      [quote author=Hakim bi emrillah link=topic=10241.msg141422#msg141422 date=1327169675]
                      Benin inancım o ki sunni-şii olsun hatta nasrani olsun yüce yaradan hiçbirini ateşe atmayacak. Yaratıcı öyle birşey değil...ama en iyi yol ehlibeytin yoludur.
                      [/quote]


                      Güzel bizde Ehli sünnet olarak görüyoruz farklılık her yerde var...
                      Haktır Allahım Muhammed mahım
                      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                        bırakalım din mezhep ayrılıklarını...barış içinde yaşayalım. sevgi içinde...
                        sen iyi ol eğer iyi isen Tanrı seni ödüllendirecektir dindar olmasan bile.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                          [quote author=Hakim bi emrillah link=topic=10241.msg141430#msg141430 date=1327176731]
                          bırakalım din mezhep ayrılıklarını...barış içinde yaşayalım. sevgi içinde...
                          [/quote]
                          Haktır Allahım Muhammed mahım
                          Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                            [quote author=MehmetMehmet link=topic=10241.msg141380#msg141380 date=1327138104]
                            Mezhepler 4 ile sınırlı değildir. 4 hak mezhep tabiri, diğer mezheplerin mensupları kalmadığı için söylenir Sünni alimler tarafından. Bilmeyenler ise 4 mezhep diye şart olduğunu zanneder. Mesela Davud Zahıri'nin, İmam Evzai'nin, Süfyanı Sevri'nin, İbni Şübrüme'nin, Medine alimi Said b. Müseyyeb'in ve daha ismini sayamayacağımız kadar çok müctehidin mezhepleri vardı. Ama mensupları kalmadığı için görüşleri kitaplarda kalmıştır.
                            [/quote]

                            1. Hasan-ı Basrî ve Mezhebi:[/color]
                            Hasan el Basri (vefatı h. 110) Ehl-i Sünnetin en büyük alimlerinden olup Sünnî dünyasınca itibar görmüş ikiyüzden fazla alimin hocalığını yapmıştır. Bizzat Resulün ashabının talebesi olduğu söylenir ve hadis, kelam, Tasavvuf gibi alanlarda adı hala anılan bir alimdir. Ancak inancı, dört mezhebin inancından birçok yönden ayrılmaktadır. Kendisi bir müctehittir ve dört mezhepten farklı olarak Hasan el Basrî'nin ictihatına uyanlar olmuştur.

                            2. Evzaî Mezhebi:
                            İmam Evzai'nin (vefatı h. 157) ictihatına dayanan bir Sünnî mezhebidir. Dört mezhepten ayrıldığı başlıca konular, kıyası kabul etmemeleri; sünnete Kur'an dışında hiçbir şeyi tercih etmemeleri ve ashabın re'yine göre hüküm vermemeleri. Şam'da yaygınlaşan bu mezhep tam 220 yıl çoğunluk olarak kalmıştır. Şam'da Şafiilerle uzun süren mücadeleler yaşamıştır. Bu mezhep Endülüs'e de sıçramış ve Malikilerle uzun yıllar savaşmıştır.

                            3. Süfyan-ı Sevrî ve Mezhebi:
                            Eba Abdillah Süfyan bin Said es Sevri (vefatı h. 161) Sünnîlerce itibar edilen büyük bir müctehittir. İctihatları hala bir çok kitapta zikredilmektedir. Hadisçiler mektebindendir. Ebu Hanife ile aynı çağda aynı şehirde yaşamasına rağmen onun ictihatlarına uymamış, kendi mezhebini kurmuştur. Ancak mezhebi fazla uzun yaşamamıştır.

                            4. El Leys bin Sa'd ve Mezhebi:
                            Ebu'l Haris el Leys bin Sa'd (vefatı h. 175) İmam Malik'in hocalarındandır. Ancak İmam Malik kendi ictihatına göre hüküm vermeye başlayınca onunla tartışmalarda bulunmuş ve onu tenkid etmiştir. Ebu Hanife ile de tartışma içeren yazışmaları olmuştur. İmam Şafii, el Leys'in İmam Malik'ten daha bilgili ve daha güçlü olduğunu söyler. Mezhebi uzun yaşamamıştır.

                            5. Taberî Mezhebi:
                            Ebu Cafer MUHAMMED bin Cerir et Taberî (vefatı h. 310) Sünnîlerin en muteber müfessir ve tarihçilerindendir. İctihatında Ahmed bin Hanbel'in görüşlerini almayarak farklı bir mezhep oluşturmuş, Hanbelîler bu sebeple Taberîye saldırmış ve evini taşlamışlardır. Taberî ve ona tabii olanlar Hanbelîlerin baskılarına uzun süre maruz kalmışlardır hatta Taberînin mezarının yağmalanmasından endişe duyulduğundan vefat ettiğinde evinde gömülmüştür.

                            6. Zahirîyye Mezhebi:
                            Ebu Süleyman Davud bin Ali ez Zahiri (vefatı h. 270) tarafından kurulmuştur. İbni Hazim ve Muhyiddin ibnu Arabî gibi ünlü Sünnî alimleri bu mezhebe bağlıdırlar. Re'yi ve kıyası reddetmişlerdir. İcma konusundaki görüşleri hala tartışma konusudur. Malîkilere karşı çıkmış hatta Malikîlerin bazı ünlü fıkıh kitaplarını yakmıştırlar. İran, Kuzey Afrika ve Endülüste yayılmışlardır.
                            [/color]El Makdîsî, dördüncü hak mezhep olarak Hanbelîleri değil Zahirîleri sayar[/color]. Günümüzde bu mezhep hâla devam etmektedir ve dört mezhebin görüşlerinen hala uzaktırlar.[/color]

                            7. Süfyan bin Uyeyne ve Mezhebi:
                            Süfyan bin Uyeyne bin Meynun (vefatı h. 198) Ahmed bin Hanbel, İmam Şafii gibi ünlü müctehitlerin fıkıh alanında hocalığını yapmıştır. Müctehittir ve farklı görüşleri vardır.

                            8. İbni Rahuye ve Mezhebi:
                            İshak bin İbrahim (vefatı h. 238) zamanında Horasan'ın mutlak alimi ve imamı olarak tanınmıştır. İbni Hacer el Askalanî'ye göre İmam Şafiiyle tartışmaları olmuştur.

                            9. Ebu Sevr ve Mezhebi:
                            Ebu Sevr İbrahim bin Halid (vefatı h. 240) Sünnîlerin muteber hadis ve fıkıh imamlarındandır. Başte re'ye göre sonra hadise göre ictihat etmiştir. Genelde İmam Şafii'ye benzese de bazı konularda farklı görüşleri vardır. Mezhebi hicrî dördüncü asıra kadar devam etmiştir.

                            Bunun dışında İbni Eyyüb el Abbadanî (v. h. 347), İbni Ebi Leylâ (v. h. 148), Yunus el Eylî (v. h. 159), İbni Yesar (v. h. 170), Yahya bin Adem (v. h. 203), Ebul Haris Şurayh (v. h 230), Ebu Bekir Ahmed bin Amer el Nebil (v. h. 287), Ahmed bin Kâmil (v. h. 390) gibi birçok değerli Sünnî alimi de çoğunlukla dört mezhep imamları döneminde hatta bu dönemden sonra yaşamış ancak onların mezheplerine uymayarak kendi ictihatlarına göre hüküm vermiş, birçok Sünnî de dört mezhebe değil bu kimselerin mezhebine tabii olmuşlar ve bir müddet bu mezhepleri yaşatmışlar.
                            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                            İmam Ali (a.s)

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Mezheplerin dörtte sınırlandırılışı ve dört hak mezhep iddiası hakkında sorular

                              Sözün özü 4 hak mezheb kavramı fasa fisodan başka bişey değildir.Ehli sünnet olarak lanse edilen aslında yüzlerce mezheb vardır fakat hakim devletler ve otoritelerin kabul ettiği resmi mezheb olarak tanıdığı için 4 mezheb ön plana çıkmıştır.Aslında tarih ehli sünnet olarak lanse edilen mezheb liderlerinin birbirini tekfirleriyle,birbirleriyle kavgalarıyla hatta mezheb savaşlarıyla doludur.
                              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                              İmam Ali (a.s)

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X