Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İMAM ALİ(AS) NİÇİN KIYAM ETMEDİ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İMAM ALİ(AS) NİÇİN KIYAM ETMEDİ?

    Bizler Ehlibeyt İmamlarından geri kalırsak da helak oluruz,O'nların önüne geçmeye(daha devrimci görünme) çalışırsakta helak oluruz.Ehlibeyt mektebi basiretle hareket eder ve tek bir hedefleri vardır oda İslam'ı korumak.Bu fedakarlıkla olur,boğzında kemik gözünde diken olsa dahi sabredebilmek ile olur.Bizler İmam Ali(as) devrinde yaşasaydık tek yapmamız gereken İslam'ın maslahatı ne ise onu yapmaktı.Bugün zamanın Ali'si İmam Seyyid Ali Hamaney liderliğinde de ona tabi olmak.Hamas Sunni bir hareket olmasına rağmen İmam'ın rehberliği ve tavsiyeleri sayesinde Öz Muhammedi İslamı bulunduğu bölgede diriltti.Evet imam Ali (as) basireti olmasaydı Ebu Süfyan gibi münafık insanlar İslam'ı ,bu taze filizi nifakları ve oyunlarıyla alt üst ederlerdi.Evet usulu mezhep olan imamet ve adalet usulu din olan tevhid,nübüvvet ve mead'a bazı durumlarda feda edildi.

    #2
    : İMAM ALİ(AS) NİÇİN KIYAM ETMEDİ?

    “…İmam Ali(as) niye Ebu Bekir, Ömer ve Osman dönemlerinde kıyam etmedi de, kendisiyle biat yaptıktan sonra güçlü ve kararlı bir şekilde dikilip,aktif bir tavır sergilemedi? Halbuki İmam Ali (as) açısından Ebu Bekir gasıp olduğu gibi,Muaviye de gasıp idi.İmamın farklı zamanlardaki farklı tavırlarının sebebine gelince,İslâm açısından asalet arzeden husus şudur:İslâm’ın havzası ve devletinin muhafazasını temin eden her eylem veya bu doğrultuda atılacak her adım,diğer adımlardan önceliklidir.Eğer İslâm Ebi Talib halife olsun diyor ise,bu İslâm’ın güçlü kılınması için mi yoksa zayıf düşürülmesi için midir?İslâm’ın güç ve azametinin korunması için,eğer halk ve bilhassa sahabiler Peygamber’in sözünü dinleyip Ali ile biat etmiş olsalardı, Peygamber’in isteği olan İslâm devletinin güç,kudret ve azameti gerçekleşmiş olacaktı.Şurası kesindir ki Peygamber Ali’yi hilafete aday göstermiştir. Ama Peygamber’den sonra durumlar değişmiş,yeni akımlar oluşmuştur.Bu meydanda yaşlılar ve Peygamber sahabesinin büyükleri bu durumdan yararlanmaya çalışmışlardır. Diğer taraftan İslâm’ı henüz tamamen hazmedememiş yeni Müslümanların sayısı her geçen gün artıyor,İslâm’ın sesi ve tebliği Arap dünyasının sınırlarını aşıyordu.Böyle bir durumda İslâm’ın çıkar ve menfaati,İslâm devletinin sınırları içinde bilhassa hükümet merkezinde tam bir huzur ve sükûneti gerekli kılıyordu.İlk önce mürtedler isyanının yatıştırılması gerekiyordu.Diğer yandan İslâm ile tanışmak için uzaklardan gelenler bu incelikleri ve teferruatları bilmiyor ve kendileri için belki o anda bu husus pek bir önem arzetmiyordu.Onlar açısından Ebu Bekir ve Ali eşittirler.Böyle bir durumda,İslâm’ın maslahatı,halifeyi seçen belli bir kesimin yanlış ve yersiz davranışına ve kararına karşın,haklı olan insanın öfkesini yutup sabretmesi gerekli kılıyordu.İmam’ın öfkesini yutup özveride bulunması elbette can korkusu veya benzeri mülahazalar yüzünden değil,sadece İslâm’ın maslahatı içindi.İslam’ın maslahatı,emiru’l-müminin Ali(as)’nin Ebu Bekir’e iktida edenlerin safında yer alması ve Ömer’e karşı da aynı tavrı sergileyerek,halkın sorularına cevap verip bir takım zor olan yargıları yapmasını gerekli kılıyordu.Ali açısından asaleti olan tek şey İslâm’ın haysiyet ve izzetinin muhafazasıdır.İşte bu hassas zaman diliminde öfkeyi yutup özveride bulunmuk,İslâm’ın haysiyet ve izzetinin daha iyi korunması veya en azından daha az sarsılmasına sebep olacaktır…”
    (Murtaza MUTAHARRİ,İslam ve Değişim s.122-123)

    Yorum


      #3
      : İMAM ALİ(AS) NİÇİN KIYAM ETMEDİ?

      ama imam kıyam etmese de tepkilerini ortaya koydu.imam cafer aleyhisselamda kıyam etmedi ama tevelle ve teberra ilkelerini ortaya koydu.

      Yorum

      YUKARI ÇIK
      Çalışıyor...
      X