din adina dinsizlik ideolojisinin gelistirilmesine ait bir baska örnek de kumandanoglu kasim tevfik adli bir kisinin cikarmis oldugu "genc düsünceler" adli mecmuada din adina yayimlanan yazilardir.
kumandanoglu kasim tevfik, genc düsünceler adli haftalik mecmuasinda 1 ve 8 kasim 1928 tarihli nüshalarinda yayinladigi "hz.Muhammed'e acik mektup" baslikli yazisiyla, peygamberimize s.a.a olmadik hakaretlerde bulunmus ve onu "cöl bedevisi" "sihirbaz" "üfürükcü" gibi ifadelerle tanimladi. dolayisiyla kurani kerime de cöl kanunu demisti. kasim tevfik bütün bu hezeyanlarini bir tek sey icin yapiyordu: laiklik ve dinde reform.
kasim tevfikin dine karsi hezeyanlarindan bir derece dha siddetlisi refik ahmet isimli yazarin, halk partsi yayin organlarindan biri "uyanis"ta yayimladigi bir yazi olmustu. refik ahmet, "Allahi da, sultanla birlikte tahtindan indirdik. artik türkiyede ne din, ne tanri ve ne de peygamber vardir. bizim dinimiz kemalizm ve mabedlerimiz de fabrikalardir" diyerek hem Allaha hem peygambere ve hem de islama hakarette daha ileri gitmisti.
15 Agustos 1929 tarihli uyanis mecmuasinda yayimlanan ve islam fikhina göre bir insani kesinkes kafir kilan bu yazilarindan dolayi refik ahmet de herhangib bir cezai kovusturmaya tabi tutulmamistir.
"laiklik adina dine karsi atilan adimlar" , zamanla tanritanimazliga, ateizme kadar uzanan bir grafik cizilmistir. Bu sebeple sadece din adami aleyhtarligi yapilmakla kalmamis, din karsitligi yönündeki her hareket resmi zihniyet tarafindan onaylanmistir.
1928 yilindan itibaren dini reddederken dinin yerine mutlaka bir seyler koyma ihtiyaci hissedildiginden, milliyetcilik kavrami üzerinde durulmus ve "din yok, milliyet var" denilerek, dine daha farkli tavirlar alinmistir.
Bununla ilgili ilginc bir belge, cumhurbaskanligi köskündeki kütüphanede bulunan, "din yok milliyet var" baslikli girisiyle beraber 251 sahife tutan bir yazmadir.
"din yok milliyet var" isimli yazma eserlerle dinin yerine milliyet alternatif gösterilerek, dinin yokedilmesini saglayacak en önemli kavramin milliyet kavrami olacagi..."
yazarin ve aslinda rejimin hedefledigi sey dinin laiklestirilerek milliyetcilige dönüstürülmesidir ki, bu da bir tür yeni islamcilik hareketidir.
kumandanoglu kasim tevfik, genc düsünceler adli haftalik mecmuasinda 1 ve 8 kasim 1928 tarihli nüshalarinda yayinladigi "hz.Muhammed'e acik mektup" baslikli yazisiyla, peygamberimize s.a.a olmadik hakaretlerde bulunmus ve onu "cöl bedevisi" "sihirbaz" "üfürükcü" gibi ifadelerle tanimladi. dolayisiyla kurani kerime de cöl kanunu demisti. kasim tevfik bütün bu hezeyanlarini bir tek sey icin yapiyordu: laiklik ve dinde reform.
kasim tevfikin dine karsi hezeyanlarindan bir derece dha siddetlisi refik ahmet isimli yazarin, halk partsi yayin organlarindan biri "uyanis"ta yayimladigi bir yazi olmustu. refik ahmet, "Allahi da, sultanla birlikte tahtindan indirdik. artik türkiyede ne din, ne tanri ve ne de peygamber vardir. bizim dinimiz kemalizm ve mabedlerimiz de fabrikalardir" diyerek hem Allaha hem peygambere ve hem de islama hakarette daha ileri gitmisti.
15 Agustos 1929 tarihli uyanis mecmuasinda yayimlanan ve islam fikhina göre bir insani kesinkes kafir kilan bu yazilarindan dolayi refik ahmet de herhangib bir cezai kovusturmaya tabi tutulmamistir.
"laiklik adina dine karsi atilan adimlar" , zamanla tanritanimazliga, ateizme kadar uzanan bir grafik cizilmistir. Bu sebeple sadece din adami aleyhtarligi yapilmakla kalmamis, din karsitligi yönündeki her hareket resmi zihniyet tarafindan onaylanmistir.
1928 yilindan itibaren dini reddederken dinin yerine mutlaka bir seyler koyma ihtiyaci hissedildiginden, milliyetcilik kavrami üzerinde durulmus ve "din yok, milliyet var" denilerek, dine daha farkli tavirlar alinmistir.
Bununla ilgili ilginc bir belge, cumhurbaskanligi köskündeki kütüphanede bulunan, "din yok milliyet var" baslikli girisiyle beraber 251 sahife tutan bir yazmadir.
"din yok milliyet var" isimli yazma eserlerle dinin yerine milliyet alternatif gösterilerek, dinin yokedilmesini saglayacak en önemli kavramin milliyet kavrami olacagi..."
yazarin ve aslinda rejimin hedefledigi sey dinin laiklestirilerek milliyetcilige dönüstürülmesidir ki, bu da bir tür yeni islamcilik hareketidir.
Yorum