Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

HZ. ADEM (A.S.)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

    benim açtığım konuyu bulamadım ya silinmiş ya da ben bulamadım.ama şöyle bir link var:

    Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
    Hz.Peygamber (saa)

    Yorum


      #17
      Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

      [quote author=sveydi link=topic=16551.msg148433#msg148433 date=1335366946]
      Nimetullah el-Cezairi'nin "Kasasul Enbiya vel-Mürselin" kitabında s. 72-75. te İmam Cafer Sadık'ın Kardeşlerin evlendirildiği düşüncesine büyük tepki verdiğini anlatıyor. "Şüphesiz Allah onların dediklerinden daha yüce ve büyüktür.... Allah'ın kudreti yok mu ki onları Helal olanla evlendirsin" başka bir hadiste de bu soru sorulduğunda imam'ın verdiği tepki; levhi mahfuzda Ademden önce Helal ve Haramların yazılı olduğundan ve kardeşlerin birbiriyle evlenmesinin haram olduğunun yazılı olduğunu söylemektedir.

      hadisin ilerleyen bölümünde Allah'ın cenneten bir Havra indirdiğini ve bunun adının "nezele" olduğunu söylemekte habilden sonra şis döneminde oluyor ve Allah Ademe onu şisle evlendirmesini emrediyor sonra bir havra daha indiriyor ve onun adıda "münezzile" Allah Ademe onu yafesle evlendirmesini emrediyor. şis'in bir oğlu oluyor yafes'in ise kızı. Allah ademe bu ikisini birbiriyle evlendirmesini emretti. hadisin sonunda İmam allah!a sığınırın kardeşin kardeşle evlendiği düşüncesinden. diyerek hadisi bitiriyor.
      [/quote]

      evet ben de bu hadisi okumuştum ama orda ayrıntılı anlatıyordu.tşkler yine de...
      Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
      Hz.Peygamber (saa)

      Yorum


        #18
        Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

        [quote author=garib_i neyneva link=topic=16551.msg148436#msg148436 date=1335367362]
        evet ben de bu hadisi okumuştum ama orda ayrıntılı anlatıyordu.tşkler yine de...
        [/quote]
        hadisin tercümesi zor o yüzden sadece kısaca konuyu anlattım...

        من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
        أبو النواس

        Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
        Ebu Nevves

        Yorum


          #19
          Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

          Allah razi olsun her ikinizden de

          garib-i neyneva kardesim olsun sunun surasinda yaz'a ne kalmis ki bekleriz biiznillah
          birde basligin adini biliyorsaniz ben ararim

          sveydi kardesim insaAllah sizde bu konuyu ihmal etmeyin
          buldugunuz her türlü bilgiyi bizimle paylasin bizahmet


          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

          Yorum


            #20
            Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

            hocam munazara bölümünde vardı hatta o konu sayesinde bu sayfa ile tanışmıştım. ismini tam olarak bilmiyorum sanırım şöyle idi hz adem ile hz havvanın çocukları birbirleri ile evlenmiler mi diye gidiyordu..sene 2009 idi.
            Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
            Hz.Peygamber (saa)

            Yorum


              #21
              Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

              Buyrun :

              http://www.velayet.com/index.php?topic=9912.0
              http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

              Yorum


                #22
                Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

                musdedrekil veseil c.14 s.362 ve biharul envar c11 s.227 de: İmam sadık (a.) yine kardeşlerin evlendiği soruluyor imam: Allah korusun ki Adem böyle bir şey yapsın Adem Hz. Muhammed'in dini üzerineydi. Allah (cc) adem ve havvayı yeryüzüne indirdiği zaman ilk önce havvanın bir kızı oldu. ona 3inak adını verdi. o yeryüzünde ilk haddi aşan oldu. Allah ona file benzeyen bir kurt ve eşşeğe benzeyen bir kartal musallat edip öldürdü. sonra adem'in 3inak eserinden Kabil isimli oğlu oldu. kabil buluğa ulaştığında Allah ona adı cehene olan cenlerden bir cinniyi insan suretinde gönderdi. kabil onu gördükten sonra allah ademe ikisini evlendirmesini emretti. Adem de ikisini evlendirdi. Adem'in hail isimli çocuğu oldu. o da buluğa ulaşınca Allah adem'e tuku adında bir havra (huri) gönderdi habil onu göründe allah adem'e ikisini evlendirmesini emretti. ve evlendiler.

                müstedrek kitabındaki rivayet burada bitiyor bihardaki rivayet daha uzun... ben bu kadarını tercüme edebildim. hadis gerçekten çok ilginç... buna benzer farklı hadislerde farklı kitaplarda var...

                من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                أبو النواس

                Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                Ebu Nevves

                Yorum


                  #23
                  Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

                  Allah razi olsun ask kervani kardesim
                  simdi incelemeye basladim
                  alintilar yapacagim ve bu alintilar hakkinda yorumlar bekleyecegim
                  .............
                  Bir tefsircinin yorumuna göre "tek nefs ve eşi"nden maksat, mutlak anlamda erkek ve kadın insanlar, çoğalmanın eksenini oluşturan çiftlerdir. Bu durumda ayetin anlamı "O her birinizi beşer kökenli bir anadan ve babadan yarattı. Bu konuda aranızda hiçbir fark yoktur" şeklinde olur ve şu ayetin bir benzeri olur: "Ey insanlar, biz sizi bir erkek ile bir kadından yarattık ve birbirinizi tanıyasınız diye sizi halklara ve kabilelere ayırdık. Allah katında en üstün olanınız kötülüklerden en çok kaçınanınızdır." (Hucurât, 13) Bu ayet, insan fertleri arasında, türlerinin bir çiftinden yani bir erkek ile bir kadından doğmuş olmaları açısından hiçbir fark olmadığını vurguluyor.
                  ...........
                  bu paragrafi tam olarak anlayamadim? gerci bu görüs reddedilmis ama yine de mana olarak anlamak isterdim
                  ................


                  Fakat fosilleri bulunan eski milletler ile bu neslin ataları arasında kesintisiz bir bağlantının olduğuna dair insanı tatmin edici ve inandırıcı deliller gösteremiyorlar. Çünkü, insan türü yeryüzünde belirmiş, çoğalmış, yaşamış, sonra toptan yok olmuş, sonra tekrar ortaya çıkıp arkasından yok olmuş ve bu süreç bir kaç dönem tekrarlanmış ve bizim neslimiz bu dönemlerin sonuncusu olmuş olabilir.Kur'an-ı Kerim, insan türünün ortaya çıkışının bizim şu dönemimizle mi sınırlı olduğu, yoksa bizim sonuncusunu oluşturduğumuz başka dönemlerin yaşanıp yaşanmadığı hususuna net bir açıklama getirmiyor. Gerçi aşağıdaki ayetten insanlığın şimdikinden önce başka bir dönem geçirdiği yönünde bir izlenim edinilebilir. Yüce Allah şöyle buyuruyor: "Hani Rabbin, meleklere 'ben yeryüzünde bir halife yara-tacağım' demişti. Melekler 'Ya Rabbi, sen yeryüzünde kargaşa çıkaracak, kan dökecek birini mi yaratacaksın..." (Bakara, 30) Bu ayetin tefsiri sırasında bu noktaya işaret edilmişti.Evet; Ehl-i Beyt İmamlarından gelen bazı rivayetlerde, insanlığın şimdiki döneminden önce başka dönemler geçirdiğini ispat eden sözler vardır. Ayetlerin hadisler ışığında incelenmesi bölümünde, bu hususa değineceğiz.


                  buda üzerinde durulmasi gereken bir baska mesele


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

                    sveydi kardesim Allah razi olsun
                    .......
                    peki kardesler, sveydinin verdigi kaynaklar hakkinda bilgisi veya yorumu olan?


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

                      ask kervani kardesimizin verdigi linkte söyle bir paragraf var, ki arastirmacilarin yolunu aciyor:

                      Görüldüğü gibi bu ayetler, yüce Allah'ın yasası, bu insan neslinin devam etmesi için meniyi sebep kıldığına ama onun ilk ortaya çıkışının topraktan yaratılması biçiminde gerçekleştiğine şahitlik ediyor. Ayrıca bu ayetlere göre Hz. Âdem topraktan yaratıldı ve insanlar onun evlâtlarıdır. Ayetlerin açık anlamlarına göre insan neslinin Hz. Âdem ile eşine dayandığı şüphesizdir. Ama bu gerçek, yoruma ve tevile kapalı değildir.

                      ........................


                      su ifadelere de dikkat cekmek istiyorum, ancak bu görüsünde reddedildigi yaziliyor:


                      Kimi zaman şöyle deniyor: Hilkat ve secde ayetlerinde sözü geçen Âdem'den maksat bir şahıs olarak Âdem değil, türün sembolü olarak Âdem'dir. Mutlak insan, yaratılışının toprağa dayanması, üreme ve doğurma sürecini gerçekleştirmesi bakımından Âdem olarak adlandırılmış gibidir. Bu durum, yüce Allah'ın şu sözünden de anlaşılabilir: "Biz sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere 'Âdem'e secde edin' dedik." (A'râf, 11) Bu ayet, meleklere, Allah tarafından yaratılarak, biçim verilerek hazırlanan varlığa secde etmeleri emredildiğine yönelik bir işaret sayılabilir. Ayette anlatıldığına göre bu varlık belirli bir insan, bir şahıs değil, bütün insan fertleridir. Çünkü "Sizi yarattık, sonra biçimlendirdik" buyuruluyor. Aşağıdaki ayet de böyledir: "Allah, ey İblis, iki elimle yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir?... İblis, 'ben ondan üstünüm, beni ateşten, onu ise çamurdan yarattın' dedi... İblis 'senin izzet ve şerefine yemin ederim ki, onların tümünü yoldan çıkaracağım. Yalnız onlardan ihlâslı kılınan kulların hariç." (Sâd, 83) Görülüyor ki, Âdem'den ilk başta tekil olarak söz edilmişken sonra bu ifade çoğula dönüştürüldü.


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: HZ. ADEM (A.S.)

                        yine linkte ki "ayetin hadisler isiginda aciklanmasi" bölümü hakkinda yorumlari merak ediyorum
                        ..........

                        F. Altan hocamiz (Allah razi olsun) söyle bir hadis vermis:

                        Bureyd b. Muaviye el İcli, Ebu Cafer’den (a.s) şöyle buyurduğunu nakletmektedir:

                        “Şüphesiz aziz ve celil olan Allah Adem’e cennetten bir huri indirdi. Adem onu oğullarından biriyle evlendirdi. Diğerini de cinden biriyle evlendirdi. Her ikisi de doğurdu. İnsanlarda varolan cemal ve huy güzelliği şüphesiz ki huridendir. İnsanlarda olan kötü huy ise cin kızındandır ve o oğlunu kızıyla evlendirmeyi hoş görmemişti.”

                        (İlel’uş Şerayi, 103/1)


                        ......................



                        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                        Yorum

                        YUKARI ÇIK
                        Çalışıyor...
                        X