Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

    [quote author=Thales link=topic=2176.msg10369#msg10369 date=1236616944]
    biz hiçbir kışkırtmada dsahi olsa diri diri insanları yakmadık, hamile kadınlara kıymadık
    [/quote]

    belge mi lazım delil mi istiyorsun. Maraş ta neler olup bittiğini daha detaylı mı öğrenmek istiyorsun? çoğunluk olduğunuz yerlerde yaptığınız zulümlerimi...

    ne zannediyorsun; Maraş lılar durup dururken mi kızlarını verdikleri, kızlarını aldıkları insanlara kötü muamele de bulundulur. gözleri neden döndü o insanların.

    ben o dönem de doğmuş akrabaları o dönem yaşananlara şahit olmuş birisiyim. öyle hariçten gazel okumuyorum.
    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

    Yorum


      #17
      Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

      ben de çorum olaylarını biliyorum bir çorumlu olarak, sivas olayları da apaçık belgeleriyle döküldü tvlerde...
      hepsi aynı olay, sünniler alevileri katletti kardeşim, anadoluda kıyım yavuzla başladı.
      ezeli kerbela zaten.
      hüseyinimi katletdenlere de yazık, galyana geldiler.
      sivasta diri diri yaktılar ya allah ya ali diyenleri yakanlara da yazık galyana gelmişler.
      ne suçları var ki bunların? ???
      "var olan bir gün, yok olan bir ömre bedeldir; o gün şehâdet günüdür..." H.A.

      Yorum


        #18
        Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

        yavuz sultan selim hanı viyanadan geri çeviren sasanilerle kendini eş tutuyorsan benim sana diyecek lafım yok. siz hep ezildiniz( o gurup için söylüyorum =sasaniler ve hep necip Türk milleti İslama nifak sokmaya çalışanların karşısında duracak)

        bizim memleketin alevilerine gelince sizin dediğiniz gibi hiç te sebebpsiz yere değildi.

        sivas olaylarında aziz nesin in salman rüşti nin şeytan ayetleri romanını savunması ne kadar samimiydi? yeri miydi o sözlerin söylenmesi için. madem destekleyeceksin git bunu istanbul da veya yurt dışında yap. sivas lnın damarına bas. kışkırtmak için bekleyen o kadar çok gizli örgüt mensubu varki. ekmeklerine yağı sür. ondan sonra bizi yaktılar.

        kusura bakma hamama giren terler. madem o şehirde o sözleri konuşmayı göze almış durduğun tarafı ateşin içine sürüklemişsin, ateşin seni yakmamasını bekleyemezsin. ateşin içine malesef yaşlarda girmiştir. doğrudur. ama o yaşlar hep ateşi suçlamış bizi bu ateşin içine kim attı, kim sürükledi diye hiç sorgulamamışlardı.
        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

        Yorum


          #19
          Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

          insanların inançları ve düşünceleri yüzünden katledilmesini vacip görüyorsun ya benim sana diyecek hiçbir lafım yok
          "var olan bir gün, yok olan bir ömre bedeldir; o gün şehâdet günüdür..." H.A.

          Yorum


            #20
            Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

            hangi inanç ne inancı. küffarın üzerine yürümek için hazırlık yapan yavuz Sultan selim hanın yoldan çevrilmesini mi kastediyorsun.

            yoksa bile bile sivas ta ortalığı karıştıranları mı?

            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

            Yorum


              #21
              Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

              tatsızlığa doğru yol almaktayız, konuyu kapatalım istersen?
              "var olan bir gün, yok olan bir ömre bedeldir; o gün şehâdet günüdür..." H.A.

              Yorum


                #22
                Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                anadoluda kıyım yavuzla başladı

                bu sözün tartışmayı bitirdi zaten daha neler diyeceksin merak ettiğim için yazıyorum.
                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                  http://tr.wikipedia.org/wiki/Mara%C5%9F_katliam%C4%B1
                  "var olan bir gün, yok olan bir ömre bedeldir; o gün şehâdet günüdür..." H.A.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                    [quote author=ypa link=topic=2176.msg10546#msg10546 date=1236718619]
                    anadoluda kıyım yavuzla başladı

                    bu sözün tartışmayı bitirdi zaten daha neler diyeceksin merak ettiğim için yazıyorum.
                    [/quote]

                    evet ypa kardeşim anadoluda kıyım yavuzla başladı,inşallah bu başlıkta yavuz sultan selim hanın anadoludaki alevi-şii katliamını belgeleri ile ortaya koyacağım.
                    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                    İmam Ali (a.s)

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                      bende okuyanla arasinda olacagim ins.


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                        Kitap: Türk-İran Münasebetlerinde Şiiliğin Rolü (Ankara-1990- 1.Baskı)
                        Yazar: Prof. Dr. Mehmet Saray
                        Yayınevi: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları:107,Seri:III, Sayı:A28


                        “… Yavuz Sultan Selim,ayrıca umumi efkari Kızılbaşlara karşı hazırlamak maksadıyla devrin ULEMASINA ve MÜFTİLERİNE RİSALELER ve FETVALAR neşrettirmiştir. Burada devrin Müftisi Hamza efendi’nin fetvası ile İbn Kemal ve Kemalpaşa-zade’nin risalelerinden ve Molla Arab’ın tesirlerinden kısaca bahsetmekte fayda vardır…”

                        “ Zamanın din âlimlerinin başında gelen Müfti Hamza vermiş olduğu fetvada özetle şu hususlara temas etmiştir: “Ey Müslümanlar, biliniz ki reisleri Erdebil oğlu İsmail olan Kızılbaş taifesi,Peygamber Efendimizin şeraitini ve sünnetini,İslam Dini ve Kuran-ı Mübini hor görmektedirler. Cenabı ALLAH’ın haram kıldığı hususlara helal diyen,Kuran-ı Kerim’i ateşe atan,Şeriat kitaplarını tahrip eden,mescidleri ve camileri yıkan,reislerini put yapıp secdeye gelen,Hz.Ebu Bekir ile Hz.Ömer’e sövüp onların hilafetlerin inkar eden,Peygamber Efendimizin hatunu Ayşe anamıza küfr eden bu Kızılbaş taifesine karşı harp ilan edilmesini şeriat kitaplarımızın verdiği direktife göre fetva verdik. Onlarla işbirliği yapan ,onların yaptığını yapanlar da kafirdir. Bu kafirlerin cemiyetini dağıtmak bütün Müslümanlara vacip ve farz olmuştur.Bu uğurda mücadele eden Müslümanların ölenleri şehid,kalanları ise gazi olacaktır.Öldürülen Kızılbaşlar ise cehennemliktir. Onların Nikahları batıldır. Onların tövbelerine ve sözlerine inanmayıp katledilmeleri gerekir. Bu kafirler ile bir olanların,onların fesatlıklarına karışanların da katli vaciptir” -

                        (Ş.Tekindağ-Yeni Kaynak ve Vesikaların Işığında Yavuz Sultan Selim’in İran Seferi- Tarih Dergisi,XVII/22,S.54-55
                        Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                        İmam Ali (a.s)

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                          Devrin ünlü alimlerinden İbn Kemal ise "Fi Tekfirir-Revafız" adlı bir risale neşrederek,Şah İsmail ile Ehl-i Şia hakkındaki Sünni görüşünü açıklamıştır. Bu risalede İslam dinine küfredip Onu reddeden Şah İsmail ile askerlerine karşı açılacak savaşların diğer din düşmanları ile yapılacak savaşlar gibi cihad sayılacağı belirtiliyor,umumiyetle Şiilerin öldürülmesinin caiz olup,Mallarının helal,Nikahlarının ise batıl olduğu açıklanıyordu"

                          47 (ş.Tekindağ,aynı eser-bir önceki eser- s,55,Tafsilat için bk "Risale lil-Mevla Eş-Şehir bi-İbn Kemal)
                          Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                          İmam Ali (a.s)

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                            Şimdi de Kemalpaşa-zade'nin insanın kanını donduran fetvasına bakalım inşALLAH.


                            "... Büyük bir alim ve devlet adamı olan Kemalpaşa-zade ise neşrettiği "Fetvay-ı Kemalpaşa-zade der Hakk-ı Kızılbaş" adlı risalesinde,alevi kızılbaşların öldürülmelerinin caiz,mallarının,canlarının helal nikahlarının kıymetsiz olduğunu ve Şiiler ile yapılacak harplerin diğer din düşmanları ile yapılan harpler gibi cihad sayılacağını bildirmiştir. Kemalpaşa-zade, ayrıca risalesinde şu hususlara yer vermiştir:

                            " Müslümanlar!Müminlerin ülkesinde haberler çoğaldı ve yayıldı ki Şiadan bir taife(topluluk) Ehl-i sünnet beldelerinden bir çoğunda galebe çalmış ve oralarda batıl mezheplerini yaymaya ve Hz.Ebu Bekir,Hz.Ömer ve Hz.Osman'a sövmeye başlamışlardır. Yine onlar (kızılbaşlar) hulefay-ı raşidinin(ilk dört halifenin) hilafet ve imamlıklarını inkar etmişler ve şeriat ile şeriat ehlini tahkir etmişlerdir. Dört Ehl-i Sünnet mezhebinin yoluna girmesinin bir meşakkatten ibaret olduğunu iddia eden bu kızılbaş taifesi Şah İsmail denilen reislerinin yolund gitmenin daha kolay olduğunu söyleyerek dört Sünni mezhebinin kurucularına küfretmişlerdir. Resileri Şah İsmail'in şarabı halel kıldığı gibi onlarda halel kılıyorlar ve haram kıldığı şeyleri haram kılıyorlar.Kısaca,onların bize naklolunan küfürlerinin sayısı vehesabı yoktur.Biz onların kafir ve mürtedliklerinden(ISLAMı terk edişlerinden), ülkelerinin dar-ı harp(harp yeri) olduğundan ve kestiklerinin leş(eyt) olduğundan şüphe etmiyoruz. Kim ki bir zaruret olmadan onlara mahsus kızıl külah giyerse,çoğunlukla onun küfrüne hükmolunur. Çünkü bu kızıl külah açıkça küfr ve ilhad(itikatsizlik,dinsizlik) alametlerindendir. Onların harp yeri (kötülük yeri) olan şehirlerini ele geçirmek(galip gelmek) onların MALLARINI, KADINLARINI, ŞEHİRLERİNİ VE EVLATLARINI da MÜSLÜMANLARA HALEL KILAR. Erkeklerin ise Müslüman olmadıkları(ehli sünneti kabul etmedikleri) müddetçe katli vaciptir.

                            İnsanlardan biri dar-ı İslamı terke diponların yurduna ilhak etse ve onların batıl dinini tercih,kadı onun ölümüne hükmeder,malını varisleri arasında taksim eder, KARISINI BİR BAŞKASIYLA EVLENDİRİR. Kadının diğer bütün Müslümanların onlar (kızılbaşlar) üzerinde cihad etmelerinin fraz olduğunu bildiresi vacibdir..."


                            48 (Mecmu'a Kemalpaşa-zade " Fetvay-ı Kemalpaşa-zade der hakk-ı Kızılbaş" Süleymaniye kütüphanesi,Esat Efendi Nr.3548 varak 458a-45/b)
                            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                            İmam Ali (a.s)

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                              Yavuz Sultan Selim, şah ısmail üzerine sefere çıkarken; ordunun arkasında
                              kendisine karşı çıkabilecek bir güç olsun istemiyordu. Savaş başladığında
                              Alevilerin şah ısmail'den yana tavır alma olasılığı da oldukça yüksekti. Ve
                              Yavuz Sultan Selam 40 bin Aleviyi kılıçtan geçirdi. Kendini haklı çıkarmak
                              için Alevilerin kadınları ortaklaşa kullandıkları, Kuran'ı, camileri
                              yaktıkları şeklinde iddialarda bulundu ve bunun üzerine fetvalar yazdı.
                              Yavuz Sultan Selim'in Alevi kırımı yapabilmek için yazdırdığı fetvalardan
                              birisi

                              Müftü Hamza'ya ait olanıdır; "Ey Müslümanlar, bilin ve haberdar olun ki,
                              reisler; Erdebil oğlu ısmail olan Kızılbaş topluluğu, Peygamberimizin
                              şeriatını, sünnetini, ıslam dinini, iyiyi ve doğruyu açıklayan Kuran'ı küçük
                              gördüler. (...) Onlara sempati gösteren, batıl dinlerini kabul eden veya
                              yardımcı olanlar da kafir ve dinsizdirler. Bu gibi kimselerin topluluğunu
                              dağıtmak bütün Müslümanların görevidir. Bu arada Müslümanlar'dan ölen kutsal
                              şehitlerin yeri yüce cennettir. O kafirlerden ölen ise, hakir olup
                              cehennemin dibinde yer tutacaklardır. (...) Bu türlü topluluk hem kafir ve
                              imansız hem de kötülük yapan kimselerdir. Bu iki sebepten onların
                              öldürülmesi vaciptir."


                              Kaynaklar:
                              TC.B.O.A. Genel Müdürlüğünce “Mühimme Defteri”leri yayınlanmıştır. Çok sayıda Alevilere ilişkin belge vardır. Atilla Çetin; “Başbakanlık Arşiv Kılavuzu” İst.1979 Kitabında: Kızılbaşlar için özel ciltli gizli kayıtlar vardır ki bunlara “Mühimme-i Mektum” denmektedir

                              John E.Woods Osmanlı araştırmaları
                              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                              İmam Ali (a.s)

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: KAHRAMANMARAŞTA ALEVİ KATLİAMI..

                                Yavuz Sultan Selim, Çaldıran savaşı dönüşü 24 Kasım 1514’de Amasya’ya gelir ve konaklar, yörede Kızılbaş avına adamlarını göndererek katliamlar yaptırır.Şubat 1515’de Yeniçeri ayaklanmasını ile pahalılığı ve kıtlığı bahane ederek, Alevi köylerinin topraklarına el koyarak Sünni eşrafa ve dönmelere “tımar” olarak verir. Amasya, Tokat, Çorum bölgesinde kırımdan kaçan Alevi köylerine doğudan getirilen Sünni Kürtler iskan edilir. Yörede konuştuğumuz Kürt Köylüleri 500 ila 300 yıllık bir zaman diliminde doğunun çeşitli vilayetlerinden geldiklerini söylemektedirler. Bölgede bazı Alevi Kürt köyleri de vardır.
                                Bölgeden biri olan ve Kürt kökenli İskilipli Ebussuûd Efendi (1545-1574)’in Şeyhülislâm olmasıyla ve 30 yılda verdiği fetvalarla “Kızılbaş Türkmen katliamı”nı “Sünni Şeriatı” kurallarına göre yasal hale gerirmiştir. Yedi Kızılbaş öldürenin “Cennete Gideceği” Osmanlı uleması tarafından halka camilerde anlatılmıştır. Bu nedenlede Anadolu’nun her yöresinde Alevi Türkmen avına çıkılmıştır


                                Kaynaklar
                                John E.Woods Osmanlı araştırmaları
                                Hammer Osmanlı Tarihi
                                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                                İmam Ali (a.s)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X