Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı nasibilerin müslümanlara/şiilere doğru yöneltmeye çalıştıkları ve üzerinde pek çok şüphe bulunan bir konudur. bu konuda geçenlerde Şehid nicki ile yazan kardeşimizin sorularına kısaca cevap vermiştik (bkz: İmamların Masumiyeti ve İmam Zeyd). fakat bu konuda sadece bununla yetinmemeli, daha geniş araştırmalar yapılı diye düşündüğüm için bu konuyu açtım. inşaAllah burada konu hakkındaki araştırmalarımı sizlerle paylaşacağım.

    #2
    Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

    1. "rafizi" Hz. Zeyd a.s'ın Şiilere verdiği bir isim midir?

    değerli kardeşlerimiz, geçen yazımızda nasibilerin İslam tarihine alternativ bir tarih uydurduklarını ve Emevi krallığının siyasi gücü ile bu uydurma tarihin resmi tarihe dönüştürüldüğü hakkında sizlere bilgi vermiştik (bkz: nasibilerin İslam tarihine alternativ olarak uydurdukları sahte tarih). Bu yazımızda da inşaAllah bu uydurmalara bir örnek daha vereceğiz. Hakkında bilgi vereceğiz konu Hz. Zeyd a.s'ın isyanı ve Rafizi adının kökeni ile ilgilidir. Bilindiği gibi resmi tarihten öğrendiğimize göre Hz. Zeyd Kufe'de kıyam ettiği zaman kendisi ile birlikte isyan eden Şiiler ona gelirler ve "Ebu Bekir ile Ömer hakkında ne düşünyorsun?" diye sorarlar. Hz. Zeyd a.s da haşa "ben onlar hakkında iyilikten başka bir şey bilmem, ceddimin arkadaşlarıdır" ve s. gibi bir cevap verir. bunun üzerine Ebu Bekir ve Ömer'e düşman olan bu Şiilerin bazıları Hz. Zeyd'i terkederler ve Hz. Zeyd a.s onlara "beni terkettiniz" der. bundan sonra bu ayrılıp gidenlere "terkedenler/rafiziler" denilir. inşaAllah bu yazıda bu masalının köklerini, asıl kaynağını sizlere gösterecek ve daha sonra hem sened ve hem de metin açısından onu inceleyeceğiz.

    resmi tarihten öğrendiğimiz bu masalın aslı nasibi tarih alimi Taberi'nin "Tarihi Taberi" diye meşhur olan kitabıdır. Taberi bu konuda diyor ki:

    • [li]ذكر هشام عن أبي مخنف
      Hişam, Ebu Mihnef'ten şöyle zikreder:

      جماعة من رؤوسهم فقالوا رحمك الله ما قولك في أبى بكر وعمر قال زيد رحمهما الله وغفر لهما ما سمعت أحدا من أهل بيتي يتبرأ منهما ولا يقول فيهما إلا خيرا قالوا فلم تطلب إذا بدم أهل هذا البيت إلا أن وثبا على سلطانكم فنزعاه من أيديكم فقال لهم زيد إن أشد ما أقول فيما ذكرتم إنا كنا أحق بسلطان رسول الله صلى الله عليه وسلم من الناس أجمعين وإن القوم استأثروا علينا ودفعونا عنه ولم يبلغ ذلك عندنا بهم كفرا قد ولوا فعدلوا في الناس وعملوا بالكتاب والسنة قالوا فلم يظلمك هؤلاء إذا كان أولئك لم يظلموك فلم تدعو إلى قتال قوم ليسوا لك بظالمين فقال إن هؤلاء ليسوا كأولئك إن هؤلاء ظالمون لي ولكم ولأنفسهم وإنما ندعوكم إلى كتاب الله وسنة نبيه صلى الله عليه وسلم وإلى السنن أن تحيا وإلى البدع أن تطفا فإن أنتم أجبتمونا سعدتم وإن أنتم أبيتم فلست عليكم بوكيل ففارقوه ونكثوا بيعته وقالوا سبق الامام وكانوا يزعمون أن أبا جعفر محمد بن علي أخا زيد بن علي هو الامام وكان قد هلك يومئذ وكان ابنه جعفر بن محمد حيا فقالوا جعفر إمامنا اليوم بعد أبيه وهو أحق بالامر بعد أبيه ولا نتبع زيد بن علي فليس بإمام فسماهم زيد الرافضة
      Şiilerin reislerinden (alimlerinden) bir gurubu Zeyd'e deiler ki: «Allah sana merhamet etsin, Ebu Bekir ve Ömer hakkında ne diyorsun?» Zeyd dedi ki: «Allah her ikisine de rahmet ve mağfiret etsin. Ehli Beytimden onlar hakkında hayırdan başka bir şey söyleyeni duymadım. Sizin söz ettiğiniz konuda Rasulullah s.a.a'den zikrettiğiniz o şeye (hilafet) herkesten daha fazla hak sahibi idik. Onu bizim elimizden aldılar. Bu da bize göre onların küfrünü gerektirmez. Onlar bu görevi (hilafeti) yüklenmişler, insanlar arasında adil davranmışlar, Kur'an ve Sünnetle amel etmişlerdir.» dediler ki: «Onlar (Ebu Bekir ve Ömer) sana zulmetmemişler de bunlar (Emeviler) niye zulmediyorlar ve sen niçin insanları onlarla savaşmağa çağırıyorsun?» Zeyd dedi ki: «Onlar (Ebu Bekir ve Ömer) bunlar gibi değillerdi. Bunlar bana, size ve kendi nefislerine zulmediyorlar. Biz sizi Allah'ın Kitabına ve Rasulullah'ın Sünnetine, ihya edilecek sünnetlere, bidatlerin söndürulmesine çağırıyoruz. Bu davete icabet ederseniz saadete erersiniz. Eğer kabul etmezseniz, ben sizin vekiliniz değilim.» Bunlar Zeyd'e yaptıkları biatı bozarak yanından ayrıldılar ve şöyle dediler: «imam (Muhammed el-Bakır) geçti (imam ölmüştür); bu gün onun oğlu bizim imamımızdır.» Zeyd bunları "Rafıza" diye isimlendirdi.

      Taberi, "Tarihi Taberi", 5/497-498
      [/li]


    Taberi'nin rivayet ettiği bu kıssayı daha sonra Ebul Hasan el-Eşari, Ebu Mansur el-Bağdadi ve Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı veya biografisi hakkında konuşanlar tekrarlamıştırlar. Görüldüğü gibi Taberi bu kıssayı 2 kişi aracılığı ile rivayet etmektedir ki, bu 2 kişi Ebu Mihnef ve onun öğrencisi Hişam'dır. hem Ebu Mihnef ve hemde öğrencisi Hişam müslümanlar/şiiler nezdinde sika (güvenilir) ve fazilet sahibi büyük alimlerdir. Fakat kıssayı bunlara nispet eden Taberi'dir. dolayısı ile biz artık burada bu 2 ravinin durumunu nasibi ricaline göre vereceğiz. Yani bizim nezdimizde kıssayı uyduran Taberi'dir ama nasibiler nezdinde Taberi güvenilir olduğu için nasibiler bu kıssayı onun uydurduğunu kabul etmeyeceklerdir. O yüzden biz de Ebu Mihnef ve öğrencisi Hişam hakkında kendi bakış açımızdan değil nasibi kriterlerine göre konuşacağız.

    Ebu Mihnef (أبي مخنف): nasibi ricaline göre zayıf, metruk ve yalancı bir ravidir. Nasibi rical alimlerinden ez-Zehebi onun biografisinde diyor ki:

    • [li]لوط بن يحيى، أبو مخنف، أخباري تالف، لا يوثق به تركه أبو حاتم وغيره. وقال الدارقطني: ضعيف. وقال ابن معين: ليس بثقة. وقال - مرة: ليس بشئ. وقال ابن عدي: شيعي محترق، صاحب أخبارهم
      Lut b. Yahya, Ebu Mihnef. Tevsik edilmemiştir, Ebu Hatem ve başkaları onu terk etmiştirler. ve Darekutni dedi ki: "zayıftır." ve ibni Main dedi ki: "sika (güvenilir) değildir." Bir başka defa ise "bir şey değildir" demiştir. ve ibni Adi dedi ki: "şiadır, onların haberlerinin sahibidir."

      ez-Zehebi, "Mizanul İtidal", 3/419-420, 6992-ci ravi
      [/li]


    Hişam b. Muhammed b. Saib (هشام بن محمد بن السائب): bu ravi de hocası Ebu Mihnef gibi nasibi ricali açısından itham edilmiş bir ravidir. ez-Zehebi onun biografisinde diyor ki:
    • [li]ابن الكلبي العلامة الأخباري النسابة الأوحد أبو المنذر هشام بن الأخباري الباهر محمد بن السائب بن بشر الكلبي
      ibni Kelbi: allame, ahbari, neseb alimi Ebu Munzir Hişam b. Muhammed b. Saib b. Bişir el-Kelbi

      وقال الدارقطني وغيره : متروك الحديث
      Darekutni ve başkaları dediler ki: "metrukul hadistir."

      وقال ابن عساكر : رافضي ليس بثقة
      ve ibni Asakir dedi ki: "rafizidir, sika (güvenilir) değildir."

      مات ابن الكلبي على الصحيح سنة أربع ومائتين
      ibnul Kelbi doğru olan görüşe göre 204 yılında öldü.

      ez-Zehebi, "Siyer", 10/101-103
      [/li]


    görüldüğü gibi, kıssayı rivayet eden her 2 ravi nasibi ricali açısından itham edilmiş, itibar edilmeyecek kişilerdir. Fakat burada başka bir önemli nokta daha var. O da şudur ki, ez-Zehebi'nin de dediği gibi Ebu Mihnef'in öğrencisi Hişam b. Muhammed b. Said hicri 204 yılında ölmüştür Taberi ise 224 yılında dünyaya gelmiştir (bkz: ez-Zehebi, "Siyer", 14/267)! yani ravilerin itibar edilmeycek kişiler olmasına ek olarak Taberi ile Hişam b. Muhammed b. Saib bir birilerini görmemiştirler ki, bu da isnadın bu kısmının muntakı (kopuk) olduğu demektir. Bu ise bizim ilk başta söylediğimiz "bizim nezdimizde kıssayı uyduran Taberi'dir" sözümüzün delilidir.

    buraya kadar yaptığımız kıssanın sened açısından tahlili idi. Şimdi de bu rivayetin metnini ele alalım. Rivayetin metninden de göreceğimiz üzere şiilerle Hz. Zeyd arasında Ebu Bekir ve Ömer'in tekfiri husunda ihtilaf meydana çıkıyor. Hz. Zeyd a.s Ebu Bekir ile Ömer'e rahmet okuyor ve bundan rahatsız olan şiiler onu terk ediyorlar. Bunun üzerine Hz. Zeyd a.s bu şiilere "rafizi/terk edenler" adını veriyor. Yani buna göre "rafizi" adının ortaya çıkması Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı döneminde, hicri 121 yılında ortaya çıkmıştır. Oysa kıssayı uyduran kişi (Taberi) biraz dikkatsiz davranmıştır. Çünkü rafizi adını Hz. Zeyd a.s'ın kıyamından önce yaşamış nasibi alimler kullanmıştırlar. mesela Talha b. Masrif der ki:

    • [li]عن طلحة بن مصرف قال : الرافضة لا تنكح نساؤهم ولا تؤكل ذبائحهم لأنهم أهل ردة
      Talha b. Masrif dedi ki: "rafizilerin kadınları nikahlanmaz ve kstikleri yenmez. Çünkü onlar riddet ehlidirler."

      ibni Batta, "el-İbane es-Suğra", sayfa 161
      [/li]


    Talha b. Masrif kimdir, ne söylemiştir, söylediğinin ne kadar değeri vardır bu bizi ilgilendirmez. Bizim için asıl olan Talha b. Masrif'in rafizi sözünü kullanmış olmasıdır. Çünkü Talha b. Masrif hicri 112 yılında yani Hz. Zeyd a.s'ın kıyamından tam 9 yıl önce ölmüştür (bkz: ez-Zehebi, "Keşşaf", 1/514, 2480-ci ravi). eğer idda edildiği gibi rafizi adını Şiilere nispet eden Hz. Zeyd a.s ise ve bunu da Kufe'de isyanı zamanı yapmışsa bu isyandan 9 yıl önce vefat eden birisi rafizi adını nereden biliyordu?

    sonra, Hz. Zeyd a.s'ın Ebu Bekir ve Ömer'i hayırla anması, onları övmesi mümkün değildir. aksine Hz. Zeyd a.s Betriyye'nin Ebu Bekir ve Ömer'i veli kabul ettiğinden dolayı onlara beddua etmiştir ki, bunu Keşşi r.a şöyle rivayet etmektedir:

    • [li]سعد بن جناح الكشي، قال حدثني علي بن محمد بن يزيد القمي، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن الحسين بن سعيد، عن فضالة بن أيوب، عن الحسين بن عثمان الرواسي، عن سدير، قال : دخلت على أبي جعفر (عليه السلام) و معي سلمة بن كهيل و أبو المقدام ثابت الحداد و سالم بن أبي حفصة و كثير النواء و جماعة معهم، و عند أبي جعفر عليه السلام أخوه زيد بن علي (عليهم السلام) فقالوا لأبي جعفر (عليه السلام) نتولى عليا و حسنا و حسينا و نتبرأ من أعدائهم قال نعم. قالوا نتولى أبا بكر و عمر و نتبرأ من أعدائهم قال فالتفت إليهم زيد بن علي قال لهم أ تتبرءون من فاطمة بترتم أمرنا بتركم الله، فيومئذ سموا البترية.
      Sad b. Cenah el-Keşşi dedi ki: Ali b. Muhammed el-Kummi bana Ahmed b. Muhammed b. İsa'dan, o Hüseyin b. Said'den, o Fudale b. Eyyub'dan, o Hüseyin b. Osman'dan, o da Sedir'den anlattı, dedi ki: ben Ebu Cafer (imam Muhammed el-Bakır a.s)’ın yanına gittim, Seleme b. Kuheyl, Ebu Mikdam Sabit el-Haddad, Salim b. Ebi Hafsa, Kesir el-Nevaa ve onların beraberindeki bir grup da imam a.s'ın yanında idiler. Ebu Cafer (imam Muhammed el-Bakır a.s)'ın kardeşi Zeyd b. Ali de imam ile birlikte idi. Onlar Ebu Cafer (imam Muhammed el-Bakır a.s)'a dediler ki: "biz Ali, Hasan ve Hüseyin a.s’ı bizim velimiz kabul ediyor ve onların düşmanlarından kendimizi beri tutuyoruz." imam a.s. buyurdu ki: "Evet (bunu yapmalısınız)." Daha sonra onlar dedi ki: "biz Ebu Bekir ve Ömer’i de velimiz kabul ediyoruz." Bunun üzerine Zeyd b. Ali onlara bakarak şöyle dedi: "Siz Fatıma s.a’dan beri misiniz? bizim davamızı kestiniz, Allah da sizi kessin." O günden sonra onlar el-betriyye olarak (teberradan ilişkisini kesenler) olarak adlandırıldı.

      Keşşi r.a, "Rical", 3/236, hadis 429
      [/li]


    buraya kadar yaptığımız rafizi adı hakkında resmi tarih yalanlarını incelemek oldu. ve bu inceleme sonucunda rafizi adının Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı ile bir ilgisinin olmadığını gördük.

    velhamdulillahi Rabbil alemin.

    Yorum


      #3
      Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

      Güzel çalışma. Allah daim etsin devamını da bekliyoruz inşaAllah

      بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

      Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

      Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

      Yorum


        #4
        Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

        Evvela, yine güzel bir çalışma yapan Elmeddin Kardeşimi tebrik ediyorum.

        İmam Zeyd'in hayatını ben de merak ediyorum.
        Şahsen ben Hz. Zeyd'i seçkin ve örnek alınacak bir şahsiyet olarak görüyorum.
        Qıyamı da dedesi Hz. Hüseyin'in qıyamına benziyor.

        Forumda Hz. Zeyd ile ilgili konuları araştırınca bu konunun çok farklı bölümlerde ayrı ayrı yazıldığını farkettim.
        Gerçi bu durum başka konularda da var.




        Forumda, İmam Zeyd konusu 4 farklı bölümde 8 ayrı başlıkta açılmış.
        Tabii bunlar benim tespit edebildiklerim, belki başka başlıklar da vardır.
        Bu tür konuları net öğrenmek ve katkı sunmak istiyorsak bunlar için bir Topic açmalı yada hepsini İslam Tarihi bölümünde bir başlık altında birleştirmeliyiz. Bu şekilde konu bütünlüğü sağlanmış olur.

        Ayrıca gördüğüm kadarıyla 2 kez hatta 3 kez açılan aynı başlıklar da var.
        http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

        Yorum


          #6
          Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

          [img width=1000 height=562]http://img854.imageshack.us/img854/241/wsuq.png[/img]
          http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

          Yorum


            #7
            Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

            İMAM ZEYD KİMDİR ?



            [img width=418 height=600]http://img839.imageshack.us/img839/7589/4ofy.png[/img]





            Yukarıda görüldüğü gibi Hz. Zeyd :
            3. İmam HÜSEYİN ‘in Torunudur.
            4. İmam Zeynelabidin ‘in Oğludur.
            5. İmam M. BAKIR ‘ın Kardeşidir.
            6. İmam C. SADIK ‘ın Amcasıdır.
            http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

            Yorum


              #8
              Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

              EHLİ BEYT MİLADİ HİCRİ EMEVİ KRALLARI
              4. İmam Zeynelabidin 658-713 37- 95 6. I.VELİD 705-715
              5. İmam M. BAKIR 676-733 57-114
              Hz. ZEYD 698-740 80-122 10. HİŞAM 724-743
              6. İmam C. SADIK 702-765 83-148




              Hz. Zeyd, Abisi İmam Muhammed bakır'dan 23 yaş küçüktür.
              Yeğeni Caferi Sadık ve Ebu Hanife ile de yaşıttır.
              İmam Zeyd 740 yılındaki kıyamı sırasında İmam Muhammed Bakır hayatta değildi.
              4. İmam Ali Zeynelabin'ni zehirleyen kişi 6. Emevi Kralı olan Velid bin Abdulmeliktir.
              5. İmam Muhammed Bakır ve Mazlum kardeşi Hz. Zeyd'i şehit eden 10.Emevi Kralı da Hişam bin Abdulmelik'tir.
              http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

              Yorum


                #9
                Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

                SEYYİDLİK MESELESİ
                Hz.Zeyd'in Seyyit oluşu; kimsenin karşı çıkmadığı, kabul ettiği tarihi bir gerçekliktir.
                Sadece bu Mukaddes Ailenin bir Ferdi olmak ve bu İmamların Yareni olmak başlı başına bir onurdur.
                Bugün her önüne gelen Tarikat Liderini Seyyit yapma yarışı başını almış gidiyor.
                Aslen Horasan’dan gelen ve hakkında, Ehli Beyt ile ilgili hiç sağlıklı belge olmayan Hacı Bektaşi Veli, Bektaşilerce Seyyid kabul edilmektedir.
                Yine Tasavvufçuların Gözdelerinden Abdulkadir Geylani de Seyyid kabul edilmektedir.

                Abdulkadir Geylani 1077-1166 Kadiri
                Ahmed Er Rufai 1118-1182 Rıfai Tarikati
                Hacı Bektaşi Veli 1209-1271 Bektaşilik

                Bunların Seyyid oldukları ile ilgili rivayetler sağlam delillere dayanmamaktadır.
                Oysa bu ve benzerleri gibi Seyyid ilan edilen kişilere göre İmam Zeyd’in Seyyit oluşu kesindir.

                En önemlisi de bunlar Seyyid olsalar bile Yolları ve Takipçilerinin uygulamaları bizi Ehli Beyt’e götürmemektedir. Birçok hurafe ve batıl uygulamayı icra etmektedirler.

                Eğer gerçekten Ehli Beyt ve Seyyitlik bizim için önemliyse Hz. Zeyd (r.a.)’in hayatı, mücadelesi, İslami şahsiyeti ve zulüm karşısındaki cesareti ortadadır. Seyyid kabul edilen bu insanlara uyacağımıza neden İmam Zeyd’e uymuyoruz, Onun mücadelesini sürdürmüyoruz?
                Doğrusu bu, üzülecek bir durumdur.
                http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                Yorum


                  #10
                  Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

                  [img width=898 height=600]http://img812.imageshack.us/img812/3843/qnml.jpg[/img]
                  http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                  Yorum


                    #11
                    Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

                    ŞEHİD ZEYD

                    Hz. Zeyd'in doğum müjdesi İmam Zeynelabidin'e geldiğinde, İmam, rahlenin başında Kur'an okuyordu.

                    O anda Kur'an'ı kapattı, Rabbine şükretti, sonra rastgele bir yeri açtı ve gözüne takılan ilk ayeti okudu.

                    Ayet Tevbe Süresinin 111. ayeti idi.
                    "Muhakkak ki Allah müminlerden canlarını ve mallarını cennet karşılığında satın almıştır."

                    Sonra kapattı mushafı yine rastgele bir yeri açtı.
                    Bu sefer, Ali İmran Süresi 169. ayet geldi.
                    "Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin, bilakis onlar diridirler ama siz bunun farkında değilsiniz."

                    Sonra bir daha kapattı mushafı bir kez daha açtı.
                    Bu sefer gelen ayet, Nisa 95 oldu.
                    "Müminlerden özürlü olmaksızın oturanlarla Allah yolunda malları ve canlarıyla cihad edenler bir olmaz."

                    3 ayet böyle arka arkaya gelince İmam Zeynelabidin dedi ki:
                    "Ben doğan bu oğlumla gurur duydum, gurur da duyacağım.
                    İnşallah benim bu oğlum dedesi Hüseyin gibi Allah yolunda şehit olacaktır."

                    Babasının bu duasından dolayı şehit olmadan, şehit lakabını alacak ve böylece Zeyd eş-şehit diye isimlendirilecektir.


                    http://www.siyerarastirmalari.org/ha...YT_MEKTEBI.htm
                    http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                    Yorum


                      #12
                      Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

                      Hz. ZEYD r.a. hakkında bazı çelişkili rivayetler de vardır.
                      Örneğin; İmameti kabul etmediği, İmam Cafer Sadık'ı eleştirdiği ve ya ilk 2 Halifeyi övdüğü gibi.
                      Biz, bunların İmam Zeyd'e atılmış iftiralar olduğunu düşünüyoruz.


                      Ehli Beyt kaynaklarında da İmam Zeyd’i eleştiren hadisler de vardır
                      Ama bunlar senet açısından itimat edilmeyecek dere­cede zayıftırlar.
                      Sayı açısından da övücü hadisler, yerici ha­dislerden çok fazladır.
                      Bu yüzden muhakkikler yerici hadis­leri merdut bilmişlerdir.
                      İnşaallah İmamların kendisini öven hadislerini aktardığımızda bu durum anlaşılacaktır.



                      Hz. Zeyd hakkındaki olumsuz rivayetlerin bir kısmı doğru bile kabul edilse :
                      İmammiye için bir sıkıntı yaratmaz.
                      Nihayetinde kendisi 12 İmam'dan biri değildir, hata yapabilir.
                      Eğer gerçekten yanlış bir hareketi varsa, Sünnilerin Cemel ve Sıffın bozguncularının çıkardıkları fitneler karşısında gösterdikleri tavır gibi, onları tevil etmez, bu yanlışları (varsa) kabul etmeyiz. Ve bağışlanması için Rabbimize dua ederiz.

                      Hz. Zeyd, zulüm karşısında Hüseyni bir direniş göstermiştir.
                      Bizim için önemli olan budur.
                      Hakkında çeşilkili rivayetler olsa da kesin olarak bilinen özellikleri ;

                      Bazı sahabeler gibi, kimseye ihanet etmemiştir.
                      Kimseye zulüm yapmamıştır.
                      Haklı ve HAK Halifeye isyan etmemiştir.
                      Zulme boyun eğmemiştir.
                      Zulme uğramış, hakaret görmüş bir Mazlumdur.

                      İmam Zeyd Hüseyni bir Kıyam örneğidir.



                      İmam Zeyd'i daha iyi tanıyabilmek için yaşadığı dönemi bilmemiz gerekir.
                      Gerek, Emevi zorba Halifesi Hişam gerekse Onun zalim Valileri :
                      Medine Valisi Halid (Hişam'ın kardeşi)
                      1. Kufe Valisi Halid bin Abdullah Kasri
                      2. Kufe Valisi Yusuf bin Ömer Sekafi
                      (Haccac'ın amcası oğlu ve İmam Zeyd'in katili)



                      Bu dörtlü İmam Zeyd'e adeta dünayayı dar etmişlerdir, Ona iftiralar atarak hakaretler etmiş, yüzüne karşı İmam Hüseyin'e küfürler etmişlerdir. Hz. Zeyd bunları şikayet etmek için Şam'a gittiğinde Halife Hişam İmam'ı hiç dinlemeden kendisi de Ona hakaret edecektir.


                      Neticede İmam Zeyd'e 2 seçenek kalmıştır :
                      Ya Böyle zillet altında boynu bükük yaşamak,

                      Ya da İzzetli bir şekilde Can vermek


                      İşte İmam Zeyd 42. yaşında, bu 2. şıkkı seçen Mazlum ve Mustazaf bir Alim ve Yiğittir.
                      http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                      Yorum


                        #13
                        Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

                        [img width=1000 height=562]http://img837.imageshack.us/img837/24/nd9g.jpg[/img]
                        http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                        Yorum


                          #14
                          Ynt: Hz. Zeyd a.s'ın kıyamı

                          Hz. Zeyd'i anlayabilmek için, kendisine karşı kıyam ettiği Hişam bin ABDULMELİK'i kısaca tanıyalım :




                          HİŞAM bin ABDULMELİK 720-743

                          Emevilerin en güçlü 3 Kralından biridir (Muaviye, Abdulmelik)
                          90 yılda 14 Kralın hüküm sürdüğü Emevilerin 60 yılı, sadece bu 3 Zalim Kral Dönemine aittir.
                          Başkenti Şam’dan Resafe’ye taşıdı.

                          Yardımcısı ve Valilerini para ile belirliyordu.
                          Valilikleri en yüksek para karşılığında satıyordu.
                          Bir valiliği ele geçiren vali de, orada istediği zulmü yapıyordu.

                          Hişam mevali üzerindeki vergileri artırdı.
                          Öyle ki Sind Melikleri, Hişam zamanında İslam’ı terk ettiler.
                          Aynı zulmü gören Maveraünnehir’deki Türklerde başkaldırmışlardır.
                          Bunlar İslam’dan uzaklaştıkları gibi, Hişam’a karşı geniş çaplı ayaklanmalar da çıkarmışlardır.
                          Hişam o derece sapıtmış ki; Mevali Müslümanlardan gayri Müslimler gibi vergi aldı

                          Ehli Beytin 5. İmamı Muhammed Bakır’ı zehirleyerek şehit etmiştir.
                          İmam Bakır’ın Kardeşi Hz Zeyd’e zulmetmiş, huzurunda hakaret ederek isyan etmesini sağlamış, sonra feci bir şekilde Onu katletmiştir.
                          Yani bu Zorba Ceberut, İmam Cafer Sadık’ın hem babası hem da amcasını şehit etmiştir.


                          Necis Hişam, İmam Zeyd'e kan kustururken :

                          [img width=848 height=600]http://img23.imageshack.us/img23/7598/yofx.jpg[/img]
                          http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X