Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

    [quote author=serdarcan link=topic=6252.msg40788#msg40788 date=1246620270]
    [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=6252.msg40786#msg40786 date=1246619294]
    [quote author=mirzehan link=topic=6252.msg40783#msg40783 date=1246618143]
    ebu sufyanın süfyani planına dahil olabilir istediğini alabilirdi Eğer haksızlığa uğradığını düşünseydi imam Ali (a.s.) diyorsun yane .
    yada Resulu ekremin kılıç çekmeyeceksin emrine rağmen istese kılıcına davranabilirdi yada kılışsız toprak doldururdu ağzına diyorsun .
    ve gerçekten Ammar gibi bir kaç sahabae dışında destekçiside olurdu diyorsun yani ,
    mesela Cemel de olduğu gibi,
    yada sıffınde olduğu gibi dururlardı arkasında öylemi.
    İmam başka çaresi olsa idi ne cemelde çekerdi kılıcı nede sıffınde orda da boğazında kemik acısı hissedercesine içine gömerdi acısını. O imam bilmiyormuydu halkın ne kadar iki yüzlü, tutarsız, bilinçsiz , riyakar olduğunu , bilmiyormuydu kendisi ile birlikte olanların sayısının iki elin parmakları kadar olduğunu.
    Sen imam Ali yi yeniden oku kardeş, anlayamamışsın kusura bakma.
    [/quote]

    Yani kardeş sen şunu mu demek istiyorsun: Örneğin Hazreti Ebu Bekire Ömere Muaviyeye tabi olanlar ona karşı samimi idilerde,
    İmam Aliye tabi olanlar, sahtekar, ikiyüzlü, güvensiz insanlardı öyle mi? Baltayı kendi ayağına vurduğunun farkındamısın? Hazreti İmam Alinin etrafındakiler sahtekar olursa ki onlara şia deniyordu bu doğru olur mu?
    [/quote]
    mehmet kardeşim imam Alinin sıffında nasıl bir anda yanlız bırakıldığını düşün,imam hasanın muaviye ile neden barış yapmak zorunda olduğunu düşünün,imam Hüseyini bir gecede kaç kişinin terkettiğini düşünün o zaman neden imam Alinin sessiz kaldığını anlarsınız.
    [/quote]


    Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

    Yorum


      #17
      Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

      ne demek istiyorsun şimdi sen mehmet kardeş. asıl söylemek istediğin ilk 3 halifeyi sevmek zorunda olduğumuz mu ?

      benim samimi bir dostum arkadaşım var onunla bazen konuşuruz bu mevzuları, dün dediki abi siz sevmek zorundasınız yoksa birlik olmak zor.

      seninde fikrin bumu yane?

      buysa istemiyorum o birliğide beraberliğide. Kur'ani şeyler söyleyin bana. Ehli beyti sevmenin farz olduğu gibi farz lardan bahsedin. Ve o Kesişim kümesinde el ele olalım. yoksa Ne Ben muaviyeyi severim (Allah korusun) nede inkar edenler kalkıp İmamete inanıp boun eğerler. Birliğin anahtarı , kesişim kümesi Ehl Beyttir , buda ehli sünnetin Veda Hutbesinde buyurduğu gibi analtılıp öğretilmekle olur. Üç ayrı şekile sokulmuş ve Asıl olan sümen altı edildiği sürecede olmaz. Hangi siteyi açsam Veda hutbesinde ya ehli beyt yerine sünnet vardır yada Kur'an tek başınadır.
      Sizcede bu özellikle yapılmıyormu.
      Bakın mesela şu an forumda da yazan bir kardeşimiz var epeydir biz onla yazışırız. kendisi imam hatip liseli. Veda hutbesindeki o EHli Beyt i henüz öğrendi 2 ay oldu olmadı. DÜşünün bir imam hatip liseli 4 sene dini mevzulada eğitim alıyor ve EHli Beyt ile ilgili bu Çok Çok Çok önemli hadisi bilmiyor.
      (bu kardeşimin ismini vermedim kendisi uygun görürse o benim diye yazar)

      Analyacağınız emredilen dışında kimseyi sevmek zorunda değilim. Kimseye ne küfür ederim nede lanet Allahından bulur herkes yaptığını ama . üstünü örtememde ben bildiğimin. 4 sene okulunu okumuş ama gelmiş ehli beyt ile ilgili o cümlenin veda hutbesinde olduğunu bir şia mensubun dan öğrenmiş sanal ortamda tesadüfen bir ehli sünnet kardeşim,

      Bumu yani bizdemi örtelim üstünü .....


      Selamet kalın inşAllah

      Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

      Yorum


        #18
        Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

        Sevmek zorla olmaz kardeş. Ama biz hakaret olmamasından yanayız. İnsan hakaret etmediği herkesi illada sevmek zorunda değil tabi. Ya da sevmemek nefret etmek anlamında değil.
        Bu tür meselelerde işi kestirip atarsanız zararı islama olur biliyormusunuz? Hazreti Ebu Bekiri Hazreti Ömeri soyut olarak sevmek Şianın yayılmasına sebep olursa, nefret ve hakaretamiz davranışlar ise şiadan nefret edilmesine sebep olursa hangi yolu tercih edersiniz. İmam Aliye karşı hataları var, Allah onları af etsin demek çok mu zor. Tutup lat ve menata tapan Ebu Süfyan ile Muuaviyeye baktığınız gibi Hazreti Ebu Bekir ve Ömere bakarsanız olmaz ki.
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          #19
          Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

          mehmet kardeşim muaviyeyi şama ordu komutanı yapan ömer bin hattabdır..peki kendi kafasına göremi yaptı bunu yoksa emevilerin telkinleri ilemi yaptı..üçüncü halife osmanı halife olarak işaret eden ömer bin hattabdır..muaviyeyi şama vali yapan ise yine emevi olan üçüncü halife osmandır..muaviyenin haksızlıklarını cinayetlerini zulümlerini osmana anlatan ebuzeri dövdüren ve rebeze çölüne sürgüne gönderen üçüncü halife osmandır..

          üçüncü halife şama muaviyeyi vali yaptıktan sonra muaviye çok güçlendi..bir çok yere emevileri vali yaptı islamın altını oydular resmen..ve iş döndü dolaştı muaviye oğlu yezitin ne mal olduğunu bile bile onu islama halife yaptı ve vasiyetindede imam hüseyinden biat almadığı müddetçe halifeliğinin meşru kazanmayacağını söyledi..o yezit ne yaptı etti imam hüseyini şehit etti..

          şimdi mehmet kardeşim geriye doğru gidecek olursanız yeziti,onun öncesinde babasını o makama kimler getirdi islamın altını kimler oydu daha fazlasına gerek yok sanırım..kim bir iyiliğe aracı olursa o iyiliğin sevabından alır,kimdi bir kötülüğe arazı olursa o kötülük devam ettiği müddetçe o günah o aracıyada yazılacaktır..

          mehmet kardeşim sizinde muaviyeyi savunmadığınızı aksina eleştirdiğinizi görüyorum,şimdi düşünmeniz gereken şey şu muaviyenin nasıl bir karaktere sahip olduğunu bile bile şama ordu komutanı daha sonrada vali yapanların ehlibeytin kanında parmakları varmı yokmu.? tek mesele bu..
          ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

          Yorum


            #20
            Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=6252.msg40797#msg40797 date=1246623045]
            Sevmek zorla olmaz kardeş. Ama biz hakaret olmamasından yanayız. İnsan hakaret etmediği herkesi illada sevmek zorunda değil tabi. Ya da sevmemek nefret etmek anlamında değil.
            Bu tür meselelerde işi kestirip atarsanız zararı islama olur biliyormusunuz? Hazreti Ebu Bekiri Hazreti Ömeri soyut olarak sevmek Şianın yayılmasına sebep olursa, nefret ve hakaretamiz davranışlar ise şiadan nefret edilmesine sebep olursa hangi yolu tercih edersiniz. İmam Aliye karşı hataları var, Allah onları af etsin demek çok mu zor. Tutup lat ve menata tapan Ebu Süfyan ile Muuaviyeye baktığınız gibi Hazreti Ebu Bekir ve Ömere bakarsanız olmaz ki.
            [/quote]

            soyut olarak sevin diyon sen sev kardeş soyut soyut.

            hakaret etmekten yana hiç olmadım olmamda, Ama eğer ki
            bir tarihi kaynak , bir hadis kitabı yazıyorsa ki muaviye Ali (a.s.) a yıllarca lanet okuttu ve bunun delilleri muaviye perver kardeşlerimin makbul bildiği kitaplarda da var ise ,
            yada Bir tarihi kaynak , yazıyorsa ki 2. Halife Hz.Peygamber(s.a.a) in vasiyet yazmasına karşı çıkarak şöyle şöyle dedi, ve yine bunun delili muaviyeperver kardeşlerin makbul bildii kitapalrda da varsa.
            biriside kalkıp bu bu olaylar olmuş dediğinde siz eğer bunu hakaret sayıyorsanız varın sayın kardeş.
            Hakaret Aişe validemize Ali (a.s.) ye karşı yanlış yaptı , günaha girdi demek değil
            Hakaret Aişe validemizi Hz Peygamberin omuzuna binip çengi izlidğini iddia etmektir.

            bunu algılamıyorsanız buyurun sizde izletin.

            Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

            Yorum


              #21
              Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=6252.msg40797#msg40797 date=1246623045]
              Sevmek zorla olmaz kardeş. Ama biz hakaret olmamasından yanayız. İnsan hakaret etmediği herkesi illada sevmek zorunda değil tabi. Ya da sevmemek nefret etmek anlamında değil.
              Bu tür meselelerde işi kestirip atarsanız zararı islama olur biliyormusunuz? Hazreti Ebu Bekiri Hazreti Ömeri soyut olarak sevmek Şianın yayılmasına sebep olursa, nefret ve hakaretamiz davranışlar ise şiadan nefret edilmesine sebep olursa hangi yolu tercih edersiniz. İmam Aliye karşı hataları var, Allah onları af etsin demek çok mu zor. Tutup lat ve menata tapan Ebu Süfyan ile Muuaviyeye baktığınız gibi Hazreti Ebu Bekir ve Ömere bakarsanız olmaz ki.
              [/quote]

              mehmet kardeş,kaç zamandır bu forumdasınız ve sizden faydalandığımı düşünüyorum.yazılarınız okumaya değer ve yararlı.

              kardeş, bu yazınızda bir noktaya katılamdığımı belirtmeliyim.

              kardeş, bu forum açıldığı günden bu yana bırakın ebu bekir, ömer, osman'ı muaviyeye bile hakaret edilmesine izin vermedi. adı geçen kişileri sevmemek hakaret değildir. tarihi eserlerde geçenleri anlatmak veya yazmakta hakaret değildir.

              bu forumda adı geçen şahıslara hakarete müsade etmedik etmeyiz de.
              Yezid,bu yaptıklarınla ancak kendi derini yüzdün ve kendi etini parçaladın. Çok sürmeyecek;Peygamberin evlatlarının kanını akıtmak ve Ehl-i Beyt'ine saygısızlıkta bulunmakla yüklendiğin bu vebalin altında Peygamberin huzuruna çıkacaksın.Ogün Allah onları bir araya toplayacak ve haklarını alacaktır.

              Yorum


                #22
                Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                kardesler, diger bir bölümde de mehmet ufukalp kardesimiz, hz.alinin mutadan dolayi, ömere "Allah ömere rahmet etsin" dedigini yazmisti, ben böyle birseye sii kaynaklarda rastlamadim, icinizden rastlayan varsa beni düzeltsin...

                bunun mümkün olmadigini iki delille anlayabiliyorum
                1. Allahin helalinin haram edildigi bir konuda, bu helali haram eden bir kisiye rahmet okumasini mümkün bulmuyorum
                2. hilafet Allahin ve resulünün belirledigi kisi olarak hz.aliden gasp edilmistir, yani hz.Ali kendi talebi elinden alinan biri olsaydi, bundan dolayi onlari mazur görürdü, fakat Allah ve resulünün emri cignenmis olan bir olaydan dolayi birilerine rahmet okumaz!

                yaniliyormuyum?

                mehmet ufukalp kardesim
                zaten ayriligimiz, bir kesimin ehlibeytten kopmasi ve daha sonrakilerin bunlari temize cekme sevdasi ile gerceklesmisti, ve bu zincirleme hata, siilere kafir denilesiye kadarda devam etmisti.

                simdi vahdet isteyen kardeslerimize bakiyorum da
                hala ayni yolu devam ettirdiklerinin farkinda bile degiller
                hala imam aliyi ve imam alinin bazi kimseler hakkindaki durusunu ve söylemlerini, ehlibeytten kopuk kaynaklarla gerceklestirmeye calisiyorlar, böyle birsey nasil mümkün olabilir

                yasadigim inancin icerisine siinin bahsettigi olaylar gercekten kimler tarafindan ve neden getirilmis ve bunlar nelerdir diye arastirmak derdini ve gayesini neden kimsede göremiyorum
                bazi sahislar sanki bu dinin aslindan daha önemli olmus
                halbuki vazgecilmeyecek ve asla olmazsa olmayacak tek unsur ehlibeyttir (resulullahtan sonra), ve onlara dost olan dost olarak, düsman olan düsman olarak görülmedikten sonra gerisi hikaye



                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #23
                  Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                  Gülistan kardeşim, neden anlama çabasi içerisinde olmadığınızı görüyorum. Yakıradı hakkımdaki yargılarınız insaflı değil.
                  Biz üç halifeyi İma Aliye takdim etmiş değiliz. Onların makamını İmam Aliden daha üstün görmüş değiliz. Üç halifeyi hatasız görmüş değiliz. İmam Aliye karşı yaptıkları hatalarını ifade etmekteyiz. Bunlar mıdır, onları dinden daha önemli görmek.
                  Ehli Beyt hakkındaki rivayetler inanın şiadan daha çok ehli sünnette vardır. Ayrıca nasıl ki dört mezmep imamından sonra ehli sünnette tahrifat meydana gelmişse, 12 İmamdan sonra şiada da ehli sünnet kadar olmasa bile tahrifat meydanas gelmiştir. Bu tahrifatlarda her iki islam mezhebinin birbirlerinden gittikçe uzaklaşması için ne yazık ki yapılmıştır.
                  Şia demek illada Hazreti Ebu Bekire Hazreti Ömere küfür, kin, nefret, aşağılama mı demektir. İmam Alinin faziletlerini insanlar bilse zaten diğerlerinin konumu otomotikman yerini bulur, ayrıca bizim onları yerin dibine geçirmemize gerek yok, üstelik işte tam da burada ipler kopmaktadır. Hazreti Ömere, Ebubekire 1400 yıldır aşık insanlar bir anda sizin tavrınızla karşılaştı mı artık ne şiaaya inanıyor ne de İmam Alinin konumuna.
                  Hazreti Ömer Mutayı haram kılmadı yasakladı. Veliyyiemri müsliminin islami hükümleri tecil ve tehir etme yetkisi vardır.
                  Hani Hayberde, Mekkenin Fethinde, Evtas yılında Rasulullah muta nikahı yapanların nikahlarını iptal etmeleri gerektiğini emretmişti. Bu geçici bir durumdu. Mutayı yasaklamak değil, anlık iptaldi. Rasulullha ordunun komutanı olarak askerlerine böyle emir vermişti. Yoksa artık muta bundan sonra haram olacak dememişti. Hazreti Ömer de böyle yapmış, halifeliği zamanında mutayı yasaklamıştı, artık haram kıldım dememişti. Ha, isabet etmediği muhakkak. Çünkü imam Alinin uyarısı bunu gösteriyor.
                  Eğer sizin dediğiniz gibi eğer onlar İmam Alinin can düşmanları olsaydı, İmam Alide hiç bir şey yapmadan 25 yıl onların tasallutuna ses çıkarmayan biri olacaktı öyle mi? Bu İmam Aliye hakarettir inanın. Onlar hatalar yaptılar ama İmam Aliyi yine seviyorlardı. İşin içinden çıkamadıklarında İmam Aliye yöneliyorlardı. Bu da onlara nefret ve lanetle bakılmaması için yeterlidir.
                  Aksi halde ne olur, görüyoruz. Irakta, Afganistanda, Pakistanda. Hazreti Ömer hakkındaki kanaatini sorup insan öldürüyorlar, bu mu olsun yani.
                  Ehli Sünnette şiada İslamı ve kaynaklarını yeniden ele almalı, uzaklaşmaya neden olacak söylem ve tavrı bırakmalı ve islami vahdeti tahakkuk edecek tarzda yeniden dini anlayışı şekillendirmeliler. Yeter artık düşmanın bu kapıdan yararlanması.
                  Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                  Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                    Mehmet UFUKALP kardesim
                    Allahin selami üzerinize olsun..

                    sakin sanmayin ki size karsi kizginlikla cevap veriyorum

                    sizinle bir kac kez yazistik
                    nezaketiniz ve edebiniz disinda dikkatimi ceken iki sey oldu

                    1. hadiselere, bugüne kadar ehlisünnetin hic bir kaynaginda okumadigim, hic bir hocasindan duymadigim aciklamalarda bulunuyorsunuz

                    2. bu aciklamalarinizi hic bir kaynaga dayandirmiyorsunuz

                    tipki bu son yazinizda da oldugu gibi.
                    imam Aliye karsi yapilan hatalarin islama karsi yapilmis hatalar oldugunun, ve sizin söylediginiz degerde ve kiymette insanlarin asla böyle bir hataya cüret edemeyecek kadar basiretli olmasi gerektiginin farkindamisiniz?

                    ve o yapilan hatalar sonucu acilan cigirlara hala ehlisünnet serhler düsmekte ve temize cekmekteler...bununlada yetinmeyin o acilan cigirdan yürümekteler....dahasi bu cigirdan yürümeyerek dört mezhebten baskasina dahil olani firka-i naciyenin disinda olduguna kesin kanaat etmekte ve eserlerini bunun üzerine hazirlamaktalar...yani müslümanlara hala bu yolu teblig etmekte ve ehlibeytin pak yolunu müslümanlara örtmekteler

                    bizler, onlara küfretmiyoruz, onlarin Resulullahtan sonra ne cabuk ne de kolay dinin hükümlerini ihlal ettiklerini, kayitlariyla ortaya koyuyoruz! ki bunlardan ilki Allah ve Resulünün emriyle dinin bütünlügü ve sihhatini tam anlamiyla devam ettirebilecek Ali a.s'in makamina oturulmasiydi!

                    siada olusan tahrifatlardan bu kadar eminseniz bir baslik acip bunu hususen tartismanizi rica ederim...

                    hz.alinin faziletini zaten ehlisünnet inkar etmiyor...fakat diger sözkonusu meselelerde, diger halifeleri aklayabilmek icin vaktiyle hz.alinin her faziletine karsilik, digerlerini öven hadisler uyduruldu...alimleriniz ise bunlari birbirine bagdastirmak icin özel caba sarfettiler...misal, ehlibeytim nuhun gemisi gibidir hadisi karsisinda, ashabim gökteki yildizlar gibidir hadisi uyduruldu, daha sonraki alimlerinizde "ehlibeytin gemisine binmek ashab yildizi ile de yol bulmak gerek" deyiverdiler!
                    bu tip olaylar ortaya dökülmeden, incelenip elenmeden siz hz.alinin ve ehlibeytin öneminin apacik ortaya cikacaginimi saniyorsunuz?

                    internet üzeri bu tartismalar yayginlasmasi dönemine kadar, sii gercekleri böyle ortaya koyma imkanina sahip olmadigi dönemlerde, ne oldu kardesim? ehlibeytin fazileti kitaplarinizda azda olsa naklediliyordu! bugüne kadar sii hz.aliyi daha faziletli görüyor diye kafir bile ilan edildi! gercekten arapca farsca bilen kac aliminiz sii kaynaklara müracaat edip hakikatli bir arastirma yapma geregi duydu? yok böyle birsey, gercegin yalana katildigi bir meselede, bu yalanlar ortaya konulmadikca ehlibeyti insanlik asla layikiyla taniyamaz.

                    bakin ehlisünnet benim söyledigim dünkü sözlerle unutmadilar ehlibeyti ve imam aliyi, bunu vaktiyle alimleriniz yeteri kadar sagladilar...benim asik oldugum halife EBUBEKIRDI
                    fakat hak ve hakikati hem yumusak dillerden, hem sert dillerden dinledim, hem yalancilardan hem hakikati söyleyenlerden dinledim, vicdanim hakikate ebubekrin hatrina hayir demedi! bu bütün insanlar icin gecerlidir...
                    birakin benim sözlerimi, hz.Ali apacik karsilarinda duruyorken de ebubekre asik olmayi tercih edenler oldu, hemde resulullahin sözleri terütaze kulaklarinda cinlayip dururken!

                    muta hakkinda da yine yeni bir yaklasim getirmissiniz sevgili kardesim, bu söylediklerinizi hangi kaynaga dayandiriyorsunuz! bizim bildigimiz durum sizin söylediginiz gibi degil! muta nikahi ile alakali bir basligimiz var, su an benim bakmak icin vaktim yok fakat kardesler belki linkini verirler. yeni acilan muta konusu degil, daha önce acilmisti bir tane, ona bakmanizi tavsiye ederim.

                    ancak bu noktada bir seye dikkatinizi cekmek isterim
                    siz sürekli halifelerin her iste hz.aliye basvurup onun emirleri dogrultusunda hareket ettikleirni söylüyorsunuz, iste size kücük bir örnek, acaba mutayi erteleyellimmi yoksa ertelemeyelimmi diye hz.Aliye nicin danismamislardi?

                    onlarin imam aliye düsman olmadiklarini söylüyorsunuz
                    bu sözleriniz, bu güzel ilimli, hakperest görünümünüzü zedeliyor
                    bakin hak olan hilafet, hak olan imamet, hak olan ALLAHIN HUCCETInin makami bilincli olarak gasp ediliyor, sonra kendi aralarinda, islamin düzeni iyice bozulasiya kadar birbirlerine pas veriliyor, ve siz buna sevgi diyorsunuz! düsmanlik degil diyorsunuz!
                    imam alinin bekleyisini, sabredisini ise bu sevgiye bagliyorsunuz, lutfen mehmet kardesim, kendinizi bu yazilarla yormadan önce münazara bölümünü bir güzel inceleyin, göreceksiniz ki, isler sizin sandiginiz gibi degil. imam alinin sususuda sizin tanimlamaniza sigmayacak kadar büyük ve zorlu bir susustur.

                    örnek verdiginiz ülkelerde bahsettiginiz konu hakkinda malumatim yoktur...fakat böyle birsey dinin özünün korunmus oldugu bir yerde mümkün degildir...dinin özü ise yalnizca ehlibeyttir, bundn uzaklasan her millet helak olacaktir...sakin abarttigimi düsünmeyesiniz

                    EHLIBEYTIM NUHUN GEMISI GIBIDIR ONA BINEN KURTULUR ONA BINMEYEN HELAK OLUR!!!


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                      Ömer'e Hz. demesiyle ilgili Göktürk'e
                      sahabe kelimesinin veya Peygamberi görmenin insana bir üstünlük kattığı gib bir düşünceni Allah'ın adaleti düşüncenle nasıl bağdaştırıyorsun.
                      "Peygamberim ile kader birligi yapmis Sahabilere saygida kusur etmem."
                      kader birliği etmek ne demek
                      onunla aynı dava için mi çarpmış kalpleri bunu mu kastediyorsun. öyleyse ne için Peygamber s.a.a'e eziyet etmişlerdi. Hem onun hayatında hem vefatında hem de vefatından sonra Ömer'in Peygamber s.a.a.i incittiği gibi kim incitmiş... Fatıma benim etimden bir ettir buyuruyor Hz. Peygamber. Fatıma s.a.nın evini yakmak için odun toplayıp kapısını tekmeleyen onun masum yavrusunu düşürmesine neden olan Ömer mi Rasül s.a.a. ile kader birliği etmiş...
                      Sahabe kelimesini Kur'an kafirler için de kullanıyor. Ashabı nar, Yusufun a.s. 2 putperest zindan arkadaşları için Ya sahibeyis sicn hitabı putperestler için sahabe kelimesinin kullanıldığını gösteriyor. Sahabe olmak Kur'an'a göre bir üstünlük değildir. Aslen sahabe olmak diye bir terim de yoktur makam da...Kur'an'a göre...
                      Yoksa Allah haşa adil olmazdı. Şiada da Adalate Usulü dindendir...

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                        Ondört masum Kardesim;

                        Allah razi olsun..
                        Beni aglattin !..

                        Gözyaslarimiz yüregimizdeki Hz. Ali sevgisini yikadi ak-pak etti..

                        Hani mum agladikca daha cok isik yayar ya ?..
                        Iste öyle..

                        Ya Rabbi !.. Sen bilgisizligimizi bagisla ilminden uzak eyleme..

                        Vah Benim Alemlere Rahmet olan peygamberime..
                        Ya Rasulallah !..
                        O mübarek cenezen 3 gün evde kaldi ha ?..

                        Vay buna sebep olanlara..
                        Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                          [quote author=serdarcan link=topic=6252.msg40799#msg40799 date=1246624518]
                          mehmet kardeşim muaviyeyi şama ordu komutanı yapan ömer bin hattabdır..peki kendi kafasına göremi yaptı bunu yoksa emevilerin telkinleri ilemi yaptı..üçüncü halife osmanı halife olarak işaret eden ömer bin hattabdır..muaviyeyi şama vali yapan ise yine emevi olan üçüncü halife osmandır..muaviyenin haksızlıklarını cinayetlerini zulümlerini osmana anlatan ebuzeri dövdüren ve rebeze çölüne sürgüne gönderen üçüncü halife osmandır..

                          üçüncü halife şama muaviyeyi vali yaptıktan sonra muaviye çok güçlendi..bir çok yere emevileri vali yaptı islamın altını oydular resmen..ve iş döndü dolaştı muaviye oğlu yezitin ne mal olduğunu bile bile onu islama halife yaptı ve vasiyetindede imam hüseyinden biat almadığı müddetçe halifeliğinin meşru kazanmayacağını söyledi..o yezit ne yaptı etti imam hüseyini şehit etti..

                          şimdi mehmet kardeşim geriye doğru gidecek olursanız yeziti,onun öncesinde babasını o makama kimler getirdi islamın altını kimler oydu daha fazlasına gerek yok sanırım..kim bir iyiliğe aracı olursa o iyiliğin sevabından alır,kimdi bir kötülüğe arazı olursa o kötülük devam ettiği müddetçe o günah o aracıyada yazılacaktır..

                          mehmet kardeşim sizinde muaviyeyi savunmadığınızı aksina eleştirdiğinizi görüyorum,şimdi düşünmeniz gereken şey şu muaviyenin nasıl bir karaktere sahip olduğunu bile bile şama ordu komutanı daha sonrada vali yapanların ehlibeytin kanında parmakları varmı yokmu.? tek mesele bu..

                          [/quote]


                          Değerli kardeşim, eğer meseleyi baştan alırsak, inanın Rasulullahın sağlığında daha İmam Alinin vasiliğine karşı çıkanların çok fazla olduğunu görürdünüz. Toplum Rasulullahın peygamberliğini ne zorla kabul etmişken, İmam Alinin imametine hazır değildi. Hatta bahtsızın birisi Rasulullah kendisinden sonra vasisinin İmam Ali olduğunu söylediğinde, demişti ki:" Eğer Allah katında da böyle ise gökten bir taş insinde beni öldürsün demişti de, sözü biter bitmez gökten inen bir taşla ezilerek ölmüştü.
                          Toplumu yaratan Allah değil mi? Allah Teala Peygamberimizin peygamberliğini Kuranında açıkça bildirirken İmam Alinin kini remzen bildirmektedir. Maide Suresi 55-56 ayetler, velayet ayetleri. Sizin veliniz namaz kılan, rüku halinde zekat veren müminlerdir. demektedir. Neden açıkça bildirmediğine gelince, bir çok insan açıkça belirlenmiş hükme inanmayarak kafir olacaktı ki Allah Teala da bunun böyle olmasını istemiyordu. İnsanlar aşama aşama, anlaya anlaya, hazmede hazmede kabullenmelerini bekliyordu.
                          Rasulullahın vefatından sonra insanları evet çoğu hakkı olduğu halde İmam Aliye bırakmayacaklarını biliyordu. Bunun için ensar bir emir muhacirden bir emir ensardan olsun diye meydana atılmıştı. Ensardan Hazrec İmam Aliye yakındı, Evsiler ise Hazreti Ebu Bekir ekibine yakındı. Hazrecten Sad Bin Ubade İmam Alinin vasiliğini unutmuş gibi kendisi emir olmaya yeltenmişti. Destekçiside çoktu. Ta cahiliyye döneminden beri aralarında mücadele olan evsiler, hazrecilerden bir halife görmektense Kureyşilerde görmeyi nefislerine daha hafif buldular. Bu yüzden hemen orada bulunan Hazreti Ebu Bekire biat ettiler ve bu biat olayı oldu bitti halinde oldu. Evsilerin maksadı emirliğin hazrece geçmemesi içindi. Yani toplumun çoğu Gadri Humu bildikleri halde velayet kavramını nefislerine uygun yorumlayarak emirlik işini İmam Aliye bırakmak istemiyorlardı. İyi mi ediyorlardı, elbette ki hayır. Emirlikte gözü olanlardan bazıları gibi bunların içerisinde ümeyyeoğullarıda vardı. Ve kureyş kabilesinin en kalabalık ve zengin ailesi idi. Hilafete hazreti ebu bekir geçince bunlar alttan alta müslümanları birbirine düşürerek hilafeti ele geçirme işlerine koyuldular bile. hazreti Ömerin muavieye valilik vermesi onu kontrol etmek içindi. Sizin sorduğunuz bu soruyu Hazreti Osman İmam Aliye sormuştu. Hazreti Osman İmam Aliye demişti ki muaviyeyi vali bıraktım diye sitem ediyorsan onu ömer vali yapmıştı. İmam Ali ise cevaben, muaviyeyi ömer vali yapmıştı ama daima kulağınıda çekerdi, onu yanlış yapmaktan alıkor kontrol ederdi buyurmuştur.
                          Olaylar yalın halde anlaşılmıyor. O zamanın sosyal durumlarının bütününü göz önünde bulundurarak olaylara yine bakmak gerekiyor.

                          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=6252.msg41509#msg41509 date=1246875554]
                            Ömer'e Hz. demesiyle ilgili Göktürk'e
                            sahabe kelimesinin veya Peygamberi görmenin insana bir üstünlük kattığı gib bir düşünceni Allah'ın adaleti düşüncenle nasıl bağdaştırıyorsun.
                            "Peygamberim ile kader birligi yapmis Sahabilere saygida kusur etmem."
                            kader birliği etmek ne demek
                            onunla aynı dava için mi çarpmış kalpleri bunu mu kastediyorsun. öyleyse ne için Peygamber s.a.a'e eziyet etmişlerdi. Hem onun hayatında hem vefatında hem de vefatından sonra Ömer'in Peygamber s.a.a.i incittiği gibi kim incitmiş... Fatıma benim etimden bir ettir buyuruyor Hz. Peygamber. Fatıma s.a.nın evini yakmak için odun toplayıp kapısını tekmeleyen onun masum yavrusunu düşürmesine neden olan Ömer mi Rasül s.a.a. ile kader birliği etmiş...
                            Sahabe kelimesini Kur'an kafirler için de kullanıyor. Ashabı nar, Yusufun a.s. 2 putperest zindan arkadaşları için Ya sahibeyis sicn hitabı putperestler için sahabe kelimesinin kullanıldığını gösteriyor. Sahabe olmak Kur'an'a göre bir üstünlük değildir. Aslen sahabe olmak diye bir terim de yoktur makam da...Kur'an'a göre...
                            Yoksa Allah haşa adil olmazdı. Şiada da Adalate Usulü dindendir...
                            [/quote]

                            Ehlibeytin izinde kardesim;

                            Ne yazik ki biz bunlari ögrenmedik..
                            Ömer ile Ebubekir i Hz. Peygamber in dava arkadaslari ekmegini suyunu paylastiklari insanlar olarak tanidik..

                            Hazret deyisimiz bu yüzdendir.
                            Yani Peygamberimiz ile gecirdikleri zamana ve yoldasliga saygi acisindandir.

                            Fakat Hal böyle olunca;
                            Biz bu halimiz ile Peygamberimize saygisizlik etmis olduk..

                            Af ola..
                            Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                              Allah bilgimizi artırsın kardeşim zaten benim de mesajım bilgilenmeye yönelikti bu sitenin ve burada bulunuşumuzun sebebi bu
                              ben senden çok şeyler öğrendim hiç çaktırıyor muyum bak
                              sen de çaktırma...=)
                              Allah yüreğimizi hep doğrulara açsın iyilerle nimet verdiği kullarla bizi birlik yapsın...

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                                Allahin selami hakki hak olarak görüp ona yönelenlerin üzerine olsun


                                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...