Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

    eserlerini okudum degerli abim, okudum ve Allame Meclisi, Seyyid Cezairi.... basta olmak üzere ömrünü dine hizmet icin ayiran, dünya nimetlerine sirt ceviren alimlerimize, Seyf b. Ömerin "ibni Seba" putunu kiran, siileri Kuranin tahrifine inanmakta itham eden pakistanli nasibi Ihsan Ilahi Zahir'e tokat gibi cevaplari yapistiran Allame Askeri'ye, nasibilerin Kerbela ve Kufe siileri hakkindaki iddalarini kirip baslarina geciren Seyyid Milani'ye ve bu gibi onlarca alime nasil hakaretler yagdirdigini, onlari nasil safevi sia'si ilan ettigini gördüm.

    Yorum


      #32
      Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

      biz görmediğimiz için böyle bakıyoruz. Elmeddin kardeşin eleştirilerinde haklılık payı olabilir. Açıkçası bu bilgileri öğrenmek isterim. Dediğin alimleri hangi gerekçelerle eleştirmiş şeriati bunu paylaşabilir misin Elmeddin kardeşim?

      Yorum


        #33
        Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

        [quote author=Elmeddin link=topic=23257.msg159642#msg159642 date=1346086713]
        eserlerini okudum degerli abim, okudum ve Allame Meclisi, Seyyid Cezairi.... basta olmak üzere ömrünü dine hizmet icin ayiran, dünya nimetlerine sirt ceviren alimlerimize, Seyf b. Ömerin "ibni Seba" putunu kiran, siileri Kuranin tahrifine inanmakta itham eden pakistanli nasibi Ihsan Ilahi Zahir'e tokat gibi cevaplari yapistiran Allame Askeri'ye, nasibilerin Kerbela ve Kufe siileri hakkindaki iddalarini kirip baslarina geciren Seyyid Milani'ye ve bu gibi onlarca alime nasil hakaretler yagdirdigini, onlari nasil safevi sia'si ilan ettigini gördüm.
        [/quote]

        Bu tür yanlışlarının farkındayız. Zaten yanlışları da çok aleni. Bu yüzden yine de pireye kızıp yorganı yakmamak lazım. Ali Şeriatini hiç bir yanlışına katılmıyoruz. Bu konuda İmam Ali Hamanein belirlediği çizgiyi esas almak gerekmez mi? Yoksa bizde Ali Şeriatinin durumuna düşer bir ulemanın değerlendirmelerini kaale almama hatasına düşeriz değil mi?
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          #34
          Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

          [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23257.msg159640#msg159640 date=1346085867]
          Elmeddin kardeş, bu gün Halkın münafıkları örgütü ve Abdülkerim Suruş gibi sekülaristlerin Ali Şeriatiyi bayraklaştırarak yanlışlarını yaymaya çalışmaları sizi yanıltmamalı. Siz de bilirsiniz ki muaviye ne kadar Peygamberi Ekreme tabi ise münafıklar ve Süruşta o kadar Ali Şeriatiye bağlıdırlar.

          Evet hataları vardır ama sizin yüklendiğiniz kadar kötü birisi değildir. Eserlerini bizzat kendiniz okudunuz mu bilmem.
          [/quote]


          Suruş Şeriati'nin yanlışlarını mı yayıyor? Yoksa hiçbir kalıba takılmadan özgür düşünceyi mi savunuyor? Bence ikincisi. Şeriati'ye tabiki yakın düşünecek. Çünkü ikiside aklını dışlamıyor.

          Yorum


            #35
            Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

            [quote author=Monoteist link=topic=23257.msg159667#msg159667 date=1346097668]

            Suruş Şeriati'nin yanlışlarını mı yayıyor? Yoksa hiçbir kalıba takılmadan özgür düşünceyi mi savunuyor? Bence ikincisi. Şeriati'ye tabiki yakın düşünecek. Çünkü ikiside aklını dışlamıyor.
            [/quote]

            Suruş, müslümanlar zihinlerinde yarattıklaı tanrıya yeni şekil vermeleri gerekir diyor. Aklını kullanıyor ya.

            Ali şeriati aklını kullanıyorda kendi aklından üstün akılları bazen reddediyor. İşte kaybettiği nokta burası. Süruş ise akıllara zarar biçimde tam sekülarizmi savunuyor.
            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

            Yorum


              #36
              Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23257.msg159682#msg159682 date=1346099105]
              Suruş, müslümanlar zihinlerinde yarattıklaı tanrıya yeni şekil vermeleri gerekir diyor. Aklını kullanıyor ya.

              Ali şeriati aklını kullanıyorda kendi aklından üstün akılları bazen reddediyor. İşte kaybettiği nokta burası. Süruş ise akıllara zarar biçimde tam sekülarizmi savunuyor.
              [/quote]


              Sekülarizmden kastın laiklikse, Suruş'un hangi laik modeli onayladığını da öğren o zaman. Dine baskıcı bir laik modelde olabilir, pasif laik görüşte olabilir (İngiltere gibi mesela inançlara hoşgörü)


              Şahsen bende İslam'da teokrasi olduğuna inanmıyorum. Siz İslam devleti diyorsunuz İran'a da onların anladığı gibi anlamayan Müslümanlara baskı yok mu? Var. Mesela Suruş gibi düşünenlerin durumu İran'da ne olur? Ya da Vahhabi Suudiler kendileri gibi olmayanlara hangi muameleyi yaparlar bir düşünün. Eğer olumlu laik model olsa (otoriter laiklikten bahsetmiyorum) herkes inancını istediği gibi savunur propagandasını yapar.

              Yorum


                #37
                Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                diğer başlıkta şu görüşleri yazmıştım burada da paylaşayım:

                [quote author=Qom u aşk link=topic=23854.msg159772#msg159772 date=1346178411]
                şeriatinin eserleri şiilikle sünnilik arasında bir yerdedir. belki ortanın biraz daha şii tarafındadır. bu göreceli bir kavramdır. şiiler yetersiz görür, sünniler aşırı!.

                ortada duran birisini ileride olan biri (bilinçli şii) okursa zararlı olur, bu "orta" onu geriletmiş olur. Ama geride olan biri (sünni) içinse bu faydalıdır. Bir ilerlemedir. Çünkü "orta" gerideki biri için ileri bir konumdur. Öyle değil mi? Herkes kendisi için düşünmesin Ali Şeriatiyi. Genellemeye gitmeyin. Kimileri için iyidir kimileri için zararlı.

                Ancak Hudeyfeye katılmamam mümkün değil. Ali Şeriati'den Ebuzer'i okuyup da şii olmayanın aklına şaşarım. Şiayı farklı bilmiyor, kendisini de şiiler gibi sanıyor ve şianın delillerini görmemiş demektir. Ya da okuduğunu anlamamıştır. Ve yine Ali Şeriati'den Şehadet kitabını okuyup da İmam Hüseyin a.s.'a hayranlığı artmayana şaşarım. Ben o kitabı okuduktan sonra bir sünni olarak her duama şehadet dileğini eklemiştim...
                [/quote]

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                  üstadın gönül ve akıl dünyamı sarsacak, aslında çok basit ama çok önemli sözlerle dolu kitapları ile biraz haşır neşir olunca gerçekten önemli şeyler kattı bana. kendi idealindeki dinamik, devrimci, muvahhid şia yı tanımak da şii karşıtı söyleme karşı bir "acaba?" şüphesini çakmama vesile olmuştu. kendisi hakkında anlatıldığı gibi ne sünniler sevmiş, ne de gördüğüm kadarıyla şiiler sevmiş yeterince. Allah ona rahmet eylesin daha okumaya fırsatım olmadığı çok eseri var inşallah okuyacağım zamanla.

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                    ben de sünniyken okumuştur şeriatiyi bende de aynı ruhi heyecanı uyandırmıştı ben de ona aynı şekilde üstad derdim. ama şii olunca dediğiniz gibi işler değişti.

                    şeriatinin şiilere eleştiri getirdiğini, şiayı benimsediğini söylediğini ancak şiilerin bunu yozlaştırmalarına eleştiri getirdiğini kabul ediyorsunuzdur. bunlara karşı çıkılmaz kitapları genel olarak bu eksendedir. sünnilere de daha sert eleştiri getirir.

                    ancak size ilmi bir soru:

                    şia türkiyede tanınmıyor. şiayı tanımayan birisi, şiaya getirilen eleştirileri doğru anlaması mümkün müdür? şiayı anlatan kitaplardan önce eleştiri kitaplarının çevirilmesi bir amaçtan kaynaklanıyor değil midir? bu amaç ne olabilir? siz yazın ben de görüşlerimi ifade ederim inşaAllah...

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                      şia hakkında dengeli bir tutum görmüş değilim açıkçası, sünnilerden şiileri dinlemek ne kadar saçma ve boş bir iş ise şiilerden de sünni kesimin zaaflarını dinlemek bana dengeli bir iş olarak gelmiyor çünkü nerdeyse aynı hataları birbirine karşı yapan 2 siyasi grup gibi görmeye başladım bu mezhepleri, ki bu söylemi aktaran pek çok islam tarihçisi de vardır. şeriati şii dünyasına önemli eleştiriler getirmiş bu kitapları tam okumuş değilim fakat şii mezhebinden çok şeriati şiilerin dünya ve din algısında bozukluklar olduğunu görmüş ve bunlara yönelik bir ıslahat yapma uğrunda çalışmış, bunu tüm eserlerini okumuş ve tam manasıyla üstadı tanımış biri olarak değil eserlerinden kısmi alıntıları görmüş ve bazı eserlerini tamamen okuyabilmiş biri olarak söylüyorum. beni mezhepçi anlayıştan uzaklaştıran şey Kuranda hiçbir şekilde caiz görülmemesine rağmen mezhepleri farz konumuna getiren taklid algısıdır, taklid bir insanın iman ve aklına yapabileceği ilk ihanet gibi gelir bana, tabi tüm mukallidleri hain olarak damgalayabilecek cürette değilim ama Kuran ataların dinini yeriyorken, din adamlarını Rabbleştirenleri anlatıyorken, apaçık çağrılar veriyorken mezheplerin derinliklerine ömür adamak yerine Kuranın derinliklerine ömür adamak bence daha karlı bir ticaret olur, selamun aleykum.

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                        Şeriati şiaya eleştiri getirmez bunu ispatlayamazsınız şiaya uymayıp zamanla geleneksel kalıplaşmış ve yanlışı taklit biçiminde oluşan şii kültürünü eleştirir. ki bunun da eleştirilerine cevaplar vermek gerekiyor. yanıldığı yerler var çünkü. sitede bunlar yapıldı. onlara yeniden girmek istemiyorum. siz de şeriatinin tüm kitaplarını okuduğunuzda onun şia ve Ali (a.s) hayranı olduğunu görürsünüz.

                        taklide genel anlamda karşı çıktığınızı düşünmüyorum ancak ifade tarzınız yanlış. bence siz vahye uyanı taklit etmeyi reddetmiyor onun yerine mezhep cemaat abi şeyh vs. adı altında dine sokulan vahiy dışı kişisel görüşleri körü körüne takide karşısınız. aksi halde Peygamberi taklit de bir taklittir ve asla bunu reddetmek mümkün değildir. değil mi?

                        Şia da sizin gibi düşünüyor. şiaya göre de mezhep yoktur. şiaya göre de kişisel görüşlerin din adında insanlara dayatılmasına karşıdır. hem de en büyük karşı duruş şiada vardır. Emevilerin dine soktukları siyasal çıkar merkezli görüşleri din diye kabul etmeyip reddeden en büyük otoritenin adıdır şia. siz de şiayı tanıdığınızda onun hayranı olacaksınız. çünkü vahye sahip çıkıp onun taklidini sistemleştiren tek ekoldür şia.

                        Kur'an'ın derinliklerine ömür adama elbette doğru ve takdire şayandır. ancak bunun yöntemi doğru belirlenip uygulanmazsa Kur'an diye kişisel görüşlere ve kültüre saplanmak, Kur'an'da kişisel görüş ve yaşadığı toplumun kültürünü okumaktan başka bir sonuçla karşılaşmayız.

                        Örneğin doğru yöntem için şu soruları incelemeli ve objektif yanıtlar vermelisiniz:

                        1-Kur'an'ı mealinden okumak, meal yapanın kültürü ve gözüyle okumak değil midir?
                        2- Meal ya da Arapça bilgisiyle Kur'an okuyan biri, yetiştiği kültürün kavramlarıyla Kur'an'ı okumuş olmayacak mı?
                        3- Kur'anı (mağara idolleri gibi) tüm ön yargı kültür ve inançlardan bağımsız olarak okuyan bir zihin bile mutlak objektif olup Kur'an'ı Allah'ın kastettiği biçimde okuyabilir mi?
                        Örneğin Kur'an'da salat kelimesi var. sözlük anlamı dua demek. bunu şii ve sünni kültüre sahip birisi okuduğunda kıyam ruku secde vesairesi ile bir hareketler biçimi olarak anlayacak, namazı başka bilen alevi kültürle büyüyen birisi de bunu el açıp dua etmek olarak bilecek, ya da saz ve semah olarak bilecek, yine müşrik ortamda cahiliye döneminde büyüyen birisi de kabe çevresinde el çırpıp ıslık çalmak olarak bilecektir. Şimdi bunların her biri kendi anladığının Kur'an olduğunu bilecektir.

                        geçelim diyeceksiniz ki sünnet ışığında anlayacaksınız Kur'an'ı

                        bu durumda sorunlar bitmiyor aksine çoğalıyor. şiilerin sünnet anlayışı farklı sünnilerin sünnet anlayışı farklı mutezilenin sünnet anlayışı farklı vahhabilerinki farklı. elinizde samimiyeti ölçen objektif bir alet yok ki? hangi sünnetin Peygamberin sünneti olduğunu ölçebilesiniz.

                        bu durumda Kur'an yorumları daha da çoğalacaktır. Mezhepleri taklidi caiz gören birisi taklit edilecekleri sınırlarken akıl ve Kur'an diyen birisi akıl sayısınca pratik ortaya çıkmasına neden olacaktır. oysa nahl 64'te Kitabın indiriliş nedeninin ihtilafları sonlandırmak olduğu geçmektedir.

                        bu durumda suç kimin? Allah'ın (haşa) demekten başka yol kalıyor mu?

                        Evet şia dışında tüm ekollerin gösterdikleri cevaplara göre bu durumda suç Allah'a kalıyor çünkü:

                        Allah dinin sağlam bir sistemle bize ulaşmasını sağlamamış, Peygamberden önce 124bin peygamberle vahyin doğru yorumu ve ilahi hükümleri insanlara ulaştırmakla görevli peygamberler çalıştırmış ancak Peygamberden sonra insanlığı her okuyanın kendine göre yorumlayacağı Kur'anla başbaşa bırakmış ne haliniz varsa görün parçalanabilirsiniz kafirlerin elinde oyuncak olabilirsiniz demiş gibidir.

                        Oysa şia bu noktada tüm ekollerdeki iki emanet (sakaleyn) hadisiyle mütevatir yolla gelen bu haberle durumu açıklamaktadır. Kur'an soyut bir kitaptır. samittir (suskundur) sessiz bir metni insanlara verip yorumlattığınızda sayısız yorumlar ortaya çıkabilecektir. Oysa onu konuşan bir masumla insanlara ulaştırdığınızda bu durumda insanları bir lidere bağlamış olacaksınız.

                        Peygamber zamanındaki metot buydu. Peygamber:

                        1- Vahyi insanların ihtilafa düşemeyeceği biçimde somut olarak yorumluyordu. İlahi hükümleri eksiksiz olarak insanlara ulaştırıyordu. Hayatın tüm sorularını vahiy ışığında çözümlüyordu.

                        2- Peygamber bu hükümleri açıklamakla yetinmiyor bunların uygulanmasında insanlara canlı liderlik yapıyor organizeyi kontrol ediyordu.

                        Peygamber s.a.a'ten sonra masum imamların kıyamete kadar bu işlevleri sürdüreceğini söyleyen şia dışında hiç bir ekol Peygamberin bu misyonunu açıklayabilmiş değildir. Onlar Peygamberden sonra ALlah'ın şefkat adalet ilim sıfatlarını ihlal edecek biçimde bir sistem ihdas ettiğini iddia etmektedirler.

                        yanılıyor muyum? açıklayın sorular sorayım bu noktada..

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                          öyle de diyebiliriz, şeriati bozuk şii algısıyla mücadele edip ideal şii algısını kurmaya çalışmıştır da yanlış değildir sanırım.
                          kardeş şiada mezhep yok taklid yok diyorsun da yine iş imamlara bağlanıyor. imamların ya da ehli beytin masumiyetine delil getirilen ayetler yine bütünlüğünden kopartılıp yeni anlamlar verilmiş ayetler, sünni müfessirlerin düştüğü gibi şia müfessirleri de kendilerini kurana dayandıracakken kuranı bölük pörçük bir anlayışa götürmüş. sünnilerdeki hadis sünnet usulünün nasıl ihtilaflar ve karmaşa içinde olmasını görmen güzel de şianın tuttuğu yolun bir farkı yok, imamlara isnad edilen ve güvenilirlik konusunda bir sünni rivayet kitabından daha güvenilir isnadla ulaşamyacak zanni deliller hep. Kuran açık net bir mesaj, kendi kendisini açıklıyor ve az bir zekası olan(dinden sorumlu olacak kadar) kimsenin anlayabileceği bir kitap. Sünnet ise zaten bugün islam iddiasındaki herkesin bildiği belli başlı ihtilaf edilmeyen şeyleri ile KURANA UYGUN OLAN yönü ile bize delildir, zaten Rasulullah Kuranın canlı örneğiydi. Bize ittifak etmek için Kurandan başka bir şey kalmıyor, islam dünyasındaki mezhep problemini görüp de çözümü olarak yine bunlar gibi bir mezhebi öne sürerek gerçekten iyi bir fikir kötü bir sona yönlendiriyorsunuz, selamlar.

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                            dediklerinizi ben bilmiyor değilim. ama siz yazdıklarıma hiç değinmemişsiniz. ve sizin dediğiniz gibi sünnet üzerinde ittifak yok. canlı imamsız bir sistemde farzlarda ittifak yok ki sünnetlerde olsun. bunu görmüyor musunuz?

                            bizde ayetler bağlamından koparılmıyor tam tersine olmazsa olmaz anlamlarıyla gerçek anlamı bulunuyor. siz sünni kültürle büyümüş bilgilenmiş biri olarak Kur'ân'a sünni kültür dışında baktığınızı sanıyorsunuz. eğer siz İranda yaşamış olsaydınız ve aynı mantık olan Kur'an ve akıl deseydiniz sorarım şu sorulara cevap yazar mısınız?

                            1- abdestte ayaklar yıkanır mı mesh mi edilir
                            2- namazda fatihadan sonra amin demek namazı bozar mı bozmaz mı?
                            3- Yasin 12. ayette fi imamin mubin ifadesiyle kastedilen nedir?
                            4- İsra 71 ile Nisa 41. ayetlere göre imamet imani bir mesele midir?
                            5- Ahzab 33'e göre Peygamber eşleri Peygamberin Ehlibeytinden midir?

                            siz şii kültür içinde büyümüş olsaydınız ve ondan sonra Kur'an ve akıl deseydiniz bu sorulara nasıl cevap verebilirdiniz?

                            geçtim siz alevi kültür içinde büyüseydiniz:

                            salat ne demektir nasıl icra edilir?


                            evet bu ve daha yüzlerce soruları Kur'an'dan araştırırken kültürden bağımsız okuyamıyorsunuz ki Kur'an'ı. nasıl objektif ve Kur'an'ın bakışıyla baktığınızı iddia ediyorsunuz? "Sadece Kur'an" diyenler neden tek gurup değil? onların hiç akılları yok mu? eğer sadece Kur'an diyenler Kur'andan aynı şeyi anlasalardı Allah Aliimran 103. ayette dağılmayacaksınız tek gurup kalacaksınız diye emreder miydi?

                            hadislerde bu ayetteki ALlah'ın ipinden kastın Ehlibeyt olduğu yazılı. şimdi canlı bir lider (imam) olmadan vahdet mümkün mü? değilse ALlah mümkün olmayan bir şeyi mi emrediyor. bize göre Allah mümkün olmayanı emretmekten münezzehtir. eğer vahdet mümkünse o durumda canlı lider olmadan bu mümkün mü? DEĞİL. Canlı imam olacaksa bu imam masum olmazsa insanları onun etrafında birleştirebilir misin? ben hatalı birinin peşinden neden gideyim? onun hatalarına ortak olmak onay vermek için mi? hataları ben mi tespit edeceğim? o halde herkeste bu hak olacak. o zaman herkes yine yoruma dalacaksa bu durumda vahdet canlı lider bile olsa mümkün müdür? öyleyse vahdeti emreden amirin, masum birini de var etmesi kaçınılmaz oluyor. bu nokta bile tek başına masum bir liderin kaçınılmazlığını ispatlamaya yeter.

                            hiç akletmez misiniz?

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Dr. Şeriati gibi şahısların kitaplarını okumak nasıldır?

                              kardeşim bu mantık ile herkes bulduğu imama yapışsın o zaman, Kuran bizatihi kültürü ve uygarlığı kendi mesajı ile düzeltir, sen bana Kuran ile kendini ıslah etmemiş toplumlardan örnek veriyorsun ve sonra diyorsun ki Kuran anlaşılmıyor, etrafında birleşilmiyor. Allahın ipine de Kurana, Rasule rağmen bunlardan ayrı bir İMAM demek gerçekten garip geliyor. anlaşamayacağız sanırım aynı şeyleri siz de ben de 3. defa tekrar ettik belki.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X