Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

    Tanınmış Şia âlimleri, kutsal kitabımız Kurân-ı Kerimin hiçbir tahrife uğramadığına ve bugün elimizde bulunan Kurânın Hz. Peygambere nazil olan semavî kitabın aynısı olduğuna ve onda hiçbir eksiklik ve fazlalığın bulunmadığına inanırlar. Bu sözün açıklığa kavuşması için bu konuda birkaç kanıta işaret etmek istiyoruz:

    1- Âlemlerin Rabbi, Müslümanların semavî kitabını
    korumayı vadetmiş ve şöyle buyurmuştur: Kurânı biz indirdik ve onu biz koruyacağız.
    (Hicr, 9)

    Açıktır ki Şiîler, düşünce ve davranışlarında Kurânı esas aldıklarına göre, bu ayet-i şerifeyi gözden kaçırmamış ve onun Allah tarafından korunacağı yönündeki mesajına iman etmişlerdir.

    2- Sürekli Hz. Peygamber (s.a.a) ile birlikte bulunan ve vahiy katiplerinden biri olan Şiîlerin büyük önderi İmam Ali (a.s), çeşitli münasebetlerde insanları bu Kurâna davet etmiştir. Aşağıda onun bu konudaki sözlerinden bir bölümünü aktarıyoruz: Bilin ki bu Kurân, aldatmayan bir öğüt verici ve saptırmayan bir yol göstericidir (Nehcül-Belâğa, Subhi Salih, 176. hutbe) Yüce Allah, hiç kimseye Kurân gibisiyle öğüt vermemiştir. O, Allahın sağlam ipi ve apaçık sebebidir. (Nehcül-Belâğa, Subhi Salih, 176. hutbe) Sonra, ona (Peygambere) ışıkları sönmeyen bir nur, parıltısı tükenmeyen bir ışık olan Kur-ânı indirdi. O (Kurân), izcisinin sapmayacağı bir yol... kanıtı sönmeyen bir furkan (hak ile batılı
    ayıran)dır.(Nehcül-Belâğa, Subhi Salih, 198. hutbe) Şiîlerin büyük önderinin bu yüce sözlerinden anlaşıldığı üzere Kurân-ı Kerim, sonsuza kadar nur saçan bir meşale olarak takipçilerinin yolunu aydınlatmaya devam edecek, bu meşalenin sönmesine veya insanların sapmasına yol açacak hiçbir değişikliğe uğramayacaktır.

    3- Şia âlimlerî, Hz. Peygamberin (s.a.a) şöyle buyurduğu hakkında görüş birliği içindedirler: Ben, sizlerin arasında iki değerli emanet bırakıyorum. Birisi, Allahın kitabı Kurân; diğeri de, Ehlibeytim ve itretimdir. Bu ikisine sarıldığınız müddetçe asla sapmazsınız. Bu hadis, hem Şia, hem de Ehlisünnet kanalıyla aktarılan mütevatir hadislerden biridir. Bu hadisin beyanından da anlaşıldığı üzere, Şiaya göre Allahın kitabı Kurân, asla değişikliğe uğramayacaktır. Çünkü Kurânın tahrife uğramış olması durumunda, ona sarılmak, hidayetin gerçekleşmesine ve sapıklığın ortadan kalkmasına sebep olmaz. Böyle bir sonuç ise, bu mütevatir hadisin açık ve net ifadesiyle bağdaşmaz.

    4- Bütün fakihlerimizin ve bilginlerimizin naklettiği Şia İmamlarının hadislerinde şu gerçek açık bir şekilde dile getirilmiştir ki Kurân, hak ve batılı ayırt ve teşhis etme ölçüsüdür. Şöyle ki her sözü, hatta hadis adı altında bize ulaşan sözleri de Kurâna sunmalıyız. Eğer bu sözler, ayetler ile uyum içindelerse, hak ve doğrudurlar, aksi takdirde batıl ve yanlıştırlar. Şianın fıkıh ve hadis kitaplarında bu konuda oldukça
    çok hadis vardır ki biz, onlardan sadece birine değiniyoruz: İmam Cafer Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: Kurân ile uyumlu olmayan her söz, batıl ve yanlıştır.(Usulül-Kâfi, c.1, Kitab-u Fazlil-İlim, Babul-Ahzi Bis- Sünneti ve Şevahidil-Kitab, 4. hadis.)
    Bu hadislerden de Kurânın en ufak bir değişime uğramamış olduğu açıkça anlaşılmaktadır. Bu yüzden bu mukaddes kitap ilelebet hak ve batılı ayırt etme ölçüsü olarak kalacaktır.

    5- Bütün zamanlarda İslâm kültürünün öncüleri olan büyük Şia âlimleri, Kurân-ı Kerimin asla değişikliğe uğramadığı gerçeğini açıkça ifade etmişlerdir. Bu büyük
    şahsiyetlerin tümünü zikretmek zor olsa da, örnek olarak onlardan birkaçına değinmek istiyoruz:

    1- Saduk diye meşhur olan Ebu Cafer Muhammed b. Ali b. Hüseyin Babeveyh el-Kummî (Ö: H. 381) şöyle diyor: Bizim Kurân hakkındaki görüşümüz şudur: Kurân, Allahın sözü ve vahyidir. O, batılın asla sızamadığı bir kitaptır. Hikmet ve ilim sahibi Allah tarafından nazil olmuştur. Allah, onun indiricisi
    ve koruyucusudur.(el-İtikadat, s.93)


    2- Alemul-Huda diye meşhur olan Seyyid Murtaza Ali b. Hüseyin el-Musevî el-Alevî (Ö: H. 436) şöyle yazıyor: Hz. Peygamberin ashabından Abdullah b. Mesud, Übey b. Kâb ve başkaları, defalarca bütün Kurânı baştan sona Hz. Peygambere okumuşlardır. Bütün bunlar, Kurânın Peygamberin zamanında eksiksiz olarak ve düzenli bir şekilde bir araya toplanmış olduğunu göstermektedir.(Mecmaul-Beyan c.1, s.10, Seyyid Murtazanın el- Mesailit-Trablusiyyat adlı eserindeki cevaptan naklen)

    3- Şeyhut-Taife diye meşhur olan Ebu Cafer Muhammed b. Hasan et-Tusî (Ö: H. 460) şöyle diyor: Kurâna eklemeler yapıldığı veya onda bazı eksiklikler olduğu iddiası ise, bu kitaba asla yakışmayan bir iddiadır. Zira bütün Müslümanlar, Kurânda hiçbir fazlalık olmadığı hususunda görüş birliği içindedirler. Kurânın eksikliği hususuna gelince, Müslümanların ağır basan görüşleri bunun tersidir. Kurânda hiçbir eksiklik olmadığı görüşü, bizim mezhebimize daha çok yakışmaktadır. Nitekim Seyyid Murtaza bu görüşü kabul etmiş ve desteklemiştir. Hadislerimizin zahirinden de bu gerçek anlaşılmaktadır. Sadece insanların çok az bir grup, Şia ve Ehlisünnet yoluyla nakledilen ve Kurânda bazı eksiklikler olduğu veya bazı ayet ve surelerin yerlerinin değiştirildiğini ifade eden bazı rivayetlere işaret etmişlerdir. Ne var ki, bu rivayetler, haberi vahit türünden rivayetlerdir ki, ilim/yakin, kesin
    bilgi ifade etmezler ve böyle bir konuda onlara göre amel etmek doğru değildir. Dolayısıyla da bu rivayetlerden yüz çevirmek daha iyidir.(et-Tibyan, c.1, s.3)

    4- Mecmaul-Beyan adlı tefsirin sahibi Ebu Ali Tabersî şöyle yazıyor: Kurânın fazlalığı hakkında bütün İslâm ümmeti, bu görüşün temelsizliği noktasında ortak görüşe sahiptir. Kurânın bazı ayetlerinin eksildiği hususunda ise, ashabımızdan bir grup ve
    Ehlisünnetin Haşviyye fırkasından bir grup, bazı rivayetler nakletmişlerdir. Ama mezhebimizce kabul edilen doğru görüş, bunun tersidir.(Mecmaul-Beyan, c.1, s.10)

    5- Seyyid İbn-i Tavus diye meşhur olan Ali b. Tavus el-Hillî (Ö: H. 664) şöyle diyor: Şianın görüşü, Kurânda hiçbir değişimin olmadığıdır.(Sadus-Suud, s.144)

    6- Şeyh Zeynüddin Amilî (Ö: H. 877) Kurânı biz indirdik ve onu biz koruyacağız. ayetinin tefsirinde şöyle diyor: Yani biz Kurânı her türlü değişiklikten ve fazlalıktan koruruz.(İzharul-Hak, c.2, s.130)

    7- İhkakul-Hak adlı eserin sahibi Kadı Seyyid Nuruddin Tüsterî (Ö: H. 1019) şöyle yazıyor: İmamiyye Şiasına atfen Kurânın değiştiği yö-nünde ileri sürülen görüş, bütün Şiîlerin kabul ettiği bir görüş değildir. Onlardan çok az bir grup bu görüşe sahiptirler ki, Şiîler arasında onlara itibar edilmez.(Âlâur-Rahman, s.25)

    8- Bahauddin Amulî diye meşhur olan Muhammed b. Hüseyin (Ö: H. 1030) şöyle diyor: Sahih olan görüş, Kurân-ı Azimin her türlü fazlalıktan ve eksiklikten korunmuş olduğudur. Bazılarının, Müminlerin Emiri Hz. Alinin adının Kurândan çıkarıldığı yönündeki iddiaları, âlimler tarafından kabul görmemiştir. Tarih ve hadisleri araştıran kimseler, mütevatir hadisler gereğince sahabeden binlerce insanın nakli esasınca, Kurânın sabit ve sağlam olduğunu ve Kurânın tümünün Hz. Peygamberin zamanında bir araya toplatıldığını bilirler.(Âlâur-Rahman, s.25)

    9- el-Vafî adlı eserin sahibi Feyz-i Kaşanî (Ö: H. 1091), Kurânın değişikliğe uğramadığına delâlet eden, Kurânı biz indirdik ve onu biz koruyacağız. gibi ayetleri
    zikrettikten sonra şöyle diyor: Bu durumda, Kurânın tahrif edilmesi veya
    değiştirilmesi nasıl mümkün olabilir?! Kaldı ki, Kurânın tahrif edildiğini bildiren rivayetler, Allahın Kitabına aykırıdır. O hâlde bu rivayetlerin
    temelsiz olduğunu kabul etmek gerekir.(Tefsir-i Safi, c.1, s.51)

    10- Şeyh Hürr-i Amilî (Ö: H. 1104) şöyle diyor: Tarihi ve hadisleri araştıran bir insan, Kurânın, binlerce sahabînin mütevatir nakli ile sabit ve sağlam olduğunu ve Hz. Peygamberin zamanında toplanıp düzene koyulduğunu çok iyi
    bilir.(Âlâur-Rahman, s.25)

    11- Değerli araştırmacı Kaşiful-Gıta, ünlü eseri Keşful- Gıtada şöyle diyor: Hiç şüphesiz, Kurân, Allahın koruması sayesinde her türlü eksiklikten (ve değişiklikten)
    korunmuştur. Kurânın açık ayeti ve tüm asırlardaki âlimlerin ittifakı, buna tanıklık etmektedir. Az bir grubun muhalefetine ise itibar etmemek gerekir.

    12- İran İslâm İnkılâbının rehberi Hz. Ayetullahil- Uzma İmam Humeynî de bu konuda şöyle diyor: Müslümanların Kurânın yazılması, kaydedilmesi, bir araya toplanması, korunması ve tilâvet edilmesi hususundaki ihtimam ve titizliklerini bilen herkes, Kurânın tahrif edildiği zannının temelsizliğine kanaat getirerek böyle bir şeyin mümkün olmadığını teslim eder. Bu konuda nakledilen rivayetlere gelince; bu rivayetlerin bir kısmı, delil olarak sunulamayacak kadar zayıf; bir kısmı, uydurulmuş oldukları belli olan mecul (mevzu) hadisler; bir kısmı ise, Kurânın tevili ve tefsiriyle ilgili açıklamalardır. Bir kısmı da, açıklamaları kapsamlı bir kitap yazmayı gerektiren türlerden hadislerdir. Eğer konudan uzaklaşacağımız korkusu olmasaydı, Kurânın tarihini ve asırlar boyunca geçirdiği aşamaları açıklar, elimizde olan bu semavî kitabın, Allahın indirdiği Kurân-ı Kerim olduğunu ve Kurân karileri arasında ki görüş farklıklarının Cebrail-i Eminin Hz. Peygamberin temiz kalbine indirdiği ile uzaktan yakından ilgisi olmayan yeni bir olay olduğunu açıklığa kavuştururduk.(Üstat Cafer Subhanî, Tehzibul-Usul, Takrirat-u Durusil-İmam el-Humeynî, c.2, s.96.)
    [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

    #2
    Ynt: Şia`ya göreKur`an tahrif`mi edildi?!

    Güzel konu, yalnız birşey rica edebilir miyim?

    Biraz aralarda boşluk bırakabilir misiniz ve azıcıkta renk hiç fena olmaz görsel açıdan. Yoksa anlam ve konu bakımından güzeldir.

    Selam ve dua ile.
    "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

    Yorum


      #3
      Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

      Düzenlemeye çalıştım, muhterem kardeşim. Ama olmayınca olmuyor, nikime düzenleme kapatılmış!
      [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

      Yorum


        #4
        Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

        Allah Allah emin misiniz? Konunun hemen sağ üst köşesinde Değiştir butonu var. İçine girince renk ve stiller panosu geliyor ekrana. Sizde değiştir butonu mu yok ?
        "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

        Yorum


          #5
          Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

          [quote author=SefaMerve link=topic=11669.msg70198#msg70198 date=1264589077]
          Allah Allah emin misiniz? Konunun hemen sağ üst köşesinde Değiştir butonu var. İçine girince renk ve stiller panosu geliyor ekrana. Sizde değiştir butonu mu yok ?
          [/quote]
          Allah razı olsun kardeşim.
          [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

          Yorum


            #6
            Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

            1- Âlemlerin Rabbi, Müslümanların semavî kitabını
            korumayı vadetmiş ve şöyle buyurmuştur: Kurânı biz indirdik ve onu biz koruyacağız.
            (Hicr, 9)

            ....EDİT...

            Sorunu Ateizm bölümünde sor hacı ağabey burası yanlış yer..

            mirzehan

            Yorum


              #7
              Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

              Çok ilginç kardeş.
              Basit bir soru.
              Bu korku neden?
              Allah kuranı sonsuza kadar koruyacağını vad ediyor.Bunda herhalde bir itiraz durumu yok.
              Bende basit bir soru soruyorum.

              Allah neden böyle bir şeye gerek duymuş?
              Bunda edit'lenecek ne var ki?
              Konu ateizmle ilgili değil.
              Kuanda bir ayet hakkında yorum yapılıyor.Bende bu yoruma istinaden bir şey sordum.
              Tam yerinde yani.
              Ateizmle ilgisi yok.

              Yorum


                #8
                Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

                peki bakalım izleyelim görelim nerelere çekeceksiniz konuyu..

                Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

                Yorum


                  #9
                  Ynt:

                  Selamun aleykum. Haci bey kardeshim, eger biraz teolojiyle, daha dogrusu semavi dinler ve kitaplarla ilgilenmish olsaydiniz görürdünüz ki, Islamakadarki tüm semavi din ve kitaplar shu veya bu shekilde tahrife ugramishlardir. Bu ayetlerle Rabbimiz Kur'ani bu tehlikelerden bizzat korudugunu beyan etmishtir. Ha, "Peki, neden öncekileri korumadi, kudreti yetmiyormuydu buna?(NEUZUBILLAH)" diyecek olursaniz, "Allah dileseydi, tüm insanlar Islam üzere olurlardi". Bu neye benzer bilirmisiniz?! "Allah dileseydi tüm kitaplari muhafaza ederdi, ama Allah katinda 1 din ve 1 kitap vardir, ISLAM ve KUR'AN".
                  [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

                    Aleykümüselam.
                    Konuyu iki kısımda inceleyelim.
                    1-Kurânı biz indirdik ve onu biz koruyacağız.(Hicr, 9)
                    Bu ayeti iki kısma ayırıyorum.
                    a-Allah Kuranı sonsuza kadar koruyacaktır.
                    b-Çünkü Kuranı indiren kendisidir.
                    O halde şu soruya cevap verilmesi gerekir.
                    Tevrat ,Zebur,ve İncili'de indiren Allah olduğuna göre ,kendi indirdiği bu kitapları koruyamamış.
                    Neden?

                    2-Diğer kitapları koruyacağını vadetmediği için korumak zorunda değil diyorsanız.

                    Tanrının tavrında bir değişiklik meydana geldiğini kabul etmeniz gerekir.Çünki Eski ve yeni ahidi koruma taahhüdü yok.Bu nedenle de tahrif edilmişlerdir.Yani Allah bu kiştapları korumamış.Sonra iş Kuran'a gelince Görüşünü değiştirmiş ve Bu göndereceği kitabı koruyacağını söylemiş.
                    Burada bir tavır değişikliği vardır.
                    Bir tanrı nasıl olurda tavır değiştirir.Çünkü Yaratıcının tavrı tek olur.Doğrusu ne ise o tavrı sergiler ve sonsuza kadarda bu tavrında değişikliğe gitmez.Bu türden değişiklikler sonucu ilk tavır ile sonraki tavır arasında birbiri ile çelişki oluşur.
                    Tanrı nasıl olurda çelişkili tavır sergiler?
                    Varmı bir açıklaması.
                    Saygılar.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

                      ne kadar düz bir mantik hey güzel Allahim
                      eger (hasa) senin hikmetini sorgulayacak olsaydim, örümcegi böcegi anladimda bunlari niye yarattin derdim


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #12
                        Ynt:

                        Gülistan kardeshim, bu tür cevaplarla aslinda kardeshimizi islama karshi diksindirmish olurduk, lütfen bir az yazdiklarimizin karshi tarafi incitmemesine diklat edelim(karshi taraf haksiz olsa bile). Haci kardesh, 1. sorunuzun cevabini daha siz sormadan vermishdik, okusaydiniz görürdünüz. 2. sorunuza gelince, Allahin hangi konularda tavir(bakin TAVIR, VÂT deyil) degishtirebilecegini, hangi konularda vadini mutlak kildigini okumadinizmi? Siz hangi itigat üzereyseniz yazin, isbatla konushalim.
                        [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

                          FLSTNLi kardesim
                          birincisi bunlar bizim hic bir cihetle kardeslerimiz olmazlar!
                          ikincisi dinimiz ve inancimiz hakkinda dalga gecisine yeteri kadar sabrediyoruz, dilerseniz ateizm bölümünde bu sahsin yazdiklarini biraz okuyunuz
                          ücüncüsü ise sizin bu sahsa yönelik kendi deneyiminizi yapmaniz icin konudan uzaklasiyorum


                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

                            [quote author=hacı link=topic=11669.msg74035#msg74035 date=1267378025]
                            Aleykümüselam.
                            Konuyu iki kısımda inceleyelim.
                            1-Kurânı biz indirdik ve onu biz koruyacağız.(Hicr, 9)
                            Bu ayeti iki kısma ayırıyorum.
                            a-Allah Kuranı sonsuza kadar koruyacaktır.
                            b-Çünkü Kuranı indiren kendisidir.
                            O halde şu soruya cevap verilmesi gerekir.
                            Tevrat ,Zebur,ve İncili'de indiren Allah olduğuna göre ,kendi indirdiği bu kitapları koruyamamış.
                            Neden?

                            2-Diğer kitapları koruyacağını vadetmediği için korumak zorunda değil diyorsanız.

                            Tanrının tavrında bir değişiklik meydana geldiğini kabul etmeniz gerekir.Çünki Eski ve yeni ahidi koruma taahhüdü yok.Bu nedenle de tahrif edilmişlerdir.Yani Allah bu kiştapları korumamış.Sonra iş Kuran'a gelince Görüşünü değiştirmiş ve Bu göndereceği kitabı koruyacağını söylemiş.
                            Burada bir tavır değişikliği vardır.
                            Bir tanrı nasıl olurda tavır değiştirir.Çünkü Yaratıcının tavrı tek olur.Doğrusu ne ise o tavrı sergiler ve sonsuza kadarda bu tavrında değişikliğe gitmez.Bu türden değişiklikler sonucu ilk tavır ile sonraki tavır arasında birbiri ile çelişki oluşur.
                            Tanrı nasıl olurda çelişkili tavır sergiler?
                            Varmı bir açıklaması.
                            Saygılar.
                            [/quote]

                            Hacı efendi, senin anladığın anlamda değil ama Allah Teala kainata bir tekamül süreci koymuştur.

                            İnsanı ise fücur ve takvaya meyilli olarak yaratmış bir de bunun üzerine özgür irade vermiştir.

                            Bu özgür irade ile insanlar iyiliği ya da kötülüğü seçebilmişlerdir.

                            Allah Teala Tevratı Zeburla, Zeburu İncille, hepsini de Kuran ile korumuştur. Yani Kuranın varlığı diğer kitaplarında korunduğunun delilidir. Çünkü hebsinin sahibi Allahtır. Temel ilkeler ve mantık aynıdır. Şeriatlerinde farklılık olması ise tekamül süreci ile ilgilidir. İnsanlığın Tevratın indirildiği zaman Tevratın toplumsal yasalarına uygun bir durumda idi, Kuranın indiği zaman ise elbetteki Kuranın toplumsal yasaları ile.
                            Yani Kuranın korunmuşluğu diğer bütün kitapların korunmuşluğunun ispatıdır. Kuranın korunduğu ise şii sünni bütün alimlerin ittifakı ile bildirilmektedir.
                            Geriye emepryalist batı oryantalistleri ve onların yerli uşaklarının islamla mücadele kapsamında yaptıkları hainane çalışmalarla Kuran etrafında oluşturulmaya çalışılan şüphe fitneleri var o kadar. O şüphelerde o fitnecileri ve kalplerinde maraz bulunanları belki etkileyebilir, müslümanları asla.
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Şia`ya göre Kur`an tahrif`mi edildi?!

                              Allah Teala Tevratı Zeburla, Zeburu İncille, hepsini de Kuran ile korumuştur. Yani Kuranın varlığı diğer kitaplarında korunduğunun delilidir. Çünkü hebsinin sahibi Allahtır. Temel ilkeler ve mantık aynıdır. Şeriatlerinde farklılık olması ise tekamül süreci ile ilgilidir. İnsanlığın Tevratın indirildiği zaman Tevratın toplumsal yasalarına uygun bir durumda idi, Kuranın indiği zaman ise elbetteki Kuranın toplumsal yasaları ile.
                              Yani Kuranın korunmuşluğu diğer bütün kitapların korunmuşluğunun ispatıdır. Kuranın korunduğu ise şii sünni bütün alimlerin ittifakı ile bildirilmektedir.
                              Kuran'nın tüm kitapları düzeltmiş ve bu konuda şii-sünni bütün alimlerin ittifak halinde olduğu iddianız doğru değil.

                              1-Eski ahit(Tevrat ve Zebur) Nerede,ne zaman ,nasıl ve hangi kaynaklara dayanarak tahrif edilmiştir? Cevabınız var mı?
                              Örneğin Kumran Mağarasında bulunan parşömenler M.Ö. 500 yılına tarihlenmiştir.Eski ahit bu tarihte son halini almıştır.Hiç bir değişikliğe uğramamıştır.
                              2-İncil hakkında da hangi ayetlerde ne şekilde tahrifat olduğunu ortaya koymanız gerekir.Bunları yapamazsanız Hiristiyan ve Musevilerin sizleri ''İftira atmakla'' suçlamaları haklı bir zemine oturmuş olur.Çünki tahrifatın olduğuna dair hiç bir delil ortaya koyamazsanız ,yapılan şey karalamadan öteye gitmez.

                              Alimlerin bu konuda ittifak etmeleri sorunu çözmez.Tahrifatın olduğu iddia edilen kitaplar Yahudi ve Hiristiyanların kutsal kitaplarıdır.Bu alimlerle tahrifat konusunda fikir birliği yok ki....

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...