Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Fedek

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Fedek

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    değerli kardeşlerimiz inşaAllah bu başlık altında Fedek tarihi ile ilgili bilgileri paylaşacağım. Fedek Hz. Fatıma s.a'nın mülkümüydü? eğer evet ise nasıl oldu da birileri tarafından ele geçirildi? eğer ele geçirildi ise neden imam Ali a.s halife olunca Fedek'i geri almadı? ve s. gibi konuları İslami kaynaklardan sahih hadislerle aktarmaya çalışacağım.

    #2
    Ynt: Fedek

    Çok güzel. Dün akşam bende bunu düşünüyordum. Güzel bir çalışma olacak inşaallah. İnşaallah bizlerde eklemede bulunuruz.

    Yorum


      #3
      Ynt: Fedek

      1. Fedek Hz. Fatıma s.a'ın mülkümüdür? şüphesiz ki, Fedek Hz. Fatıma s.a'ın mülküdür ve İslam hakkında, İslam tarihi hakkında azacık bilgi sahibi olan hiç kimsenin bu konuda en ufak bir şüphesi bile yoktur. Fedek'i Rasulullah s.a.a Allah c.c'in İsra 26-cı ayetteki emri ile Hz. Fatıma s.a'ya vermiştir, bkz: İsra 26-cı ayetin tefsiri

      Yorum


        #4
        Ynt: Fedek

        2. Ebu Bekir’in Fedek’i gasp etmesi ve bu konuda Hz. Fatıma s.a ile tartışması.

        1. şia kaynaklı hadisler: Kuleyni, Tusi ve Müfid başta olmak üzere şia hadis ve tarihçileri bu konu hakkında değişik senedlerle hadisler rivayet etmiştirler.


        [img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2014/01/fedek-tartismasi-kuleyni.jpg[/img][img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2014/01/fedek-tartismasi-kuleyni1.jpg[/img][img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2014/01/fedek-tartismasi-kuleyni2.jpg[/img]

        resimde gördüğünüz Sünni ve Şiiler tarafından güvenilirliği hususunda ittifak edilmiş olan Sikatul İslam (İslam’ın güvenci) Kuleyni r.a’ın "el-Kafi" kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
        • [li]علي بن محمد بن عبدالله، عن بعض أصحابنا أظنه السياري، عن علي بن أسباط قال: لما ورد أبوالحسن موسى عليه السلام على المهدي رآه يرد المظالم فقال: يا أمير المؤمنين ما بال مظلمتنا لا ترد؟ فقال له: وما ذاك يا ابا الحسن؟ قال: إن الله تبارك وتعالى لما فتح على نبيه صلى الله عليه وآله فدك وما والاها، لم يوجف عليه بخيل ولا ركاب فأنزل الله على نبيه صلى الله عليه وآله "وآت ذا القربى حقه" فلم يدر رسول الله صلى الله عليه وآله من هم، فراجع في ذلك جبرئيل وراجع جبرئيل عليه السلام ربه فأوحى الله إليه أن ادفع فدك إلى فاطمة عليها السلام، فدعاها رسول الله صلى الله عليه وآله فقال لها: يا فاطمة إن الله أمرني أن أدفع إليك فدك، فقالت: قد قبلت يا رسول الله من الله ومنك. فلم يزل وكلاؤها فيها حياة رسول الله صلى الله عليه فلما ولي أبوبكر أخرج عنها وكلاء ها، فأتته فسألته أن يردها عليها، فقال لها: ائتيني بأسود أو أحمر يشهد لك بذلك، فجاء‌ت بأمير المؤمنين عليه السلام وام أيمن فشهدا لها فكتب لها بترك التعرض، فخرجت والكتاب معها فلقيها عمر فقال: ما هذا معك يا بنت محمد؟ قالت كتاب كتبه لي ابن أبي قحافة، قال: أرينيه فأبت، فانتزعه من يدها ونظر فيه، ثم تفل فيه ومحاه و خرقه، فقال لها: هذا لم يوجف عليه أبوك بخيل ولا ركاب؟ فضعي الحبال في رقابنا
          Ali b. Muhammed bana bir arkadaşından -Seyyari olduğunu zann ediyorum-, o da Ali b. Esbat'dan anlattı, dedi ki: Ebul Hasan Musa (imam Musa el-Kazım a.s) dedi ki: «Allah Tebareke ve Teala, Fedek ve mücavir alanlarının Nebimiz tarafından, üzerine atlı ve develi süvarilerin saldırısı olmaksızın fethedilmesini sağlayınca, şöyle vahyetti: "Akrabaya hakkını ver." (İsra, 26) Rasulullah s.a.a bununla kimlerin kastedildiğini bilmiyordu. Bu hususta Cebrail'e başvurdu, Cebrail de Rabbine başvurdu. Bunun üzerine Allah ona şöyle vahyetti: "Fedek'i Fatıma'ya ver." Rasulullah s.a.a Fatıma'yı çağırdı ve ona dedi ki: «Ey Fatıma! Allah bana, Fedek'i sana vermemi emretti.» Fatıma dedi ki: «Allah'ın ve senin bu bağışını kabul ettim.» Orası, Rasulullah hayatta olduğu sürece, Fatıma'nın vekilleri tarafından idare ediliyordu. Ebu Bekir yönetime gelince, Fatıma s.a'nın vekillerini oradan çıkardı. Bunun üzerine Fatıma, Ebu Bekir'in yanına geldi ve Fedek'in tekrar kendisine verilmesini istedi. Ebu Bekir ona dedi ki: "Bana siyah derili veya kızıl derili birini getir, buranın sana verildiğine şahitlik etsin." Fatıma da Müminlerin Emiri (imam Ali a.s) ve Ümmü Eymen'i getirdi, onlar da Fatıma lehine şahitlikte bulundular. Bunun üzerine Ebu Bekir, Fatıma'ya ait olan Fedek'e girmekten vazgeçilmesine dair bir yazı ona verdi. Fatıma Ebu Bekir'in yanından çıktı, bu yazı da elindeydi. Yolda Ömer'le karşılaştı. Ömer: "Yanındaki bu yazı da nedir ey Muhammed'in kızı?" dedi. Dedi ki: «Ebu Bekir'in benim için yazdığı bir yazıdır.» Ömer: "Bana göster." dedi. Fatıma göstermedi, Ömer yazıyı elinden çekip aldı ve yazılanları okudu. Sonra üzerine yağlı su döktü, sildi ve yırtıp attı. Fatıma'ya dedi ki: "Burayı senin baban, atlı ve develi süvarilerle zapt etmemiştir. Çıkart artık şu kölelik bağlarını boyunlarımızdan."

          Kuleyni r.a, "el-Kafi", 1/348-349, Hüccet kitabı, bab 130, hadis 5
          [/li]


        hadisi Şeyh Tusi r.a "Tehzibul Ahkam", 4/148-149, hadis 36'da Seyyari'ye kadar kendi senedi ile ondan sonra ise yukarıdaki sened ile; Şeyh Müfid r.a "İhtisas", sayfa 183'de farklı bir sened ile Abdullah b. Sinan'dan, o da imam Cafer es-Sadık a.s'dan rivayet etmiştir. hadisin durumuna gelince, Kuleyni ve Tusi'nin senedinde Seyyari adlı ravi vardır ki, o zayıf, gulat ve yalancıdır. Önceki yazılarımızda onun hakkında bilgi vermiştik, bkz: "Kur’an 17000 ayettir" hadisinin incelenmesi

        ama Şeyh Müfid r.a'ın senedinde yer alan tüm raviler sika (güvenilir) ve isnad muttasıldır. Şeyh Muhammed Esnad el-Bahrani h.a bu hadis hakkında diyor ki:



        2. sünni kaynaklı hadisler: sünni hadis ve tarih alimlerinden Buhari, ibni Şubbe ve Belazuri bu olayı kendi senedleri ile rivayet etmiştirler.

        [img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2014/01/fedek-tartismasi-ibni-subbe.jpg[/img][img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2014/01/fedek-tartismasi-ibni-subbe1.jpg[/img]

        resimde gördüğünüz ehli sünet tarih alimi ibni Şubbe en-Numeyri’nin "Tarihi Medine" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
        • [li]حدثنا محمد بن عبد الله بن الزبير قال، حدثنا فضيل ابن مرزوق قال، حدثني النميري بن حسان قال: قلت لزيد بن علي رحمة الله عليه وأنا أريد أن أهجن أمر أبي بكر: إن أبا بكر رضي الله عنه انتزع من فاطمة رضي الله عنها فدك. فقال: إن أبا بكر رضي الله عنه كان رجلا رحيما، وكان يكره أن يغير شيئا تركه رسول الله صلى الله عليه وسلم، فأتته فاطمة رضي الله عنها فقالت: إن رسول الله صلى الله عليه وسلم أعطاني فدك. فقال لها: هل لك على هذا بينة؟ فجاءت بعلي رضي الله عنه فشهد لها، ثم جاءت بأم أيمن فقالت: أليس تشهد أني من أهل الجنة؟ قال: بلى. - قال أبو أحمد: يعني أنها قالت ذاك لأبي بكر وعمر رضي الله عنهما - قالت: فأشهد أن النبي صلى الله عليه وسلم أعطاها فدك
          bana Muhammed b. Abdullah b. Zübeyr anlattı, dedi ki: bana Fudeyl b. Mezruk anlattı, dedi ki: bana Numeyr b. Hassan anlattı, dedi ki: Zeyd b. Ali r.a dedi ki: Fatıma Ebu Bekir'e dedi ki: "Rasulullah s.a.a Fedek'i bana vermiştir." Ebu Bekir dedi ki: "bu konuda bir delilin var mı?" bunun üzerine Ali Fatıma'nın sözüne şahitlik etti. daha sonra Ümmü Eymen onlara yani Ebu Bekir ve Ömer'e dedi ki: "benim cenet ehli olduğuma şehadet eder misiniz?" dediler ki: "evet." Ümmü Eymen dedi ki: "ben de şehadet ederim ki, Nebi s.a.a Fedek'i Fatıma'ya vermiştir."

          ibni Şübbe en-Numeyri, "Tarihi Medine", 1/199
          [/li]


        bu hadisin senedinde yer alan ravilerin hepsi sünni rical ilmine göre sika (güvenilir) ve isad muttasıldır, yani hadisin senedi en azından hasen derecesindedir.

        [img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2014/01/fedek-tartismasi-belazuri.jpg[/img][img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2014/01/fedek-tartismasi-belazuri1.jpg[/img]

        resimde gördüğünüz sünni tarih alimlerinden Belazuri'nin "Futuhul Buldan" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
        • [li]وَحَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَيْمُونٍ الْمُكْتِبُ، قَالَ: أَخْبَرَنَا الْفُضَيْلُ بْنُ عَيَّاضٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ جَعْوَنَةَ عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: قَالَتْ فَاطِمَةُ لأَبِي بَكْرٍ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَعَلَ لِي فَدَكَ فأعطنى إياها وَشَهِدَ لَهَا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَسَأَلَهَا شَاهِدًا آخَرَ فَشَهِدَتْ لَهَا أُمُّ أَيْمَنَ، فَقَالَ قَدْ عَلِمْتِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ أَنَّهُ لا تَجُوزُ إِلا شَهَادَةُ رَجُلَيْنِ أَوْ رَجُلٍ وامرأتين فانصرفت
          ve bana Abdullah b. Meymun el-Mektub anlattı, dedi ki: Fudel b. İyaz bana Malik b. Cevaze'den, o da babasından haber verdi, dedi ki: Fatıma Ebu Bekir'e dedi ki: "Rasulullah s.a.a beni çağırdı ve Fedek'i bana verdi." Ali b. Ebu Talib bu konuda ona şahitlik etti, Ebu Bekir bir şahid daha isteyince Ümmü Eymen ona şahitlik etti. Ebu Bekir dedi ki: "Ben bir erkekle bir kadının şahitliğini kabul etmem. Ya iki erkek, ya da bir erkek ve iki kadın şahit göstereceksin."

          Belazuri, "Futuhul Buldan ", sayfa 43 (40)
          [/li]


        Buhari de bu olayı "es-Sahih", 3/142, Meğazi kitabı, bab 38, hadis 4240'da Aişe'den rivayet etmiştir. fakat Buhari sadece Hz. Fatıma s.a'ın Fedek'i talep ettiğini, Ebu Bekir'in vermemesi üzerine kızıp gittiği kısmını rivayet etmiş, Hz. Ali ile Ümmü Eymen r.a'ın şahitlik etmesini makaslamıştır.

        sünni kaynaklı bu 2 rivayet, şia kaynaklarında rivayet edilen imam Ali a.s ile Ümmü Eymen'nin Fedek'in Hz. Fatıma s.a'ya ait olduğuna dair şahitlik etmelerini doğrulamaktadır. sünni kaynaklı bu 2 rivayet ile şia kaynaklı hadis arasındaki ihtilaf noktası ise şudur ki; Şia kaynaklı hadise göre Ebu Bekir şahitlerin sözünü kabul etti ve Fedek'i Hz. Fatıma s.a'ya geri verdi fakat Ömer buna engel oldu. ama sünni kayaklı rivayete göre Ebu Bekir şahitlerin sözünü kabullenmemiştir. bu ise ufak bir ayrıntıdır ki, bu veya diğerini kabullenmek mümkündür.

        Yorum


          #5
          Ynt: Fedek

          Tebrik ederim Kardeşim,
          Her zaman ki gibi ilginç bir çalışma olmuş.

          Bu FEDEK Arazisinin büyüklüğü ne kadardır? Kaç metrekaredir?
          Yeri tam olarak nerededir?
          Kaynaklarda Fedek Arazisinin yerini gösteren bir Harita var mı?
          http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

          Yorum


            #6
            Ynt: Fedek

            [quote author=Aşk Kervanı link=topic=24643.msg166213#msg166213 date=1360617875]
            Tebrik ederim Kardeşim,
            Her zaman ki gibi ilginç bir çalışma olmuş.[/quote]

            Allah razı olsun abi, ilginize teşekkür ederim.

            Bu FEDEK Arazisinin büyüklüğü ne kadardır? Kaç metrekaredir?
            Yeri tam olarak nerededir?
            Kaynaklarda Fedek Arazisinin yerini gösteren bir Harita var mı?
            inşaAllah başta da belirttiğim gibi bu başlık altında Fedek ile ilgili olup ancak sahih senedlerle rivayet edilmiş olan her bilgiyi bu başlığa ekleyeceğim. Fedek neresidir? arazisi nasıldı, yeşillik miydi, kumsal mıydı? gasp hükumeti bu araziyi nasıl aldı? alındığında masumlar a.s tepkisi ne oldu? aralarında nasıl tartışmalar geçti? ve s.

            Yorum


              #7
              Ynt: Fedek

              3. imam Ali a.s halife olunca Fedek'i neden geri almadı? yukarıda söylediğimiz gibi Fedek'in Hz. Fatıma s.a'ın mülkü olması konusunda en ufak bir şüphe bile mevcut değildir ve bu hem İslami/Şii ve hemde sünni kaynaklarla sabittir.

              fakat bildiğimiz üzere gasbi Kureyş hükumeti imam Ali a.s ve taraftarlarının r.a maddi durumunu zayıflatmak amacı ile Fedek’i de gasp etmiştir. Burada nasibilerin ortaya attıkları bir şüphe var, tüm bu sahih hadisleri görmezden gelerek, "eğer Fedek Hz. Fatıma’nın mülkü olup hükumet tarafından gaspedilmiştirse o zaman neden Hz. Ali halife olunca Fedek’I geri almadı?" diyorlar. Biz inşaAllah bu şüpheye sahih hadislerle cevap vereceğiz.


              [img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2013/02/imam-fedeki-neden-almdc4b1-saduk.jpg[/img][img width=224 height=350]http://velayet.files.wordpress.com/2013/02/imam-fedeki-neden-almdc4b1-saduk1.jpg[/img]

              resimde gördüğünüz Şeyh Saduk r.a’ın "İleluş Şerai" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
              • [li]حدثنا أحمد بن علي بن إبراهيم بن هاشم رحمه الله قال حدثنا أبي، عن أبيه إبراهيم بن هاشم، عن محمد بن أبي عمير، عن إبراهيم الكرخي قال: سألت أبا عبد الله ” ع ” فقلت له لأي علة ترك علي بن أبي طالب ” ع ” فدك لما ولى الناس فقال: للاقتداء برسول الله صلى الله عليه وآله لما فتح مكة وقد باع عقيل بن أبي طالب داره فقيل له يا رسول الله ألا ترجع إلى دارك؟ فقال صلى الله عليه وآله وهل ترك عقيل لنا دارا إنا أهل بيت لا نسترجع شيئا يؤخذ منا ظلما. فلذلك لم يسترجع فدك لما ولى
                bana Ahmed b. Ali b. İbrahim anlattı, dedi ki: babam bana babası İbrahim b. Haşim’den, o Muhammed b. Ebu Umeyr’den, o da İbrahim el-Kerhi’den anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'a sordum ve dedim ki: "Müminlerin Emiri (imam Ali a.s) milletin hakimi olduktan sonra neden Fedek’i geri almadı?" imam a.s dedi ki: "o bu konuda Rasulullah s.a.a’e iktida etmiştir. Rasulullah s.a.a Mekke’yi feth ettiğinde Akil b. Ebu Talib onun evini satmıştı, denildi ki: "ya Rasulullah s.a.a evine dönmeyecek misin?" Rasulullah s.a.a dedi ki: "Akil bize ev bıraktı mı ki?" biz Ehli Beyt bizden zulm ile alınanları geri almayız, bu yüzden Ali a.s halife olduğunda Fedek’i almadı"

                حدثنا أحمد بن الحسن القطان، قال: حدثنا أحمد بن محمد بن سعيد الهمداني، قال: حدثنا علي بن الحسن بن علي بن فضال عن أبيه عن أبي الحسن الرضا عليه السلام قال: سألته عن أمير المؤمنين عليه السلام لم لم يسترجع فدك لما ولي أمر الناس؟ فقال: لأنا أهل بيت إذا ولينا الله عز وجل لا يأخذ لنا حقوقنا ممن ظلمنا إلا هو ونحن أولياء المؤمنين إنما نحكم لهم ونأخذ لهم حقوقهم ممن يظلمهم ولا نأخذ لأنفسنا
                bana Ahmed b. Hasan el-Kattan anlattı, dedi ki: bana Ahmed b. Muhammed b. Said el-Hemedani anlattı, dedi ki: Ali b. Hasan b. Ali b. Fazzal bana babasından anlattı, dedi ki: Ebul Hasan er-Rıza a.s’a dedim ki: "Müminlerin Emiri (imam Ali a.s) milletin hakimi olduktan sonra neden Fedek’i geri almadı?" imam a.s şöyle buyurdu: "Biz öyle bir Ehl-i Beyt’iz ki, Allah-u Teala’nın kendisi bizi veli kılmıştır ve bizim hakkımızı da ondan başkası zalimlerden almaz. Bizler de, müminlerin velisiyiz. Onlar için hükmeden ve onların haklarını zalimlerden alanız; ama kendi hakkımızı zalimlerden almayız."

                Şeyh Saduk r.a, "İleluş Şerai", 1/155, 124-cü bab, hadis 2-3
                [/li]


              her iki hadisin senedinde yer alan raviler sika (güvenilir) ve isnadlar muttasıldır. ilk hadis sahih, ikinci hadis ise senedinde yer alan Ahmed b. Muhammed b. Said el-Hemedani ve Ali b. Hasan b. Ali el-Faddal sebebinden muvassaktır. Çünkü Ahmed b. Muhammed b. Said el-Hemedani zeydi, Ali b. Hasan b. Ali el-Faddal ise fetehi mezhebine mensup ama sika (güvenilir) ravilerdir.

              Yorum

              YUKARI ÇIK
              Çalışıyor...
              X