Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

    siilige karsi olanlar söyle der: "siilik; müslümanlig kabul etmis gibi görünerek 3. halife osman b. affan döneminde irak ve sam ahalisini halifeye krsi ayaklandirp onun katline sebep olan abdullah ibn-i sebe adli bir yahudinin fikirlerinin ürünüdür.

    Bu adam yahudilik inanclariyla bazi islam innclarini birbiriyle sentezleyip Emir el-müminin Hz.Ali as. hkkinda mübalagali görüsler öne sürmüs ve ona inananlara "alevi siasi" denilmistir"

    Siilige karsi oanlarin kimisiyse söyle der: "siilik mezhebi intikam asli üzerine kurulmus bir mezheptir. 2. halife hattaboglu ömer irani fethedip kisralarla kiyanlarin (sasaniler dönemi islamöncesindeki pers ve aria krallarinin lakaplari) tacini tahtini yerle bir ederek mecusiyet ve atesperestligin kökünü kaziyinca, buna bir tepki olarak ve bunun intikamini almak amaciyla siilik cikti ortaya

    öte yandan, siilerin 2. ve 3. imamlari iran kisrasinin kiziyla evlenip iran saraiyla damatlik yoluyla akrabalik bagi kurmus oldugundan, atesperest mcusiler peygamberi ekremin s.a.a ehl-i beytinden yanaymis gibi görünerek sii mezhebini kurmus ve öbylece müslümanlar arsina ihtilaf sokmuslardir.

    sia muhalifi dige bir görüse göreyse siilik, "basta imamyye siasinin 5. ve 6. imamlari gelmek üzere ehl-i beyt imamlarinin cabalariyla kurulmus bir mezheptir. ehlibeyt imalari, ümmetin manevi liderligin soyunarak "ulema"lik vasfini sirf kendi tekellerine alabilmek icin kendileri hakkinda mübalagali ifadeler kullanmk suretiyle halkin ilgisini cekmeyi basarmis ve hulefa-i rasidin , degerli sahabe ve islam ümmetinin yönetimini üstlenmis buluna emevi ve abbasi halifeleri aleyhine hadisler söyleyerek siiligi cikarmislardir ortaya!"

    siilige muhalif olan bir diger taife de: "siiligi hicri 4. yy.da bir süre iktidarda bulunan büveyhogullarinin kurmus lduguna inanirlar.

    bir baska görüsse siiligi safeviliin bi mahsulü olarak görür.

    bu görüse öre hicri 10. yy'in baslainda iktidara gecebilmek icin bir grup safevi krallari uzun yillar boyunca mütemadiyen osmanli halifeleri ve özbeklerle savastilar. iste bu safeviler, tasavvufla bir takim abartmali asiri inanclari sentezleyerek siilik maskesi altinda islam dinin yeni bir mezhep soktular.

    evet, yukaridaki satirlar ve benzeri daha bir cok asilsiz ve mesnetsiz görüsler, siilik mezhebne atilan iftira ve töhmetlerin genel bir ifadesi..oysa ki isin gercegi cok daha baskadir...


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    #2
    Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri

    SIILIGIN GERCEK YÜZÜ VE SIANIN ASIL KIMLIGI

    Tarihi belgelerin de ortaya koydugu üzere siilik okulu, islam peygamberinin rihletinden sonra olusmus bir okul ve harekettir ki, bundan yana olanlar "sii", "sia" gibi adlarla anilir oldular.

    Aziz islam peygamberinin mübarek cesedi henüz sogumamisken ve ehl-i beyt-i resulullahla s.a.a bir avuc samimi sahabe bu mübarek cenazenin gusül, kefen ve matem islemleriyle ugrasmaktayken, diger bir grup sahbe- ki bunlar daha sonra cogunlugu saglayacaklardir- gari bir telasla ve alelacele ben-i saide sakifesinde toplanarak "müslümanlarin maslahat ve hayrini düsünme" gibi bir iddiayla islam ümmeti namina (!) peygamberin yerine vai, vekil ve halife tayin etmeye kalkistiklari sirada olusmus "siilik".

    isin ilginc tarafi, sözkonusu gayeyle teskil olundugu iddia edilen böyle bir toplantiya hz. Resul-u ekremin s.a.a mutahhar ehl-i beytinden hicbir kimse, hatta islamin ilk lahzalarindan itibaren, her saha ve her zeminde daima bütün müslümanlardan önde omus ve cesitli islmi fazilet ve hasletleriyle velayet nassiyla ödüllendirilmis müminler emiri hz.Alinin a.s bile cagirilmamis, haberdar dahi edilmemis olmasidir.

    müminler emiri hz.Aliyle, selman,ebu zer, mikdat...vb. gibi onun yakin arkadasla olan bir avuc sahabe, bu halife tayini oldu bittisini duyunca meseleye itiraz edip velayet nassini hatirlatarak bu sekilde halife tayin edilemeyecegini belirttiler. ancak, öne sürdükleri bütün delillere ragmen aldiklari cevaplar "icma böyle uygun gördü" seklindeydi.



    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #3
      Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

      Bu itirazlarda bulunan ve "ilk sia"lar diyebilecegimiz sözkonusu müslümanlar hz. Resul-u ekremin s.a.a sahabe-i kiramindan, sadr-i islam müslümanlarindan ve Hz. emir el-mümini Alinin yakin arkadaslarindan mütesekkildi. bu degerli zatlar hz. resulullahin daima en yakininda olmus kitap ve sünnetten bir lahza olsun ayrilmamis, Allah ve resulünün göserdigi mücahede yolundan bir kez gei adim atmamis, takva, fedakarlik ve serdengectilikleriyle taninms müslümanlardi

      biset süresi boyunca daima cemaatin safinda yer almis olan bu müslümanlarin amaci, sözkonusu yanlis tavirlara karsi cikarken, islam yerine yeni bir yol ve kaide yaratmak degildi asla.

      onlarin bu itirazlarinin nedeni, müslümanlar arasinda ck iyi bilinen bazi kesin nasslarin cignenmis olmasi ve bu nasslar geregince müslümanlarin velayet ve imamliginin emirel müminin hz. aliye birakilmis oldugu halde bunun görmezden gelinmesiydi.

      bu nasslar geregince hz. resulu ekremin ehlibeyti üslümanlarin dini önderleri ve hem ilmi hem ameli sahalarda enileri mercileri olarak tanitilmisti sözkonusu nasslar mütevatiren "günümüzde ehlisünnet ve sia müslümanlarina kadar ulasmis bulunmaktadir"


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #4
        Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

        SIANIN ÖNGÖRDÜGÜ MÜSKÜLATLAR

        Sia herkesce sarih olarak bilinen velayet nasslariin cignenip sözde "müslümanlarin maslahatini düsünür görünme"nin ardinda,cok farkli ve tehlikeli bir düsünce tarinin yatmakta oldugunu seziyordu. her ne kadar cogunluk bu düsünceyi acikca savunmuyor veya meselenin farkina varmiyorduysa da szkonusu düsünce tarzi olanca yanlisligiyla giderek netlesiyordu.

        bu düsünce tarzi "kuran nasslarinca da degismez ve iptal edilemezligi acikca belirlenmis olan sabit islami kanun ve hükümlerin, bir takim maslahatlara bagli oldugu ve sartlarin degismesiyle birlikte bu hükümlerin de degisebilecegi (!) seklindeki yanlis zahabtan ibarettir.

        sia, sözkonusu kisir düsünce tarzinin "normal"mis gibi müslümanlar arasinda yayginlik kazanmasi ve bu kapini -zihinlere- acik birakilmasi halinde islam ümmetinin, asagida bahsi gecen ciddi müskülatlarla karsilasacagini kestirmedeydi:



        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #5
          Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

          1- herseyden önce, islami velayet ve islam devleti hicbir ilahi masumiyet tasimayan kisilerin eline düsecek ve neticede yüzde yüz islami olan o günkü ortam; takva ve islami hürriyetini kaybeden "sorumsuzlugun egemen oldugu" bozuk bir ortama dönüsecekti ki, bu da islamaleminin istibdat hükümleri, kisra ve kaser rejimlerinin baski ve iskenceleri altinda dini hürriyetini büsbütün kaybedip tekrar eski cahiliyyet dönemie dönmesi ve "islam"dan geriye, sadece "islamin ismi"nin kalmasi demekti.

          2- bu durum ümmete egemen olunca önündeki engellri ortadan kaldirmaya calisacak ve tabiatiyla, ilk adimda hz.Resul-u ekremin -s.a.a- mutahhar ehl-i beytini saf disi birakmaya, müslüman halki onlardan uzaklastirmaya, hatta onlari ortadan kaldirmaya ugrasacaktir. iste o zaman, ilahi vahyden kaynaklanan ve ehli beytin sinesinde olup, onlar tarafida muhafaza vemüdafaa edilen islami usul, maarif ve prensipler kormasiz kalacak, canliligini kaybedecek ve tedrici olarak niteligini yitirmeye baslayacaktir.

          Bu arada siayiherseyden ziyade tedirgin eden asil mesele, ötedenberi müslümanlr arasinda "sübheli insanlar" olarak taninan ve temiz bir gecmisi de olmayan kisilerin bir anda islam ve müslümanlarin hayir ve maslahatinin cigirtkanligini yapmaya baslamasini görüyor olmasiydi...


          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

          Yorum


            #6
            Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

            Öteyandan bir de münafiklar meselesi vardi...son zamanlarda müslümanlar arasinda boy göstermeye ve hz. resul-u ekremin -s.a.a- son yillarinda epeyce artmaya baslayan münafiklar cemaati, bi'set dönemi boyunca her nevi komploda bulunmus, müslümanlarin islerine köstek olmus, htta hz. resulullahin canina kastetmeye yeltenmislerdi.

            münafiklarin büyük cogunlugu medinede ve hz. resulu ekremin yakin sahabileri arasinda kümelenmisti. hz.resulullahin vefaatindan sonra halifeligin ehl-i beytin elinden cikarilip secim usulü bir hilafete dönüstürülmesiyle birlikte her nasils münafiklarin bütün itirazlari da son bulmus oldu, gürültüler yatisti, baltalama ve sabote eylemleri hic baslamamiscasina noktalandi ve münafiklarin bütün hosnutsuzlugu bir anda "memnuniyet"e dönüserek " peygamberi gören herkes sahabe, onlari görendetabiindir" denilerek münafiklarin hepsi "sahabe" sayildi ve "benim sahabem göktek yildizlar gibidir..." rivayetinin onlari da kapsadigina karar verildi!

            simdi, sianin daha önceden öngörmüs ve gerekli uyarida bulunmus oldugu müskilatlari biraz daha acalim:


            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

            Yorum


              #7
              Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

              takip edeceğim ve faydalanacağım bir başlık olacak.
              kolay gelsin.
              Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

              Yorum


                #8
                Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                insaAllah kardesim...tesekkür ederim


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #9
                  Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                  1. Müskül
                  VELAYET VE ISLAM DEVLETININ CÖKÜSÜ

                  Olaylar, tipki sianin dahaönceden tahmin etmis oldugu cihette cereyan etmeye baslamisti.

                  Birinci halife, iktidara gecer gecmez peygamber-i ekremin mübarek minberine cikip cemaata hitabede bulunmus ve kendisinin onlari nasil yönetecegini aciklayarak "iktidar yöntemini söyle izah edvermisti: Resul-u ekrem, Allah tarafindan vahy almakta ve tabii ki hata da islememekteydi. bize vahy gelmedigine göre müslümanlari kendi rey ve ictihaimiza göre idare edecegiz...binaenaleyh bu sahsi ry ve görüsümüz insaallah dgru olabilecegi gibi, yanlista olabilecektir icabinda..."

                  Bu cümleler, halifeye, kendi görüsüne uygun davranma ve bu görüs dogrultusunda "mevcut sarlari öne sürp maslahat böyle gerektiriyor" diyerek bazi islam hükümlerini uygulamama firsati verecekti. nitekim halife, cok gecmeden bunu yapacakti da!...

                  Mesela, hz. Resulullahin ailesine uygulananbaskilar ve Halid b. Velidin "Malik b. nüveyre"yle hanimina yaptiklari karsisinda 1. halife hicbir girisimde bulunmayarak "maslahatin böyle icabettigi"ni öne sürdü.

                  Ayni sekilde, ölmeden önce, son nefeslerinde 2. halifeyi bizzat kendi reyiyle tayin ettigini vaiyet etti ve 2. halife de iktidar döneminde hemen hemen ayni yöntemle hareket ederek kendi rey ve ictihadiyla davranip islamin bazi hükümlerini uygulmdi ve iptal etti.



                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                    Bu cümlelerden olmak üzere mesela temettu hacci, temettu nikahi ve ezanda gecen "hayye ala hayrul amel" ibaresini yasakladi ve talak-i selasiyyeyi islam hükmü saydi, "ümmü veled" (anasinin oglu) hükmünü azadik -hür olma- hükmü saydi...

                    Ayrica, hz.peygamber-i ekre ve 1. halife döneminde müslümanlar arasinda esit olarak paylastirilan beytul malin dagitiminda ayricaliklar gözeterek daha sonra müslümanlar arasinda cok aci olaylara sebebiyet verece olan "sinif ayrimi"ni islama sokmus oldu.

                    Daha da aci olani, 2. halifenin iktidar döneminde muaviyenin sama vali tayin edilmesi ve halifenin bilgisi dahilinde yillarca tipki bir müstebit kral ve sultan gibi valilik yapmasiyi.

                    Muaviyenin bu sasaali sultanvari yasam konusunda öne sürdügü bahaneye samin roma imparatorluguna komsulugu olmus ve hlife, bu mazereti kabul ederek meselei bir daha kurcalamamisti.

                    Bütün bunlarda daha tehlikeli olani, sözkonusu iki halife döneminde "sahabenin tamaminin müctehid oldugu ve dolayisiyla da verecekleribir hükmün isabetli olmasi halinde sevap kazanacaklari, anlis olmasi halindeyse mazur sayilacaklari" yolunda bir takim rivayetlerin muhaddislerin dilinde dolasmaya baslamasiydi.

                    Bu tür rivayetlerin halkin zihninde "sahabenin bir nevi masum ve dini dokunulmazliga sahib odugu ve sahabe omayanlarin, sahabe olanlari elestirmeye veya onlardan hesap sormaya zerrece hakki olmdigi (!)" seklinde sartlnmalar yarattigi apacik ortadaydi.

                    Nitekim, hilafetten baska, islam beldeleindeki valilik, serdarlik ve ordu komutanliklari gibi kilit akamlari da ellerinde bulunduran sahabeler bu tür rivayetlerin yardimiyla bir nei dini ayricalik einmis sayiliyorduki, bu da, tuhaf bir istibdat psikolojisine girmelerine neden olmustu.

                    Bütün bu bozulma ve sapmalar "bazi islam hükümlerinin, sartlar ve maslahat gerektirirse pekala degistirilebilecegi" seklindeki yanlis tezi müslümanlara kabul ettirilmesinden kaynaklanmisti.


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                      Bu tezin olumsuz etkileri bir süre kendisin göstermedi; ilam hakkaniyet ve nuraniyet gücüyle gittikce yayilmada ve her gecen gün yeni fütuhatlara gidilmedeydi. bu fetihler sirasida elde edilen hadsiz hesapsiz ganimetler müslümanlari bir sür hosnutluk icinde oyaamis ve mevcu iktidardan memnuniyet duymalarini saglamistir.

                      Ne var ki, sözkonusu tez neticesindeki sapmalarin sebebiyetverdigi yaralar giderek iltihaplanmada ve icten ice yayilmadaydi islam ümmetinin vücuduna...

                      nitekim henüz islam peygamberini rihletinden 20 yil gecmemisken, cogunlugunu sahabenin olusturdugu hilafet yekilileri, islam iktidarindan sorumsuzluk ve anarsinin temelini atarak acikca adaletsizlik ve zulme kalkisip müslüman milletin can, mal ve namus güvenligini zedelediler; yine cogunlugunu "sahabe-igüzin" denilen fertlerin olusturdugu bu insanlarin keyfi tutumlari dini hükümlerin yerine ikame olununca üslüman halk, hilafete karsi isyan etti ve is, halife osmanin öldürülmesiyle sonuclandi

                      Derke; cemel,siffin ve nehrevan gibi kanli ic savaslari ve nihaye emir el-müminin hz.alinin sehadetine sebep oldu.
                      bütün bu olaylar neticesinde de; bilindigi üzere muaviye (sözlük anlamina mutlaka bakiniz)cesitli hileler basvurarak iktdari ele geirip halifelik mesnedine otumus ve islamin halifelik sistemini, mutlak krallik ve saltanata dönüstürmüstür.


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                        Bütün bu olaylar olup biterken islam dünyasi, bugün adina "sahabe" (!) denilen insanlarin basrolünü oynadigi yüzlerce, binlerce kanli olaylar ve utanc verici vakalara sahid olmadaydi ki, harkus b. züheyr (zussediyye), Amr ibn-i As, sümere b. cndeb, besr b. ertat, mervan b. hakem, mugiyre b. sube, ebu musa esari ve sad b. vakkas...gibi isimler bu sahabelerdn sadece birkacidir.

                        bunlardan meshur olan muaviye, talha, zübeyr ve ümmül miminin lakabiyla anilan ayse...gibi cehreler de ani "sahabe" grubunda yer almadaydi.

                        sahabe-i kiram olarak bilinen bu zevatin isledigi utanc verici hadise ve skandallara hicbir aciklama getirebilmek mümkün degildi.

                        bu skandal ve islami acidan "rezalet" denilebilecek davranislari örtbas edebilmenin tek yolu vardi: O da "ashab-i kiram efendilerimiz topyekun müctehiddi ve isledikleir hatalar hep kabul edilebilir mazeretlerdir! onlar ister katil, ister maktul, ister zlim, ister mazlum olsun mutlaka bütünüyle affedilecek ve cennete gireceklerdir.." deyip isin icinden siyrilmak.

                        bu gruba mensup sahae ve yardimcilarina ilaveten yezid b. muaviye ve mervanogullarinin halifeleriyle zyad ibn-i ebi, abdullah b. ziyad, haccac b. yusuf...vb. taninmis isimlei de, tipki babalari gibi mulak krallik ve saltanada inanan bir nesildi.

                        bunlarin itidarda bulundugu 70 yil boyunca, islamin sadece ismi kaldi ve hz.resulullahdönemind takva ve adaletten baska zineti olmayan islam devleti kelmenin tam anlamiyla "zalim bir arap imparatorlugu"na dönüsmüs oldu.

                        daha sonra her ne kadar emevilerin zulüm baskilar etiesinde bicak kemige dayninca iranda kiyam eden müsevvede emevilere karsi ayaklanip kani savaslardan sonra bu zulüm düzenini yikarak yerine "abbasi"lerin gecmesine yardimci olduysada abbasilerin iktidara gecmesi de hicbir meseleyi halletmedi, hatta müslümanlarin durumu günden güne daha beterlesmeye basladi.

                        nitekim hicri 7.yy'in ortalarina kadar halk dini inanclarinda cesitlibaskilara ugradi, islam ümmeti giderek mutsuz bir sosyal yasantiyla kucaklasir oldu. aadan 14 yy geciyor olmasina ragmen o gün bugündür islam ümmeti raat yüzü görmemis ve müslümanlarin durumu her gecen gün daha vahim olmustur.

                        bütün bunlari zikretmekten amacimiz islam tarihini anlatip onun 14 yy'lik sosyal seyrini izah etmek olmadigi gibi,iki büyük islam mezhebi olan siilikle sünnilik üzerine fikih ve kelam bahislerine girmek de degildir


                        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                          ALLAH c.c razı olsun paylamışların için bacım..
                          ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                            ecmain ins. kardesim, kismetse devami gelecek


                            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: siiligin nasil ortaya ciktigina dair muhaliflerin görüsleri ve isin asli

                              Amacimiz, islami olaylar karsisinda sianin görüs ve yorumlarini aktarmak ve onun, hadiselerin akisiyl ümmet arasind cereyan eden olaylara yekdigeriyle bglantili bir yorum getirip bütün bu hadiselerin ana nedeni olarak "velayet" aslinin iptal edilmesi olduguna inandigini belirtmektir.

                              bu aslin isbat edilmis olmasinin sebebi ve buna zemini hazirlayan sey de "sartlar ve maslahatlar gerektirdigi taktirde islamin bazi hükümlerinin degistirilebilecegi" seklindeki zihniyettir.

                              sianin bu örüsünde isabetli olup olmadigiysa baslibasina apayri bir konu olup buradaki bahsimizin sinirlarini asmaktadir. meseleyle ilgilenmek isteye arastirmacilar, gerekli inceleme ve tahkiklerden sonra bu hakikati de kolayca ortaya cikarabilecekler.

                              sia; hz.resulu ekremin rihleti irasinda "ekseriyet"i olusturanlarin yaptiklarini elestirdigi gibi; ayni hadisenin dogurdugu neticeler olup asirdan asira artarakgelen bütün fitne ve bezeri vakalari da elestirici bir acidan yaklasmaktadir.

                              iste bu ndenledir ki bugün "sia" olark anilan hicbir müslüman; hz.resulullahin rihletinden bugüne degin vuku bulan 14 asri askin dönemde cereyen eden son derce esef verici bu sayisiz hadiseler ve onlarin cok daha elem verici neticelerini; ilk örnegi hz. resulu ekremin baskanliginda ve hicretin ilk 10 yilinda yasanan "gercek islami bir ictima"yla bagdastiramamaktadir.

                              yine bu nedenledir ki, sözkonusu "ekseriyet"in yaptiklarini "iyi niyet"e yorumlamakta, sebep olduklari korkunc neticelere binaen mazeretlerini gecerli sayamamakta ve onlari elbette ki elestirmekte


                              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X