Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

    Bismillahirrahmanirrahim

    Zehebide bu konuda geçen su satıra özellikle dikkat ediniz lütfen. Yukarıda aktardım ama belki gözünüzden kaçmış olabilir. Dikkatlice Okuyun bakın Halife Osmana Halk biat Ederken Hz. Ali a.s, Halife Osmana ne diyor:


    Yorum


      #17
      Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

      insanin yüregi aciyor...ya o hazretin yüregini tahmin etmek ne mümkün


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #18
        Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi


        Yorum


          #19
          Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

          [quote author=Göktürk link=topic=3636.msg20424#msg20424 date=1240743350]


          Mesea Hz. Osman in halife ilan edilmesinden önce Hz. Ömer in sagliginda Oglu Abdullah kendisine Soruyor:

          Ey Baba Neden Ali bu makama Layik iken Onu Hilafete tayin etmiyorsun ?..
          Hz. Ömer su Cevabi veriyor ki ben biraz garip buldum:

          " Oglum bu yükü Sagligimizda cektik.Bir de ölümümüzden sonra mi yüklenelim ?.."

          Bunun ne anlama geldigi aciklanmmis..
          Ben ise garip buldum..

          Ne demek Bu yükü sagliginda cekmek ?..
          Hz. Ali Halife tayin edilirse Ölümünden sonra da bu yükü cekmek ?..

          Ortaya Hz. Ömer in Hz. Ali nin hilafetini Istemiyor gibi bir durum cikiyor.
          [/quote]

          göktürk kardeşim Ömer bin Hattab hilafeti hiç bir zaman Ali'ye(as) bırakmak istemedi,ve Abdurrahman bin avfın başkanlığındaki sözde şurada bir oyunun parçasıdır.hangi kaynakta okudum şimdi hatırlamıyorum,ama Mufazzal kardeş mutlaka biliyordur,Hilafetinin son günlerinde Ömer bin hattabın şöyle bir sözü var. "keşke Ubeyde bin cerrah yaşasaydı hilafeti ona bıraksaydım,keşke filancanın kölesi Salim yaşasaydı hilafeti ona bıraksaydım"Salim isminde bir köleye bile layık görülen hilafet asla ve asla Ali'ye layık görülmüyor.
          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 07.08.2020, 18:40.

          Yorum


            #20
            Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

            [quote author=medreseteyn link=topic=3636.msg20508#msg20508 date=1240760190]
            [quote author=Göktürk link=topic=3636.msg20424#msg20424 date=1240743350]


            Mesea Hz. Osman in halife ilan edilmesinden önce Hz. Ömer in sagliginda Oglu Abdullah kendisine Soruyor:

            Ey Baba Neden Ali bu makama Layik iken Onu Hilafete tayin etmiyorsun ?..
            Hz. Ömer su Cevabi veriyor ki ben biraz garip buldum:

            " Oglum bu yükü Sagligimizda cektik.Bir de ölümümüzden sonra mi yüklenelim ?.."

            Bunun ne anlama geldigi aciklanmmis..
            Ben ise garip buldum..

            Ne demek Bu yükü sagliginda cekmek ?..
            Hz. Ali Halife tayin edilirse Ölümünden sonra da bu yükü cekmek ?..

            Ortaya Hz. Ömer in Hz. Ali nin hilafetini Istemiyor gibi bir durum cikiyor.
            [/quote]

            göktürk kardeşim Ömer bin Hattab hilafeti hiç bir zaman Ali'ye(as) bırakmak istemedi,ve Abdurrahman bin avfın başkanlığındaki sözde şurada bir oyunun parçasıdır.hangi kaynakta okudum şimdi hatırlamıyorum,ama Mufazzal kardeş mutlaka biliyordur,Hilafetinin son günlerinde Ömer bin hattabın şöyle bir sözü var. "keşke Ubeyde bin cerrah yaşasaydı hilafeti ona bıraksaydım,keşke filancanın kölesi Salim yaşasaydı hilafeti ona bıraksaydım"Salim isminde bir köleye bile layık görülen hilafet asla ve asla Ali'ye layık görülmüyor.
            [/quote]

            Mufazzal kardesimin yazdiklari benim kitabimda da aynen mevcut ki Kitap sünni bir yazarin kitabidir.

            Medreseteyn kardesim;
            Rivayetlere bakinca ve düsününce Hz. Ömer in Hz. Ali yi istemedigi ( Halife olarak ) gercegi bir sekilde görülebiliyor.

            Fakat bunun bir nedeni olmali..

            " Ömür boyu cekilen bir yükten " söz ediyor Hz.Ömer..
            Bu yük e Hilafet desem olmaz..

            Söyle ki:

            " Ölümüzden sonrada mi cekelim " diye bitiriyor cümleyi ki böyle olursa bu yük Hilafet Olmaz Hz. Ali nin ta kendisi olur.

            Öyle ya O'nu halife tayin ederse ömrü boyu cektigi yükü ölümünden sonra da cekecegi inancinda..

            Cok garip bir cümle bu..

            Yazarin bir aciklama yapmamasi da o kadar garip..
            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 07.08.2020, 18:40.
            Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

            Yorum


              #21
              Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

              Benim düsünceme göre " Saglikta o yükü cekmek " ömür boyu anlamina geliyor..
              Öldükten sonrada mi cekelim dedigine göre böyle..
              O halde Hayati boyunca Hz. Ali yi bir yük bir dert olarak görmüs olmali..

              Acaba Hz. Ali nin Peygamber e yakinligindan kaynaklanan dogan bir kiskanma mi bu yoksa baska bir sey mi var ?..

              Hz. Peygamberin Hz Ali ye verdigi ünvanlar:

              Allah in Arslani
              Ilim beldesinin kapisi
              Konusan Kuran

              Bu muhabbete karsi olusan bir kiskanclik duygusu mu acaba ?..
              Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

              Yorum


                #22
                Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

                Bismillahirrahmanirrahim

                Ben meselenin sadece kıskanmakla bitmeyeceği kanaatindeyim. En azından okuduğum kaynaklardan, bende bu izlenim doğdu. Dikkat ederseniz Halife Ömerin bahsettiği yükten, Hz. Ali a.s'ın kendi Hilafeti döneminde, Talha ve Zübeyr olmak üzere bir çok insanda bahsetmekte. Ben Kıskanmaktan Ziyade Ali a.s'ın insan ayrımı yapmadan uygulayacağı ADALET SİSTEMİNİNDE insanlar için Ağır bir yük olduğu kanaatindeyim. Nitekim bu Adaleti sonucu Talha ve Zübeyr Biatini bozmadı mı? Veya daha başa gidelim! Bu adaleti için Sakife Macerasında Evine çekilmedi mi? Bu adaleti sayesinde 23 yıl susmadı mı? Bu adaleti sayesinde İnsanlar ona buğz etmedi mi? Bu adaleti sayesinde Aişe validemiz ona kin gütmedi mi? Bu adaleti sayesinde Cemel- Sıffin ve Nehrevan gerçekleşmedi? Adaletten milim dahi şaşmayan Hz. Ali a.s tabi ki Halife Ömere hatta onun ölümünden sonrada bir yük sayılacaktı.

                Yalnız Halife Ömerin o sözü söylemesi ile işin içine bir nevi Kıskançlıkta girebilir. Nitekim Hz. Ali a.s'ın kıskanıldığı Tarihin en meşhur kaynaklarında yazılıdır. Aişe Validemiz, Hz. Hatice s.a'yı kıskanmaktan Allah Resulüne eziyet ederken, dışarıda da Halife Ebu Bekir, Halife Ömer ve bir çok sahabe Hz. Ali a.s'ı net ifadelerle kıskanıyorlardı. Bu kıskançlıkları için en basiti, Gadiri Hum'da Biatleşme ve Hayber Savaşı macerasına bakmanız yeterlidir.

                Gelelim asıl meseleye. Hz. Muhammed s.a.a, alemlere Rahmet olarak ve Masum olarak ve heva ve hevesinden konuşmamak üzere, konuştuğu her söz Allah'tan olmak üzere ve ne verirse alınması farz olmak üzere Tüm insanlığa Peygamber olarak, Resul olarak geliyor. Bütün bu ifadeler Kuranın ifadesidir. Bu eşsiz insan bir vasiyette bulunmak istiyor, Gelin, gelin, size öyle bir şey yazayım ki benden sonra:
                SAPIKLIĞA, DELALETE, AYYAŞLIĞA, HAYSİYETSİZLİĞE ve benzeri bir çok kötü şeye bulaşmayasınız... Ama bakıyoruz. Allah Resulü daha gözünü kapatmadan, Halife Ömer (Sünnilere göre) içtihat ediyor Allah Resulünü susturuyor, sayıkladığını, kendinden geçtiğini tabiri caiz ise boş konuştuğunu belirterek Kuranın kendisine yeteceğini belirtiyor. Ne garip ki bu insan Kuran'ı bile bilmiyor. Bunun örneklerini fazlalıkla farklı bir başlıkta ilginç örneklerle sunmaya çalışacağız inş.

                Derken Halife Ömer'in Sayesinde Allah Resulü Gözü açık gitti desek yeridir. Bu ne zulümdür ki Allah Resulüne reva görülmüş. Derken Halife Ömerin Sayesinde, Halife Ebu Bekir seçiliyor. Ali a.s ise Adaleti gereği ortalarda yok. Derken Halife Ebu Bekir ölüyor tabi ölmeden önce bayılıyor, ayılma ve hatta canı pahasına uyanıyor son anda Katip olan Halife Osmanında eklemesi ile
                VASİYET YAZDIRARAK Halife Ömeri, HALİFE OLARAK ATIYOR. Tabi Hz. Ali a.s yine ortalarda yok. Çünkü ADALETİ gereği. Zaten demiyor mu Ali a.s, bir devenin memesi gibi Hilafeti, sağıyorlardı diye...Derken oda ölecek, ölecek ama yerine kimi atayacak. Ali a.s kesinlikle olmazdı. Bu zaten planlanmıştı. 6 kişilik bir şura oluşuyor. En 3 kişi kalıyor. Hz. ali a.s Adaleti gereği orada. Abdurrahman bin Avf mescidde tüm cemaatin önünde Hz. Ali a.s'ın elini tutuyor, RESULULLAHIN, EBU BEKİRİN VE ÖMERİN SÜNNETİ DOĞRULTUSUNDA HAREKET EDECEK MİSİN? diye soruyor. Hz. Ali a.s HAYIR diyor...Abdurrahman bin avf Yüzünü buruşturarak Hz. Ali a.s'ın elini bırakıyor. Derken Halife Osmanın elini tutuyor. Aynı soruyu onada soruyor. O ise EVET diyor. Derken 3 defa Allahım şahit ol diyerek Halife Osmanın üzerine Hilafet yükünü planlanmış bir şekilde yüklüyor. Çünkü onlarda biliyordu ki Hz. Ali a.s kendisine sorulacak olan bu soruya Hayır diyecekti.

                Derken Hz. Ali a.s:
                HİLE AMA NE HİLE diyerek oradan ayrılıyor. Halife Osman EVET demişti. Ama hangisini uyguladı. Allah Resulünün sünnetini mi? Veya Halifelerin sünnetini mi? Tarihe baktığımızda EVET diyerek kendinden emin olan Halife Osman'ın Dine bidat soktuğunu, Sünneti ve Adaleti tınlamadığını, Ümeyye oğullarını kayırdığını, Resulullahın Sürgüne gönderdiği Mervanı getirtip Baş danışmanı yaptığını ve bütün bu Adaletsizliği sonucu içinde SAHABELER olan bir topluluk tarafından öldürüldüğünü görüyoruz. EVET demişti değil mi Halife Osman. Onun EVET deyişi maalesef onu Müslüman Mezarlığından bile etmişti.

                Derken Hz. Ali a.s geliyor. Seçilişi bile bir Hile idi. Seçilişinde bile bir çok Sahabenin beyninde fırıldaklar, hileler dönüp duruyordu. Talha ve Zübeyr Koşarak biat ediyorlar. Basra ve Kufe, Hz. Ali a.s'ın ADALETİ gereği kendilerine verilemeyeceğini anlamaları ile, bizzat kendilerinin öldürdüğü, Halife OSmanın Kanını alma pahasına Tarihin ZEYNASI olabilecek Müminlerin Annesi Aişe ile birleşerek Cemele Savaşa gidiyorlar. ve Biatler çok önceden bozulmuş zaten...

                İşte Hz.Ali!

                Ömrü Zulüm, Baskı, suskunluk ve Mazlumiyetle geçiyor. Onca Nassa rağmen kimse yüzüne bakmıyor. Halk sorularını sormak için zamanın en cahili, Muğeyre bin şubenin Yahudi dönmesi Kab bin ahbarın kapısında kuyruk oluştururken, İlim Şehrinin kapısına kendi yareni olan 3-5 kişinin haricinde kimse uğramıyordu. İşte bu kadar mazlumdu.

                Kendi döneminde bir savaştan kurtuluyor bir savaşa gidiyor. Ondan çıkıyor öbürüne gidiyor. Ve maalesef kendisine savaş ilan ednler Kafirler, Bizans veya Roma falanda değildi. Bizzat Müslüman kılıklılar ve içleri Sahabe dolu idi...

                Yanarım, yanarım Ali a.s'ın Mazlumiyetine, suskunluğuna yanarım.

                Ümeyye Oğullarının o hale gelmesine tek sebep olan Halife Ömerdir. Bunun en net örnekleri Tarihde mevcuttur.


                Dün Hz. Ali a.s kıskanılıyordu bu gün ise Ehl-i Beyt Mektebi kıskanılıyor. Dün Hz. Ali susturulmuştu bu gün ise Onun Şiileri susturuluyor. Dün Hz. Ali a.s'ın mazlumiyeti Aya çıkmıştı bu gün ise Ehl-i Beyt Mektebinin Hakikatler ölçüsünde Mazlumiyeti Aydan aşağı inmiyor.



                Yorum


                  #23
                  Ynt: Hz. Osman in Halife ilan edilmesi

                  Allah Razi olsun;

                  Fakat ben bu olaylari özellijkle Hz. Ali nin kafir ilan edilmesini ( Hasa ) sizin anlattiginiz gibi kisa olarak gecmek istemiyorum..
                  Bunun detaylarina inmek lazim ki insanlik bu gün hala isine gelmedigini Kafir ilan eden " Pis damar " i tanisin.

                  Insallah Hafta sonu devam edecegim..
                  Mufazzal kardesim;

                  Verdigin emek icin tesekkür ederim.
                  En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 07.08.2020, 18:40.
                  Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                  Yorum

                  YUKARI ÇIK
                  Çalışıyor...
                  X