Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Alevilik Nasıl Doğdu ?

Daraltma
Bu konu kapanmıştır.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

    [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=4138.msg54370#msg54370 date=1253804620]
    [quote author=Hucr bin Adiy link=topic=4138.msg54366#msg54366 date=1253803701]
    [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=4138.msg54363#msg54363 date=1253803239]
    fahrettin altan son yazısında bana ne demiş? benim gıybetimi yapmak hakmış ve hatta gerekirmiş. kimin gıybeti yapılır? müslüman olmayanların..[/quote]

    Bu sizin çıkardığınız bir sonuç. Ben böyle bir imayı ve sizin çıkardığınız sonucu çıkarmıyorum.

    [/quote]

    Yani sizin çıkardığınız sonuca ve inanca göre müslümanlarında gıybeti yapılabilir ve gerekir? Peki

    aliekber adlı kişinin yazdıklarına gelince; 2. maddeyi tekrar ihlal etmemek adına senle olan muhatabiyetimi de kesmiş bulunmaktayım
    [/quote]

    sadece fıtratını daha da belirginleştiriyorsun, ki ilim ile cevap verebilmek elbette bilenin harcı,

    Sözünü kulağına küpe yap bir daha ilimi kenara atıp da vesveselerle karşıma çıkma ki bende sana uyup ihlal ettiğim madedyi tekrar ihlal etmim

    aliekber adlı kişinin yazdıklarına gelince; 2. maddeyi tekrar ihlal etmemek adına senle olan muhatabiyetimi de kesmiş bulunmaktayım
    [/quote]

    İtirafdtır ki sen ilim ve bilimlerle konuşmayı becerebilen bir fıtrata sahip değilsin, artık seni kendi haline bırakmak gerek

    sanki biz mide i kübradan attık,Allahın apaçık bildirdikelriyle meydana çıkmadık

    Demek ki bu Kuranın tekeli senin gibi ilimelrle knouşamayaıp, sitenin 2 nolu maeedisini ihal etmekten geçer,

    bu da fıtratına dair ayrıntıyı ortaya koymakta, kendin diyorsun ben ilimlerle konuşamam illaki birilerine dedi kodu ve vesveselerle yanaşıp ahlak krualalrının 2 inci madeesini ihalal etmeliyim pehhh


    Neyse ki tarafımca azatlısın sen sağ ben salim, bundna sonra bir daha dedi kodu ve evsveselerle ortada dolaştığını görmim



    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

    Ali Şeriati

    Yorum


      Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

      [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=4138.msg54335#msg54335 date=1253797702]
      yok hz meryem isayı doğurmakla üstün olduysa, hz fatımada hasan ve hüseyini doğurmuşmuş.. ne kadar çirkin yarıştırma sözleri bunlar. hasan ve hüseyin efendimizi yücelteyim derken isa peygamberi aşağılıyosunuz. isa as hasandanda hüseyinden de alidende fatımadan (ra) da üstündür bunu kabul edin artık. ha şimdi bunu dedim diye beni ehlibeyt düşmanı ilan edip komikleşmeyin.
      [/quote]

      Aslında bu konuda tartışmak istemiyorum ama arkadaş haddini aşınca cevap vermek zorunda kalıyorum. Kuran’da Allah Teala Beniisrail’i de bütün alemlere üstün kıldığını buyuruyor. Şimdi o ayete bakarak Beniisrail kıyamet gününe kadar gelecek olan bütün ümmetten ve insanlardan üstündür diyebilir miyiz? Hz. Meryem (s.a) hangi açıdan Hz. Fatıma’dan üstündü? İlimde mi, takvada mı, ibadette mi, Hz. İsa’nın annesi olma açısından mı? Anne-baba açısından mı?!! Bize göre imamet makamı nebilik makamından üstündür. Kur’an’da nebilik, resullik makamından sonra imamet makamı üçüncü bir makam olarak zikredilir. Bu bir.
      İkincisi; İmam Mehdi (a.f) kıyam ettiğinde, Hz. İsa (a.s) yeryüzüne inip İmam Mehdi’nin arkasında namaz kılacaktır. Bu da İmam Mehdi’nin daha üstün olduğunu göstermiyor mu?
      25 tane hadis Hz. Mehdi’nin (a.f), İsa b. Meryem’e imamlık yapacağını vurgulamaktadır. Bu konuda Müntehab’ul-Eser’e bakabilirsiniz. Bu kadar hadisleri hiçbir delili olmadan inkar etmek bir mümine yakışmaz.

      Üstünlükle ilgili diğer hadislere bir göz atalım:

      1- Hz. Ali (a.s)'ın Sekiz Peygamber'den Üstün Olduğu Haber

      Hurre bint-i Halime es-Sa'diyye Haccac bin Yusuf es-Sakfi'nin yanına gelip onun huzuruna vardığında Haccac ona dedi ki: "Senin, İmam Ali'yi Ebu Bekir, Ömer ve Osman'dan daha üstün tuttuğun haberi geldi."
      Hurre dedi ki: "Onu sadece yalnız bu üçüne üstün tuttuğumu söyleyen yalan söylemiştir."
      Haccac sordu: "Başka kimlere üstün tutuyorsun?"
      Hurre dedi ki: "Adem'e, Nuh'a, Lut'a, İbrahim'e, Musa'ya, Davut'a, Süleyman'a ve İsa bin Meryem'e (Allahın selamı onlara olsun) üstün tutuyorum."
      Haccac dedi ki: "Vay haline! Sen onu hem sahabelere üstün tutuyorsun, hem de onlara ek olarak Ulul Azm (şanı büyük) peygamberlerden 8 peygamberi kattın, eğer bana dediklerinin açıklamasını yapmazsan senin boynunu vururum."
      Hurre dedi ki: Onu peygamberlere üstün tutan ben değilim. Allah (c.c) Kuran'da onu o peygamberlere üstün kılmıştır: Allahu Azze ve Celle Adem hakkında buyuruyor ki: "Adem Rabbine karşı asi oldu"(Ta Ha/121)
      İmam Ali hakkında ise buyurdu ki: "İşte bu, sizin bir mükafatınızdı, çalışmanız mükafat ile karşılandı."(İnsan/22)
      Haccac dedi ki: "Ey Hurre, iyi açıkladın, Peki onu Nuh ve Lut'a karşı ne ile üstün tutuyorsun?"
      Hurre dedi ki: Allah Teala onu onlara üstün kılmıştır: Allah buyuruyor ki: "Allah, inkâr edenlere, Nuh'un karısı ile Lut'un karısını misal verdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki salih kulun (nikahı) altında idiler, onlara hıyanet ettiler. (Kocaları,) Allah'tan hiçbir şeyi onlardan savamadı. (Onlara): "Haydi girenlerle birlikte siz de ateşe girin!" denildi."(Tahrim/10)
      Ali bin Ebi Talib'in eşi ise, Muhmammed (s.a.a)'in kızı Fatıma'tüz Zehrâ'dır ki, Allah onun rızasına rıza ve onun gazabına gazap gösterir.
      Haccac dedi ki: "Ey Hurre, iyi açıkladın. Peki onu peygamberlerin babası ve Allah'ın dostu İbrahim'e ne ile üstün tutuyorsun?"
      Hurre dedi ki: Allahu Teala onu, şu buyruğu: "Hani İbrahim de şöyle yakarmıştı: ‘Rabbim, bana ölüleri nasıl dirilttiğini göster?' ‘İnanmadın mı?' diye sordu. ‘İnandım, dedi, ancak kalbimin tatmin olması için'"(Bakara/260) ile üstün kılmıştır. Mevlam Emir'ül-Müminin Hz. Ali de öyle bir söz söyledi ki, müslümanlardan hiçkimse onda ihtilaf etmemiştir: "Gözlerimin önünden perde kalksa da benim bilincimde bir artış olmaz."(1) Bu sözü de ondan başka ne öncekilerden ne sonrakilerden hiç kimse söylememiştir.
      Haccac dedi ki: "Ey Hurre, iyi açıkladın. Peki onu Kelimullah Musa ile ne ile üstün tutuyorsun?"
      Hurre dedi ki: "Allahu Teala Musa hakkında buyuruyor ki: "Şehirde korku içinde, (etrafı) gözetleyerek sabahladı."(Kasas/18) Ali bin Ebi Talib ise hiç korkmadan Resulullah (saa)'ın yatağına yattı, hatta bunun üzerine Allah da onun hakkında şu ayeti indirdi: "İnsanlardan öyleleri var ki, Allah'ın rızası için kendi nefsini satarlar."(Bakara/207)
      Haccac dedi ki: "Ey Hurre, iyi açıkladın. Peki onu Davut'a ve Süleyman'a karşı ne ile üstün tutuyorsun?"
      Hurre dedi ki: Allahu Teala onu o ikisine üstün kıldı. Allahu Teala buyuruyor ki: "Ey Davud! Gerçekten biz seni yeryüzünde bir halife yaptık. Artık insanlar arasında hak ile hüküm ver. Keyfe, arzuya uyma ki, seni Allah yolundan saptırmasın."(Sad/26)
      Haccac sordu: "Onun hükmü ne üzere idi?"
      Hurre dedi ki: "İki şahıs hakkında idi. Birisinin üzüm bağı vardı, ötekinin de koyunları vardı. Koyunlar üzüm bağını otladı. Bu iki şahıs Davut'a gelip onlar hakkında hüküm vermesini istediler. Davut onlar hakkında hüküm verince oğlu Süleyman onun hükmünü düzeltti. Allahu Teala da buyurdu ki: "Onu Süleyman'a kavrattık"(Enbiya/79)
      Mevlamız Emir'ül-Müminin Ali (as) de buyurdu ki: "Bana Arş'ın üstünden, arşın altından sorunuz."(2) "Beni kaybetmeden bana sorunuz."(3) O Hayber'in fethedildiği günde Resulullah'ın yanına geldiğinde Resulullah (saa) hazır olanlara buyurdu ki: "Sizin en üstününüz, en bilgininiz ve en iyi hüküm vereniniz Ali'dir."(4)
      Haccac dedi ki: "Ey Hurre, iyi açıkladın. Peki onu Süleyman'a karşı ne ile üstün tutuyorsun?"
      Hurre dedi ki: Allahu Teala onu kendi buyruğu ile ona karşı üstün tuttu: "Süleyman: ‘Ey Rabbim! Beni bağışla ve bana öyle bir mülk ihsan et ki, ardımdan hiç kimseye yaraşmasın."(Sad/35)
      Mevlamız Emir'ül-Müminin Ali (as) de buyurdu ki: "Ey dünya seni üç kere boşadım. Benim sana ihtiyacım yoktur." (5) Bunun üzerine Allahu Teala şu ayeti indirdi: "İşte âhiret yurdu! Biz onu, yeryüzünde üstünlük taslamayanlarla bozgunculuk peşinde koşmayanlara veririz."(Kasas/83)
      Haccac dedi ki: "Ey Hurre, iyi açıkladın. Peki onu İsa bin Meryem'e karşı ne ile üstün tutuyorsun?"
      Hurre dedi ki: Allahu Teala onu bu buyruğu ile ona karşı üstün tuttu: "Allah şunu söyledi: "Ey Meryem oğlu İsa! Allah'ın yanında beni ve annemi de iki tanrı olarak kabul edin diye insanlara sen mi söyledin?" İsa dedi: "Hâşâ! Seni tespih ederim. Hakkım olmayan bir şeyi söylemek benim haddime değildir. Eğer onu söylemişsem sen onu elbette bilirsin. Sen benim içimde olanı bilirsin ama ben senin zatında olanı bilmem. Çünkü sen, evet sen, gaybları çok iyi bilensin!"
      "Onlara, senin bana emrettiğin şu sözden başka bir şey söylemedim: 'Benim Rabbim ve sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin."(Maide/116-117)
      Hz. İsa, onların hükmünü Kıyamet gününe kadar geciktirdi. Hz. Ali bin Ebi Talib (as) ise Hururiler olan Nehrivan ehli (Hariciler) onda iddia ettikleri şey hakkında iddia ettikleri zaman onlarla savaştı ve onların hükümlerini geciktirmedi. Bunlar onun faziletleridir ki, başka kimsenin faziletleri ile sayılmaz.
      Haccac dedi ki: "Ey Hurre, iyi açıkladın, cevabından iyi çıktın. Açıklamayı cevaplayamasaydın, olan olacaktı."
      Sonra onu ödüllendirdi ve ona güzel ikram yaptı. Allah Hurre'ye rahmet etsin.
      _______________________
      Dipnotlar:
      1) Menakıb-ı Harezmi S.375, H.395 / el-Kunduzi "Yenabi'ül Mevedde" S.65 / İbni Ebil Hadit "Şerh-i Nehc'ül Belağa" C.7, S.253...
      2) el-Müttaki el-Hindi "Kenz ul Ummal" C.13, S.165
      3) Nehc'ül Belağa S.280, Hutbe: 189 / Ebu Naim "Hilyet'ül Evliya" C.1, S.65 / el-Müttaki el-Hindi "Kenz ul Ummal" C.13, S.165
      4) et-Tüsteri "Şerh-i İhkak'ul Hak C.5, S.48 / İbn-i Şazan "el-Fedail" S.138 / Avalim'ul Ulum C.18, S.189
      5) Nehc'ül Belağa Subhi es-Salih S.480, Hutbe 77 / İbni Ebil Hadit "Şerhi Nehc'ül Belağa" C.18, S.224 / eş-Şerif er-Radıy "Hasais el-Eimme" S.70 / el-Behrani "Hilyet'ül Ebrar" C.2, S.212...
      ____________________
      Kaynaklar:
      1- Şazan bin Cibril el-Kummi "el-Fedâil" S.136-138
      2- el-Meclisi "Bihar'ül Envar" C.46, S.134-137, H.25
      3- Ahmet er-Rehmâni el-Hemedâni "el-İmâm Ali" S.326-330
      4- Nimetullah el-Cezairi "El-Envâr en-Numaniyye" C.1, S.25
      5- el-Hâc Hüseyn eş-Şâkiri "Min Siret el-İmam Ali Aleyhisselam" S.96-100 H.1420 1. Bas.
      6- el-Meraşi "Şerh-i İhkâk'ul Hak" C.5, S.47-49
      7- el-Ahmedi el-Meyânici "Mevâkıf eş-Şia" C.1, S.88-90 H.1416 1.Baskı.
      8- eş-Şeyh Abdullah el-Hasan "el-Munazarat fil İmâme" S.125-129
      9- Yunus Ramadan "Buğyet'üt Talib fi Marifeti Aliyyibni Ebi Talib" s.475-477 Beyrut Bas.
      10- et-Tebrizi el-Ansari "el-Lemat'ül Beyda Fi Şerh-i Hutbet'üz Zehra" S.220-218 H.1418 1. Bas. Kum Bas.
      11- Reyâhin eş-Şerîa C.4, S.144
      12- Kâmus er-Ricâl C.10, S.415
      13- "Er-Revda fil-Mucizât vel-Fedâil" S.161-162
      14- Eş-Şeyh Cemalettin Muhammed bin Ahmet El-Hanefi el-Mûsuli "Dürr Bahr'ül Menakıb" (Ö.680)
      15- Merkez el-Mustafa "Nimazic Min Kerâmet'ül Eimme ve Mucizâtihim" S.1892
      16- Merkez el-Mustafa "Nusus Uhra Minen Nebi Ala Hilafet Ali" S.338

      2. Sasa bin Suhan (ra)'ın Haberi

      Sa'saa Hz. Ali (a.s)'a şöyle arz etti: "Siz mi üstünsünüz, Adem mi?"
      Hz. Ali (a.s): "İnsan kendisini tarif ve tezkiye etmesi çirkin bir şeydir; ama Allah: "Rabbinin nimetinden haber et"(Duha/11) buyurmasaydı cevap vermezdim. Ben Adem'den daha üstünüm. Çünkü, Adem (a.s) için buğday hariç, cennette bütün rahmet, rahatlık ve nimetler hazırlanmıştı; O nehy edilmesine rağmen o buğdaydan yiyerek cennet ve Hakkın rahmetinin dışına çıktı. Ama Allah Teala beni, buğdayı yemeden men etmemesine rağmen kendi istek ve irademle dünyayı önemli bilmediğimden dolayı, buğdaydan yemedim."
      Sa'saa: "Siz mi daha faziletlisiniz, yoksa Nuh peygamber mi?"
      Hz. Ali (a.s): "Ben Nuh'tan daha faziletliyim. Çünkü Hz. Nuh kendi kavmini Allah'a davet ettiğinde onlar itaat etmediler; üstelik, O Hazrete çok eziyet ve zulüm ettiler. Sonunda onların eziyetine sabredemeyip onlara beddua edip şöyle dedi: "Allah'ım, yeryüzünde kafirlere bir diyar dahi bırakma (yani onların hepsini helak et.)"(Nuh/26) Ama ben habibim ona ve ailesine salat ve selam olsun Resulullah (saa)'tan sonra, bu ümmetin bana yaptıkları onca zulüm, eziyet ve gösterdikleri inatlarına karşı tahammül edip sabrettim, kesinlikle onların hakkında beddua etmedim."
      (Nitekim meşhur "Şıkşıkıyye" hutbesinde şöyle buyuruyor: "Gözümde diken ve boğazımda kemik olduğu halde sabrettim…)
      Sa'saa: "Siz mi daha üstünsünüz, yoksa İbrahim mi?"
      Hz. Ali (a.s): "Ben İbrahim'den daha üstünüm. Çünkü "İbrahim (as) Allah Teala'ya; "Rabbim, ölüyü nasıl diriltirsin?" diye sordu. Allah Teala; "İnanmıyor musun?" diye buyurdu. İbrahim; "Evet inanıyorum, ama (onu görmekle) kalbimin mutmain olmasını istiyorum."(Bakara/260) dedi. Ama demişim ve her zaman derim ki: Eğer hicaplar kaldırılırsa zerre kadar yakinimde artış olmaz."
      Sa'saa: "Siz mi daha üstünsünüz, yoksa Musa mı?"
      Hz. Ali (a.s): "Ben Musa'dan daha faziletliyim. Çünkü Allah Teâla, Hz. Musa'yı Firavun'u davet etmek için Mısır'a gönderdiğinde Musa Rabbine şöyle dedi: "Rabbim, ben onlardan bir kişi öldürdüm, beni öldüreceklerinden korkuyorum."(Kasas/33)
      Ama ben, habibim Resulullah (s.a.a) Allah tarafından beni "Tevbe" süresini Mekke müşriklerinin ehline tebliğ etmek için görevlendirdiğinde, ben onların erkeklerinin ve ayanlarının çoğunu öldürdüğüm halde, onlardan asla korkmayıp yalnız başıma hızlı bir şekilde gidip Tevbe süresinden (birkaç ayeti) yüksek sesle onların duyacağı şekilde açıkladıktan sonra geri döndüm."
      Sa'saa: "Siz mi mi daha üstünsünüz, yoksa İsa mı?"
      Hz. Ali (a.s): "Ben İsa'dan daha üstünüm. Çünkü İmran'ın kızı Meryem İsa'yı doğuracağı sırada Beyt'ül Mukaddes'teydi. Sonra ona şöyle bir nida geldi: Ey Meryem! Evden dışarı çık! Bu ev ibadet evidir, doğum evi değildir. (Sancı onu bir hurma dalına götürdü)(Meryem/23)
      Ama benim annem Esed kızı Fatıma'ya viladet yaklaştığında Mesdcid'ül- Haram'a gelip, Kabe'ye iltica ederek Rabb'ine doğumunun kolaylaştırması için dua edip yalvarmıştı. Bunun üzerine Beyt'ül Haram'ın duvarı yarılıp: "Ey Fatma, eve gir!" diye gaybi bir nida geldi. Bunun üzerine Fatıma duvardan içeri girdi ve beni Allah'ın hareminde ve evinde dünyaya getirdi. Bu fazilet benden önceki ve sonrakilerin hiçbirine nasip olmamıştır."
      __________________________
      Kaynaklar :
      1- Ahmet er-Rahmani el-Hemedâni "el-İmâm Ali" S.370-371
      2- et-Tebrizi el-Ansari "el-Lematül Beyda Fi Şerh-i Hutbet'üz Zehra" S.220-221 H.1418 1. Bas. Kum Bas.
      3- Nimetullah el-Cezairi "El-Envâr en-Numaniyye" C.1, S.27
      4- el-Hâc Hüseyn eş-Şâkiri "Min Siyret el-İmam Ali" S.130-132 H.1420 1.Bas.
      5- Haşim Âli Katit "Veminel Havâr Ekteşeft el-Hakika" S.111-113 H.1421 Dâr'ül Muntazar Beyrut Bas.
      6- Ebul Kasım el-Hav'i "el-İmam Ali Minel Mehd ilel Lehd" S. 549
      7- Süleyman Yıldız "Hakikat Yolu" S.38-39-40
      8- es-Seyyid Muhammed Musevi eş-Şirazi "Leyali Peşaver" 7. Oturum.

      ----------------------------------------------------------------------------------------------

      Bir hadiste Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuşlardır: "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberleri gibidir." (Bihar, c.2, s.22)

      Yine Hz. Paygamber (s.a.a) diğer bir hadisinde şöyle buyurmuşlardır: "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberlerinden daha üstündür." (Buradaki alimlerden kasıt büyük ihtimalle Ehlibeyt İmamlarıdır, normal alimler değildir.)

      Hz. Ali (a.s) şöyle buyurmuşlardır: "Adem'in, kendisiyle hubut ettiği (yeryüzüne indiği) ilim ve peygamberlerin Hatem'ul-Enbiya'ya kadar kendisiyle üstün kılındıkları bütün özellikler Hz. Peygamber'in Ehlibeytinde vardır." (Bihar, c.2, s.100, Nehculbelağa, İrşad-i Mufid..)

      Allah Teala şöyle buyuruyor: "De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak temiz akıl sahibi olanlar anlar."
      "Bilenler"den kasıt Ehlibeyt İmamlarıdır. "Bilmeyenler"den kasıt ise onların düşmanlarıdır. "Temiz akıl sahibi olanlar anlar" sözünden kasıt da onların Şialarıdır. (Bihar, c.24, s.120)
      Ehlibeyt İmamlarının bilgileri, Hz. Peygamber (s.a.a) hariç diğer bütün peygamberlerden fazladır. Bu konuda birçok hadis nakledilmiştir. (Bkz. Bihar, c.26, s.194. Bihar'ın gemisi mesabesinde olan Sefinet'ul-Bihara da müracaat edebilirsiniz.)

      İmam Cafer Sadık (a.s) da buyurmuşlar ki: "Allah Teala peygamberlerden ulu'l-azm olanları yarattı, onları ilimle (diğerlerinden) üstün kıldı. Biz Ehlibeyt İmamlarını onların ilmine varis kıldı ve bizi onların ilimleri hususunda onlardan üstün etti. Allah Resulüne de onların bilmedikleri ilimleri öğretti. Allah Teala hem Allah Resulünün ve hem de onların illimlerini bize bildirdi-öğretti." (Bihar, c.26, s.194; Besar'ud-Derecat, s.62)

      Yaktiyni Muhammed b. Ömer'den, o da Abdullah'dan, o da Velid Seman'dan şöyle nakleder: Ebu Cafer (İmam Bakır a-s) bana, "Ya Abdullah! Şia; Hz. Ali, Hz. Musa ve Hz. İsa hakkında ne diyor?" diye sordu.
      -Arzettim ki: Fedan olayım, hangi açıdan soruyorsunuz?"
      - Buyurdu ki: "İlim açısından soruyorum..."
      - Arzettim ki: "Fedan olayım! Onların hakkında ne diyebilirim ki?"
      - Buyurdular ki: "Allah'a and olsun ki o (Hz. Ali) onlardan daha alimdi..."
      (Bihar, c.26, s.194)

      İsmail b. Şuayb Ali b. İsmail'den o da bazı büyüklerinden naklen şöyle diyor:
      Ebu Abdullah (İmam Cafer Sadık a-s) bir adama şöyle buyurdu: "Toplanan suları içiyor ve büyük nehirler istiyorsunuz!"
      Ey Resulullah'ın oğlu, bununla neyi kasdediyorsunuz? dediğimde İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Hz. Peygamber'in ilmi bütün peygamberlerin ilmidir. Allah Teala Hz. Peygamber'e o ilmi Hz. Ali'nin yanına bırakmasını vahyetti, Resulullah da o ilmi Ali'nin yanına bıraktı."
      Adam, "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye sorunca, İmam (a.s) ashabına dönerek, "Şüphesiz Allah Teala, dilediğinin kulaklarını açıyor. Ben, "Allah Resulü bütün ilimleri Ali'nin yanına bıraktı diyorum, o; "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye soruyor."
      (Bihar, c.26,s.195; Besar'ud-Derecat, s.62. Hadis farklı kanallarla ve daha geniş bir şekilde nakledilmiştir.)

      İbrahim b. İshak Abdullah b. Hammad'dan, o da Seyfi Temmar'dan şöyle naklediyor:
      Bir grup cemaatle İmam Cafer Sadık'ın yanındaydık. İmam (a.s) buyurdular ki: "Bu bina ve bu Kabe'nin Rabbine and olsun ki -bu sözü üç kez tekrarladı- Eğer ben Musa'yla Hızır'ın yanında olsaydım, onlara bildirirdim. Şüphesiz ben onlardan daha alimim. Onların bilmediklerini onlara haber verirdim."
      (Bihar, c.26, s.196; Besair'ud-Derecat, s.63.)

      Bu konuyla ilgili pek çok hadis nakledilmiştir. İsteyenler bu adreslere bakabilirler: Bihar, c.40, s.208; c.17, s.131; c.26, s.159

      Şu hadislere bakmakta da yarar vardır:

      Selman-ı Farisi'den naklen, Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur:
      "Ben ve Ali, Adem yaratılmadan bin yıl önce, Allah katında (onu tesbih ve takdis eden) bir nur idik. Allah Adem'i yarattıktan sonra o nuru Adem'in sulbüne yerleştirdi, böylece ayrılmadan sulplerden gele gele Abdülmüttalip'te ikiye ayrıldı. Bende peygamberlik, Ali'de ise halifelik karar kılındı."
      Kaynak:
      1) İbn-i Hacer el-Askalani'nin "Lisan'ül-Mizan" c.2, s.229; c.6, s.377
      2) Sıbt İbn-i Cevzi'nin "Tezkiret Havas'ül-Eimme" s.52
      3) el-Zehebi'nin "Mizan'ül-İtidal" c.1, s.235 Hadis No: 1904
      4) el-Künci eş-Şafii'nin "Kifayet üt-Talib" Bab: 87, s. 315
      5) Menakıb-ı Meğazeli s.88, Hadis No: 130
      6) Ahmet bin Hanbel'in "el-Fedail" kitabı Fedail Emir'ül-Müminin babı Hadis No: 252
      7) Hatip Harezmi el-Hanefi'nin "Maktelil Hüseyn" c.1, s.5 ve "Menakıb" s.46
      8) İbn-i Ebil Hadit'in "Şerh-u Nehc'ül-Belağa" c.2, s.450
      9) ed-Deylemi'nin "Firdevs'il Ahbar" c.3, s.283, Hadis No: 4851
      10) İbn-i Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.1, s.136, Hadis No: 180
      11) el-Hemedani eş-Şafii'nin "Meveddet'ül-Kurba"
      12) Müsned-i Ahmet bin Hanbel

      Hüzeyfe'den, Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdular:
      "İnsanlar, Ali bin Ebi Talib'in ne zamandan beri 'Emir'ül-Müminin' (müminlerin emiri) olarak adlandırıldığını bilselerdi, onun faziletlerini inkar etmezlerdi: Adem, ruh ve ceset arasındayken, Allah Teala o zaman buyurdular ki: "Ben Rabbiniz değil miyim?" "Evet, Rabbimizsin" dediler. Sonra buyurdular ki: "Ben Rabbinizim, Muhammed peygamberiniz, Ali de Emir'inizdir."
      Kaynak:
      1) Seyyid Eyyub bin Sıddık'ın "Menâkıb-ı Çihâr Yâri Güzîn" 6. Bab, 25. Menâkıb, 30. Hadis
      2) el-Kunduzi el-Hanefi'nin "Yenabi'ül-Mevedde" s.238
      3) Enis Emir'in "Fazilet-u Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.348

      Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu:
      "Her kim Adem'e ve ilmine, Şis'e ve hilmine, İdris'e ve şefkatine, Nuh'a ve davetine, İbrahim'e ve cömertliğine, Musa'ya ve salabetine, Davud'a ve hilafetine, İsa'ya ve ibadetine, Zekeriya'ya ve şahadetine, Yahya'ya ve ismetine bakmayı istiyorsa Ali'ye baksın. Çünkü Ali bir ayna gibi onları aksettirmiştir."
      Kaynak:
      Ahmet Bican'ın "Envar'ül-Aşıkin" c.1, s.458-459

      Abdullah bin Abbas' tan naklen, Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu:
      "Her kim hilminden dolayı İbrahim'e, hikmetinden dolayı Nuh'a ve cemalinden dolayı Yusuf'a bakmayı istiyorsa Ali bin Ebi Talib'e baksın."
      Kaynak:
      1) Tabari'nin "Zehair'ul-Ukba" s.94 ve "Riyad'un-Nadira" c.2,s.218
      2) el-Müttaki el-Hindi' nin "Kenz' ul Ummal" c.3, s.336
      3) eş-Şeblenci' nin "Nur'ül-Absar" s.94
      4) Enis Emir'in "Fazilet-i Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.147
      5) Münteheb Fedail'ün Nebi ve Ehli Beytihi s.111

      Hz. Ali, Cabir bin Abdullah el-Ansari ve Mücahit'ten naklen, Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu:
      (Ene medinet'ül-ilm ve Aliyyün bâbuha, femen erâd'el ilm felye'ti ilel bâb.)
      "Ben ilmin Şehriyim, Ali de kapısıdır, her kim ilim isterse kapıya gelsin."
      Kaynak:
      1) el-Hakim'in "Müstedrek es-Sahihayn" c.3, s.127.
      Hakim Nişaburi diyor ki: Bunun isnadı sahihtir.
      2) el-Müttaki el-Hindi'nin "Kenz'ul-Ummal" c.11, s.600
      3) Tabarani'nin "Mucem'ul-Kebir" c.11, s.55, Hadis No: 11061
      4) el-Münavi'nin "Fayd'ül-Kadir" c.3, s.46, No: 2705
      5) İbn-i Hacer'in "Lisan'ül-Mizan" c.1, s.191
      6) el-Suyuti'nin "Cami'us-Sağir" c.1, s.108
      7) el-Bağdadi'nin "Tarih-i Bağdat" c.4, s.348, No: 2186
      8) İbn-i Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.2, s.459
      9) İbn-i Hacer'in "Sevaik'ül-Muhrika" s.120
      10) İbn-i Kesir'in "el-Bidaye ven-Nihaye" c.7, s.358
      11) Menakıb-ı Harezmi el-Hanefi s.40
      12) el-Tabari' nin "Zehair' ul Ukba" s.77
      13) el-Mes'udi'nin "Müruc el-Zeheb" c.2, s.437
      14) İbn'ül-Esir'in "Üsd'ül-Gabe" c.4, s.100 No: 3783
      15) el-Haskani' nin "Şevahid'üt-Tenzil" c.1, s.334
      16) el-Müttaki el-Hindi'nin "Muntahab'ul-Kenz " c.5, s.30
      17) İbn-i Hacer'in "Tehzib'ut-Tehzib" c.6, s.320
      18) el-Heysemi' nin "Mecma'üz Zevaid" c.9, s.114
      19) Menakıb-ı Meğazeli s.81
      20) el-Kilabi'nin "Müsned-i Dimaşk" Hadis No: 2
      21) el-Suyuti'nin "Tarih'ül-Hulefa" s.170
      22) İbn-i Abdülbirr'in "el-İstiab fi Marifet'il Ashab" c.3, s.1102
      23) el-Tabari'nin "Riyad'un Nadıra" c.3, s.140
      24) İbn-i Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc'ül-Belağa" c.7, s.219
      25) Süleyman el-Kunduzi'nin "Yenabi' ul Mevedde" s.82
      26) el-Harezmi el-Hanefi'nin "Maktel'ul-Hüseyn" c.1, s.43
      27) el-Zehebi'nin "Mizan'ül-İtidal" c.1, s.415, No: 1525
      28) en-Nebehani'nin "Feth'ül-Kebir" c.1, s.176
      29) el-Künci eş-Şafii'nin "Kifayet'üt-Talib" s.221
      30) Feth'ül-Müluk el-Ula s.15
      31) Münteheb Fedail'ün Nebi ve Ehli Beytihi s.209

      Hz. Ali'nin Onüç Faziletini Anlatan Hadis

      Cabir bin Abdullah el-Ansari dedi ki:
      Resulullah (s.a.a)'ın Hz. Ali hakkında buyurmuş olduğu bir takım hasletler duydum ki, onlardan biri bir şahısta olsaydı ona fazilet ve şeref olarak yeterliydi. (O hasletler) Resulullah (s.a.a)'ın bu buyruklarıdır:
      "Ben kimin mevlası isem Ali de onun mevlasıdır."
      "Ali bana oranla Harun'un Musa'ya olan konumundadır."
      "Ali benden, ben de ondanım."
      "Ali bana oranla, nefsim gibidir. Ona itaat bana itaattir, ona asi olmak bana asi olmaktır."
      "Ali'nin savaşı Allah'ın savaşıdır; Ali'nin barışı Allah'ın barışıdır."
      "Ali'nin dostu Allah'ın dostudur; Ali'nin düşmanı Allah'ın düşmanıdır."
      "Ali, Allah'ın yaratıklarına olan hüccetidir."
      "Ali'yi sevmek iman, ona buğz etmek ise küfürdür."
      "Ali'nin hizbi Allah'ın hizbidir; Ali'nin düşmanlarının hizbi ise Şeytan'ın hizbidir."
      "Ali hakladır, hak da Ali'yledir; İkisi birbirinden ayrılmazlar."
      "Ali Cennet ve Cehennemin bölüştürücüsüdür."
      "Ali'den ayrılan benden ayrılmıştır, benden ayrılan da Allah'tan ayrılmıştır."
      "Ali'nin şiası (yandaşları) Kıyamet Günü kurtuluşa erenlerin ta kendileridir."
      Kaynak:
      1) el-Kunduzi el-Hanefi'nin "Yenabi'ul-Mevedde" s.55-56
      2) et-Tüsteri'nin "İhkak'ul-Hak" c.5, s.43; c.4, s.287
      3) el-Behrani'nin "Gayet'ül-Meram"
      4) Yunus Ramadan'ın "Buğyet'üt-Talib" s.135, Beyrut Bas.

      İbn-i Abbas, Mücahit, Ömer bin Hattab ve Said bin Cübeyr'den naklen, Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu:
      "Eğer ağaçlar kalem, deniz mürekkep, cinler hesap eden, insanlar da katip olsalar, Ali bin Ebi Talib'in faziletlerini sayamazlar."
      Kaynak:
      1) İbn-i Osman ez-Zehebi'nin "Mizan'ül-İtidal" c.3, s.467
      2) el-Kunci eş-Şafii'nin "Kifayet'ut-Talip" s.252
      3) İbn-i Hacer el-Askalani'nin "Lisan'ül-Mizan" c.5, s.62, Haydar Abad bas.
      4) el-Zehebi'nin "Tezkiret'ül-Huffaz" s.8
      5) Sıbt b. Cevzi'nin "Tezkiret'ül-Havas" s.23 Müessetü Ehl'il Beyt. Beyrut bas.
      6) el-Himvini eş-Şafii'nin "Feraid'us-Simtayn" c.1, s.16 Beyrut Bas. Mukaddemesinde.
      7) el-Kunduzi el-Hanefi'nin "Yenabi'ül-Mevedde" s.121
      8) "Menakıb-ı Harezmi" el-Hanefi s.2
      9) Emrutesri'nin "Ercah'ul-Metalib" s.11, 98 Lahur bas.
      10) el-Hemedani'nin "Meveddet'ül-Kurba" s.55
      11) Muhammed Miri el-Antaki'nin "Limaze ahtertu Mezhebe Ehl'il Beyt" s.309
      12) el-Bahrani'nin "Gayet'ül-Meram" s.493
      13) el-Hilli'nin "Nehc'ül-Hak ve Keşf'üs Sıdk" s.231
      14) el-Hilli'nin "Keşf'ül-Yakin" s.22
      15) İbn-i Şazan'ın "Miet Menkıbe" s.110, Hadis No: 99
      16) Yunus Ramadan'ın "Buğyet'üt-Talib" s.423 Beyrut Bas.
      17) Enis Emir'in "Fazilet-u Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.454
      18) Menakıb-ı Ahmet bin Hanbel
      19) el-Tabarani'nin "Mucem"
      20) Nasır bin Ebil Mekarim el-Harezmi'nin "Şerh'ül-Mekamat"
      21) Cemaliddin Ataullah el-Herevi "el-Arbaine Hadisen"
      22) ed-Deylemi'nin "el-Firdevs"

      "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

      Yorum


        Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

        [quote author=f_altan link=topic=4138.msg55305#msg55305 date=1254327514]
        Aslında bu konuda tartışmak istemiyorum ama arkadaş haddini aşınca cevap vermek zorunda kalıyorum. Kuran’da Allah Teala Beniisrail’i de bütün alemlere üstün kıldığını buyuruyor. Şimdi o ayete bakarak Beniisrail kıyamet gününe kadar gelecek olan bütün ümmetten ve insanlardan üstündür diyebilir miyiz? Hz. Meryem (s.a) hangi açıdan Hz. Fatıma’dan üstündü? İlimde mi, takvada mı, ibadette mi, Hz. İsa’nın annesi olma açısından mı? Anne-baba açısından mı?!! Bize göre imamet makamı nebilik makamından üstündür. Kur’an’da nebilik, resullik makamından sonra imamet makamı üçüncü bir makam olarak zikredilir. Bu bir.
        İkincisi; İmam Mehdi (a.f) kıyam ettiğinde, Hz. İsa (a.s) yeryüzüne inip İmam Mehdi’nin arkasında namaz kılacaktır. Bu da İmam Mehdi’nin daha üstün olduğunu göstermiyor mu?
        25 tane hadis Hz. Mehdi’nin (a.f), İsa b. Meryem’e imamlık yapacağını vurgulamaktadır. Bu konuda Müntehab’ul-Eser’e bakabilirsiniz. Bu kadar hadisleri hiçbir delili olmadan inkar etmek bir mümine yakışmaz.
        [/quote]

        haddi aşanlar Allahın kitabı karşısında uydurma hadisleri din edinerek kendilerine yol arayan kimselerdir.

        [quote author=f_altan link=topic=4138.msg55305#msg55305 date=1254327514]Peki onu Nuh ve Lut'a karşı ne ile üstün tutuyorsun?"
        Hurre dedi ki: Allah Teala onu onlara üstün kılmıştır: Allah buyuruyor ki: "Allah, inkâr edenlere, Nuh'un karısı ile Lut'un karısını misal verdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki salih kulun (nikahı) altında idiler, onlara hıyanet ettiler. (Kocaları,) Allah'tan hiçbir şeyi onlardan savamadı. (Onlara): "Haydi girenlerle birlikte siz de ateşe girin!" denildi."(Tahrim/10)
        Ali bin Ebi Talib'in eşi ise, Muhmammed (s.a.a)'in kızı Fatıma'tüz Zehrâ'dır ki, Allah onun rızasına rıza ve onun gazabına gazap gösterir.
        [/quote]

        vah ki ne vah... alimin söylediklerine bakın hele..alimi böyle ise avamı ne olacakki; neymiş efendim nuhun karısı iman etmemişmiş, imam alinin eşi ise fatıma imiş. fatıma as nuhun eşinden daha faziletli olduğu için imam alide nuh as den daha faziletli imiş.

        yazık size be.. bunun sonucu nereye götürür biliyomusunuz? imam alinin eşi fatıma, resulullahın eşi aişeden daha faziletlidir bu yüzden imam ali resulullahtran da daha üstündür !!!

        madem bu çirkin ve batıl kıyaslara başvurarak , eşlerin konumuna göre üstünlük biçiyosunuz, o zaman imam aliyi resulullahtanda üstün görüyosunuz anlamına gelir

        Allah sizi ıslah etsin, asıl niyetiniz apaçık ortada nübüvvete olan düşmanlığınız ve kininiz ortada.. nebilere atfettiğiniz şeylere bakın yok adem asi olmuş yok ibrahim imanda şüphe etmiş , yok musa as korkakmış, süleyman as dünyaya tamah etmiş

        bu rivayetlerinizin hepsi ayaklarımın altındadır, Allahtan korkun ve kendinize gelin artık !

        Yorum


          Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

          selamunaleykum
          mektebi mülkiye kardeşim lütfen çıkışlarınıza biraz daha dikkat ediniz
          değerli kardeşim
          bende şia doğmama rağmen araştırmadan evvel imamet makamı nübüvvet makamından üstündür inancını kabul etmemiş olmaz öyle şey demiştim
          fakat araştırdıktan sonra kalbim kesin bir inançla kabul etti
          imamet makamı üstündür hatemul enbiya s.a.a.dan önceki resuller bir topluluğa gönderilmiş resulullah ise tüm insanlığa gönderilmiştir
          dolayısıyla onun getirdiği islam dininin başındaki emirde tüm insanlara gönderilmiş oluyor
          imamet makamı resulullah dışında diğer peygamberlerden üstündür
          tüm islam camiasının da kabulüdür ki resullah yaratılanların en üstünü en mukaddesidir ki ondan sonra onun pak ehli beyti vardır
          aslında bu konuyla ilgili tatmin edici cevabı peşaver gecelerinde bulabilirsiniz
          acilen okumanızı tavsiye ederim
          "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

          Yorum


            Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

            [quote author=muttaki link=topic=4138.msg55324#msg55324 date=1254336926]
            imamet makamı resulullah dışında diğer peygamberlerden üstündür
            [/quote]

            :
            Benim aklım almıyor yahu söylenenleri acaba tasavvuf gibi bu duruma da kalben mi bakmalıyız yoksa
            İNSANLAR UYKUDADIRLAR, ÖLDÜKLERİNDE UYANIRLAR!

            Yorum


              Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

              Tartışma konularına pek fazla girmek istemiyorum ama burda şu noktaya değinmezsem vizdanen rahatsız olacagım, Mektebi mülkiye kardeş bu uslup size hakikaten yakışmıyor. Özelliklede F.Altan hocaya karsı kullandıgnınız uslup. Sundan emin olunuzki kardeş sizin yaşınız kadar hocamızın şia mektebine hizmeti olmuştur. Sanırım bu kızgınlıgınız zeydiye kardeşin konularından kalmadır. Ama dediğim gibi bu uslup ta yazmak size yakışmıyor...

              [move][shadow=red,left][glow=red,2,300]Biz SAHİPSİZ Değiliz...[/glow][/shadow][/move]


              Yorum


                Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                [quote author=uyku link=topic=4138.msg55326#msg55326 date=1254337362]
                [quote author=muttaki link=topic=4138.msg55324#msg55324 date=1254336926]
                imamet makamı resulullah dışında diğer peygamberlerden üstündür
                [/quote]

                :
                Benim aklım almıyor yahu söylenenleri acaba tasavvuf gibi bu duruma da kalben mi bakmalıyız yoksa
                [/quote]
                Yok kardeş biraz araştırma yaparsanız kalben bakmaya gerek kalmaz aklende bakabilirsiniz ve inanıyorumki zeki insansınız aklınızın almayacagı şey yoktur

                [move][shadow=red,left][glow=red,2,300]Biz SAHİPSİZ Değiliz...[/glow][/shadow][/move]


                Yorum


                  Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                  selamunaleykum
                  uyku kardeşim sizin bu kabullenmemenizi gayet doğal karşılıyorum
                  bakın şia doğmama rağmen bende kabul etmiyordum asla olmaz öyle şey diyordum ve hatta benim gibi scahil şia olan birkaç kişiyede ilettiğimde onlarda reddetmişlerdi
                  ama kuranı kerim ışığında açıklamaları okuyunca hamdolsun aklen ve kalben inandım ve mutmayin oldum
                  birşeye körükörüne inanmamak gerek araştırıp doğruya ulaşmak gerek
                  "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                  Yorum


                    Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                    imamet makamının resulullah dışındaki diğer peygamberlerden üstün olduğuna dair ayetleri yazar mısınız buraya rica etsem?
                    İNSANLAR UYKUDADIRLAR, ÖLDÜKLERİNDE UYANIRLAR!

                    Yorum


                      Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                      [quote author=uyku link=topic=4138.msg55326#msg55326 date=1254337362]
                      [quote author=muttaki link=topic=4138.msg55324#msg55324 date=1254336926]
                      imamet makamı resulullah dışında diğer peygamberlerden üstündür
                      [/quote]

                      :
                      Benim aklım almıyor yahu söylenenleri acaba tasavvuf gibi bu duruma da kalben mi bakmalıyız yoksa
                      [/quote]

                      Şia aklın ve mantığın mektebidir. Bir alimimizin güzel bir cümlesi vardır; " Biz ispatın çocuklarıyız" diye. Şia mektebinde öyle tarikatlardaki gibi akıl kapı dışı edilip körü körüne bir teslimet yoktur. Elbette imamet makamının da yerini gösteren ayet ve hadisler vardır ki, welayet forumun başka başlıklarında olsa gerektir.


                      Yorum


                        Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                        [quote author=uyku link=topic=4138.msg55331#msg55331 date=1254338052]
                        imamet makamının resulullah dışındaki diğer peygamberlerden üstün olduğuna dair ayetleri yazar mısınız buraya rica etsem?

                        selamunaleykum
                        http://www.welayet.com/index.php?topic=5300.0[/quote]
                        "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                        Yorum


                          Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                          Verdiğiniz linkte diğer peygamberlerden imametin üstün olduğuna dair bir ayet bulamadım, rica etsem o ayeti buraya yazar mısınız? Çok oluyorum ama 9 sayfayı tek tek inceleyecek zaman sahip değilim, işi bilen sizsiniz ben talep ediyorum.
                          Tek bir ayet istiyorum, üstünlükle ilgili...
                          İNSANLAR UYKUDADIRLAR, ÖLDÜKLERİNDE UYANIRLAR!

                          Yorum


                            Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                            [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=4138.msg55307#msg55307 date=1254329840]
                            [quote author=f_altan link=topic=4138.msg55305#msg55305 date=1254327514]
                            Aslında bu konuda tartışmak istemiyorum ama arkadaş haddini aşınca cevap vermek zorunda kalıyorum. Kuran’da Allah Teala Beniisrail’i de bütün alemlere üstün kıldığını buyuruyor. Şimdi o ayete bakarak Beniisrail kıyamet gününe kadar gelecek olan bütün ümmetten ve insanlardan üstündür diyebilir miyiz? Hz. Meryem (s.a) hangi açıdan Hz. Fatıma’dan üstündü? İlimde mi, takvada mı, ibadette mi, Hz. İsa’nın annesi olma açısından mı? Anne-baba açısından mı?!! Bize göre imamet makamı nebilik makamından üstündür. Kur’an’da nebilik, resullik makamından sonra imamet makamı üçüncü bir makam olarak zikredilir. Bu bir.
                            İkincisi; İmam Mehdi (a.f) kıyam ettiğinde, Hz. İsa (a.s) yeryüzüne inip İmam Mehdi’nin arkasında namaz kılacaktır. Bu da İmam Mehdi’nin daha üstün olduğunu göstermiyor mu?
                            25 tane hadis Hz. Mehdi’nin (a.f), İsa b. Meryem’e imamlık yapacağını vurgulamaktadır. Bu konuda Müntehab’ul-Eser’e bakabilirsiniz. Bu kadar hadisleri hiçbir delili olmadan inkar etmek bir mümine yakışmaz.
                            [/quote]

                            haddi aşanlar Allahın kitabı karşısında uydurma hadisleri din edinerek kendilerine yol arayan kimselerdir.

                            [quote author=f_altan link=topic=4138.msg55305#msg55305 date=1254327514]Peki onu Nuh ve Lut'a karşı ne ile üstün tutuyorsun?"
                            Hurre dedi ki: Allah Teala onu onlara üstün kılmıştır: Allah buyuruyor ki: "Allah, inkâr edenlere, Nuh'un karısı ile Lut'un karısını misal verdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki salih kulun (nikahı) altında idiler, onlara hıyanet ettiler. (Kocaları,) Allah'tan hiçbir şeyi onlardan savamadı. (Onlara): "Haydi girenlerle birlikte siz de ateşe girin!" denildi."(Tahrim/10)
                            Ali bin Ebi Talib'in eşi ise, Muhmammed (s.a.a)'in kızı Fatıma'tüz Zehrâ'dır ki, Allah onun rızasına rıza ve onun gazabına gazap gösterir.
                            [/quote]

                            vah ki ne vah... alimin söylediklerine bakın hele..alimi böyle ise avamı ne olacakki; neymiş efendim nuhun karısı iman etmemişmiş, imam alinin eşi ise fatıma imiş. fatıma as nuhun eşinden daha faziletli olduğu için imam alide nuh as den daha faziletli imiş.

                            yazık size be.. bunun sonucu nereye götürür biliyomusunuz? imam alinin eşi fatıma, resulullahın eşi aişeden daha faziletlidir bu yüzden imam ali resulullahtran da daha üstündür !!!

                            madem bu çirkin ve batıl kıyaslara başvurarak , eşlerin konumuna göre üstünlük biçiyosunuz, o zaman imam aliyi resulullahtanda üstün görüyosunuz anlamına gelir

                            Allah sizi ıslah etsin, asıl niyetiniz apaçık ortada nübüvvete olan düşmanlığınız ve kininiz ortada.. nebilere atfettiğiniz şeylere bakın yok adem asi olmuş yok ibrahim imanda şüphe etmiş , yok musa as korkakmış, süleyman as dünyaya tamah etmiş

                            bu rivayetlerinizin hepsi ayaklarımın altındadır, Allahtan korkun ve kendinize gelin artık !

                            [/quote]

                            O kadar yazdığımdan sadece alıntı yaptığını mı anladın?! Cevabın olmayınca hep hakaret mi edersin sen? Müslümanım diyorsun ama sende Müslümanlık sıfatı göremiyorum ne yazık ki.
                            Sayın yöneticiler, bu terbiyesiz adamın bu kadar hakaretine ne zamana kadar tahammül edeceğiz ve siz de seyirci kalacaksınız?! Bizi nübüvvete düşmanlıkla itham ediyor?!! Kendimden bir söz söylemiş miyim ben?! Bu rivayetlerin hepsi ayaklarımın altındadır diyor. Bu saygısızlık değil de nedir, küfür değil mi?!! Bu kadar şahsıma hakarette bulundu bir şey demedim, alimlerimize saygısızlık yaptı bir şey demedik, şimdi de hadislerimizi ayağının altına alıyor. Böyle küstahça hadisleri inkar eden, ayaklarının altına alan bir kimse nasıl bu sitede tutuluyor? Dini konularda delille cevap vereceğine böyle hakaretler yağdırıyor. Lütfen görevinizi yapın, artık sabrın da bir haddi vardır.
                            "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                            Yorum


                              Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                              Ya siz hep kavga mı edersiniz :-\
                              Neyse en iyisi uyumak...
                              İNSANLAR UYKUDADIRLAR, ÖLDÜKLERİNDE UYANIRLAR!

                              Yorum


                                Ynt: Alevilik Nasıl Doğdu ?

                                [quote author=bedir link=topic=4138.msg55327#msg55327 date=1254337412]
                                Tartışma konularına pek fazla girmek istemiyorum ama burda şu noktaya değinmezsem vizdanen rahatsız olacagım, Mektebi mülkiye kardeş bu uslup size hakikaten yakışmıyor. Özelliklede F.Altan hocaya karsı kullandıgnınız uslup. Sundan emin olunuzki kardeş sizin yaşınız kadar hocamızın şia mektebine hizmeti olmuştur. Sanırım bu kızgınlıgınız zeydiye kardeşin konularından kalmadır. Ama dediğim gibi bu uslup ta yazmak size yakışmıyor...
                                [/quote]

                                vicdanınızın alimler ve hadisleriniz eleştirildiğinde duyduğu rahatsızlığı, nebilerin aşağılandığı, çirkin ithamlara maruz kaldığı zamanlarda da rahatsız olmasını görürüz inş.

                                ilmi değil yaşım kadar dedemin yaşı kadar bile olsa hakkımda "gıybetinin yapılması haktır ve gereklidir" gibi saçmasapan hükümler veren aliminizin ilmide alimliğide yerinde kalsın.. ben de müslümanlık sıfatı göremiyomuş, sen görsen ne olur görmesen ne olur benim rabbim Allah sen değilsinki, sana ne oluyo?

                                bakın yine kulis başlamış, atın bunuuuuu... niye? çünkü alışmışsınız aman ağamız bilir aman alimimiz bilir el pençe divan durmaya. eleştirilmeye, farklı seslere tahammülünüz sıfır hele ki bu görüşler kurandan ise

                                ne sizin rivayetlerinizi ne de inancınızı kabul etmek zorunda değilim ve bu tarz nebilerin çirkin ithamlarla anıldığı rivayetler sunduğunuz sürece de hepsi ayaklarımın altında kalmaya devam edicek.


                                alim diye savunduğınuz kişinin yukarda yazdığı hakaretlere bakın.. yazık..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X