Emevilerin son dönemlerinde, imam Sadik'in (a.s), Aliogullarinin imametini yayma ve islami ölcüler dogrultusunda imameti aciklama hedefini takip eden genis bir iletisim agi olusturup yönlendirdgiine deginmistik. imamet mesalesini yaymakla görevli olan bu iletisim sebekesi, islam topraklarinin en ücra köselerinde ve özellikle de irak ve horasan etrafinda cok eetkin olup büyük basarilara imza atmisti.
Ancak bu, imametin sadece bir boyutu, hem de naciz boyutuydu. imam cafer Sadik ve diger imamlarin yasaminda dikkat ceken en önemli, en inkilabi ve ayni zamanda en mechul konu ise, gizli olusum konusuydu.
böyle bir olusumun varligini kanitlamak icin acik belgelerin pesinden kosmak gerekmez. imamlardan veya yakin dostlarindan birinin acikca siyasi-fikri olusumun varligini itiraf etmesini beklemek safdillik olur. bu tür faaliyetler, itiraf edilecek türden seyler degildir.
Aslinda bu faaliyetler alaninda makul olan, bu gizli faaliyetin varligindan düsmanin haberdar olmasi ve bu dogrultuda imamdan veya dostlarindan bilgi istemesi durumunda, bunun bir iftira oldugunu niteleyerek ylaanlamaktir. bu, gizli calismalarin vazgecilmez özelligi olup her zaman icin gecerlidir.
imamlarin yasantisi etrafinda arastirma yapanlardan beklenen de, gizli faaliyetin varligi hususunda, ikna edici delil ve belgeye ulasmadikca bunu kabul etmemeleridir.
tarihte mevcut olan nice ipuclari vardir ki ilk bakista normal insanlarin dikkatini cekmeyebilir, normalmis gibi algilanabilir, ancak dikkat edilecek ve yogunlasilacak olsa, bu ipuclari, bir cok gizli calismalarin habercisi olacaktir.
imamlarin iki bucuk asirlik tarihine böyle bir bakis acisindan bakilacak olsa, imamlarin emriyle yürütülen gizli faaliyetlerin varligi takriben kesinlik kazanacaktir.
Ancak bu, imametin sadece bir boyutu, hem de naciz boyutuydu. imam cafer Sadik ve diger imamlarin yasaminda dikkat ceken en önemli, en inkilabi ve ayni zamanda en mechul konu ise, gizli olusum konusuydu.
böyle bir olusumun varligini kanitlamak icin acik belgelerin pesinden kosmak gerekmez. imamlardan veya yakin dostlarindan birinin acikca siyasi-fikri olusumun varligini itiraf etmesini beklemek safdillik olur. bu tür faaliyetler, itiraf edilecek türden seyler degildir.
Aslinda bu faaliyetler alaninda makul olan, bu gizli faaliyetin varligindan düsmanin haberdar olmasi ve bu dogrultuda imamdan veya dostlarindan bilgi istemesi durumunda, bunun bir iftira oldugunu niteleyerek ylaanlamaktir. bu, gizli calismalarin vazgecilmez özelligi olup her zaman icin gecerlidir.
imamlarin yasantisi etrafinda arastirma yapanlardan beklenen de, gizli faaliyetin varligi hususunda, ikna edici delil ve belgeye ulasmadikca bunu kabul etmemeleridir.
tarihte mevcut olan nice ipuclari vardir ki ilk bakista normal insanlarin dikkatini cekmeyebilir, normalmis gibi algilanabilir, ancak dikkat edilecek ve yogunlasilacak olsa, bu ipuclari, bir cok gizli calismalarin habercisi olacaktir.
imamlarin iki bucuk asirlik tarihine böyle bir bakis acisindan bakilacak olsa, imamlarin emriyle yürütülen gizli faaliyetlerin varligi takriben kesinlik kazanacaktir.
Yorum