Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Osman b. Affan'ın öldürülmesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Osman b. Affan'ın öldürülmesi

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... bilindiği gibi Osman b. Affan'ın öldürülmesi konusu muhaliflerin hakkında bir sürü şeyler uydurarak tahrif ettiği tarihi hadiselerden birisidir. bu uyduruk bilgilere göre Osman b. Affan aleyhine insanları isyana teşvik eden ibni Sebe adlı bir yahudi olmuştur. bu kişi o dönemin zor ulaşım şartlarına rağmen superman misali tüm İslam coğrafyasını dolaşıp Basra'ya, oradan Kufe'ye, oradan Mısır'a, oradan Medine'ye geçmiş, gittiği her yerde Ebu Zerr gibi sahabeler r.a da dahil her kesi hipnoz ederek kendi tesirine geçirmiş ve onları Osman aleyhine ayaklandırmış ve bu isyancılar Osman'ı mazlum olduğu halde öldürmüştürler. aslında Osman'ın hiç bir günahı yoktur ve s.

    biz inşaAllah bu başlık altında bizzat muhaliflerin kendi kaynaklarında geçen sahih hadisler ışığında Osman b. Affan'ın öldürülmesi konusunu aktaracağız. bakalım Osman'ı öldürenler kimlerdi ve neden öldürdüler.

    #2
    Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

    1. Osman b. Affan’ın katilleri kimlerdir | من هم قتلة عثمان بن عفان؟ muhaliflerin bu konuda neler sylediği az çok her kese bellidir. ibni Sebe insanları örgütledi, tüm bölgelerde yaşayan sahabe ve tabiinlerin oluşturduğu İslam ümmetini oyuna getirdi ve olarda gelip Osman b. Affan'ı öldürdüler. ama gerçek bunun tam aksinedir ve Osman b. Affan'ı öldürenler, önderliğini sahabe ve tabiinlerin yaptığı mümin müslümanlardır.

    a) Osman b. Affan’ın katilleri sahabe ve tabiin’i öncülüğü yaptığı müminlerdir: ilk önce Osman b. Affan’ın katilleri’nin kimlerden oluştuğu hakkında genel bilgi veriyoruz. Osman’ı öldürmek için toplanan cemaat kimlerden oluşuyordu? bu sorumuzu bizzat Osman b. Affan kendisi cevaplıyor:


    [img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/katli-osman-ibni-kesir.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/katli-osman-ibni-kesir1.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/katli-osman-ibni-kesir2.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz sünni tarih, tefsir ve hadis alimi ibni Kesir’in "el-Bidaye ven-Nihaye" adlı kitabıdır. işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
    • [li]قال الإمام أحمد‏:‏ حدثنا إسحاق بن سليمان، سمعت معاوية بن سلم أن سلمة يذكر عن مطرف، عن نافع، عن ابن عمر‏:‏ أن عثمان أشرف على أصحابه، وهو محصور، فقال‏:‏ على مَ تقتلونني‏؟‏ فإني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول‏:‏ ‏(‏‏(‏لا يحل دم امرئ إلا بإحدى ثلاث‏:‏ رجل زنى بعد إحصانه فعليه الرجم، أو قتل عمداً فعليه القتل، أو ارتد بعد إسلامه فعليه القتل‏)‏‏)‏، فوالله ما زنيت في جاهلية ولا إسلام، ولا قتلت أحداً فأقيد نفسي منه، ولا ارتددت منذ أسلمت، إني أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمداً عبده رسوله
      Ahmed b. Hanbel dedi ki: bana İshak b. Süleyman anlattı, dedi ki: Muaviye b. Selim’in Matrif’den, onun Nafi’den, onun da ibni Ömer’den zikrettiği şu hadisi duydum: Osman, kuşatma altında iken arkadaşlarına bakıp şöyle dedi: Beni niçin öldüreceksiniz? Oysa ben, Rasûlullah’ın s.a.a şöyle buyurduğunu işittim: "Bir adamın kanı ancak şu üç sebepten biri ile helal olur: Bir adam evlendikten sonra zina ederse recin edilmesi gerektir. Veya birini kasten öldürürse Öldürülmesi gerekir veya İslâm’a girdikten sonra irtidat ederse yine Öldürülmesi gerekir." Allah’a yemin ederim ki, ben ne cahiliye devrinde ne de Müslüman olduktan sonra zina etmiş değilim. Bir kimseyi de öldürmüş değilim ki, onun canına karşılık bana kısas tatbik edilsin. Müslüman olduğumdan beri de irtidad etmiş değilim. Allah’tan başka ilah bulunmadığına ve Muhammed’in de Allah’ın kulu ve Rasûlü olduğuna şahadet ederim.

      ورواه النسائي عن أحمد بن الأزهر عن إسحاق بن سليمان به
      Nesai bu hadisi Ahmed b. Ezhar’dan, o da İshak b. Süleyman’dan rivayet eder.

      ibni Kesir, "el-Bidaye ven Nihaye", 10/291-292
      [/li]


    görüldüğü gibi ibni Kesir hadisi Ahmed b. Hanbel’den aktarmıştır. Bizde araştırdık ve bu hadis Ahmed b. Hanbel’in "Müsned" kitabında 1/63’de bulduk. Hadisten sonra "Müsnedi Ahmed"in muhakkiki Şeyh Şuayb el-Arnaut hadisin hasen olduğunu beyan etmiştir:


    bir başka ehli sünnet tarihçisi ibni Abdurrabih ise şunları aktarıyor:
    • [li]وقال أبو الحسن: أقبل أهلُ مصر عليهم عبدُ الرحمن بن عُديس البَلويّ، وأهلُ البصرة عليهم حَكيم بن جَبلة العَبدي، وأهل الكوفة عليهم الأشتر – واسمه مالك بن الحارث النّخعي – في أمر عُثمان حتى قَدِموا المدينة
      Ebul Hasan şöyle dedi: "Mısır halkı Abdurrahman b. Udeys el-Belavi, Basra halkı Hukeym b. Cebele el-Abdi, Kufe halkı ise el-Eşter liderliğinde Osmanı Medine’de kuşattılar."

      ibni Abdurrabih, "el-İkidul Ferid", 2/92
      [/li]


    ibni Abdurrabih’in burada zikrettiği liderlerden Abdurrahman b. Udeys sahabe (irelide onun hakkında konuşacağız), Hukeym b. Cebele ve el-Eşter ise tabiin’dendir, el-Eşter aynı zamanda imam Ali a.s’ın sağ kolu ve komutanıdır.

    Ahmed b. Hanbel ve ibni Abdurrabih’in verdiği bilgiler ışığında Osman b. Affan’ı öldürenlerin liderliğini sahabe ve tabiinlerin yaptığını görüyoruz. peki, Osman’ı öldürmek için ittifak eden bu sahabe ve tabiinler birilerinin idda ettiği gibi kafir, fasık veya bozguncumuydu? çok rahatlıkla buna "hayır" diye cevap vere biliriz. çünkü öncelikle, Emeviler ve bazı imam Ali a.s muhalifleri hariç kimse Osman katillerini suçlamamışlardır, Emeviler ile imam Ali muhalifleri ise bunu sırf kendi çıkarları için bahane etmiştirler. ikinci olarak, bu sahabelerden bazıları Rıdvan biatine katılmış kişilerdir, bazıları da imam Ali a.s’ın sağ kolu, yardımcılarıdır. son olarak zaten Osman b. Affan kendisi bile onu öldürenlerin Allah c.c’ın mümin kulları olduğunu kendisi beyan etmiştir.


    [img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/katli-osman-ibni-sad.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/katli-osman-ibni-sad1.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz ehli sünnet tarihçilerinden ibni Sad’ın "Tabakat" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
    • [li]قال: أخبرنا روح بن عبادة قال: أخبرنا عثمان بن عتاب عن خالد الربعي قال: إن في كتاب الله المبارك أن عثمان بن عفان رافع يديه إلى الله يقول: يا رب قتلني عبادك المؤمنون
      bana Ruh b. Ubeyde haber verdi, dedi ki: Osman b. Utab bana Halid b. Rabi’den haber verdi ki, dedi ki: Allah’ın mübarek kitabı Osman’ın önünde olduğu halde ellerini kaldırarak şöyle dedi: “ya Rabbi! mümin kulların beni öldürdüler”

      ibni Sad, "Tabakat el-Kubra", 3/78
      [/li]

    Yorum


      #3
      Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

      2. Osman b. Affan neden öldürüldü? şüphesiz ki, Osman b. Affan'ın öldürülmesinin sebebi muhaliflerin idda ettiği gibi bir yahudinin ayaklanma başlatması değil, onun yaptığı yanlışlardı. bu yanlışlar onun Emevileri yönetime geçirmesi, devlet malını harcamada sınır tanımaması, atadığı valilerin Velid gibi liyakatsiz ve ayyaş kişiler olması bunlara ek olarak birde adamlarını şikayet edenleri cezalandırması idi. inşaAllah şimdi bizzat muhaliflerin kendi kaynaklarından bu konuda bazı bilgiler sunacağız.

      [img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/sebeb-katli-osman-nesai.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/sebeb-katli-osman-nesai1.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2012/12/sebeb-katli-osman-nesai2.jpg[/img]

      resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi, kutubu sitte imamlarından Nesai’nin "Hasais" adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
      • [li]أخبرنا إسماعيل بن مسعود البصري قال حدثنا خالد عن شعبة عن أبي إسحاق عن العلاء قال سأل رجل ابن عمر عن عثمان قال كان من الذين تولوا يوم التقى الجمعان فتاب الله عليه ثم أصاب ذنبا فقتلوه وسأله عن علي فقال لا تسال عنه ألا ترى قرب منزله من رسول الله
        bana İsmail b. Mesud el-Basri haber verdi, dedi ki: Halid bana Şube’den, o Ebu İshak’dan, o da Ala b. Arar’dan anlattı, dedi ki: Bir kişi Abdullah b. Ömer’e Osman’ın durumunu sordu. Abdullah şu cevabı verdi: "İki ordu karşılaştığında arkasını dönüp kaçanlardandı; ama Allah kendisini affetti. Sonra bir günah işledi, o da ölümüne sebep oldu!" Ona Ali’nin durumunu sorunca da şöyle dedi: "Onun Rasulullah s.a.a’in yanındaki makam ve mevkiini bilmiyor musun!?"

        أخبرني هلال بن العلاء بن هلال قال حدثنا حسين قال حدثنا زهير عن أبي إسحاق عن العلاء بن عرار قال سألت عبد الله بن عمر قلت ألا تحدثني عن علي وعثمان قال أما علي فهذا بيته من بيت رسول الله ولا أحدثك عنه بغيره وأما عثمان فإنه أذنب يوم أحد ذنبا عظيما فعفى الله عنه وأذنب فيكم ذنبا صغيرا فقتلتموه
        bana Hallal b. Ala haber verdi, dedi ki: bana Hüseyin anlattı, dedi ki: Züheyr bana Ebu İshak’tan, o da Ala b. Arar’dan anlattı, dedi ki: Abdullah b. Ömer’e sordum ve: "Ali ve Osman hakkında bir şey söylemeyecek misin?" dedim. O da şu cevabı verdi: "Ali’nin evi Rasulullah s.a.a’in evine yakın. Sana onun hakkında bundan başka bir şey söyleyemeyeceğim! Osman’a gelince, Uhud günü büyük bir günah işledi; Allah kendisini affetti. Fakat aranızda küçük bir günah işledi; siz onu hemen öldürdünüz!"

        أخبرنا أحمد بن سليمان الرهاوي قال حدثنا عبيد الله قال حدثنا إسرائيل عن أبي إسحاق عن العلاء بن عرار قال سالت ابن عمر وهو في مسجد رسول الله عن علي وعثمان فقال أما علي فلا تسألني عنه وانظر إلى منزله من رسول الله ليس في المسجد بيت غير بيته وأما عثمان فإنه أذنب ذنبا عظيما يوم التقى الجمعان فعفى الله عنه وغفر له وأذنب فيكم ذنبا دون ذلك فقتلتموه
        bana Ahmed b. Süleyman haber verdi, dedi ki: bana Ubeydullah anlattı, dedi ki: İsrail bana Ebu İshak’tan, o da Ala b. Arar’dan anlattı, dedi ki: Abdullah b. Ömer’e bunu sorduğumda Rasulullah s.a.a’in mescidindeydi, şu cevabı verdi: "Mescidde onun evinden başka ev yok! Osman ise küçük bir günah işledi; hemen öldürdünüz!"
        [/li]


      Nesai'nin "Hasais" kitabını tahkik etmiş olan Ebu İshak el-Huveyni hadislerin her üçü hakkında diyor ki:


      ibni Ömer’den rivayet edilen bu sahih hadislerin de bildirdiği gibi Osman b. Affan’ın öldürülmesinin sebebi onun kendisinin işlediği bir takım günahlardır, hayali kahraman ibni Sebe’nin propagandaları, insanları Osman’a karşı teşvik etmesi ve s. değil. peki Osman b. Affan’ın ölümüne sebep olan ve ibni Ömer tarafından "küçük günah" şeklinde vasfedilen günah ne idi? bunu ehli sünnet tarihçisi ibni Sad şöyle rivayet etmektedir:
      • [li]قال: أخبرنا محمد بن عمر، حدثني محمد بن عبد الله عن الزهري قال: لما ولي عثمان عاش اثنتي عشرة سنة أميرا يعمل ست سنين لا ينقم الناس عليه شيئا، وإنه لأحب إلى قريش من عمر بن الخطاب لأن عمر كان شديدا عليهم، فلما وليهم عثمان لان لهم ووصلهم، ثم توانى في أمرهم واستعمل أقرباءه وأهل بيته في الست الأواخر، وكتب لمروان بخمس مصر، وأعطى أقرباءه المال، وتأول في ذلك الصلة التي أمر الله بها، واتخذ الأموال، واستسلف من بيت المال وقال: إن أبا بكر وعمر تركا من ذلك ما هو لهما وإني أخذته فقسمته في أقربائي، فأنكر الناس عليه ذلك
        bana Muhammed b. Ömer haber verdi, dedi ki: Muhammed b. Abdullah bana ez-Zühri’den anlattı, dedi ki: "Osman halife tayin olunmuş ve altı yıl insanlar hiçbir itiraz göstermeden vazifesini icra etmiş idi. Öyle ki ümmet nazarında Ömer’den daha sevimli olmuştu. Zira Ömer halka çok sert davranıyordu. Osman yönetimi ele alınca onlara yumuşak davranıp onlarla alakasını iyi sürdürdü. Daha sonra ümmet idaresinde gevşeklik göstermeye başladı. Son altı yılında akrabalarını ve ailesinden olanları devlet görevine almaya başladı. Mısır ve Afrikiyye’nin Humus’unu -ganimetin beşte birini- Mervan’a verilmesini yazdı. Mal dağıtımında akrabalarını tercihe başladı. Bu konuda Allah’ın emrettiği sıla-i rahim emrini te’vil ederek, akrabalara mal verme şeklinde anladı. Bir çok mal edindi. Beytu’l-mal’den borç aldı ve: "Ebu Bekir ile Ömer bu hususta kendi haklarını kullanmaktan vazgeçtiler. Ben ise onu alıp akrabalarım arasında taksim ettim." dedi. İnsanlar da onun bu işini hoş karşılamadı."

        ibni Sad, "Tabakatul Kubra", 3/64
        [/li]

      Yorum


        #4
        Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

        Allah razı olsun kardeş.

        Yorum


          #5
          Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

          amin ecmain abi.

          Yorum


            #6
            Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

            Rabbim layıkıyla hizmetlerini ödüllendirsin Elmeddin kardeş.
            [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



            [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

            Yorum


              #7
              Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

              HUVE'L AZİZ

              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

              Bu mevzuyu geçen bir kardeşle mütalaa etik halife Osman neden öldürüldü? Kimler tarafından öldürüldü? Bir halifenin o şekilde öldürülmesi doğrumudur? Kimlere yarar sağladı halife Osmanın öldürülmesi?

              Biz bu konuda mütalaa etmeden önce ayetulah Cevad Amuli'nin formülünü uyguladık Menkul, Ma'kul ve makbul yani Nakli akli bir hale getirmek sonrasında kabul etmek. Yukarda elmedin kardeş takdire şayan tarihi belgeleri buraya astı ama malesef bu menkuldan öteye geçmiyor keşke bunu ma'kul halede getirse o zaman okuyucu bu değerli bilgileri daha çabuk kavrar ve kabul etme safhasına gelir. Sadece tarihle yetinmeyin tarihi nakileri getirdikten sonra beyin jimlastiği yaparak bu bilgileri analiz ediniz.

              Halife Osman'ın neden ve kimler tarafından öldürüldüğü sorusu aslında ilk halife Ebubekir dönemine dönülürse o dönemde kimlere ne şekilde makamların verildiği kimlerin vali olarak atandığı sonrasında ikinci halife döneminde bunların nasıl nüfus sahibi oldukları üçüncü halife döneminde ise altın çağlarını yaşadıklarını ve halife ile işleri bitince nasıl bir oyunla öldürdüklerini göreceksiniz.
              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

              Yorum


                #8
                Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                erbab sağolasın
                [center]
                ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                [center]
                Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                  Osman b. Affan'in öldürülmesi konusunda tartisilan konulardan birisi de imam Ali a.s'in bu konudaki tutumudur. acaba Ali a.s Osman'in öldürülmesine karsimiydi yoksa bunu onayliyor muydu? Konunun bu bölümü hakkindaki deliller bir yana insan düsünmeden edemiyor. eger Ali a.s Osman'in öldürülmesinin aleyhine idise neden Malik el-Ester, Muhammed b. Ebu Bekir, Amr b. Hamk el-huzai ve bu gibi Osman'i öldüren topluma önderlik yapanlar imam a.s'in en yakin adamlari ve komutanlari idi?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                    Elmeddin can;

                    buda ayrı bir bakış açısı peki siz ne olduğunu düşünüyorsunuz? Samimiyetle soruyorum, Resul(s.a.a)'ün irtihalinden Osman'ın halife yapılmasına kadar yaşanan süreçten çıkardığınız sonuçları merak etmekteyim, sakıncası yoksa paylaşır mısın?
                    [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                    [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                      [quote author=Elmeddin link=topic=24464.msg168975#msg168975 date=1373885495]
                      Osman b. Affan'in öldürülmesi konusunda tartisilan konulardan birisi de imam Ali a.s'in bu konudaki tutumudur. acaba Ali a.s Osman'in öldürülmesine karsimiydi yoksa bunu onayliyor muydu? Konunun bu bölümü hakkindaki deliller bir yana insan düsünmeden edemiyor. eger Ali a.s Osman'in öldürülmesinin aleyhine idise neden Malik el-Ester, Muhammed b. Ebu Bekir, Amr b. Hamk el-huzai ve bu gibi Osman'i öldüren topluma önderlik yapanlar imam a.s'in en yakin adamlari ve komutanlari idi?
                      [/quote]


                      terörün sünnet haline gelmesi daha tehlikeli idi de ondan...


                      yeni şii olduğumda eski kitapları yakıyordum. oğlumun kitap yırtma zevkini tatması için bir tanesini de onun eline verdim.


                      ama şimdi baktım ki Ehlibeyt kitaplarını da yırtıyor. Çünkü çok zevkli kitap yırtmak!!!

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                        [quote author=selmancan link=topic=24464.msg168984#msg168984 date=1373887729]
                        terörün sünnet haline gelmesi daha tehlikeli idi de ondan...

                        yeni şii olduğumda eski kitapları yakıyordum. oğlumun kitap yırtma zevkini tatması için bir tanesini de onun eline verdim.

                        ama şimdi baktım ki Ehlibeyt kitaplarını da yırtıyor. Çünkü çok zevkli kitap yırtmak!!! [/quote]

                        anlamadım, biraz açarmısın?

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                          İmam Ali a.s üç halife döneminden asla razı değildi. Bu dönemlerde ümmeti belalardan korumak için var gücüyle çalıştı.


                          2. Halife Ömer b. Hattab katledildi. Üçüncü Halife de katledilmek üzereydi. Eğer o da katledilirse, yöneticiye karşı saldırı İslam toplumunun alıştığı bir durum olurdu. Ve sonrasında layık olan biri bile halife olsa o da bu suikatten kurtulamazdı. Çünkü toplum bunu kanıksamış, kabullenmiş ve toplumdaki teröristler kafası az bir şeye bozuldu mu yöneticiyi katlediyor. Böyle bir terör eyleminin gelenek haline gelmesi durumunda İslam ülkesinde istikrar diye bir şey kalmazdı. Cahiliye dönemi başkadır terör dönemi başkadır. İmam Ali a.s teröre yani kafasına göre fetva verip adam katleden zihniyete hiç tahammül etmedi. Örneğin Muaviye gibi sinsi bir düşman karşısında bile İmamımız ne yaptı? Onu erteleyip harici terörünü öne aldı ve Haricileri kesti. Çünkü onlar da yönetime karşı terör hareketine girişiyorlardı. Tıpkı bu günkü Vahhabiler gibi. Bu gün İslam İnkılabı Vahhabilere karşı, ideal olmayan yönetimleri bile savunuyorlar mı? Tabi savunuyorlar. İşte durum aynı. Mantık da aynı. Yönetim yanlış olabilir. Ama ona karşı kendin yargılayıp kendin katliam uygulayamazsın. İran İslam inkılabı nasıl oluştu? Terör hareketiyle mi? Hayır, barışçıl halk kıyamıyla.. İşte islam en kötü yönetim bile yönetimsizlikten terör ve anarşiden daha iyidir ilkesini kabullenmiş ve uygulamaya koymuştur.


                          Benim çocuğa yanlış eğitim vermem de bunun gibi. Kitap yanlış olabilir. Ama çocuğa bir kere kitap yırtmasını öğretir onun tadına vardırırsan, çocuktur bu doğru kitapla yanlış kitabı ayırt edebilir mi? Ehlibeyte ait kitapları da yırtar gün gelir. İmam Ali a.s Halife Osman zamanında kendi kafasıyla yargılayıp kendi kafasıyla asmaya kalkan zihniyete ses çıkarmasa o zaman yarın Ehlibeyt başa geçtiğinde onu da yargılayıp onu da asarlar anlamında bir tepki gösterdi.


                          Ehlibeyte düşman olan bir yönetimin başta olması İmam'ın onaylayacağı bir yönetim değildi. Ama yönetim kötü diye her ne yöntem olursa olsun o baştan düşürülmeli şeklindeki yöntem İslami bir yöntem değildir. Zalim yöneticiyi baştan indirme yönteminin de İslami olması gerekir. İslam yönetimin kural ve biçimlerini koyduğu gibi yönetimi ele geçirmenin de kural ve yöntemlerini koymuştur. Halife Osman bu yollarla baştan alınmalıydı İmam Ali a.s'a göre

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                            [quote author=selmancan link=topic=24464.msg169001#msg169001 date=1373916573]
                            İmam Ali a.s üç halife döneminden asla razı değildi. Bu dönemlerde ümmeti belalardan korumak için var gücüyle çalıştı.

                            2. Halife Ömer b. Hattab katledildi. Üçüncü Halife de katledilmek üzereydi. Eğer o da katledilirse, yöneticiye karşı saldırı İslam toplumunun alıştığı bir durum olurdu. Ve sonrasında layık olan biri bile halife olsa o da bu suikatten kurtulamazdı. Çünkü toplum bunu kanıksamış, kabullenmiş ve toplumdaki teröristler kafası az bir şeye bozuldu mu yöneticiyi katlediyor. Böyle bir terör eyleminin gelenek haline gelmesi durumunda İslam ülkesinde istikrar diye bir şey kalmazdı. Cahiliye dönemi başkadır terör dönemi başkadır. İmam Ali a.s teröre yani kafasına göre fetva verip adam katleden zihniyete hiç tahammül etmedi. Örneğin Muaviye gibi sinsi bir düşman karşısında bile İmamımız ne yaptı? Onu erteleyip harici terörünü öne aldı ve Haricileri kesti. Çünkü onlar da yönetime karşı terör hareketine girişiyorlardı. Tıpkı bu günkü Vahhabiler gibi. Bu gün İslam İnkılabı Vahhabilere karşı, ideal olmayan yönetimleri bile savunuyorlar mı? Tabi savunuyorlar. İşte durum aynı. Mantık da aynı. Yönetim yanlış olabilir. Ama ona karşı kendin yargılayıp kendin katliam uygulayamazsın. İran İslam inkılabı nasıl oluştu? Terör hareketiyle mi? Hayır, barışçıl halk kıyamıyla.. İşte islam en kötü yönetim bile yönetimsizlikten terör ve anarşiden daha iyidir ilkesini kabullenmiş ve uygulamaya koymuştur.


                            Benim çocuğa yanlış eğitim vermem de bunun gibi. Kitap yanlış olabilir. Ama çocuğa bir kere kitap yırtmasını öğretir onun tadına vardırırsan, çocuktur bu doğru kitapla yanlış kitabı ayırt edebilir mi? Ehlibeyte ait kitapları da yırtar gün gelir. İmam Ali a.s Halife Osman zamanında kendi kafasıyla yargılayıp kendi kafasıyla asmaya kalkan zihniyete ses çıkarmasa o zaman yarın Ehlibeyt başa geçtiğinde onu da yargılayıp onu da asarlar anlamında bir tepki gösterdi.


                            Ehlibeyte düşman olan bir yönetimin başta olması İmam'ın onaylayacağı bir yönetim değildi. Ama yönetim kötü diye her ne yöntem olursa olsun o baştan düşürülmeli şeklindeki yöntem İslami bir yöntem değildir. Zalim yöneticiyi baştan indirme yönteminin de İslami olması gerekir. İslam yönetimin kural ve biçimlerini koyduğu gibi yönetimi ele geçirmenin de kural ve yöntemlerini koymuştur. Halife Osman bu yollarla baştan alınmalıydı İmam Ali a.s'a göre[/quote]

                            kusura bakmayın ama kardeşim bu söyledikleriniz delilden yoksun şahsi görüşlerinizdir ki, imam Ali a.s'ın sireti bunu reddetmektedir. siz imam a.s'ın Osman'ın öldürülmesini onaylamadığını, çünkü bunun terörizmin yaygınlaşacağına katkı olacağını ve s. söylemişsiniz. oysa sizin söylediğinizi aksine Osman'ı öldürenlerin çoğunluğu Ali a.s taraftarı şiilerdi ve Ali a.s yöetime gelince de bunları dışlamadı, cezalandırmadı tam aksine, onları en yüksek vazifelerde görüyoruz. eğer size göre despot Osman'ı öldürmek için, zulme karşı ayaklanmış olan müslümanlar teröristse neden Ali a.s bu teröristleri cezalandırmadı?

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

                              İmam Ali, Osman'ın katilidir çıkarımı.

                              Sizin gözünüzü kan bürümüş,Allah'tan İmam'ın döneminde siz yoktunuz.İmam sizin elinizden ne çekerdi ya rab.Bunlar ne biçim basiretsiz-ferasetsiz insan.Vallahi İmam Mehdi sizden çok çekecek.Vallahi yeni bir Nehrevan yaşanmadan siz her zaman Zamanın İmamının ayağına bağ olacaksınız.Siz İmam Ali'nin dostları değilsiniz.Evet,atalarınızda sıffindeydi ama nehravanda soyları kesildi ama yene ürediniz.

                              BİR İMAMI KATİL İLAN ETMEDİĞİNİZ KALMIŞTI ONU DA YAPTINIZ.BİR O KUTSALIMIZ KALMIŞTI ONA DA EL ATTINIZ.

                              Şehid Mutahhari’nin bu bağlamdaki buyruğu ise şöyledir:

                              “Biz insanlar, kamil bir insanın Şiası olmalıyız. Şia; İmam Ali’yi (a.s) izleyen kimse anlamınadır. İnsan sadece sözle Şia olamaz, insan sadece sevmekle Şia olamaz; bu sadece izlemekle gerçekleşebilir. İzlemek de beraberliktir. Yürüyen birini izlemeniz, onunla birlikte olmanız veya ardı sıra hareket etmeniz izlemektir. Ali (a.s) Şiası, amel noktasında Ali’yi (a.s) izleyen kimsedir.”
                              (İnsan-ı Kamil, Murtaza Mutahhari, Sadra Yayınları, s: 7)

                              İmam Hasan’nın Osman’ı Savunması
                              ….Muaviye şimdi İmam Hasan’ın,yani Osman’ın öldürüldüğü gün,evinin kapısında durarak onu savunan ve bu yolda-tarihçilerin tümünün söylediği gibi-bedeni kana boyanan kişiyle karşı karşıyaydı.Taktakî İmam Hasan’ın Osman’ı savunması hakkında şöyle diyor:
                              ‘’…Osman’ı savunmak için amansız bir savaş verdi;hatta Osman’ın kendisi ona engel oluyordu.Ama o savaşa devam ediyor ve kendi canını tehlikeye atıyordu…’’
                              İnsanlar Osman’dan kaçtıkları,akrabalarının bile onu bırakıp kaçtığı bir sırada oluyordu bütün bunlar.
                              (İmam Hasan’ın Barışı s.105)
                              Dipnotunda ise;
                              …Halkın Osman’ın evini kuşatıp onun suyunu kestiği haberini alınca ,(İ.Ali) onun için iç kırba su gönderdi ve Hasan’la Hüseyin’e dedi ki :
                              ’’Kılıçlarınızı alarak Osman’ın evinin kapısında durun ve hiç kimsenin ona bir zarar vermesine müsaade etmeyin.’’
                              Bu olayda İmam Hasan b.Ali’nin vücudu kana boyandı ve Kamber –Hz. Ali’nin kölesi-yaralandı.
                              (İmam Hasan’ın Barışı s.106)

                              FADLALLAH:
                              ‘’Bizim İmamlarımız (Ali isteğiyle) Hasan ve Huseyin de Osmanın kapısında durup onu koruyorlar.’’
                              (İslami Hareket İlkeler ve Sorunlar -2 sayfa:214 .ekin yay.)

                              Halife Osman'ı Emevi çetesi katletti.İmamlarımız ise O'nu korumaya çalıştı.Bugün yine Osmanlara saldıran siz O'nu koruyan biziz.Ricat bu olsa gerek.
                              " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                              Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                              Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                              Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                              İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                              Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...