MUAVİYE VE ZİYAD’IN EBU SÜFYAN’A İLHAKI
Muaviye, cahiliyet döneminde babası Ebu Süfyan’ın, Ziyad’ın annesi ve Übeyd’in de karısı olan Sümeyye ile cinsel ilişkiye girdiğini ve Sümeyye’nin de Ziyad’a hamile kaldığını iddia etti! Muaviye, iddiasına cahiliyet döneminde şarap satıcısı ve kadın pazarlamacılığı yapan pezevenk Ebu Meryem’i şahit olarak getiriyordu. Bu olay İbn-i Şahne’nin “Muhtasar” kitabında mevcuttur. Halbuki Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuştu: “Çocuk yatak sahibi kocaya aittir; zina edene ise taş düşer.”
Buhari, Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a)’in şöyle buyurduğunu rivayet eder:
“Kim bir iş yapar da ona karşı bir delilimiz olmazsa, o iş reddedilir.” Sahih-i Buhari, c. 2, s. 12.
Allah (c.c) da şöyle buyuruyor:
“Onları (evlat edindiklerinizi) babalarına nispet ederek çağırın. Allah, yanında en doğrusu budur.” Ahzab / 5.
Muaviye’nin, Ziyad’ı kendi babası Ebu Süfyan’a ilhak etmesi, cahiliyet dönemi adet ve işlerinden biridir ve İslam’da açıkça men edilen ilk işti! Huzurda bulunanların hepsi de itiraz etti. Ama Muaviye önemsemeyerek onların itirazına hiçbir itina göstermedi. O, Ziyad’ı, Ebu Süfyan’a nispet ederek çağırmayan birisini gördüğünde sinirlenirdi. Bu yüzden zevcelerinden birisi şöyle dedi:
“Babana namuslu ve temiz birisi dediklerinde sinirleniyor ve zinakar dediklerinde seviniyor musun?!”
Yorum