Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şiada tesettür

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Şiada tesettür

    Şia alimlerimizden hemde bir değil bir kaç alimden duydum aynı şeyi

    tıpkı alevilerin dediği gibi baş örtüyü ile sineyi örtmenin farz olmadığını önemli olan sinenin örtülmesi ve vücud hattının belli olmaması olduğu söylediler

    ????
    "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
    "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

    Yorum


      #17
      Ynt: Şiada tesettür

      Bismillahirrahmanirrahim

      Muhterem kardeşim, ben soruyu yanlış anladım galiba.
      Bunu söylerken başın açık olmasını sakıncasız mı görüyorlar? Yani bazı proflar gibi (Örneğin Yaşar Nuri gibi) sadece göğüsün kapanması gerekir. Dolayısıyla başın açık kalmasının sakıncası yoktur. Siz de bunu kastediyorsunuz. Eğer bu ise kesinlikle doğru değil ve batıl bir sözdür. Ama eğer yukarıda bahsettiği ölçüler dahilinde başın ve boyunun kapanması ve illa da baş örtüsü olarak tanınan nesne ile olmasının bir gereği olmadığı ise bu doğrudur. Önemli olan kapanmasıdır...

      Yorum


        #18
        Ynt: Şiada tesettür

        İlk olarak BEYZA tarafından gönderildi
        s.a
        sayın hocam ben bir alimizden baş örtüsünü omuzlardan indirmenin gerekli olmadığını önemli olan sadece sine kısmının kapanması gerektiği olduğunu bu gerekliliğin illa baş örtüsü ile olmadığını ve kişi nn baş örtüsünü kıyafetinin içine koymasının hiçbir sakıncası olmadığını işşittim bu doğru mudur açıklayabilirmisiniz?

        Şia alimlerimizden hemde bir değil bir kaç alimden duydum aynı şeyi

        tıpkı alevilerin dediği gibi baş örtüyü ile sineyi örtmenin farz olmadığını önemli olan sinenin örtülmesi ve vücud hattının belli olmaması olduğu söylediler

        ?
        hocam beyza'nın kastettiği şey şu:

        yani önemli olan saçların değil göğüs,gerdan kısmının örtülmesidir.tıpkı alevilerin saçlarını ortadan ikiye ayırarak ve saçlarının ön kısımları açıkta kalacak şekilde fiyonk tarzında örtündükleri başörtüsü gibi, bazı şia alimleri buna cevaz vermiştir diyor!?

        Yorum


          #19
          Ynt: Şiada tesettür

          Kendisi ne söylediğini izah edebilecek güçtedir inşaallah...
          Eğer sizin anladığınız şekilde ise, lütfen bahsedilen alimlerden sadece bir tanesinin ismini verin de kendisine ulaşıp neye dayanarak böyle bir şey söylediğini öğrenelim inşaallah.

          Yorum


            #20
            Ynt: Şiada tesettür

            inşallah hocam bekliyoruz

            Yorum


              #21
              Ynt: Şiada tesettür

              BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

              Syın hocam islama göre günümüz şartlarını gözönünde bulundurarak mümin bayanların nasıl örtünmesi gerekir?çarşaf giymek şart mıdır yoksa pardesü yeterli midir?yukarıda ölçüyü vermişsiniz ama başörtü omuzları kapatmalımıdır?Ayrıca yukarıda verdiğiniz cevap da başörtüsü olarak tanınan nesne ile olmasının bir gereği olmadığı ise doğrudur demişsiniz yani başörtüsünün yerini ne alabilir hocam?
              Ayrıca iran'da bazı bayanlar başörtülerini geriden saçlarının ön tarafı görünecek biçimde örtüyorlar bu islama uygun değil bildiğim kadarıyla buna neden müsade veriliyor hocam?
              Şimdiden Allah razı olsun hocam!

              Yorum


                #22
                Ynt: Şiada tesettür

                [quote author=EbuTurk link=topic=15400.msg103953#msg103953 date=1284192556]
                İlk olarak BEYZA tarafından gönderildi
                s.a
                sayın hocam ben bir alimizden baş örtüsünü omuzlardan indirmenin gerekli olmadığını önemli olan sadece sine kısmının kapanması gerektiği olduğunu bu gerekliliğin illa baş örtüsü ile olmadığını ve kişi nn baş örtüsünü kıyafetinin içine koymasının hiçbir sakıncası olmadığını işşittim bu doğru mudur açıklayabilirmisiniz?

                Şia alimlerimizden hemde bir değil bir kaç alimden duydum aynı şeyi

                tıpkı alevilerin dediği gibi baş örtüyü ile sineyi örtmenin farz olmadığını önemli olan sinenin örtülmesi ve vücud hattının belli olmaması olduğu söylediler

                ?
                hocam beyza'nın kastettiği şey şu:

                yani önemli olan saçların değil göğüs,gerdan kısmının örtülmesidir.tıpkı alevilerin saçlarını ortadan ikiye ayırarak ve saçlarının ön kısımları açıkta kalacak şekilde fiyonk tarzında örtündükleri başörtüsü gibi, bazı şia alimleri buna cevaz vermiştir diyor!?
                [/quote]


                kesinlikle söylemek istediğim sizin anladığınız değil sn Ebuturk
                Günümğzde özelliklede genç kızlarımızın giyim tarzı başörtülerini boyundan bağlayıp pardesülerinin (aslında pardesü de değil tuniklerinin ) içine koymaları ve bu şekilde (sineleri boyunları saçları tamamıyle kapalı ama vücut hatları belli) kapanmalarının hük mü idi

                Bunu da bazı şii alimlerimiz vücut hatlarını belli ettirmeyen kıyafetler giydikten (kıyafetle gereken yerleri kapattıktan )sonra illa da baş örtüyü omuzlardan salmanın gerekli olmadığını söylemeleri idi

                Ama benim ayetten anladığım illada baş örtüyü (kıyafetin üstünden) vucüd hatlarını belli etmeyecek tarzda bağlanması gerektiği idi

                Mursel aydın hocam sorumun cevabını verdi
                İnşAllah bende anlatabilmişimdir söylemek istediğimi?
                "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Şiada tesettür

                  Bismillahirrahmanirrahim

                  Selamun aleykum

                  Muhterem kardeşlerim, ayette "örtülerini yakalarının üzerine taksınlar" tabiri geçmektedir. Bazıları (Yaşar Nuri Öztürk gibi) bu tabirden başı örtmek gerekli değildir. Örtüyü yakalarına takarak göğüslerini kapatmaları yeterlidir. Ayette söylenmek istenen budur diyorlar.

                  Hâlbuki eğer bu cümleden başların örtülmesi değil onların dediği gibi sadece göğüs ve boyunun örtülmesi kastedilmemiş olsaydı, o zaman şöyle denmesi gerekirdi: “Göğüs ve boyunlarınızı örtün.” Oysa bu tabir yerine “örtülerinizi yakalarınıza takın” buyuruyor. Peki, bu tabirden kastedilen mantıklı anlam nedir? Neden böyle söylenmiştir? İşte bunu ayetin sebeb-i nüzulüyle ilgili tarihi bilgilere başvurduğumuzda anlıyoruz. Evet, cahiliyet zamanında kadınlar arasında başörtülerini kulak arkasından arkaya doğru sarkıtma adet idi. Dolayısıyla boyun ve göğüsleri açıkta kalıyordu. Bu yanlış İslam sonrası da devam etmesin diye örtülerinizi yakalarınıza takın ki bu vesileyle başla birlikte boyun ve göğüsleriniz de kapanmış olsun, emri gelmiştir.
                  Olay bundan ibarettir... Dolayısıyla başla birlikte boyun ve göğüste örtülürse, şer'i ölçü riayet edilmiştir. Elbette bu başörtüsüyle veya çarşafla olursa daha mükemmel olur. Buna bir diyecek yoktur... Vücut hatlarının belirginleşmesinin önlenmesi gerektiği ise, bütün vücutla alakalıdır. Yani kadınların elbiseleri bu ölçüyü, yukarıda bahsedilen diğer ölçülerle birlikte temin etmelidir.


                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Şiada tesettür

                    Degerli aciklamalariniz icin Allah razi olsun Muhterem hocam.
                    Benim merak ettigim acaba 14 masum as dan hicap veya basörtüsü ile ilgili bir hadis varmi?varsa eger bizlerle paylasirmisiniz lütfen?
                    Selam ve dua ile

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Şiada tesettür

                      Bismillahirrahmanirrahim

                      Olmaz olur mu değerli kardeşim, Şehid Mutahhari'nin HİCAP kitabını okuyun. Biraz da siz gayret edin, her şeyi hazır beklemeyin
                      http://www.kevseryayincilik.com/asp/....asp?product=aç-düşünce001

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Şiada tesettür

                        Bismillahirrahmanirrahim

                        Değerli hocam ben bir kitap da okumuştum.Soğukdan korunmak için örtünen bir bayan ya da güzel görünmek için örtünen bayan örtüsü kurallara uygun bile olsa örtünmüş olmaz yazıyordu yine abdülaziz bayındır güzel elbisenin zinet ve süs olabileceğini ayete dayanarak söylüyor bu iki görüşden hangisi doğrudur?

                        Ayrıca daha önceden de sormuştum ama arada unutuldu herhalde tekrarlayayım inşaAllah.İran'da neden bazı kadınların saçlarının ön taraflarını gösterecek şekilde örtünmelerine müsade ediliyor demiştim.

                        Allah razı olsunhocam bilgileriniz için

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Şiada tesettür

                          Bismillahirrahmanirrahim

                          Muhterem kardeşim, iyi amelleri Allah rızası için yapan kimse sevap kazanır. Ama Allah rızası için değil başka bir hedef için yaparsa, sevap kazanmaz, ama eğer ölçülere uygun olursa, en azından günah yazılmaz.
                          Elbise konusuna gelince ölçüleri vermiştik. Eğer bir bayanın giydiği elbise şöhret elbisesi olursa, yani ister renk, ister şekil açısından dikkatleri üzerinde toplayacak şekilde olursa caiz değildir.

                          İranda neden o tür bir şeye izin verildiği konusuna gelince, mümkün olduğu kadar uyarmaya, önlemeye çalışıyorlar. Ama bazen de aşırı baskı daha da ters tepiyor. Ayrıca her adam başına bir polis dikmeleri gerekiyor. Dolayısıyal bir yere kadar kontrol etmeye çalışıyorlar, ama ondan sonrasını en azından şimdilik maslahat görmüyorlar.. Geçmişte tam önlemek için bir takım yöntemler denendi ama malesef olumlu sonuçlar alınmadı...

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X