siilige karsi olanlar söyle der: "siilik; müslümanlig kabul etmis gibi görünerek 3. halife osman b. affan döneminde irak ve sam ahalisini halifeye krsi ayaklandirp onun katline sebep olan abdullah ibn-i sebe adli bir yahudinin fikirlerinin ürünüdür.
Bu adam yahudilik inanclariyla bazi islam innclarini birbiriyle sentezleyip Emir el-müminin Hz.Ali as. hkkinda mübalagali görüsler öne sürmüs ve ona inananlara "alevi siasi" denilmistir"
Siilige karsi oanlarin kimisiyse söyle der: "siilik mezhebi intikam asli üzerine kurulmus bir mezheptir. 2. halife hattaboglu ömer irani fethedip kisralarla kiyanlarin (sasaniler dönemi islamöncesindeki pers ve aria krallarinin lakaplari) tacini tahtini yerle bir ederek mecusiyet ve atesperestligin kökünü kaziyinca, buna bir tepki olarak ve bunun intikamini almak amaciyla siilik cikti ortaya
öte yandan, siilerin 2. ve 3. imamlari iran kisrasinin kiziyla evlenip iran saraiyla damatlik yoluyla akrabalik bagi kurmus oldugundan, atesperest mcusiler peygamberi ekremin s.a.a ehl-i beytinden yanaymis gibi görünerek sii mezhebini kurmus ve öbylece müslümanlar arsina ihtilaf sokmuslardir.
sia muhalifi dige bir görüse göreyse siilik, "basta imamyye siasinin 5. ve 6. imamlari gelmek üzere ehl-i beyt imamlarinin cabalariyla kurulmus bir mezheptir. ehlibeyt imalari, ümmetin manevi liderligin soyunarak "ulema"lik vasfini sirf kendi tekellerine alabilmek icin kendileri hakkinda mübalagali ifadeler kullanmk suretiyle halkin ilgisini cekmeyi basarmis ve hulefa-i rasidin , degerli sahabe ve islam ümmetinin yönetimini üstlenmis buluna emevi ve abbasi halifeleri aleyhine hadisler söyleyerek siiligi cikarmislardir ortaya!"
siilige muhalif olan bir diger taife de: "siiligi hicri 4. yy.da bir süre iktidarda bulunan büveyhogullarinin kurmus lduguna inanirlar.
bir baska görüsse siiligi safeviliin bi mahsulü olarak görür.
bu görüse öre hicri 10. yy'in baslainda iktidara gecebilmek icin bir grup safevi krallari uzun yillar boyunca mütemadiyen osmanli halifeleri ve özbeklerle savastilar. iste bu safeviler, tasavvufla bir takim abartmali asiri inanclari sentezleyerek siilik maskesi altinda islam dinin yeni bir mezhep soktular.
evet, yukaridaki satirlar ve benzeri daha bir cok asilsiz ve mesnetsiz görüsler, siilik mezhebne atilan iftira ve töhmetlerin genel bir ifadesi..oysa ki isin gercegi cok daha baskadir...
Bu adam yahudilik inanclariyla bazi islam innclarini birbiriyle sentezleyip Emir el-müminin Hz.Ali as. hkkinda mübalagali görüsler öne sürmüs ve ona inananlara "alevi siasi" denilmistir"
Siilige karsi oanlarin kimisiyse söyle der: "siilik mezhebi intikam asli üzerine kurulmus bir mezheptir. 2. halife hattaboglu ömer irani fethedip kisralarla kiyanlarin (sasaniler dönemi islamöncesindeki pers ve aria krallarinin lakaplari) tacini tahtini yerle bir ederek mecusiyet ve atesperestligin kökünü kaziyinca, buna bir tepki olarak ve bunun intikamini almak amaciyla siilik cikti ortaya
öte yandan, siilerin 2. ve 3. imamlari iran kisrasinin kiziyla evlenip iran saraiyla damatlik yoluyla akrabalik bagi kurmus oldugundan, atesperest mcusiler peygamberi ekremin s.a.a ehl-i beytinden yanaymis gibi görünerek sii mezhebini kurmus ve öbylece müslümanlar arsina ihtilaf sokmuslardir.
sia muhalifi dige bir görüse göreyse siilik, "basta imamyye siasinin 5. ve 6. imamlari gelmek üzere ehl-i beyt imamlarinin cabalariyla kurulmus bir mezheptir. ehlibeyt imalari, ümmetin manevi liderligin soyunarak "ulema"lik vasfini sirf kendi tekellerine alabilmek icin kendileri hakkinda mübalagali ifadeler kullanmk suretiyle halkin ilgisini cekmeyi basarmis ve hulefa-i rasidin , degerli sahabe ve islam ümmetinin yönetimini üstlenmis buluna emevi ve abbasi halifeleri aleyhine hadisler söyleyerek siiligi cikarmislardir ortaya!"
siilige muhalif olan bir diger taife de: "siiligi hicri 4. yy.da bir süre iktidarda bulunan büveyhogullarinin kurmus lduguna inanirlar.
bir baska görüsse siiligi safeviliin bi mahsulü olarak görür.
bu görüse öre hicri 10. yy'in baslainda iktidara gecebilmek icin bir grup safevi krallari uzun yillar boyunca mütemadiyen osmanli halifeleri ve özbeklerle savastilar. iste bu safeviler, tasavvufla bir takim abartmali asiri inanclari sentezleyerek siilik maskesi altinda islam dinin yeni bir mezhep soktular.
evet, yukaridaki satirlar ve benzeri daha bir cok asilsiz ve mesnetsiz görüsler, siilik mezhebne atilan iftira ve töhmetlerin genel bir ifadesi..oysa ki isin gercegi cok daha baskadir...
Yorum