Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

    Hasan Basriyi duydum ey Azeri..hatta Muaviye için 4 şey yapmıştır bunlardan birisini yapmışsa öte dünyada helak olmasına yeter diyen şahıstır...Kulak ve kalbin mühürlü değilse bu gerçeği de benden öğrenmiş ol

    Yorum


      #47
      Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

      vehhabiler sunnidir budnan emin olun.adamlar amelde tam hanbeliler dort halifeyi kabul ediyor dort mezhep imamnı kabul ediyorlar ,, e bir konuda uymadı diye sunni değil de hadi ordan...

      hatta vehhabılık gerçek sunniliktir , buhariye inanan bir sunni vahhabi olmalıdır.cunku orada diyor allahın baldırı vs.

      Yorum


        #48
        Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

        Sunniler vehhabileri kendilerinden kabul etmez ve sapık bir fırka olarak tanırlar.

        Yorum


          #49
          Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

          [quote author=alifurkani link=topic=6252.msg103194#msg103194 date=1283713621]
          Sunniler vehhabileri kendilerinden kabul etmez ve sapık bir fırka olarak tanırlar.
          [/quote]

          evet onu bılıyoruz.ama vehahbıler kendılerıne sunni dıyor ve kendılerı gıbı dusunmeyenlere sunni değil diyorlar.ona bakaran cubbelının ehlı sunnet tanımına gore dunyada 10 mılyon sunnı var veya yok.neye gore kara verecegız.

          vehhabılık kesınlıkle sunniliktir.ve sunnılerın hepside saoık demiyor ılımlılarda var arada ornegın bayraktarlı

          Yorum


            #50
            Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

            [quote author=alifurkani link=topic=6252.msg103194#msg103194 date=1283713621]
            Sunniler vehhabileri kendilerinden kabul etmez ve sapık bir fırka olarak tanırlar.[/quote]

            vehhabilerde kendilerini ehli sünnet adlandırıp 4 mezhebe bağlı olanları sapık adlandırır. ayni her birisi kendine göre ehli sünnet diğeri ise sapık

            Yorum


              #51
              Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

              Bu iş baştan beri de öyle idi. Eş'ariler Maturidileri suçlarken Biz ehli sünnet böyleyiz. Maturidiler bu konuda böyledirler derlerdi. Aynı şekilde Maturidiler kendilerinden ehli sünnet diye söz ederken Eşarıleri Eşariler olarak adlandırırlardı.

              Tarihte hiç bir zaman üzerinde ehli sünnet budur diye ittifak edilebilecek bir argüman yoktur. Ehli Beyt mektebinin haricindeki ulemanın birbiri ile münazaası sonucu çıkmış öyle devam ediyor.

              Ehli sünnet kavramının tarihte ilk görüldüğü zaman Hasan Eşari ile Ali Cübbainin tartışmasıdır. Bu iki kişi aralarında tartışırken iddialarına delilleri sünnetten getiren Hasan Eşarıye ehli sünnet bu sebeple söylenmiş. Ali Cubbai de sünnetten ziyade akli delilleri öne çıkardığından ve Hasan Eşariden ayrıldığından dolayı, ona i'tizal etti, ayrıldı, anlamına Mu'tezili, Mu'tezile denmiştir.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                #52
                Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                her grup kendine ehli sunnet diyor ve kendisi dışındakini ehli sunnet dışı olarak goruyor.cubbeliye gore ehli sunnet ayrıdır bayraktarlıya gore.onun icin sunniler vahhabileri veya mutezileleri ehlı sunnet saymamıştır sozu cok mantıksız.

                Yorum


                  #53
                  Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                  [quote author=14Masum date=1246474104 link=topic=6252.msg40404#msg40404] Müellif der ki: Ebubekir’in mektubu ve Usame’nin cevabını, “Uyunu’l Belage fi Unsi’l Hazir ve Nakaletu’l Musafir” kitabında detaylı bir şekilde açıkladık. Burada bu kadarla yetinmeyi yeterli görüyoruz.[/quote] Bu eseri ilk kez duyuyorum. Kime ait olduğunu bilen var mı acaba?
                  http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                    [quote author=14Masum date=1246474104 link=topic=6252.msg40404#msg40404] [quote author=14Masum date=1246474104 link=topic=6252.msg40404#msg40404] Yazılar Ayetullah Şeyh Abbas Kummi'nin (r.a) kaleme aldığı ve Türkçeye de kazandırılan Beytul Ehzan (Hüzünler Evi) adlı eserden alıntıdır... Yazar hakkında bilgi isteyen kardeşlerim olursa müzakere babından paylaşabilirim. Kitapta geçenleri hiçbir azaltma ve çoğlatma yapmadan orjinal şekliyle paylaşımlarınıza sunuyorum... Konular birbirleriyle bağlantılı olduğu için sonuna kadar okumanızı tavsiye ediyorum... Bu kitap, büyük muhaddis, araştırmacı ve “Mefatihu’l-Cenan” adlı değerli eserin yazarı merhum Hacı Şeyh Abbas Kummi’nin eserlerinden biridir. Kitap, ilk kez orijinal olarak “Beytu’l Ehzan fi zikri Ahvalati Seyyidet-i Nisai’l-Âlemin Fatımat’ez-Zehra Selamullahi Aleyha” ismiyle 160 sayfa olarak Arapça telif edilmiş ve basılmıştır. Bu değerli eser ilk olarak 1363 h.k yılında yayımlanmıştır. Yine Sakife günü Ensar’ın öncülüğünü ve bayraktarlığını üstlenen, İslam dini garip kaldığı için gözyaşı döküyor ve insanların Peygambere (s.a.a) muhalefet etmelerinden duyduğu üzüntüyü okuduğu şu şiirlerle dile getiriyordu: “Ey İslam’ın ölüm habercisi, kalk ve İslam için yas tut! Çünkü sen güzel bir şekilde öldün, ancak senden sonra yerini kötülükler aldı. Kureyş ve Ka’b kabilelerinin önderlik makamı için ileri sürdükleri ya da geri çektikleri adaylardan kimse Ali’nin dengi olamaz. Ali’nin (a.s) şahsiyeti onlar için gizli değildi. Ali’nin (a.s) güneş misali varlığını gizlemek mümkün değildir. Aynı şekilde Allah’ın eliyle dalgalandırdığı şanlı ve yüce bayrak indirilmez ve dürülmez. Onlar oluşan gediği ve çirkinliği kapatmak isterler. Ancak, sert kayada oluşan gediği eski haline getirmek mümkün değildir. Onlar Hz. Ali’nin (a.s) nurunun üstünü örterek kendi karanlıklarını telafi etmek isterler ancak bunu yapmaya asla güçleri yetmez.” Ali (a.s) savaşlarda Kureyşin önderidir. O Kureyşin yüce Faruk’u (hakkı batıldan ayıran) ve Sıddık-ı Ekber’idir. O’dur çıkış kapılarının Kureyşlilerin yüzlerine kapandığı ve dönüşü olmayan anlarda kapıları açan ve onların sıkıntısını bertaraf eden. İnişli çıkışlı o buhranlı dönemlerde tekbir getiren ve namaz kılan Ali’ydi. Ancak ziyan içindeki münafıklar ne namaz kılıyor ne de tekbir getiriyorlardı. Sözde maslahatı düşünme bahaneleri onları hilafeti O’ndan almaya sürükledi. Kahrolasıcılar ne de kötü maslahat düşündüler!” [/quote] Numan b. Beşir (Bişr) Numan b. Şırak Bu ikisi Ebu Süfyan Ordusuna bağlı Hain Sahabelerdendir. Numan b. AclanSakife'de İmam Ali'yi savunan ve O'nun Bahreyn Valiliğini yapan değerli bir Sahabedir. Yukarıdaki alıntıda geçen Numan b. Zeyd de Sakife'de İmam Ali'yi savunmuş. Bu Sahabe hakkında bilgi edinemedim. Kim olduğunu bilen var mı acaba? Alıntıda Ensarın Öncüsü ve Bayraktarı diye geçiyor. [/quote]
                    http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                      [quote author=14Masum date=1246474104 link=topic=6252.msg40404#msg40404] 5-Sa’d ve Ömer’in Şiddetli Tartışması Ve Sa’d’ın Biatten Yüz Çevirmesi Sa’d’ın oğlu Kays ayağa kalkarak Ömer’in sakalından tuttu ve şöyle dedi; “Ey Sahhak’ın oğlu Allah’a andolsun ki savaşlardan korkakça kaçıyordun, şimdi canını güvende görünce arslan gibi kükrüyorsun.[/quote] İleride Hz. Ali'nin Sol Kolu olacak Hz. KAYS b. SAD çok çarpıcı bir çıkış yapmış. Bu sözün kaynağı nedir acaba? Muaviye için de benzer hatta çok ağır ithamlarda bulunmuştur?
                      http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                        [quote author=14Masum date=1246474104 link=topic=6252.msg40404#msg40404] Yazılar Ayetullah Şeyh Abbas Kummi'nin (r.a) kaleme aldığı ve Türkçeye de kazandırılan Beytul Ehzan (Hüzünler Evi) adlı eserden alıntıdır... Beni Cemuh Hanedanıyla dava ve yemin arkadaşı olan Abdurrahman Hanbel şu şiiri okudu: “Canıma andolsun ki dinin hafızı, iffetiyle meşhur olan ve temizliğiyle ün salmış Ali’ye (a.s) biat etmeniz daha uygundu; O, doğru sözlü ve yüce bir şahsiyetti. Herkesten önce Allah’a iman etmiştir. O, Ebu’l Hasan’ın ta kendisidir. Allah onunla dininden hoşnut oldu. Ona biat edin! Onda başkalarında olan kusurlar yoktur ve o yüce bir makama sahiptir. O Ali’dir; Mustafa’nın vasisi ve veziri. Allah için ilk namaz kılan ve takva yolunu kendine ilke edinen. Bu durumda (Ali’ye biat etmeniz halinde) sapıklık yolundan sonra hak yoluna girmiş olacak ve bölünüp, parçalanmış işlerinizi yeniden düzeltiş olacaksınız. Ali müminlerin emiri ve Fatıma Binti Esed’in oğludur. Sıkıntılarınızda sizlere karşı herkesten daha çok şefkatli ve iyilikseverdir.”[/quote] Bu Abdurrahman Hanbel adlıSahabekimdir? Bu ismi ilk kez duyuyorum.
                        http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                          Allah razı olsun paylaşım için. Sünnicikler de girmiş içeri hemen.. Bu yazı bana hiç gerçekçi gelmiyor demiş Hilalnur. Aa Hilalnura gerçekçi gelmemiş. Bu da Dinimizde delildir zaten. Hilalnur a gerçekçi gelmeyen şeyleri reddetmek. Sünniler, sünniler bunlar sizin sahih kaynaklarınızda yazıyor sünniler... Sizin sahih kaynaklarınızda herkesin de bildiği Ebu Bekir Ve Ömer Hazreti Muhammed(s.a.a)'in vefatından sonra daha defin işlemini beklemeden hilafet işine koşuştukları yazıyor. Düşünün diyelim anne babanızdan biri vefat etti o sıra kardeşlerinizden biri gitti dünyevi işiyle ya da miras işiyle uğraştı daha defin işlemi bitmeden..Orda ne düşünüyorsan burda da aynısını düşüneceksin!

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                            al-i muhammed kardes, hakkini helal ediniz, ama daha yapici bir uslup kullanmani rica edemezmiyiz sizden? bazen alayci bir uslup.. bazen "kafir" damgalari.. ve daha fazlasi..

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                              Hakkım Ali Şiasına helal olsun. Ama hiç bir sünni siteye girip bu tür ya da başka sade onların hadislerinden tartışmaya girdiniz mi? bunlar laftan anlamazlar. Fıtık ederler adamı. 50 tane delil getirirsin yine ben anlamam der bildiğini okurlar. Ben kendi nefsim için değil Allah'ın hak dini ve mezhebi için kızıyorum. Eğer tartışmalar bu bana gerçekçi geldi, gelmedi, bence öyle,işte böyle tonunda giderse çözüme kavuşmaz. Allah Kuran'da kafirlere "getirin delilinizi eğer doğru sözlüyseniz" derken biz insanlara tartışmaları deliller üzerinden yapmayı öğretmiştir.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                                Mehmet UfukAlp yazmış falan Ömer'in ağzına toprak doldurdu, Hz. Ali(as) niye yapamadı daha güçlü olduğu halde. Ne alaka. Orda bire bir münakaşaymış, burda Hz. Ali(as)'a onlarca adam saldırmış. İkisi bir mi? Yazısının devamında ise Hz. Ali(as) Ebu Süfyan'ın teklifini reddetmesini Ebu Bekir Ve Ömer'in efdalliğine vermiş. Senin anlamadığın şey Hazreti Ali(as)'da Allah'ın kulu ve o da imtihan içinde. Tutup ta Ebu Süfyan'ın 2 yüzlülüğünü görüp onun yardımını kabul etmesi İslam ahlakına ve Ehli Beyt ahlakına uymadığı gibi, bu tür hareketler devamında daha büyük belalar getirir. Zira vermek te vermemek te Allah'ın elindedir ve Allah ta bize dosdoğru hareket etmeyi emretmiştir. "Emrolunduğun gibi dost doğru ol" ayeti. Kendini düşünse o teklifi kabul ederdi ama İslam'ı düşündüğü için etmedi. Bu hareketi bütün Şialara örnek olur inşallah. Şii- Sünni savaşı yanlış olduğu gibi, Şii- Sünni vahdeti de yanlıştır.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...