Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hesap Kapatma

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Hesap Kapatma

    Merhaba. Bu sitedeki hesabımı kapatmak istiyorum ancak beceremedim bir türlü yardımcı olur musunuz?

    #2
    Ynt: Hesap Kapatma

    kardeşim hesap kapatma gibi bir olay yok. çıkış yaparsınız ve bir daha girmezsiniz. ayrıca sebebini öğrenmek isteriz

    بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

    Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

    Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

    Yorum


      #3
      Ynt: Hesap Kapatma

      [quote author=ŞehiD date=1388767425 link=topic=25340.msg171881#msg171881]
      kardeşim hesap kapatma gibi bir olay yok. çıkış yaparsınız ve bir daha girmezsiniz. ayrıca sebebini öğrenmek isteriz
      [/quote]

      Hak, ona aşina olmayanlara acı gelir. O yüzden kardeşimiz Allah'ın, Hz. Muhammed'in ve Ehl-i Beyt'in yolunun ihya edilmesi doğrultusunda onların isimlerinin çokça geçmesinden ve sair düşmanlarına buğz edilmesinden rahatsız olmuş olabilir. Dilerim ki İmam Ali Zeynelabidin'i ilk gördüğünde küfredip de onların kim olduğunu öğrendiğinde onların hizmetkarı olanlar gibi olur. Bu, gerçekte Allah'ın bütün velilerinin de ortak kaderidir.

      Düşün ki bizim yüzyılların ötesinden aşık olduğumuz, kokusuna, simasına, sözüne hasret olduğumuz, en ucunda olsa bile meclisinde bulunmak için can attığımız ve belki de rüyamızda biraz olsun görebilmek için ömür boyu hayal kurduğumuz o güzeller güzeli Muhammed Mustafa'yı görmüş, onunla musafaha etmiş, onun yanına oturmuş, onunla beraber savaşmış, onunla beraber yemek yemiş, yolculuğa çıkmış, onun arkasında namaz kılmış, onun sohbetini dinlemiş, ona soru sormuş ve bütün cevaplarını almış, onun duasına iştirak etmiş, onun buyruklarını bizzat kendisinden işitmiş olduğu halde onun nurundan istifade edemeyenler olmuş.. Biz ona yüzyıllar ötesinden aşık olduğumuz halde, onunla bir ömür sürüp de bu aşktan bir gram nasip alamayanlar olmuş. Onlar ki bir kısmı ömür boyu onu eleştirip durdular ve onun yokluğundan istifade edip minberine oturdular. Bir kısmı da onu tanıdıktan sonra ne kadar büyük hata ettiklerini anlayıp onunla kalan ömürleri boyunca hemhal oldular.

      Aynı peygamberin "sihirli sözlerinden etkilenmemek için" kulaklarına pamuk tıkayıp sonra pişman olan gibi, Huseyn'in Hürr b. Yezid'i gibi, aynı İmam Zeynelabidin'e önce küfreden, fakat sonra onun sevgisiyle şehit olan Şamlı gibi. Dilerim bu kardeşimin durumu da aynen böyle olur.

      Yorum


        #4
        Ynt: Hesap Kapatma

        amin garipturab kardeşim. Allah bizi Hakk'a kulak veren ve uyanlardan eylesin.

        pathfinder kardeşim, bende bu siteden ayrılmak istemiştim bende aynı senin gibi bir konu açtım. ama Allah'a hamdolsunki siteden ayrılmadım ve EhliBeyt Mektebi'nin talebesi oldum. niye ayrılmak istediğini bilmem ama Allah cümlemize hidayet etsin.

        بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

        Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

        Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

        Yorum


          #5
          Ynt: Hesap Kapatma

          [quote author=pathfinder date=1388781294 link=topic=25334.msg171883#msg171883]
          Şiiliğe yakındım ama size teşekkür ederim gerçeği görmüş oldum. Ben Sünniyim ve hak yol budur, Sünni olarak da yaşayacağım. Yaşasın Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer, Hz. Osman, Hz. Ali, Hz. Aişe, Hz. Fatıma. Yaşasın Selahaddin Eyyubi. Yaşasın İslam için canını ortaya koyanlar. Kendi kafanıza göre hadisleri ve ayetleri tevil edip bunları Hz. Ali'nin(r.a.) halifeliğine ve imamlığına yorumluyorsunuz. Eğer Hz. Ali halife tayin edilseydi ALLAH ve Resulü bunu açıkça beyan ederlerdi. Ancak ne ayetlerde ne de hadislerde açık bir beyan yoktur. Ayrıca açık konuşun korkmayın, ben ve benim gibi Sünni olan Müslümanlar size göre imameti inkar ettiğimiz için kafiriz öyle değil mi? Takiyye yapmanıza gerek yok. Bana küfür isnad edin hadi çekinmeyin. Korkmayın. Peygamber(s.a.v.) münafıklara kızını verdi değil mi size göre? O da mı takiyye yaptı-haşa-. Eğer diyorsanız ki Allah Resul(asm) münafıklıklarını bildiği halde onlara kızını verdi ve onlara Müslüman muamelesi yaptı o zaman size göre -haşa- Peygamber(s.a.v.) de mi kafir oluyor? Çünkü küfre rıza küfürdür. Kafire Müslüman diyen kafir olur. Hatırlatayım Müslümana kafir diyen de kafir olur.

          Ben ehl-i sünnet akidesine uyduğum için, siz ehl-i kıbleyi tekfir etmeyeceğim ancak siz tamamen yanlış yoldasınız bu yoldan dönün tevbe edin. Sizin inanışınız o kadar yanlış ki siz Hz. Ali ile Hz. Muhammed(asm) dışındaki tüm peygamberleri eşit tutuyorsunuz. Mesela Hz. İsa(as) diyorsunuz aynı zamanda Hz. Ali(as) diyorsunuz. VALLAHİ Hz. Ali(r.a.) yaşasaydı hepinizin boynunu vururdu.
          [/quote]
          Sayın pathfinder;
          Sizin niyetinizi ve ne amaçladığınızı forumda açtığınız başlık ve konulardan tahmin etmemek mümkün değildi yanılmamışım.
          Son eklediğiniz mesaj bu ve tertemiz Şii Müminlere iftira atmaksa derdiniz bu kadar uğraşmanıza gerek yoktu. İsna Aşeriyye'nin Kur'an-i olmayan bir inancı yoktur Hamdolsun. Bizler kendi yanımızdan ne hadis ne de ayet tevil ederiz sizin gibi.

          Siz İlk Önce bizlere Tevhid'i ispatlamalısınız. O çok değer verdiğiniz ve methiyeler saydığınız sahabelerden Tevhid'le ilgili bir cümle aktarır mısınız?
          Siz bizlere Rabbinize nasıl inandığınızı açıklayın hele bi.
          Bırakın sahabeleri ve yaptıklarını siz bize Allah(c.c)'a yakıştırdıklarınızı açıklayın bi zahmet.
          Bize diyorsunuz ki hak benim, siz ilk önce Mekan verip Cisimleştirdiğiniz bunların tümünden münezzeh olan Allah(c.c)'ı anlatsanıza bize. Siz ilk önce dininizi ispatlayın bize ki bizde sana inandıklarımızı tek tek Kur'an çerçevesinde ve hiç tevil ve yorum yapmadan açıklayalım.

          Nasıl diyeceksiniz bakın şöyle,
          Derki ehlisünnetin alimleri 1.Halife ikinciden, ikinci üçüncüden üçüncüde dördüncüden üstündür.

          KUR'AN diyor ki akıl sahibi şaşkın CANI İle CİHAD EDEN Malı ile CİHAD edenlerden onlarda CİHAD ETMEYENLERDEN ÜSTÜNDÜR.
          Tüm Meydanlarda PEYGAMBER(saa)'in etrafında pervane olan MEYDANLARIN En yiğidi İMAM ALİ(as) birinci,ikinci ve üçüncü'den üstün değil öylemi ?
          şimdi gidin istediğinize inanın...
          [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



          [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

          Yorum


            #6
            Ynt: Hesap Kapatma

            Ayet açık :
            Rahman arşa istiva etti.(Taha,5)
            Ayeti inkar ediyoruz diyorsanız orayı bilemem. Açıkça söylüyor ALLAH azze ve celle, kendisinin Arş'ın üstüne kurulduğunu ve orada olduğunu. Ehl-i Sünnet ayeti olduğu gibi alır tevil yapmaz. Çünkü ALLAH kitabı apaçık bir şekilde indirmiştir, ona şüpheye yer yoktur.

            Yorum


              #7
              Ynt: Hesap Kapatma

              Sübhanallah!

              Allah azze ve celle arşın üstüne kurulduysa bir cismi olması gerekmezmi? cisim olmadan nasıl kurulacak? Allah'a cismani sıfat yüklemekmi küfürdür cisimden münezzeh olduğumu?

              Allah herşeye eşit konumdadır, bir şeye diğerlerinden ne yakın ne uzak konumdadır. Allah heryerdedir, mekandan münezzehtir.

              Ebu Abdullah (İmam Cafer Sadık aleyhi selâm) buyurdu ki: “Allah Azze ve Celle’nin bir şeyden veya bir şeyin içinde ya da bir şeyin üzerinde olduğunu iddia eden kimse yalan söylemiştir.”

              hak yol dediğiniz yol Allahu Tealaya cisim ve mekan atfetmekse, bu yola tabii olmaktan Allah'a sığınırım ve hidayet için dua ederim.

              بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

              Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

              Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

              Yorum


                #8
                Ynt: Hesap Kapatma

                Eş'arî(ö. 324/935) meşhur "Makalâtü'l İslâmiyyin" isimli eserinde bu konudaki fırkaların görüşlerini serdederken şöyle demektedir:
                "Ehl-i Sünnet ve hadis ehli dedi ki: ALLAH cisim değildir ve yaratıklara benzemez. O, Arş'ın üzerindedir. Nitekim;"O Rahman, Arş'a istivâ etti" buyurulmuştur. ALLAH'ın söylediğinden öteye gitmez, söz söylemeyiz. Aksine, keyfiyetsiz olarak istivâ etmiştir, deriz" (Eş'arî, a.g.e., I. 285).

                Yine başka bir ayette:"Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz?"(Mulk, 16).

                İmam Maturudî(333/944)Kitabu't-Tevhîd'de, "İstiva" ayeti ile ilgili muhtemel bir çok te'villeri(mulk, ulûvv, Arşı ta'zim ve teşrif, istilâ, kasd vb.)sıralayıp, teşbihe kaçan anlayışları reddeddikten sonra şöyle demektedir:

                "Bu mevzuda bize göre aslolan şudur ki, ALLAH Teâlâ; "Hiç bir şey O'nun benzeri olamaz" buyurmak suretiyle kendini mahlukatına benzetmekten tenzih etmiştir. Nitekim biz de O'nun fiillerinde ve sıfatlarında benzeri bulunmadığını, benzerlerinden münezzeh olduğunu yukarıda beyan etmiştik. Bundan ötürü, "Rahman'ın Arş üzerine istivâsını " vahyin getirdiği ve akılda sabit olduğu gibi kabul etmemiz gerekir. Artık biz bu ayetin belli bir anlam ile kesin te'viline hükmedemeyiz. Çünkü zikrettiğimiz te'villerden herhangi birine ihtimali olduğu kadar; henüz bize ulaşmamış, teşbih şâibesi taşımayan başka bir manaya gelmesi de muhtemeldir. Biz ancak bu ayette ALLAH'ın o tabirle muradı ne ise, ona iman ederiz. Vahy ile sabit olan ru'yetullah vb. diğer meselelerde de inancımız böyledir. Bu hususlarda teşbihi nefyederek, hiç bir yorum yapmadan murâd-ı ilâhi her ne ise ona iman gereklidir."
                (Maturidî, Kitabu't-Tevhîd, s. 74).

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Hesap Kapatma

                  [quote author=pathfinder date=1388826715 link=topic=25340.msg171894#msg171894]
                  Ayet açık :
                  Rahman arşa istiva etti.(Taha,5)
                  Ayeti inkar ediyoruz diyorsanız orayı bilemem. Açıkça söylüyor ALLAH azze ve celle, kendisinin Arş'ın üstüne kurulduğunu ve orada olduğunu. Ehl-i Sünnet ayeti olduğu gibi alır tevil yapmaz. Çünkü ALLAH kitabı apaçık bir şekilde indirmiştir, ona şüpheye yer yoktur.
                  [/quote]
                  Dilde temel anlam, yan anlam ve mecaz anlam gibi anlam çeşitleri vardır. selefilerin düştüğü hata herşeyi temel anlamda almalarıdır. tüm dillerde mecaz anlam denen bir şey var ve vahiy dili insanların kullandığı dil kurallarına uygun dizayn edilmiştir. şimdi örneğin türkçede gözüm yollara düştü şeklindeki bir mecaz anlatımın manası, seni bekledim demektir. yoksa selefiler bunu iki gözün çukurundan çıkıp yollarda yuvarlandığını anlamaları doğru mudur? hayır. bin baz adlı suudi vahhabi/selefi ile bir Ehlibeyt alimi tartışır. Bin baz selefi der Kur'an'daki Allah'ın uzuvlarından söz eden ayetleri olduğu gibi anlamamız gerekir mecaz anlama sapmadır, bunun üzerine şii alim der ama olan bin baz'a: biz ayetleri aslında sizin iyiliğiniz için mecazi olarak anlıyoruz. eğer dediğiniz gibi gerçek anlamda anlasak bu sizin aleyhinize olur. nasıl diye sorunca bin baz, Ehlibeyt alimi:

                  "Bu dünyada kör olan kimse ahirette de kördür; üstelik iyice yolunu şaşırmıştır." İsra 72

                  bu ayeti mecaz değil dediğiniz gibi gerçek anlamda alsak siz bu dünyada kör olduğunuz gibi öteki dünyada da kör olacaksınız. der ve böylece bin baza büyük darbe indirir.

                  gerçekten de bu ayet selefilere büyük darbedir. çünkü öncesinde imametten söz etmektedir:

                  "O gün bütün insanları, (Allah'ın tayin ettiği) imamları ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez (haksızlığa uğratılmaz)."

                  bu ayette imameti kesin olarak bize bildiren Allah, devamında sizin gibi imameti iman meselesi görmeyenlerden söz ederek onların körlüklerinden söz eder. dünyada hakikate karşı kör davrananlar ahirette de kör olarak haşorlacaklar ve bu yüzden azaba düçar olacaklardır.

                  Yoksa selefi İbn Teymiyye'nin dediği gibi birinci kat semaya iniş, merdivenlerden inme gibi zahiri anlam değildir. mecazdır.

                  Allah yardımcımız olsun..

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Hesap Kapatma

                    [quote author=pathfinder date=1388828501 link=topic=25340.msg171896#msg171896]
                    Eş'arî (ö. 324/935) meşhur "Makalâtü'l İslâmiyyin" isimli eserinde bu konudaki fırkaların görüşlerini serdederken şöyle demektedir:
                    "Ehl-i Sünnet ve hadis ehli dedi ki: ALLAH cisim değildir ve yaratıklara benzemez. O, Arş'ın üzerindedir. Nitekim;"O Rahman, Arş'a istivâ etti" buyurulmuştur. ALLAH'ın söylediğinden öteye gitmez, söz söylemeyiz. Aksine, keyfiyetsiz olarak istivâ etmiştir, deriz" (Eş'arî, a.g.e., I. 285).

                    Yine başka bir ayette: "Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz?" (Mulk, 16).

                    İmam Maturudî (333/944) Kitabu't-Tevhîd'de, "İstiva" ayeti ile ilgili muhtemel bir çok te'villeri (mulk, ulûvv, Arşı ta'zim ve teşrif, istilâ, kasd vb.) sıralayıp, teşbihe kaçan anlayışları reddeddikten sonra şöyle demektedir:

                    "Bu mevzuda bize göre aslolan şudur ki, ALLAH Teâlâ; "Hiç bir şey O'nun benzeri olamaz" buyurmak suretiyle kendini mahlukatına benzetmekten tenzih etmiştir. Nitekim biz de O'nun fiillerinde ve sıfatlarında benzeri bulunmadığını, benzerlerinden münezzeh olduğunu yukarıda beyan etmiştik. Bundan ötürü, "Rahman'ın Arş üzerine istivâsını " vahyin getirdiği ve akılda sabit olduğu gibi kabul etmemiz gerekir. Artık biz bu ayetin belli bir anlam ile kesin te'viline hükmedemeyiz. Çünkü zikrettiğimiz te'villerden herhangi birine ihtimali olduğu kadar; henüz bize ulaşmamış, teşbih şâibesi taşımayan başka bir manaya gelmesi de muhtemeldir. Biz ancak bu ayette ALLAH'ın o tabirle muradı ne ise, ona iman ederiz. Vahy ile sabit olan ru'yetullah vb. diğer meselelerde de inancımız böyledir. Bu hususlarda teşbihi nefyederek, hiç bir yorum yapmadan murâd-ı ilâhi her ne ise ona iman gereklidir."
                    (Maturidî, Kitabu't-Tevhîd, s. 74).

                    [/quote]
                    bu teşbihi ayetlerle ilgili ifadelerde selefi ibn teymiyye ile maturidi arasında zıtlık vardır. maturidi olan sünniler İbn Teymiyyeye zıttırlar. ibn teymiyye bu ayetleri zahirindeki gibi alırken maturidiler gördüğünüz gibi bunların zahiri anlamda anlaşılamayacağını söylemektedirler. bu durumda sizin yukarıdaki ayet açık diyerek ibn teymiyyeyi savunmanız çelişkidir.

                    Mutezile ve şia ise bu ayetler hakkında mecaz anlatıma inanmaktadır. ki doğrusu da budur. aksi halde gerçek anlamda alınsa Ali İmran 7. ayetteki müteşabih ayetler muhkemler ışığında anlaşılmalı ilkesi ihlal edilmiş olur.

                    "O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar." Ali imran 7

                    ve bir not daha: sünni hadis kitapları bu görüş ayrılığında maturididen yana değil malesef ki Selefi İbn Teymiyyeden yanadır. Buhari ve Müslimde ruyetullah konusundaki hadisler İbn teymiyye gibi söylemektedir. Allah şekle girerek insanlara mahşer alanında gelir, onu tanıyamazlar sonra başka bir surete daha girer gelir bu kez tanırlar. (haşa) Maturidi bu hadislerin aksine keyfiyetsiz (yani nasıl görüleceğini bilemeyiz ama görüleceğine inanmatan da vazgeçmeyiz derler) görüleceğini iddia ederler.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Hesap Kapatma

                      Herhalde mesajımın tamamını okumadınız. Ben Eş'ariden de misal verdim. İbn Teymiyye ise Hanbeli mezhebinin alimidir. Ve büyük bir alimdir. Kendim Hanefiyim ama ibn Teymiyye'nin fıkıhtaki derinliğini inkar edemem. O Ehl-i Sünnet'e göre hüküm vermiştir. Merak etmeyin onun görüşlerini de okudum ve Ehl-i Sünnet'e muhalif hiç bir şey göremedim.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Hesap Kapatma

                        mesajınızın tamamını okudum. ama ibn teymiyye fıkhi görüşleriyle değil itikadi görüşleriyle meşhurdur. ve o yönde konu edilir daha çok. fıkhi görüşleri gerçersizdir çünkü Numan bin sabit gibi mezhep imamı değildir.

                        Ebu Hanife teşbih ayetlerini tevil eder bu yüzden rey (akıl) ehli olarak tanınır ama İbn teymiyye bunları tevil etmeyi çok kötü görür. bu temel bir meseledir bu nedenle sünnilik halef ve selef diye ikiye ayrılır. halef teşbih aytleri tevil edilmeli derken selef hayır der onları olduğu gibi alır. hadis ehli rey ehline zıttır. Ahmet bin Hanbel de hadis ehlidir. yani selefiliğe yakındır. bu yüzden İbn teymiyye şimdiki vahhabiler gibi inanmakta ve aslında sünniliği kabul görmek içn kabul etmektedir. yoksa bu günkü vahhabileri sünni sayabilir miyiz? ama vahhabiler de kabul görmek için süniyiz diyorlar ve kendilerine en yakın hanbeli mezhebinden olduklarını isnad ediyorlar. İbn teymiyye ile vahhabilerin görüşleri aynıdır. bu yüzden vahhabiler ibn teymiyyeyi göklere çıkarır. yanlış mı?

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Hesap Kapatma

                          İbn Teymiyye vahhabi değildir. Selefidir. Ayrıca İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin ALLAH'ın arşa istiva etmesi konusundaki tutumu meşhurdur ve selefin tutumuyla aynıdır. Doğru rey usulünü kullanmıştır ancak İmam Ebu Hanife tabiindendir ve selefidir.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Hesap Kapatma

                            Allah'ın ayeti "o yarattıklarına benzemez" diyorken, arşa istiva ettiyse onun vücudu olmalı diyorlar. Şimdi Allah mı yalan söylüyor yoksa siz mi yalan söylüyorsunuz?

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Hesap Kapatma

                              Bakın terbiyesizliğin lüzumu yok beni yalancılıkla suçlayamazsınız. Ben ALLAH(s.v.t.) yarattıklarına benzer demedim. Burada paylaştığım örnekleri anlaşılan okumamışsınız. Ben en başta İbn Teymiyye'den bahsetmemişken, siz köşeye sıkışınca İbn Teymiyye'yi ortaya attınız. ALLAH yarattıklarından ve tüm noksan sıfatlardan münezzehtir. Şayet okursanız paylaştığımı yazan görürdünüz. Orada ALLAH'ın arşa istivası malumdur ancak keyfiyeti bilinemez yazıyordu. Konuyu çarpıtmakla gerçekleri gizleyemezsiniz bu son mesajım artık iletilerime mesaj yazmayın.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X