Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

HZ.AİŞE VE YANDAŞLARININ KUR’ÂN VE RESULÜN AÇIK NASLARI KARŞISINDAKİ İÇTİHATLARI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: HZ.AİŞE VE YANDAŞLARININ KUR’ÂN VE RESULÜN AÇIK NASLARI KARŞISINDAKİ İÇTİHATLARI

    48) İMAMLAR, OLANLARI VE OLACAKLARI BİLİRLER. HİÇBİR ŞEY ONLARA GİZLİ KALMAZ BABI

    l-(673) ...Seyf et-Temmar şöyle rivayet etmiştir:

    Hicr-i İsmail'in yanında bir grup Şiî olarak Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’ın etrafında toplanmıştık.

    İmam buyurdu ki: «Bizi izliyorlar mı acaba?» Sağa sola baktık, bizi izleyen kimseyi göremedik ve: "Bizi izleyen kimse yok" dedik.

    Buyurdu ki: «Kâbe’nin Rabbine andolsun ki, bu binanın Rabbine andolsun ki -Üç kere tekrarladı- eğer Musa (aleyhisselâm) ile Hızır (aleyhisselâm)’ın yanında ol­saydım, onlara, kendilerinden daha çok bildiğimi haber verirdim ve ikisinin de bil­mediği şeyleri onlara bildirirdim. Çünkü Musa ve Hızır'a, olanlara ilişkin bilgi veril­mişti, buna karşılık kıyamet gününe kadar olacaklara ilişkin bilgi verilmemişti. Biz bu bilgileri miras olarak Resûlullah (sallallahu aleyhi ve âlihi)’den aldık

    Yorum


      #47
      Ynt: HZ.AİŞE VE YANDAŞLARININ KUR’ÂN VE RESULÜN AÇIK NASLARI KARŞISINDAKİ İÇTİHATLARI

      2-(659) ...Humran b. A'yen'in, Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'dan "Allah göklerin ve yerin yaratıcısıdır..." (En'âm, 101) âyetinin anlamını sorduğunu ve Ebu Cafer (aleyhisselâm)’ın da ona şu cevabı verdiğini duydum:

      «Allah Azze ve Celle, önceden var olan bir örnek olmaksızın, varlıkları ilmiyle meydana getirdi. Gökleri ve yerleri, örneksiz var etti. Onlardan önce, gökler ve yerler yoktu. Yoksa Allah-u Teâlâ’nın: "Onun arşı, suyun üzerindeydi... "(Hûd, 7) âyetini duymadın mı?»

      Humran dedi ki: "Allah gaybı bilir ve kimseyi gaybından haberdar etmez." (Cin, 26) âyetinin anlamını söyler misin?

      Ebu Cafer buyurdu ki: «"Allah'ın razı olduğu bir elçi müstesna." (Cin, 27) bu­yurmuştur. Allah'a yemin ederim ki Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlihi), Allah'ın razı olduğu elçilerdendir.

      "Allah gaybı bilir..." (Cin, 26) ifadesine gelince, Allah Azze ve celle, kulları açısından gayb olan şeyleri bilir demek isteniyor. Bir şeyi, ilmi kapsamında takdir edip karara bağlarken ve henüz yaratmayıp meleklere bildirmemişken, işte bu, ey Humran! O'nun katında duran, başkasına aktarılmayan bir ilimdir. O'nun iradesine kalmıştır. Dilerse meşieti (dilemesi) kapsamında karar verdiği bu bilgiyi uygular, dilerse yürürlüğe koymaz. Allah Azze ve Celle'nin takdir ettiği, karara bağladığı ve yürürlüğe koyduğu ilim ise neticede Resûllullah'a ulaşır, sonra bize varır.»
      YA BU HADİSE NE DİYORSUNUZ.

      Yorum


        #48
        Ynt: HZ.AİŞE VE YANDAŞLARININ KUR’ÂN VE RESULÜN AÇIK NASLARI KARŞISINDAKİ İÇTİHATLARI

        ...edit...

        DİKKAT...

        Yorum

        YUKARI ÇIK
        Çalışıyor...
        X