Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

YEZİDİ SEVENLER

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    YEZİDİ SEVENLER

    Yezide gelince, babasının nasihatlerini unutmadı. Bunun için, imam-ı Hüseyini Kufeye çağırmadı. Onu öldürmek için emir vermedi. Ölümüne sevinmedi. Hatta, işitince ağladı. Ehl-i beyte hürmet etti.

    Cila-ül-uyun Şii kitabının 322. sayfasında diyor ki:
    (Yezid, Ehl-i beyte sevgisi ile meşhur olan Velid bin Akabeyi Medineye vali yaptı. Ehl-i beyte düşman olan Mervanı valilikten ayırdı. Velid, gece, imam-ı Hüseyine çağırıp Muaviyenin öldüğünü ve Yezide biat edildiğini bildirdi. İmam-ı Hüseyin (Benim Ona gizli biat etmeme razı olmazsın. Herkesin yanında biat etmemi istersin) dedi.)

    Şii kitabının bu yazısından anlaşılıyor ki, imam-ı Hüseyin Yezid için, fasık, facir veya kâfir demiyordu. Öyle bilseydi, gizli biat etmeye razı olmazdı. Açıkça biat etmemesi de, Şiilerin kendisine düşmanlık etmelerine sebep olmamak içindi. Nitekim, Muaviye ile sulh yaptığı için babasından ayrılıp harici olmuşlardı. Babası ile savaş etmişlerdi. Hilafeti Muaviyeye bıraktığı için de, kardeşi Hazret-i Hasana düşmanlık yapmışlardı.

    Yine bu acem tarihinde diyor ki:
    (Zecr bin Kays, Hazret-i Hüseynin ölüm haberini Yezide getirince, başını eğip, bir zaman durdu. Sonra, (Onu öldüreceğinize, Ona itaat etseydiniz, iyi olurdu. Ben orada olsaydım Onu af ederdim) dedi. Mahdar bin Salebe İmam-ı Hüseyin� kötülemeye başlayınca, Yezid yüzünü asıp, (Mahdarın anası böyle zalim ve alçak çocuk doğurmasaydı. Allah, Mercanenin oğlunu [İbni Ziyadı] kahr eylesin) dedi. Şemmer, imam-ı Hüseyin�n mübarek başını Yezide getirip, (İnsanların en iyisinin çocuğunu öldürdüm. Bunun için, atımın heybelerini altınla, gümüşle doldurmalısın) deyince, Yezid çok kızdı ve (Allah heybelerini ateşle doldursun! İnsanların en iyisini niçin öldürdün? Def ol. Git karşımdan. Sana hiçbir şey verilmez) dedi.)

    Şiilerin Hulasat-ül-mesaib kitabının 393. sayfasında diyor ki:
    (Yezid, herkesin yanında ağladığı gibi, yalnız kaldığı zamanlarda da çok ağladı. Kızları ve hemşireleri de beraber ağladılar. İmam-ı Hüseyin�n mübarek başını altın tasa koyup, (Ey Hüseyin! Allah sana rahmet etsin! Ne hoş gülüyorsun) dedi.

    Şii kitabının bu yazısından anlaşılıyor ki, bazı kimselerin, (Yezid, İmam-ı Hüseyin�n mübarek dişlerine sopa ile vurdu) demeleri tamamen yalandır.

    Cila-ül-uyunda diyor ki:
    (Yezid, imam-ı Hüseyin�n Ehl-i beytini kendi sarayına yerleştirdi. Çok ikram etti. Sabah, akşam yemeklerini imam-ı Zeynelabidin ile beraber yerdi.)

    Hulasat-ül-mesaibde diyor ki:
    (Yezid, imam-ı Hüseyin�n Ehl-i beytine, (Şam�a benim misafirim olarak kalmak mı, yoksa Medine�e gitmek mi istersiniz?) dedi. Ümmi Gülsüm, tenha bir yerde matem yapmak istiyoruz) dedi. Yezid, sarayında geniş bir odayı bunlara verdi. Burada bir hafta matem yaptılar. Yezid, sekizinci gün, Ehl-i beyti çağırıp, arzularını sordu. Medine�e gitmek istediler. Çok mal ve süslü hayvanlar ve ikiyüz altın verdi. Her ihtiyacınızı her zaman bildirin, hemen gönderirim, dedi. Numan bin Beşiri, beşyüz süvari ile bunların emrine verdi. İzzet ve hürmetle Medineye gönderdi.)

    Yukarıdaki yazılar ve bunlar gibi, taassuba kapılmadan yazan insaflı Şii âlimlerinin kitapları açıkça gösteriyor ki, Hazret-i Muaviye, imam-ı Hüseyine asla düşman değildi. Yezid, imam-ı Hüseyin�n öldürülmesini emretmemiş ve istememiştir. Ehl-i beytin düşmanı ve imam-ı Hüseyin şehid edenler, bu düşmanlıklarını gizlemek için, bu iki halifeye iftira etmişlerdir.

    Abdurrahman ibni Mülcem Şii idi. Sonra harici oldu. Sonra imam-ı Alii şehid etti.
    Kerbelaa imam-ı Hüseyin� şehid edenler arasında Şam askeri yoktu. Kufe şehrinden gelmişlerdi. Şii âlimlerinden kadi Nurullah Şüşteri, bunu açıkça yazmıştır. İmam-ı Zeynelabidinİn Kufe şehrine getirilince, katillerimiz Şiilerdir, dediği Cila-ül-uyunda da yazılıdır.

    İslam düşmanları, İslamiyet. içerden yıkmak için Ehl-i beyti nebeviyi facia ve felaketlere sürüklemişler. Bu cinayetlerini Ehl-i sünnete mal ederek, bu bahane ile İslamiyet'in bekçisi olan Eshab-ı kirama ve bunların yolunda olan Ehl-i sünnet âlimlerine saldırmışlardır. Müslümanların, bu tuzaklara düşmemek için, çok uyanık olmaları lazımdır. (H. S. Vesikaları)

    #2
    Ynt: YEZİDİ SEVENLER

    "Haksözün vesikaları" adlı kitap, okuyunca insan gülmekten ölüyor. diyelim ki, ibni Mülcem (Allah lanet etsin) ilk önce şii idi. bu neyi değiştirir? bu hiç bir şeyi değiştirmez Onun yaptığı iş Onu İslamdan çıkarmış ve o kafir olmuştur. ama bu Hak sözün vesikaları kitabının yazarı Süveydi neden kendi alimlerinin ibni Mülceme müçtehid dediğini görmezden geliyor? neden bu Süveydi Yezidin kafir olduğunu görmezden gelip "Yezid ağladı, çok üzüldü" diyor?

    bunlar Süveydinin ne kadar Yezid düşkünü olduğunu göstermiyormu? ne diyelim Allah Süveydiyi Yezidle haşr etsin

    Yorum


      #3
      Ynt: YEZİDİ SEVENLER

      peki niye camilerde Aliye lanet okutuluyordu o zaman diyeceksin ehlibeyti seviyorsa.

      Yorum


        #4
        Ynt: YEZİDİ SEVENLER

        [quote author=Musavi link=topic=14570.msg89584#msg89584 date=1276606767]
        peki niye camilerde Aliye lanet okutuluyordu o zaman diyeceksin ehlibeyti seviyorsa.[/quote]

        bu başka bir sevdadır. biz bilmeyiz kardeşim. öyle bir sevda ki, müminlerin annesi Aişe bu sevda uğruna Allahın "evlerinizde oturun" emrine asi olup Basraya savaş için gidiyor. öyle bir sevda ki, 70 yıl Rasulullahın s.a.a "Ona söven bana sövmüştür" dediği müminlerin emirine sövülüyor, lanet ediliyor. öyle bir sevda ki, Ehli Beyt a.s imamları zindanlarda, hapislerde tutuluyor, zehir ve kılıçla şehit ediliyorlar. bizler bu "sevdayı" anlamıyoruz.

        Yorum


          #5
          Ynt: YEZİDİ SEVENLER

          [quote author=Elmeddin link=topic=14570.msg89586#msg89586 date=1276607098]
          [quote author=Musavi link=topic=14570.msg89584#msg89584 date=1276606767]
          peki niye camilerde Aliye lanet okutuluyordu o zaman diyeceksin ehlibeyti seviyorsa.[/quote]

          bu başka bir sevdadır. biz bilmeyiz kardeşim. öyle bir sevda ki, müminlerin annesi Aişe bu sevda uğruna Allahın "evlerinizde oturun" emrine asi olup Basraya savaş için gidiyor. öyle bir sevda ki, 70 yıl Rasulullahın s.a.a "Ona söven bana sövmüştür" dediği müminlerin emirine sövülüyor, lanet ediliyor. öyle bir sevda ki, Ehli Beyt a.s imamları zindanlarda, hapislerde tutuluyor, zehir ve kılıçla şehit ediliyorlar. bizler bu "sevdayı" anlamıyoruz.
          [/quote]

          bizim aklımız ermez o işlere o buyuk zatları biz anlayamayız kapasıtemız yetmez onun icin koyun misali mee mee diyerek ustatlarımız ne demişse ona bakar itaat ederiz.

          Yorum


            #6
            Ynt: YEZİDİ SEVENLER

            (...) Bana Muhammed b. Hatim de rivayet etti. (Dedi ki) : Bize İbni Mehdî rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Cerîr b. Hâzim, Harmeletü'l-Mısrî'den, o da Abdurrahmân b. Şümâse'den, o da Âişe'den, o da Peygamber (Saitaltahü Aleyhi ve Settem)'den naklen bu hadîsin mislini rivayet etti.

            Hz. Âişe 'nin ismini vermeden muamelesini sorduğu kumandan Amr b. Âs (Radiyallahu anh) dır. Kardeşi Muhammed b. Ebî Bekr'i onun öldürdüğüne işaret ederek : «Kardeşim Muhammed b. Ebî Bekr'e yaptıkları...» demiştir.

            Vak'a şudur : Hz. A1î (Radiyallahu anh) Muhammed b. Ebî Bekr'i Mısır'a vâlî ta'yîn etmişti. Muâviye (Radiyallahu anh) tarafından üzerine Amr b. Âs gönderildi. 38. Hicrî tarihinde aralarında vuku' bulan muharebede Muhammed b. Ebî Bekir yenildi. Ve hasmının eline esîr düşerek gaddârâne şehîd edildi. Bu katlin nasıl yapıldığı ihtilaflıdır. Bâzıları harbde vurulduğunu söylemiş; bir takımları esîr edilerek öldürüldüğünü bildirmişlerdir. Harpten sonra na'şımn bir eşek İaşesi içinde bir harabede bulunarak yakıldığını iddia edenler de vardır. Hz. Âişe 'nin bu vak'aya pek üzüldüğü: «O benim kardeşim ve âhiret oğlum idi.» diyerek bir daha ölünceye kadar pişmiş et yemediği, rivayet olunur.

            Hadîs-i şerif, fazilet sahibi bir kimsenin faziletinin anılması gerek­tiğine, buna düşmanlık, güceniklik gibi şeylerin mâni' olmamasına ve keza insanlara hoş muamele edilmesi lâzım geldiğine delildir. Bu mânâ­da hadîsler çoktur.


            Şuna baksanıza bir yandan yaptıgı katlıamı anlatıyor diger yandan hala radıyallahu anh diyor muslim.Peygamberın ona bedduasını da nakledıyor ama bu onun icin rahmettir diyor.

            Yorum


              #7
              Ynt: YEZİDİ SEVENLER



              ـ4479 ـ2ـ وعن ابن عبّاس رَضِيَ اللّهُ عَنْهما قال: ]كُنْتُ ألْعَبُ مَعَ الصِّبْيَانِ فَجَاءَ رَسُولُ اللّهِ #، فَتَوَارَيْتُ خَلْفَ بَابٍ فَجَاءَ فَحَطَأنِى حَطْأةً وَقَالَ: اِذْهَبْ الى مُعَاوِيَةَ فَادْعُهُ لِى قَالَ: فَجِئْتُ فَقُلْتُ: هُوَ يَأكُلُ. ثُمَّ قَالَ: اِذْهَبْ فَادْعُ لِى مُعَاوِيَةَ. قَالَ: فَجِئْتُ فَقُلْتُ هُوَ يَأكُلُ. ثُمَّ قَالَ: اِذْهَبْ فَادْعُ لِى مُعَاوِيَةَ، قَالَ: فَجِئْتُ فَقُلْتُ هُوَ يَأكُلُ. فَقَالَ: َ أشْبَعَ اللّهُ بَطْنَهُ[. أخرجه مسلم.»حَطَأنِ« بالحاء المهملة جاء مفسراً في الحديث. قلت: ما خطأنى. قال : قفدنِى، والقفد: صفع الرأس ببسط الكف من قبل القفا.



              2. (4479)- İbnu Abbâs (radıyallahu anh) anlatıyor: "Ben çocuklarla birlikte oynuyordum. Derken Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) geldi. Ben hemen bir kapının arkasına saklandım. (Beni orada bulup) enseme dokundu.

              "Muâviye'ye git! Onu bana çağır!" dedi. (Ben derhal gittim ve) geldim:

              "O yemek yiyor! dedim. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), tekrar:

              "Git Muâviye'yi bana çağır!" emrettiler. Ben (yine gidip) döndüm ve:

              "O yemek yiyor!" dedim. Resûlullah tekrar:

              "Git! Muâviye'yi bana çağır!" emrettiler. Ben yine gidip geldim ve:

              "O yemek yiyor!" dedim. Bunun üzerine: "Allah onun karnını doyurmasın!" buyurdular." [Müslim, Birr 96, (2604).][264]

              Yorum


                #8
                Ynt: YEZİDİ SEVENLER

                sorun yok musavi kardes
                iste bu hadisin altina bir serh düserler
                daha önce resulullah dua etmis ve bende bir beserim, eger nefsime uyar biri hakkinda haksiz bedduada bulunursam dua yerine gecsin diye, iste bu yüzden muaviyeye orada ettigi beddua dua yerine gecmis ve muaviye lanetlenmek yerine kutsanmis oluyor/mus ;D


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #9
                  Ynt: YEZİDİ SEVENLER

                  ALLAHIN LANETİ HZ. MUHAMMED(SAA) VE EHLİBEYTİNE ZULMEDENLERE OLSUN....
                  QUR WAY IS THE WAY OF İMAM MOOSA AL KADHEM
                  WHO TEACHED US TO LİVE IN THE PRISON......

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: YEZİDİ SEVENLER

                    amin rabbi amin

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: YEZİDİ SEVENLER

                      [quote author=kevseri_resul_76 link=topic=14570.msg99612#msg99612 date=1281610541]
                      ALLAHIN LANETİ HZ. MUHAMMED(SAA) VE EHLİBEYTİNE ZULMEDENLERE OLSUN....
                      [/quote]

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X