Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

    usulu kafi tevhid kitabı 2-(256)...Safvan b. Yahya şöyle rivayet etmiştir:
    Muhaddis Ebu Karra, kendisini Ebul-Hasan er-Rıza (Ali b. Musa aleyhisselâm)’ın huzuruna götürmemi istedi. Ben de onun için izin istedim, İmam bana izin verdi. Ebu Karra İmam'ın huzuruna girdi, ona helâl, haram ve çeşitli hükümlerle ilgili bir takım sorular sordu. Derken sorular tevhidle ilgili olmaya başladılar. Ebu Karra dedi ki:
    Biz, Allah'ın görünmesini ve konuşmasını peygamberler arasında taksim etti­ğini, konuşmayı Musa'ya ve görünmeyi de Muhammed'e ayırdığını rivayet ediyoruz.
    Ebu'l-Hasan (Ali b. Musa aleyhisselâm) dedi ki: «Gözler O'nu göremez" (En'am, 103) "Bilgice O'nu kuşatamazlar." (Ta-ha, 110) "O'nun gibi hiçbir şey yoktur." (Şura, 11) diye Allah adına insanlara ve cinlere duyuran kimdir? Muhammed değil midir?»
    Dedi ki: Evet, odur. «Nasıl olur da bir adam, bütün insanlara gelir ve onlara Allah tarafından gönderildiğini, onları Allah'ın emriyle Allah'a ibadet etmeye davet ettiğini bildirir. "Gözler O'nu göremez." (Enam, 103) "Bilgice O'nu kuşatamazlar." (Ta-ha, 110) "O'nun gibi hiçbir şey yoktur." (Şura, 11) der, ardından ben, O'nu gö­zümle gördüm, bilgice algıladım ve O, beşer suretindedir, iddiasında bulunur.
    Böyle bir iddiayı ileri sürmekten utanmıyor musunuz? Dinsizler bile O'nu bu şekilde itham etmemişlerdi: Allah, katından bir şey getiriyor sonra bu getirdiğinin aksini söylüyor diye suçlamamışlardı!»
    Ebu Karra dedi ki: Ama O, şöyle de diyor: "Andolsun ki onu, inerken bir kere daha gördü." (Necm, 13)
    Ebu'l-Hasan (aleyhisselâm) dedi ki: «Aynı surede onun neyi gördüğünü göste­ren bir ayet vardır: "Gönlü gördüğünü yalanlamadı." (Necm, 11) Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlihi)’nin kalbi, onun gözlerinin gördüğünü yalanlamadı. Sonra gözleri­nin neyi gördüğünü haber veriyor ve diyor ki: "Andolsun o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü." (Necm, 18) Allah'ın ayetleri Allah değildir. Çünkü Allah: "Bilgice O'nu kuşatamazlar." (Ta-ha, 110) buyurmuştur. Gözler O'nu gördüğü zaman bilgice de kuşatılmış, algılanmış, tanımlanmış olur.»
    Bunun üzerine Ebu Karra dedi ki: Sen, rivayetleri yalanlıyor musun?
    Ebu'l-Hasan (İmam Rıza aleyhisselâm) dedi ki: «Rivayetler Kur'ân ile çeliştiği zaman onları yalanlarım. Müslümanlar şu hususta ittifak etmişlerdir:
    "Allah, bilgice kuşatılmaz, gözler Onu görmez ve Onun gibi bir şey yoktur."»[7]


    Gördüğünüz üzere şerhine bakın falan demiyor kuranla çelişirse yalanlarım diyor imam aleyhisselam.

    #2
    IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

    HUVE'L AZİZ

    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

    İmamın herhangi bir rivayetin şerhine bakma gibi bir gerekliliği yoktur zaten. Ki o dönem zarfında sahabe kureyş lehçesini çok iyi bildiklerinden dolayı hadislerin şerhi diye bir kaide yoktu hatta tabiin döneminde ve tabeitabiin döneminde bildiğim kadarı ile müteşabih hadisler için vardı. Hadis şarihleri çok çok zaman sonra ortaya çıkmıştır. Ehl-i sünnet hadis mecmuasına yazılan ilk şerh Ebu Süleyman el-Hattabinin Buhari'nin sahihine yazdığı ilk şerhtir. Hicri 350 den sonra kaleme alır ki hicri 388 de vefat eder. O döneme kadar şerh namına yazılan eser bildiğim kadarı ile yoktu.

    Senin dediğini kabul edersek imam şerhe değil kur-ana bakmamızı istiyor. ( Ki zaten yapılması gereken bir işlemde zaten bunada karşı değilim karşı geldiğim şerhe değil kur-an'a bakmak gerektiği tezidir. Kur-anla da tartılır ama şerhede bakılır.) Ben sana bir kaç hadis yazayım bana şerh yapmadan kur-anla açıklayabilirmisin?

    "HASAN HÜSEYİN CENNET GENÇLERİNİN EFENDİLERİDİR." Bu rivayetin sahih olduğuna dair şiasıda sunniside hemfikir. Şimdi mantık yürütelim. Cennette herkes genç aynı yaşta olacağına göre İmam Hasaneyn (a.s) Peygamber (s.a.a)'nin demi efendisi olacaklar? Babalarının da mı efendileri olacaklar. Bunu destekleyecek bir ayet delil getirebilirmisin?

    "YA ALİ SENİ YARATMAZDIM MUHAMMED OLMASAYDI İKİNİZİ YARATMAZDIM FATIMA OLMASAYDI" Bu rivayet şiaya göre sahihtir. Şimdi bu rivayeti şerhine bakmadan bana ayetle açıklayabilirmisin. Halbuki bir çok ayete ters. Herkes biliyorki Allah tüm kainatı Peygamberin hürmetine yaratmıştır.

    "ALİ ZİKRİ İBADETTİR" Bu rivayeti hangi ayetle açıklayabilirsin halbuki bu rivayet şiada sahih ehl-i sünnetin bazı alimlerine görede sahihtir. Hepimiz biliyoruzki ibadet sadece Allah'ın anmak kulluk etmek vs ile olur. Allahın yarattığı bir mahlukatı anmanın ibadet olduğuna dair bir ayet delil getirebilirmisin?

    Daha bir çok rivayet yazabilirim sen bunları açıkla gerisini ben yazarım
    EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

    Yorum


      #3
      IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

      [quote author=Hudeyfe link=topic=19112.msg115381#msg115381 date=1295341513]
      HUVE'L AZİZ

      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

      İmamın herhangi bir rivayetin şerhine bakma gibi bir gerekliliği yoktur zaten. Ki o dönem zarfında sahabe kureyş lehçesini çok iyi bildiklerinden dolayı hadislerin şerhi diye bir kaide yoktu hatta tabiin döneminde ve tabeitabiin döneminde bildiğim kadarı ile müteşabih hadisler için vardı. Hadis şarihleri çok çok zaman sonra ortaya çıkmıştır. Ehl-i sünnet hadis mecmuasına yazılan ilk şerh Ebu Süleyman el-Hattabinin Buhari'nin sahihine yazdığı ilk şerhtir. Hicri 350 den sonra kaleme alır ki hicri 388 de vefat eder. O döneme kadar şerh namına yazılan eser bildiğim kadarı ile yoktu.

      Senin dediğini kabul edersek imam şerhe değil kur-ana bakmamızı istiyor. ( Ki zaten yapılması gereken bir işlemde zaten bunada karşı değilim karşı geldiğim şerhe değil kur-an'a bakmak gerektiği tezidir. Kur-anla da tartılır ama şerhede bakılır.) Ben sana bir kaç hadis yazayım bana şerh yapmadan kur-anla açıklayabilirmisin?

      "HASAN HÜSEYİN CENNET GENÇLERİNİN EFENDİLERİDİR." Bu rivayetin sahih olduğuna dair şiasıda sunniside hemfikir. Şimdi mantık yürütelim. Cennette herkes genç aynı yaşta olacağına göre İmam Hasaneyn (a.s) Peygamber (s.a.a)'nin demi efendisi olacaklar? Babalarının da mı efendileri olacaklar. Bunu destekleyecek bir ayet delil getirebilirmisin?

      "YA ALİ SENİ YARATMAZDIM MUHAMMED OLMASAYDI İKİNİZİ YARATMAZDIM FATIMA OLMASAYDI" Bu rivayet şiaya göre sahihtir. Şimdi bu rivayeti şerhine bakmadan bana ayetle açıklayabilirmisin. Halbuki bir çok ayete ters. Herkes biliyorki Allah tüm kainatı Peygamberin hürmetine yaratmıştır.

      "ALİ ZİKRİ İBADETTİR" Bu rivayeti hangi ayetle açıklayabilirsin halbuki bu rivayet şiada sahih ehl-i sünnetin bazı alimlerine görede sahihtir. Hepimiz biliyoruzki ibadet sadece Allah'ın anmak kulluk etmek vs ile olur. Allahın yarattığı bir mahlukatı anmanın ibadet olduğuna dair bir ayet delil getirebilirmisin?

      Daha bir çok rivayet yazabilirim sen bunları açıkla gerisini ben yazarım
      [/quote]

      Çok güzel Hudeyfe kardeş. Barekallah.
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        #4
        IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

        Yahu ben hiç şarihe bakmayalım demiyorum ki mutlaka şerhine de bakılır...bizim kastımız tevhide ve kurana ters olan hadisin şerh vs diyerek savunulamayacağı...sen ise kurana tamtamına zıt olan hadisleri yazdıgımızda şerhine bak diyorsun...

        bende sana sorayım o zaman gadir hum hadisinin şerhini kabul etseydim o zaman peygamber hz.aliyi dost ilan etmiş derdim sence orada da şarihe uymalımıydım ?

        Yorum


          #5
          IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

          birde dediğin hadisler kuranda yer almıyor ama kurana yuzde yuz zıt değil ALLAHı ilk once tanımayacaklar sonra baldırını gösterince tanıyacaklar gibi bir hadis kurana zıttır...veya allah bulut içindedir hadisi yuzde yzu kurana zıttır...ehli sünnetle kardeşliğimiz bozulmasın diye bu hadisleri savunmaya kurtarmaya çalışmaya gerek yoktur...allah bulut içindedir diyen hadisi direk redderim, şarih 50 sene eğitim gorsun bu hadisi kabul ediyorsa demek 50 sene boyunca kafası hiçbirşey almamış derim...imamlarda bunu soyluyor gidip şarihe sorun( hele birde ehli sunnet şarihine sorun asla demiyor namazda bile onların arkasında mudarat hariç durmayın diyen imam bizi onlara mı yoneltecek) falan demiyor...

          yazdıgın hadisler ise bizim bahsettiğimiz turden hadisler değil...sırf beni bozmak için yazmışsın abi.

          Yorum


            #6
            IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

            HUVE'L AZİZ

            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

            sırf beni bozmak için yazmışsın abi.
            Eğer yazdıklarım sende bu intiba bıraktı ise ben ne diyeyim bilmemki. Bu gün sana cevap yazmak için gündüz bekledim az daha düşüneyim yazacağım şeyleri bir kaç kez kafamda tartayım diye yazmadım. Şimdi geldim yazacaktım ki senin bu sözünü okuyunca vazgeçtim. Bundan sonra senin yazacağın hiç bir hadis veya hiçbir yazıya cevap yazmıyacam. Sen istediğin gibi davran istediğin hadisi şerhini okumadan anlamadan hemen red et inş ahirette bunu hesabını vermek zorunda kalmazsın.

            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

            Yorum


              #7
              IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

              [quote author=Hudeyfe link=topic=19112.msg115481#msg115481 date=1295387514]
              HUVE'L AZİZ

              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

              sırf beni bozmak için yazmışsın abi.
              Eğer yazdıklarım sende bu intiba bıraktı ise ben ne diyeyim bilmemki. Bu gün sana cevap yazmak için gündüz bekledim az daha düşüneyim yazacağım şeyleri bir kaç kez kafamda tartayım diye yazmadım. Şimdi geldim yazacaktım ki senin bu sözünü okuyunca vazgeçtim. Bundan sonra senin yazacağın hiç bir hadis veya hiçbir yazıya cevap yazmıyacam. Sen istediğin gibi davran istediğin hadisi şerhini okumadan anlamadan hemen red et inş ahirette bunu hesabını vermek zorunda kalmazsın.


              [/quote]


              Lutfen tartışalım gun boyu evdeyim çok sıkılıyorum bir konuşma çıksa diye bekliyorum...eger kırdıysam ozur dilerim hadi devam edelim.

              Yorum


                #8
                IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                şerhine bakmam demiyorum şerhi kesinlikle çok önemli değildir çünkü şerh o kişinin inanışını yansıtır...gadir hum hadisinin şerhine bakarsanız orada dostluk ilanı gorursunuz. muaviyeye lanet hadisinin şerhinde o lanetin ona rahmet oldugu yazılı ne diyeyim yani...şerhi muaviyeci oldugundan elbette o hadisi oyle yorumlayacak...havuz hadisindeki ashabın rafızıler oldugunu söyleyen şerhede bakayımmı ?
                bunun gibi yüz örnek yazarım yani şerhler hadisleri anlamada yardımcı olur ama asıl değillerdir şarihin inancına göre şekillenirler...bazen de hadisi kurtarmak için mantıksız alakasız yorum yapar apaçık zırvalar...
                Hadis: “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

                İbn-i Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

                bir şekilde tevil edip bu hadise başka mana verebilirsiniz...ama hadisteki mana açık...o zaman her sözü farklı algılayabiliriz.tevil ederiz veya tersi manada dogrururuz.



                fazla alınganlık gösteriyorsunuz bu arada...

                Yorum


                  #9
                  IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                  Musavinin dedikleri tamamen haksız da değil.. Şerhlerin içinde öyle ipe sapa gelmez teviller var ki hiç ölçü kalmıyor, akıl birbirine zıt iki şeyin de doğruluğunu kabul etmez.. ama kabul ediliyor.

                  şerh sisteminin bir ölçüsü olmalı.. eğer bu ölçü kaybedilirse uydurma hiç bir hadis kalmaz.

                  oysa biz biliyoruz ki bir sürü hadis uyduruldu..

                  uydurma bir hadisi şerh yoluyla sağlama çıkarıp Peygambere isnad etmek de en azından onun adına yalan uydurmak gibidir.. her ne kadar şerh yoluyla o uydurma hadisin bozuk anlamından insanlar korunmuş olsalar da.. ama bu kez de ölçüsüz şerhle akıl ölçüsü bozulmaktadır..

                  İşte Musavi kardeşimde, bu bende ve diğer özellikle yeni şii olmuş kardeşlerimde, bu ölçüsüz şerh yoluyla yıllardır kandırılmışlığın hıncı var.. belki geçiş döneminde bu konuda biz tepkisel olabiliyoruz ama siz de takdir edersiniz ki sünniler şerh yönetimini öyle kullanıyorlar ki akıl bozuluyor..

                  aklın bozulduğu yerde artık ben değersiz insan haline geliyorum. Ondan sonra kimseye akletmez diye kızma hakkımız yok. Bu millet boşuna mı böyle koyun sürüsü haline geldi akletmez hale geldi. Denmedi mi hepimize sen kimsin ki iki kitap okumakla alim mi oldun .. cinsinden setler kondu önümüze ve konuşma ve akletme haklarımızı bizim kadar bile akletmeyenlere verir olduk..

                  düşünün bir insan sünnilerin ruyetullahla/Allah'ın ahirette görülmesi ilgili görüşlerini ve tevillerini okumadan ona sorsak Allah görülebilir mi? diye.. asla evet demez diyemez. ben denedim siz de deneyin.. bozulmamış bir akla sünnilerin bu konuda kirletmediği akla Allah'ın görülüp görülemeyeceğini sorun..

                  birine sordum hala cevap veriş tarzı gözümün önünde, hemen cevap vermedi durdu gözlerini sabitledi bir noktada ve kendinden gayet emin şekilde: GÖRÜLMEZ dedi.

                  ama bu kşi bir kaç sünni tevili dinlese bu kez bize dönüp siz yalancıymışsınız mü'minler Allah'ı neden göremesin ki diyecek..

                  biz devam etsek Allah şekilden münezzehtir. şekile girmeden görülmesi mümkün değildir desek.. bu kez aklı bozulmuş olduğundan görülecek ama nasıl bilmiyoruz diye cevap verecektir..

                  işte sınırsız ve ölçüsüz şerh örneği

                  yine zalim de olsa fasık da olsa imam (sultanlara sünniler imam der) azledilmez diye Maturidi (sünni itikadi mezhep kurucusu) akaid/inanç kuralı koymuş..

                  ve şerhlere bak uydurma hadislerin açıklamalarına yani.. hiç da akla aykırı değil: en kötü hükumet terör anarşi ve hükumetsizlikten iyiymiş...

                  Musaviyi ben çok iyi anlıyorum...

                  Yorum


                    #10
                    IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                    evet abi kastım tüm şerh kitaplarını atalım demek eğil mutlaka şerh olmalı...ikincisi o hadisleri oldugu gibi alalım diyen grupta var selefiler.sunniler ile tartışmalarında selefiler hadis yonunden hep kazanırlar derler ki bunlar peygamberin sözü değil senin yorumun hadis diyor ki allah dolunay gibi görünecek...şimdi buradaki manayı ne kadar tevil edersen et mana açık ve tevil etmeyen grup da haklı çıkar.ben resulun sözünü olduğu gibi kabul ederim der.

                    şarihin şerhikendi yorumudur en açık hadisleri bile farklı şekilde yorumlar.menzilet hadisini alır oyle bir yorumlar ki bundan o manayı çıkaramazsınız.ve o takdirde de resulun değil şerhi yapan adamın dediğine uymuş olursunuz.

                    Yorum


                      #11
                      IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                      Ehli Beyt mektebinde islam literatürünü değerlendirmede ziki mektep söz konusu. Usulilik, Ahbarilik. Usulilik rivayetleri Kuran ölçüsünde şerhle cerh ve tadil etmektedir. Ahbarilik ise sanki ehlibeyt kanalında vahhabiliğe benziyor. Rivayeti olduğu gibi kabul ediyor. Şerh, cerh ve tadile tabi tutmadan.

                      Kuranın muhkem ve müteşabihi olduğu gibi hadislerin de muhkem ve müteşabihi vardır. Ve hadisler islamın pratiği olduğu için Kurandaki ayetlerin nüzul zamanı gibi hadislerinde irad edildiği zamanların dikkate alınması gerekmektedir.

                      Bir mevzu hakkındaki nihai hüküm zaman itibariyle konu hakkında en son irad edilen hadislerin esas alınması gerekmektedir. Bazen de ayet ve hadisler yer ve zamana göre hükmü cari olmaktadır.

                      Mesela islam toplumunun mekked dönemini yaşayacağı zaman dilimleri olabilir. O zaman mekke dönemine ilişkin ahkamın geçerli olacağı zamanlar müstakbelde de olabilir.
                      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                      Yorum


                        #12
                        IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                        HUVE'L AZİZ

                        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                        Her ikinize de (Musavi ve Qumu-u Aşk) verecek cevabım yok. Çünkü siz olaya objektif bakmıyorsunuz yanlı davranıyorsunuz tek taraflı bakan bir düşünceye ne anlatılabilir ki.

                        Bir hadis mecmuasının faraza yüzde doksan dokuzu yalan rivayetler içeriyorsa geriye kalan o yüzde birlik sahih hadisi kaale alarak acep o yüzde bir bumu diye araştırı ve aklıma mantığıma kur-ana ters olarak görünse bile gene şerhine bakarım. Belki benim anlamadığım bir nukte vardır veya belki hadisin söyleniş ebebi vardır vs.

                        Şunu da unutmamak gerek nasıl ehl-i sünnetin x ravisi Peygamber adına yalan söz isnat edebiliyorsa şianın da x ravisi imamlar adına yalan söz isnat edebilir. Siz bunu malesef idrak edemiyorsunuz. İş şia hadis mecmuasına gelince hele hele akla mantığı bilime kur-ana ters olarak göründüğünde hemen araştırır şerhine bakar bir çırpıda red etmezsiniz. Ama iş ehl-i sünnetin hadis mecmuasında geçen bir rivayet akla mantığıa bilime ve kur-ana ters olarak göründüğünde aha bakın kur-ana ters deyip hemen bir çırpıda atarsınız. Ben buna karşıyım işte bu nedenlerden dolayı vede ne birileri ile tartışmak nede cansıkıntılarını gidermek için yazmamak daha evladır.
                        EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                        Yorum


                          #13
                          IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                          hudeyfe nerede benim sünni hadislere karşı uydurmadır deyip araştırmadan şerhlerine bakmadan sünniler hakkında yorum yaptığımı gördün?

                          şiaya güvenmem ve hadislerinin sıhhati konusunda sünnilerden daha sahih demem sorun mu oluştuyor yoksa sünni hadisleri hemen reddetmemi mi gerektiriyor..

                          benim derdim bu sünnilik şu anki bozuk inanç ve yaşam şekli hadislere dayanıyor mu dayanmıyor mu bunlar bozuk tevillerden çıktı mı çıkmadı mı?..

                          bu kadar bozuk inanç nereden oluştu..

                          şianın sahihi yolu ve yaşam şekli nasıl oluştu...

                          bu iki sonucun kaynakları hakkında aynı bakış tarzına ve niyete sahip ol dersen bu adalet mi?

                          Yorum


                            #14
                            IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                            Eğer sünni toplum, şianın delil olarak sunduğu sünni rivayetlerden bile haberdar olsaydı, bu kadar islamdan uzaklaşmış bir hayatin içinde olmazdı.

                            Sekaleyn hadisi onca kaynakta mütevatir olarak rivayet edilmesine rağmen, mevzu hadis Kuran ve Sünnet hadisi toplum içinde daha fazla yaygındır. Çünkü ehli sünnetin halka sunulmasını sultanlar ayarlıyorlardı ve ehli sünnet rivayeti bile olsa sultanların çıkarlarına uygun olmayan irvayetlerden halk haberdar edilmiyordu.
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              #15
                              IMAM ALEYHISSELAMIN BAZI RIVAYETLERE KARŞI TUTUMU

                              şia içinde de muhakkak çok sayıda uydurma hadis olmuştu ve bunları araştırdık orneğin hutbetul beyanı kabul etmedik...sunni hadisi hemen atmaya gelince ben mesela bu bozuk tevhid anlayışı ile ilgili hadisleri 8 sene önce okudum, evde kutubi sitte vardı ve okudum
                              ve sonrada araştırdık ben bu hadisler şia olmadan önce reddettim zaten ve iktibas forumda onlarca tartıştık bu konuları. Allah dolunay gibi gorunecek hadisine dogru demek bence hadisi red etmekten çok daha tehlikelidir.allahı vasfetmek ve sınırlandırmak mı tehlikeli yoksa hadisi red etmek mi, yemin ederim ki allahı sınırlamak çok daha tehlikeli...

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...