Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şia olmak (İğne çuvaldız)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Şia olmak (İğne çuvaldız)

    Bu konuyu yazmak için çok düşündüm geceler boyunca aklımdan çıkmadı Hatta Rüyamda İmam HAsan as. ı görene kadar
    Sahi Şia olmak nedir.
    Hangi Müctehide bağlı olmakmı yoksa hangi camiide namaz kılıyoruz yoksa Bir azeri olmak mı yada Azeri kardeşlere gıcıklık olsun diye her seferinde kürt (Sanki bir özellikmiş gibi göğsünü kabartarak) olduğunu vurgulamak mı. :'(Sahi İmam Ali as. Kimdi derdi neydi ne istiyordu.Heyhat minezzilleh DünyeviBakarsan ve özellikle ayakkabı dikip Kuyu kazan birisiydi değilmi........ Sadece bu kadarmı Hakkı elinden alınan Şiasız bırakılan Eşi ve doğmamış bebesi,oğulları ve Şieleri Şehid edilen bir İmam değilmi. İmam a Yapılan haksızlıkları yazmakla ne hard disk dayanır nede benim ömrüm. Ya ALi as diyelim ki ALLAH Bizi Ali as. siz bırakmasın . Çünkü Hak Ali idi Ali de Hak. Dert budur. Ali Hak olduğu için bunca eziyeti görmedimi. Şialarıda öyle değilmi. Ameliyet olduğum zaman Bir Ehlibeyt mektebi yareni ziyaretime geldi çok mükemmel bir söz söyledi. Söz konusu Ehlibeytse gerisi teferruattır..
    Can Alıcı bi soru Biz ne kadar Şiayız......?
    Kalkın ey Şialar Bu sefer sinemizi kendimiz için vuralım biz nerdeyiz.? Kadınlarımız Ne kadar Fatıma sa. lık? Biz ne Kadar Ali as. yiz.? Şiayız demek le her şey hal mı oluyor. Şia olmakla göğsümüzü neden dertlere germiyoruz. Neden İslamı yaşamıyoruz.? Neden gerçek Şİa olamıyoruz.? Bakalım etrafımıza. Şia biziz diyoruz ama Şia olamayanların Kadınları bizimkilerden daha çok tesettüre giriyor. Şia biziz diyoruz ama bizden daha çok islamı yaşıyorlar. Bunları Söyleyince bi kardeşim kalkıp Bana hemen bi soru soracak. Sen Kimi taklit ediyorsun. Soru hazır ama kendimize iğne batırmak hiç birimizin aklına gelmiyor..
    İslamın özü Şia dır. Peki bu islamın özünü hayatımızda ne kadar tatbik ediyoruz. Bırak Ehlibeyt imamlarını Vallahi Ebazeri Malikeşderi dahi bilemiyoruz. Onların derdini bilemiyoruz. Yada bilipte gözlerimizi kapatıyoruz. Yada menfaatlerimize ters düşüyor diye sadece islami esasların bir kaçını cımbızla alıntı yapıp onu yapmaya çalışıyoruz yada gösteriyoruz.
    Çok ağır yazdım biliyorum. ALLAH adına yemin ederim bu sözlerim ilk kendime söylüyorum. Birlerimiz çok ken ayrımcılığa neden düşüyoruz. Mektep birdir değilmi.? Dertlerimizde bir olsun. 14 Mahsumun hayatını ne kadar biliyoruz? bildiklerimizi ne kadar yaşıyoruz. Allah bizi Gerçek Şia lerden eylesin Bu davada birer Ebazer ,Malikeşter Ammar, Veysel Karani...v.s. kılsın.
    EHLİBEYT DOSTLARINA SELAM OLSUN
    Zulümde iki suçlu vardır bir zalim ikincisi zulme baş kaldırmayan münzellim İmam Ali kv

    #2
    Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

    Mən azəriyəm. Şiə olmaq axirətə gedən yola qədəm qoymaqdır. Şiəlik Allahın bərqərar etdiyi islamdır. Əslində bu şiəlik deyil islamdır. Və islamda şiəlikdir.

    Əssəlamu ələykə ya ƏBƏL HƏSƏN!
    ﻗْﺎﻝ ﺍﻣِﺎﻡﻣِﻬﺪِﻱ ﻋـﺠـﻞْﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌِﺎﻟﯽ
    ﻓﺮّﺟﻪِ "... ﺍﻧﺎ ﻏَﻴﺮّ ﻣِﻬﻤﻠﻴﻦ ﻟﻤﺮّﺍﻋﺎﺗﻜﻢّ ﻭﻻ
    ﻧﺎﺳﻴﻦ ﻟﺬّ ﻛﻜﻢّ....

    Yorum


      #3
      Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

      [quote author=Ebdulrehim link=topic=25439.msg172866#msg172866 date=1394479033] Mən azəriyəm. Şiə olmaq axirətə gedən yola qədəm qoymaqdır. Şiəlik Allahın bərqərar etdiyi islamdır. Əslində bu şiəlik deyil islamdır. Və islamda şiəlikdir. Əssəlamu ələykə ya ƏBƏL HƏSƏN! [/quote]
      maşaallah
      [center]
      ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
      [center]
      Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
      Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

      Yorum


        #4
        Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

        [quote author=ali enis date=1394540200 link=topic=25439.msg172870#msg172870]
        maşaallah
        [/quote]

        Yorum


          #5
          Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

          [quote author=Hizbullahi link=topic=25439.msg172865#msg172865 date=1394478150]
          Bu konuyu yazmak için çok düşündüm geceler boyunca aklımdan çıkmadı Hatta Rüyamda İmam HAsan as. ı görene kadar
          Sahi Şia olmak nedir.
          Hangi Müctehide bağlı olmakmı yoksa hangi camiide namaz kılıyoruz yoksa Bir azeri olmak mı yada Azeri kardeşlere gıcıklık olsun diye her seferinde kürt (Sanki bir özellikmiş gibi göğsünü kabartarak) olduğunu vurgulamak mı. :'( Sahi İmam Ali as. Kimdi derdi neydi ne istiyordu. Heyhat minezzilleh Dünyevi Bakarsan ve özellikle ayakkabı dikip Kuyu kazan birisiydi değilmi........ Sadece bu kadarmı Hakkı elinden alınan Şiasız bırakılan Eşi ve doğmamış bebesi,oğulları ve Şieleri Şehid edilen bir İmam değilmi. İmam a Yapılan haksızlıkları yazmakla ne hard disk dayanır nede benim ömrüm. Ya ALi as diyelim ki ALLAH Bizi Ali as. siz bırakmasın . Çünkü Hak Ali idi Ali de Hak. Dert budur. Ali Hak olduğu için bunca eziyeti görmedimi. Şialarıda öyle değilmi. Ameliyet olduğum zaman Bir Ehlibeyt mektebi yareni ziyaretime geldi çok mükemmel bir söz söyledi. Söz konusu Ehlibeytse gerisi teferruattır..
          Can Alıcı bi soru Biz ne kadar Şiayız......?
          Kalkın ey Şialar Bu sefer sinemizi kendimiz için vuralım biz nerdeyiz.? Kadınlarımız Ne kadar Fatıma sa. lık? Biz ne Kadar Ali as. yiz.? Şiayız demek le her şey hal mı oluyor. Şia olmakla göğsümüzü neden dertlere germiyoruz. Neden İslamı yaşamıyoruz.? Neden gerçek Şİa olamıyoruz.? Bakalım etrafımıza. Şia biziz diyoruz ama Şia olamayanların Kadınları bizimkilerden daha çok tesettüre giriyor. Şia biziz diyoruz ama bizden daha çok islamı yaşıyorlar. Bunları Söyleyince bi kardeşim kalkıp Bana hemen bi soru soracak. Sen Kimi taklit ediyorsun. Soru hazır ama kendimize iğne batırmak hiç birimizin aklına gelmiyor..
          İslamın özü Şia dır. Peki bu islamın özünü hayatımızda ne kadar tatbik ediyoruz. Bırak Ehlibeyt imamlarını Vallahi Ebazeri Malikeşderi dahi bilemiyoruz. Onların derdini bilemiyoruz. Yada bilipte gözlerimizi kapatıyoruz. Yada menfaatlerimize ters düşüyor diye sadece islami esasların bir kaçını cımbızla alıntı yapıp onu yapmaya çalışıyoruz yada gösteriyoruz.
          Çok ağır yazdım biliyorum. ALLAH adına yemin ederim bu sözlerim ilk kendime söylüyorum. Birlerimiz çok ken ayrımcılığa neden düşüyoruz. Mektep birdir değilmi.? Dertlerimizde bir olsun. 14 Mahsumun hayatını ne kadar biliyoruz? bildiklerimizi ne kadar yaşıyoruz. Allah bizi Gerçek Şia lerden eylesin Bu davada birer Ebazer ,Malikeşter Ammar, Veysel Karani...v.s. kılsın.
          EHLİBEYT DOSTLARINA SELAM OLSUN
          [/qu
          Aleykum selam
          icten gelerek yazilmis yazi beni cok etkiledi, kardes Allah senden razi olsun.

          Yorum


            #6
            Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

            Masaallah. Anlamlı ve etkileyici sözler masaallah.

            Yorum


              #7
              Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

              [quote author=Hizbullahi date=1394478150 link=topic=25439.msg172865#msg172865]
              Bakalım etrafımıza. Şia biziz diyoruz ama Şia olamayanların Kadınları bizimkilerden daha çok tesettüre giriyor. Şia biziz diyoruz ama bizden daha çok islamı yaşıyorlar. Bunları Söyleyince bi kardeşim kalkıp Bana hemen bi soru soracak. Sen Kimi taklit ediyorsun. Soru hazır ama kendimize iğne batırmak hiç birimizin aklına gelmiyor..

              EHLİBEYT DOSTLARINA SELAM OLSUN
              [/quote]

              bu sarsıcı ve kendine getirici duyguların etkisi bizi kendimize getirmeye olumlu anlamda katkısı vaki olduğunu umarak bir yanlışı şimdi düzeltmek istiyorum. yukarıdaki alıntı bazılarına yanlış mesaj verebilir. bunu düzeltmemiz gerekir. tamam ne kadar şiiyiz diye eleştirip öz eleştiri yapalım. ama iş şunlara bakın ne kadar doğru, iyiler, sunniler ne kadar dürüst gibi aşamaya geldi mi işte orada durun derim. çünkü şiiler hiç bir ekolle kıyaslanmayacak kadar mükemmeldir. işte benzer bir ifadeye İmamlarımız ne cavap veriyor. yani İmama da şikayette bulunuyorlar İmam ne buyuruyor:


              Ali bin Muhammed,Ali bin Abbastan, (o da) Hasan bin Abdurrahmandan, (o da) Asım bin Hamid'den (o da) Ebu Hamzadan: O da Ebu Cafer (Muhammed Bakır a.s.)dan aktarmıştır, O (Ebu Cafer a.s.) buyurdu ki: Muhaliflerinden bazı dostlarımıza iftira ve suçlamalar gelmektedir. Bana dedi ki: onlardan (el çeksen) uzak dursan iyi olur. Allah'a yemin olsun ki Ey Ebu Hamza şialarımız dışındaki insanların tamamı gasbeden(bagy)lerin çocuklarıdır. Dedim ki Bu nereden nasıl çıkıyor? (delili nedir?) Bana buyurdu ki: Ey Ebu Hamza Allah'ın kitabında malum (bilinen) yer (Enfal 41) şuna delalet (işaret) eder ki:Allah tebarek ve teala biz Ehlibeyt için tüm feyin tamamını üç pay kıldı. sonra Allah azze ve celle buyurdu ki: (Bilin ki kazandıklarınız şeylerden beşte biri Allah'ın Resulünün onların yakınlarının yetimlerinin miskinlerinin ve yolcularınındır.Enfal 41) biz humus ehliyiz.

              Yorum


                #8
                Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

                Hadiste "onlardan (şiileri eleştirmekten) el çeksen iyi olur" sözüyle İmam a.s bir eleştiriyi cevaplayarak nasihat ediyor. Eleştiri diğer hadislerde geçiyor. Aynen benzer eleştiriler. yani bu başlık altında yakınılan konular. hatta daha çok siyasi değil ahlaki yönden eleştiriliyor şiiler İmam a.s'a. deniyor ki, şiiler ahlaki yönden zayıf, sözünde durmuyorlar, ibadetlerinde zayıflar ticaretlerinde güvenilir değiller, eleştiriyi yönelten kişi buna karşın, şii olmayan muhalifler (yani sünniler) daha sağlam ahlaklılar, ticarette güvenilirler ibadetlerine düşkünler. Buna karşın İmam a.s dikkatleri imanca çeviriyor. yani Ehlibeyt bağlısı olup olmamaya, velayeti kabul edip etmemeye dikkat çekiyor. diyor ki o sünniler ne kadar da dediğiniz gibi olsalar onların (zenginlerinin) humusu inkarla humus vermemeleri nedeniyle yedikleri içtikleri haramdır. velayeti kabul etmediklerinden ibadetlerinin kabul olacağı (sizin açınızdan) meçhuldür.

                yani onlara özenmeyin. tamam öz eleştiri yapalım ama sünnilere özenerek değil. sünniler hiç bir bakımdan şiilerden üstün değillerdir. ama şiiler mektepleri, hadisleri ve İmamlarıyla kendilerini karşılaştırıp eleştiri yapmalıdırlar. velayeti küçümseyerek yok sayarak yapılacak bir eleştiri eleştirilen eksikliklerden daha büyük cinayet olacaktır. iman, amelden çok daha önemlidir.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

                  [quote author=Ebdulrehim link=topic=25439.msg172866#msg172866 date=1394479033] Mən azəriyəm. Şiə olmaq axirətə gedən yola qədəm qoymaqdır. Şiəlik Allahın bərqərar etdiyi islamdır. Əslində bu şiəlik deyil islamdır. Və islamda şiəlikdir. Əssəlamu ələykə ya ƏBƏL HƏSƏN! [/quote]
                  Amenna we seddekna. Allah razı ola
                  Zulümde iki suçlu vardır bir zalim ikincisi zulme baş kaldırmayan münzellim İmam Ali kv

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

                    Nasreddin hoca bir akşam merdivenden düşer. Hocanın feryadına konu komşuda koşar tabii. Gözünü açan hoca etrafındaki kalabalığı görünce sorar. Aranızda kaç kişi merdivenden düşmüş.? Bir iki kişii ben düştüm deyince , Hoca Gerisi gitsin benim halimden merdivenden düşen anlar.
                    Selmancan sen benim derdimi anlamassın boş ver. Sana cevap vermiyecem. Benim derdim başımdan aşkın...
                    Zulümde iki suçlu vardır bir zalim ikincisi zulme baş kaldırmayan münzellim İmam Ali kv

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

                      Dertlerin halli muctehidi taklitle olur diger turlu hep cogalir ustesinden gelemezsin ehlibeyt dertleri bitirmek icin var

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

                        @Hizbullahi, Allah sorduğun sorulara en güzel cevabı yaşayarak verebilmeni, verebilmemizi nasip etsin. Ki onlar da haklı sorular ve haklı eleştirilerdir.

                        Bununla beraber, "islamı bizden daha iyi yaşıyorlar" dediğin insanların ne konuda daha iyi yaşadığını hiç düşündün mü? Bizler en azından dilde ve kısmen de olsa amelde Ali şiası olduğumuzu söyleyen, bununla iftihar eden, ahirete kadar böyle olmayı arzulayan insanlar olduğumuz halde, imamların ve Resulullah'ın ve hatta Allah'ın sözleri bizleri bazen şaşırtabiliyor. Örneğin karnı beline yapışana kadar oruç tutsa, beli kırılana kadar rükû etse, Ali'nin velayetini kabul etmedikçe ameli de kabul edilmeyecek buyurulması.. Bunun en güzel örneği iblis-i laindir. Ki bizi geç, onun Allah katından kovulmasına melekler bile şaşırmıştır. Çünkü meleklere göre o "islamı çok iyi yaşıyordu". Öyle ki, binlerce yıl Allah'ı takdis ve tesbih etmişti, binlerce yıl namaz kılmıştı. Halbuki Allah ne buyurdu meleklerine; "ben sizin bilmediğinizi biliyorum". (Bakara / 30) Çünkü onun bütün bu ibadeti alışkanlık ve gösterişinden ötürüydü.

                        Bugün "islamı iyi yaşıyorlar" dediğimiz "grup"ların içindeki mustazaf insanlar hariç, şekilden başka bir şey değildirler. Allah'ın buyurduğu gibi, "İslam onların boğazlarından aşağı inmemiştir". Sırf görünürde çok namaz kılıyor diye, görünürde çok abidmiş gibi olması, bizi yanıltmamalı; zira özü İslam (Allah'a teslim) olmayan ibadetin ve yaşantının bir zerre kadar kıymeti yoktur.

                        Örneğin Nur cemaatini ele alalım; güya görünürde İslam'a hizmet ediyorlar, fakat İsrail'in "yeni dünya düzeni" için çalışıyorlar. "Türkçe Olimpiyatları" şarkısında bile bunu söylüyorlar, bugünlerde siyasi mesajlı reklamlarında açıkça bunu dile getirmekten çekinmiyorlar, Filistin'deki müslümanlara terörist diyorlar, Suriye'deki terörün baş destekçilerinden.. Şimdi onlar yüz yıl durmaksızın tesbih ve ibadet ile meşgul olsalar neye yarar? Tesettürleri yerden göğe kadar olsa neye yarar? Allah'ın peygamberine bile yığınla iftira atan bu insanlar nasıl olur da "İslamı iyi yaşıyor" olabilirler? İslam'ın kökü olan Ehl-i Beyt'e düşmanlık ederek İslam nasıl yaşanır? Tabii ki bu sadece bir örnek.. Bunun gibi onlarcası vardır.

                        O yüzden onların çokmuş gibi görünen ve şekilden ibaret olan ibadetlerine bakıp da hayıflanmak bize göre değildir. Biz amelimizin ihlasıyla sorumluyuz. Hatta tam da bununla ilgili İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur; "insanlar ibadetin çokluğuna yöneldiğinde sen amelin ihlaslı olanına yönel". Bu konuda kendimizi kurtarmak adına amellerimizin ihlasına yönelmeliyiz, çokluğuna veya başkalarının zahirde yaptıklarına değil.

                        Bu konuda ders alınacak onlarca rivayet ve ders vardır, ben şunu nakletmek istiyorum; bir gün İmam Ali (a.s) ile Kumeyl b. Ziyad beraber yürürlerken bir evin içinden Kur'an sesi gelir, Kumeyl hiçbir şey söylemeden "ne kadar da güzel Kur'an okuyor" diye geçirir içinden. İmam Ali (a.s) ise Kumely bir şey söylemediği halde ona dönerek "böyle söylemekte acele etme" buyurur, görüntüde ibadetin gerçeği yansıtmadığını ifade eder, şu anda tam metnini hatırlamıyorum. Bir süre sonra cemel savaşında, karşı ordudan birinin cesedini Kumeyl'e gösterir ve "işte o güzel Kur'an okuyan bu adamdı" (ki şimdi cehenneme vasıl oldu) buyurur.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

                          [quote author=garipturab link=topic=25439.msg172944#msg172944 date=1395335585] @Hizbullahi, Allah sorduğun sorulara en güzel cevabı yaşayarak verebilmeni, verebilmemizi nasip etsin. Ki onlar da haklı sorular ve haklı eleştirilerdir. Bununla beraber, "islamı bizden daha iyi yaşıyorlar" dediğin insanların ne konuda daha iyi yaşadığını hiç düşündün mü? Bizler en azından dilde ve kısmen de olsa amelde Ali şiası olduğumuzu söyleyen, bununla iftihar eden, ahirete kadar böyle olmayı arzulayan insanlar olduğumuz halde, imamların ve Resulullah'ın ve hatta Allah'ın sözleri bizleri bazen şaşırtabiliyor. Örneğin karnı beline yapışana kadar oruç tutsa, beli kırılana kadar rükû etse, Ali'nin velayetini kabul etmedikçe ameli de kabul edilmeyecek buyurulması.. Bunun en güzel örneği iblis-i laindir. Ki bizi geç, onun Allah katından kovulmasına melekler bile şaşırmıştır. Çünkü meleklere göre o "islamı çok iyi yaşıyordu". Öyle ki, binlerce yıl Allah'ı takdis ve tesbih etmişti, binlerce yıl namaz kılmıştı. Halbuki Allah ne buyurdu meleklerine; "ben sizin bilmediğinizi biliyorum". (Bakara / 30) Çünkü onun bütün bu ibadeti alışkanlık ve gösterişinden ötürüydü. Bugün "islamı iyi yaşıyorlar" dediğimiz "grup"ların içindeki mustazaf insanlar hariç, şekilden başka bir şey değildirler. Allah'ın buyurduğu gibi, "İslam onların boğazlarından aşağı inmemiştir". Sırf görünürde çok namaz kılıyor diye, görünürde çok abidmiş gibi olması, bizi yanıltmamalı; zira özü İslam (Allah'a teslim) olmayan ibadetin ve yaşantının bir zerre kadar kıymeti yoktur. Örneğin Nur cemaatini ele alalım; güya görünürde İslam'a hizmet ediyorlar, fakat İsrail'in "yeni dünya düzeni" için çalışıyorlar. "Türkçe Olimpiyatları" şarkısında bile bunu söylüyorlar, bugünlerde siyasi mesajlı reklamlarında açıkça bunu dile getirmekten çekinmiyorlar, Filistin'deki müslümanlara terörist diyorlar, Suriye'deki terörün baş destekçilerinden.. Şimdi onlar yüz yıl durmaksızın tesbih ve ibadet ile meşgul olsalar neye yarar? Tesettürleri yerden göğe kadar olsa neye yarar? Allah'ın peygamberine bile yığınla iftira atan bu insanlar nasıl olur da "İslamı iyi yaşıyor" olabilirler? İslam'ın kökü olan Ehl-i Beyt'e düşmanlık ederek İslam nasıl yaşanır? Tabii ki bu sadece bir örnek.. Bunun gibi onlarcası vardır. O yüzden onların çokmuş gibi görünen ve şekilden ibaret olan ibadetlerine bakıp da hayıflanmak bize göre değildir. Biz amelimizin ihlasıyla sorumluyuz. Hatta tam da bununla ilgili İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur; "insanlar ibadetin çokluğuna yöneldiğinde sen amelin ihlaslı olanına yönel". Bu konuda kendimizi kurtarmak adına amellerimizin ihlasına yönelmeliyiz, çokluğuna veya başkalarının zahirde yaptıklarına değil. Bu konuda ders alınacak onlarca rivayet ve ders vardır, ben şunu nakletmek istiyorum; bir gün İmam Ali (a.s) ile Kumeyl b. Ziyad beraber yürürlerken bir evin içinden Kur'an sesi gelir, Kumeyl hiçbir şey söylemeden "ne kadar da güzel Kur'an okuyor" diye geçirir içinden. İmam Ali (a.s) ise Kumely bir şey söylemediği halde ona dönerek "böyle söylemekte acele etme" buyurur, görüntüde ibadetin gerçeği yansıtmadığını ifade eder, şu anda tam metnini hatırlamıyorum. Bir süre sonra cemel savaşında, karşı ordudan birinin cesedini Kumeyl'e gösterir ve "işte o güzel Kur'an okuyan bu adamdı" (ki şimdi cehenneme vasıl oldu) buyurur. [/quote]
                          Allah senden ziyadesi ile Razı ola. Çünkü kısmende olsun kendimi anlatabilmişim demekki. Bundan dolayı sana cevap vereceğim. Meselenin özü: İslamın özü Şia dır. (kayıtsız şartsız iman etmişizki buradayız kabul etmeyenler ve reklamcılık müstesna) Şimdi derdim i halada anlatamayışımın sıkıntısı var içimde, büyüyor ve halada devam ediyor. İslamın özü Ehlibeyt mektebi iken. NEDEN evet neden kadınlarımız birer Hz. Fatıma sa. değil Erkeklerimiz İmam Ali as. gibi yaşamıyorlarda. (Yaşamıyoruzda) başkaları bunu yapıyor. Onlar haktır demiyorum demem de. Ali Hak tır Hak ta Ali . Peki biz ne kadar Ali Şiasıyız. Ehlibeyt şiasıyız diyoruz. İslama sıkı sıkı bağlanmamız lazım evde, yolda, ticarette, işyerinde, arkadaşlıkta ,konuşmakta...v.s.
                          Başkaları yaşıyor dememdeki maksat Onlar haktır değil reklam bile olsa bile yapıyorlar insanlarıda böyle gösteriyorlar giyim şekil tarz konuşma yaşayış tarzı kadınlı erkekli (örneklere girmiyeceğim isim lazım değil)
                          Soruma tekrar dönersek İslamın özü Ehlibeyt mektebidir ama biz neden gereğince yaşamıyoruz.?
                          Zulümde iki suçlu vardır bir zalim ikincisi zulme baş kaldırmayan münzellim İmam Ali kv

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Şia olmak (İğne çuvaldız)

                            [quote author=Hizbullahi date=1395845671 link=topic=25439.msg172987#msg172987]İslama sıkı sıkı bağlanmamız lazım evde, yolda, ticarette, işyerinde, arkadaşlıkta ,konuşmakta...v.s.[/quote]

                            İşte anahtar cümle bu. Dışarıdan nasıl göründüğü gibi değil, esasta nasıl yaşadığımızı düşünelim. "Biz" dediğin grup da eğer çoğunluğu kastediyorsa, ona yapacak bir şey yoktur. Çünkü Ali'nin kendisi varken bile "12 kişi" bulamamaktan yakınmış, Resulullah'ın kendisi hayattayken bile etrafında "üç beş kişi" ile kaldığı olmuş. Bunlar bizim için "hedef"tir, "yol"dur. Belki Ali Ekber olamayacağız hiç, belki şu anda Zuhery değiliz, belki şimdi Hür b. Yezid'iz. Hatalar ediyoruz, amacımız Hür b. Yezid'in yapabildiğini yapmak, hatalarımızdan dönmek, hakka kavuşmak. O yüzden mevcut durumumuzu hedefimiz ile karıştırmamalıyız.

                            Şöyle düşün; sen üniversiteye hazırlanıyorsun. Üniversitenin hocalarına bakarak hayıflanmanın bir faydası var mıdır? Sen o öğrencilere imrenmelisin ki orada olabilmeye hak kazanmışlar. Onların da iyilerine imren ki başarılı olasın. Sonra da böylece hocalara yakın olanlardan olursun. Şimdi ise belki üniversite giriş sınavındayız, belki oraya bile gelemedik. Öyleyse hedeften uzaklığımız bizi hedeften şaşırmasın. Zira biz bir "yol"da yürüyoruz; neden yolun sonunda değiliz diye sormak yerine, nasıl doğru yolda kalırız diye sormalıyız.

                            Yorum

                            YUKARI ÇIK
                            Çalışıyor...
                            X