Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

masumlar a.s'ın doğum ve şehadetleri

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    masumlar a.s'ın doğum ve şehadetleri

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bu başlık altında inşaAllah masumlar a.s'ın doğum ve şehadetleri, defnedildikleri yerler ve benzeri konularda belgeler aktaracağım.

    #2
    Ynt: masumlar a.s'ın doğum ve şehadetleri

    Hz. Fatıma s.a'ın kabri: Efendimiz s.a.a’in vefatından 75 gün sonra biricik kızı, dünya ve cennet kadınlarının seyyidesi, imamlar annesi olan Hz. Fatıma s.a şehid olmuştur. çok üzücü bir durumdur ki, müslümanların büyük bir bölümü Hz. Fatıma s.a’ın kabrinin yerini dahi bilmemektedir. biz inşaAllah bu çalışmamızda Şia ve Sünni kaynaklarından sahih senedlerle Ehli Beyt imamlarından a.s bu konuda rivayet edilmiş olan hadisleri aktarcağız.

    1. şia kaynaklı hadisler: şia ulemasından Himyeri, Kuleyni, Saduk ve Tusi başta olmak üzere bir çok muhaddis bu konu hakkında değişik senedlerle imamlardan a.s hadisler rivayet etmiştirler. imam Ali er-Rıza, imam Ali en-Naki ve imam Hasan el-Askeri a.s’ın ashabından olan Abdullah b. Cafer el-Himyeri r.a bu konuda "Kurb el-İsnad" adlı kitabında şöyle rivayet ediyor:

    • [li]أحمد بن محمد بن نصر البزنطي قال: سألت الرضا عليه السلام عن فاطمة بنت رسول الله صلى الله عليه وآله أي مكان دفنت؟ فقال: سأل رجل جعفراً عليه السلام عن هذه المسألة - وعيسى بن موسى حاضر - فقال له عيسى: دفنت في البقيع. فقال الرجل: ما تقول؟ فقال: قد قال لك. فقلت له: أصلحك الله، ما أنا وعيسى بن موسى؟ أخبرني عن آبائك! فقال: دفنت في بيتها
      Ahmed b. Muhammed b. Ebu Nasr Bezzenti dedi ki: er-Rıza a.s’dan Fatıma s.a’nın kabrinin nerede olduğunu sordum. dedi ki "bir adam bu kouyu Cafer a.s’a sormuş, bunun üzerine orada bulunan İsa b. Musa "Baki mezarlığına defnedildi" demiş, soruyu soran adam "ne diyorsun?" diyince İsa b. Musa "dediğim gibidir" şeklinde cevap vermiş, adamın Cafer a.s'a "bana (bu konuda) babalarından bir haber ver" demesi üzerinde Cafer a.s "evine defnedildi" demiştir"

      Himyeri r.a, "Kurbul İsnad", sayfa 367, hadis 1314
      [/li]


    bu hadisin isnadı sahihtir ve müellif Himyeri bu hadisi sadece 1 ravi, imam Rıza a.s’ın bir başka sahabesi olan Bezenti aracılığı ile rivayet etmiştir ki, Bezenti sika (güvenilir) ve icma ashabındandır. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde diyor ki:
    • [li]أحمد بن محمد بن أبي نصر البزنطي
      Ahmed b. Muhammed b. Ebi Nasr el-Bezenti

      قال الشيخ (63): أحمد بن محمد بن أبي نصر زيد مولى السكوني أبو جعفر، وقيل: أبو على، المعروف بالبزنطي، كوفي (ثقة) لقي الرضا عليه السلام، وكان عظيم المنزلة عنده، وروى عنه كتاباً
      وعدّه في رجاله: من أصحاب الكاظم عليه السلام (34)، قائلاً: أحمد بن محمد بن أبي نصر، مولى السكوني (السكون) ثقة، جليل القدر
      وفي أصحاب الرضا عليه السلام (2)، قائلاً: أحمد بن محمد بن أبي نصر البزنطي، ثقة، مولى السكوني (السكون)، له كتاب الجامع، روى عن أبي الحسن موسى عليه السلام
      وقال النجاشي: أحمد بن محمد بن عمرو بن أبي نصر زيد مولى السكون أبو جعفر، المعروف بالبزنطي، كوفي، لقي الرضا وأبا جعفر عليهما السلام، وكان عظيم المنزلة عندهما
      Şeyh (Tusi r.a) "Fihrist" kitabında dedi ki: "Ahmed b. Muhammed b. Ebi Nasr, Ebu Cafer ve Ebu Ali de denilmiştir, "Bezenti" diye maruftur, Kufelidir. sika (güvenilir)'dir, er-Rıza a.s’ı görmüştür ve onun (imam a.s’ın) nezdinde büyük konuma sahiptir. ve imamdan 2 kitap rivayet etmiştir"
      Şeyh Tusi r.a "Rical" kitabında Kazım a.s’ın ashabı içerisinde zikrederek demiştir ki: "Ahmed b. Muhammed b. Ebi Nasr, sika (güvenilir), değeri yüce bir kişidir"
      Şeyh Tusi r.a "Rical" kitabında Rıza a.s’ın ashabı içerisinde zikrederek demiştir ki: "Ahmed b. Muhammed b. Ebi Nasr el-Bezenti, sika (güvenilir)'dir, Ebul Hasan Musa (imam Kazım a.s)'dan "Camia" adlı kitap rivayet etmiştir."
      ve Necaşi dedi ki: "Ahmed b. Muhammed b. Amr b. Ebi Nasr, Ebu Cafer, "Bezenti" diye maruftur, er-Rıza ve Ebu Cafer (imam Muhammed Taki a.s)'ı görmüştür. ve büyük konuma sahiptir"

      Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 3/31, 803-cü ravi
      [/li]


    yani hadis sahihtir. yine bu konuda imam Rıza a.s’dan bir başka hadisi de Şeyh Kuleyni r.a rivayet etmiştir.

    [img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/11/fatima-s-a-kabri-kuleyni.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/11/fatima-s-a-kabri-kuleyni1.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz Şii ve Sünnilerin güvenilirliği hususunda ittifak ettikleri Sikatul İslam (İslam’ın güvenci) Şeyh Kuleyni r.a'ın "el-Kafi" kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
    • [li]علي بن محمد وغيره، عن سهل بن زياد، عن أحمد بن محمد بن أبي نصر قال: سألت الرضا (عليه السلام) عن قبر فاطمة (عليها السلام) فقال: دفنت في بيتها فلما زادت بنو امية في المسجد صارت في المسجد
      ...Ahmed b. Muhammed b. Ebu Nasr şöyle rivayet etmiştir: er-Rı­za a.s’dan Fatıma s.a’nın kabrinin nerede olduğunu sordum, imam a.s dedi ki: "Evinde defnedildi, sonra Ümeyye oğulları mescidi genişletince, kab­ri de mescide katıldı."

      Kuleyni r.a, "el-Kafi", 1/293, hadis 9
      [/li]


    bu hadisin senedi zayıftır zira hadisin senedinde kırmızı ile işaretlediğim ravi Sehl b. Ziyad vardır ki, o zayıf ve gulattır. fakat Şeyh Tusi r.a bu hadisi "Tehzib el-Ahkam", 3/255'de başka bir sened ile rivayet etmiştir ki, onun senedindeki raviler sika (güvenilir), methedilmiş ve hadisin isnadı da muttasıldır. Şeyhul İslam Allame II Meclisi Şeyh Tusi r.a’ın "Tehzib el-Ahkam" kitabının şerhi olan "Milazul Ahyar" kitabında bu hadis için diyor ki:


    bunlar şia kaynaklarında imamlar a.s’dan konu hakkında rivayet edilen hadislerdi, inşaAllah şimdi de sünni kaynaklardan bu konuda hadisler sunacağız.

    2. sünni kaynaklı hadisler: Şia kaynaklarında olduğu gibi sünni kaynaklarında da bu konudaki hadisler Ehli Beyt imamlarından rivayet edilmiştir.


    [img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/11/fatima-s-a-kabri-ibni-subba.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz ehli sünet tarih alimi ibni Şubbe en-Numeyri’nin “Tarihi Medine” adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
    • [li]قال وأخبرني عبد العزيز بن عمران، عن حماد بن عيسى، عن جعفر بن محمد، عن أبيه قال: دفن علي فاطمة رضي الله عنها ليلا في منزلها الذي دخل في المسجد، فقبرها عند باب المسجد
      ...Cafer b. Muhammed (imam Sadık a.s) babası (imam Bakır a.s)'dan şöyle rivayet etti: "Ali Fatıma r.a’ı gece iken evine defn etti (daha sonra mescid genişletilince) kabir de mescide dahil oldu"

      حدثنا أبو غسان، عن عبد الله بن إبراهيم بن عبيد الله، أن جعفر بن محمد كان يقول: قبرت فاطمة رضي الله عنها في بيتها الذي أدخله عمر بن عبد العزيز في المسجد
      ...Abdullah b. İbrahim b. Ubeydullah dedi ki: Cafer b. Muhammed (imam Sadık a.s) şöyle dedi: "Fatıma r.a kabri evinde idi, Ömer b. Abdulaziz (mescidi genişletince) mescide dahil oldu"

      ibni Şübbe en-Numeyri, "Tarihi Medine", 1/106-107
      [/li]

    Yorum


      #3
      Ynt: masumlar a.s'ın doğum ve şehadetleri

      Aişe’nin imam Hasan a.s’ın Rasulullah s.a.a yanında defnine mani olması: Aişe binti Ebu Bekir’in başta Hz. Ali olmak üzere Ehli Beyt fertlerine a.s karşı olan kini İslam tarihinden azacık bilgisi olan her kese bellidir. Aişe’nin bu kini Hz. Hasan a.s’ın defni zamanı bir kez daha açıkca kendisini göstermiştir. imam Hüseyin kardeşi Hz. Hasan a.s’ı Rasulullah s.a.a’in yanına defetmek istediği zaman Aişe Emevilerden Medine hakimi Mervan b. Hakem ve adamlarının yardımı ile onlara karşı çıkmış ve Hz. Hasan a.s’ın defnine mani olmuştur. Şimdi bu tarihi kıssayı belgeli bir şekilde sizlerle paylaşacağız. Paylaşım zamanı aktaracağımız bilgilerin bir kısmını alkafi.net sitesinde "Hafidul Kuds" nicki ile yazan kardeşimize aittir. "Hafidul Kuds" kardeşin çalışmasının orjinal linki: http://www.alkafi.net/vb/showthread.php?t=88

      [img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/01/hasan-a-sin-defni-saduk.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/01/hasan-a-sin-defni-saduk1.jpg[/img]

      resimde gördüğünüz Şeyh Saduk r.a’ın "İleluş Şerai" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
      • [li]حدثنا محمد بن الحسن رضي الله عنه قال: حدثنا الحسين بن الحسن ابن أبان، عن الحسين بن سعيد، عن النضر بن سويد، عن هشام بن سالم، عن سليمان بن خالد، عن أبي عبد الله ” ع ” قال: إن الحسين بن علي ” ع ” أراد ان يدفن الحسن بن علي عليهما السلام مع رسول الله صلى الله عليه وآله وجمع جمعا فقال رجل سمع الحسن بن علي ” ع ” يقول: قول للحسن ألا يهرق في دما لولا ذلك ما انتهى الحسين ” ع ” حتى يدفنه مع رسول الله (صلى الله عليه وآله) وقال أبو عبد الله ” ع ” أول امرأة ركبت البغل بعد رسول الله صلى الله عليه وآله عائشة جاءت إلى المسجد فمنعت ان يدفن الحسن بن علي مع رسول الله (صلى الله عليه وآله)
        bana Muhammed b. Hasan r.a anlattı, dedi ki: Hüseyin b. Hasan b. Eban bana Hüseyin b. Said'den, o Nadr b. Suveyd'den, o Hişam b. Salim'den, o Süleyman b. Halid'den, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan anlattı, dedi ki: "Hüseyin b. Ali, Hasan b. Ali a.s'ı Rasulullah s.a.a'ın yanında defnetmek istediğinde cemaat onun yanına geldi. Bir adam dedi ki: "Hasan b. Ali'nin "Hüseyin'e benim defnimde kan dökülmemesini söyleyin" dediğini duydum" bu yüzden (Hasan b. Ali a.s) Rasulullah s.a.a’in yanına defedilmedi. Rasulullah s.a.a'den sonar ilk defa katıra binen kadın Aişe oldu. O mescide gelerek Hasan b. Ali a.s’ın Rasulullah s.a.a yanında defnine mani oldu."

        Şeyh Saduk r.a, “İleluş Şerai”, 1/221, hadis 1
        [/li]


      bu hadisin senedinde yer alan tüm raviler sika (güvenilir) ve hadisin isnadı muttasıldır. bundan başka kıssayı genişce anlatan hadislerde mevcuttur. mesela Kuleyni r.a "el-Kafi" kitabında imam Bakır ve imam Cafer es-Sadık a.s’dan konuyu geniş şekilde açıklayan 2 hadis rivayet etmiştir, fakat bu hadisler zayıf oldukları için onları aktarmadık.

      Yorum

      YUKARI ÇIK
      Çalışıyor...
      X