Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    hiçbir şekilde bu göstermez ki, Fuzeyl'in oğlu Muhammed zayıf olsun çünkü o sahih hadis zinciri ile birleşmiştir, Fuzeyl oğlu Muhammed'in aktardığı... Ve Mirza El Nuri bunun için senedli demiştir. Fuzeyl oğlu Muhammed'in aktardığı sahih ravilerdendir. Birinin oğlu, birinden, o da başka birinden, o da başka birinden yazarsa, işte tarik ya da zincir bu demektir. Ve Fuzeyl oğlu Muhammed de bu zincir arasındadır. Ve tarik, sahih sayılmaktadır. Ve böylelikle sizin tartıştıginiz şey düşmektedir...
    tarikin ne olduğunu sen bana öğretmeğe kalkma, git o 1 ayette 2 defa hata yapan yalancıya öğret. nasıl olsa ilmi seviyeniz aynı düzeyde. ben tarikin ne olduğunu da, tarikin sıhhatine hükmetmenin ne anlama geldiğini de biliyorum ama sen ne yazdığını bilmiyorsun.

    Mirza Nuri (ra), kendisini guvenilen ravi ile birlestiren, bu aktarma zincirinden bahsettiginden beri, Erdebili (ra)'nin de soyledigi gibi, Seyh Namazi Sahrudi (ra) onun hatasiz oldugunu soyler. Gercegi arayan icin bu yeterlidir. Hadisi aktarani suclamak ve zayif diye cagirmak kayda deger bir sey degildir.
    Erdebili onun hatasız olduğunu mu söylüyor? yav ne yazdığını önce oku, sonra ahkam kesmeye çalış. Şeyh Tabersi r.a Muhammed b. Fudeyl için "o, hayırlı ve faziletli araştırmacı el-Erdebili'nin "Camir er-Ruvat" kitabında dediği gibi Muhammed b. Kasım b. Fudayldır."

    el-Erdebili nerede onun hatasız olduğunu söylemiş? veya Şeyh Tabersi r.a nerede el-Erdebili'ye böyle bir şey nispet etmiş? Şeyh tabersi r.a'ın "hayırlı ve faziletli" sözü el-Erdebili içindir yani "hayırlı ve faziletli olan Erdebili...." demektedir Şeyh. hayırlı ve faziletli el-Erdebili'nin söylediği ise "Muhammed b. Fudayl" adlı ravinin "Muhammed b. Kasım b. Fudayl" adlı kişi olduğudur.

    saniyen, tarikin sıhhatine hüküm veren Allame Hilli r.a'dır ve Şeyh Tabersi bunu ondan aktarmaktadır. yani Şeyh burada Allame'nin tariki sahih saymasını kendi fikrine delil olarak sunmaktadır. oysa Allame'nin hükmünün dayanağı Müfid r.a'ın sözüdür ki, bu söz Şeyh Tusi r.a'ın sözü ile tearuz halindedir.


    Ayrica, Seyyid Hoi (ra), seyh mufid (ra)’ in ilmi hakkinda kendi fikrini aktarmistir ve biliriz ki, seyh mufid (ra), Seyyid Hoi (ra) 'den daha buyuk alimlerin zamaninda yasamistir.
    bir alimin sözünü reddedip diğerini kabullenme, yani doğal olarak birini hatalı sayma. yani Seyyid Hoi r.a'ı hatalı sayıyorsun, burada ise senin şu sözlerini hatırladım:

    Siz Şeyh Tabersi r.a’ nin hata yaptigini nasil soyleyebilirsiniz? Şeyh Tabersi r.a simdiye kadar gelmis gecmis en buyuk Ehlibeyt Mektebi Alimlerindendir. Siz kim olabiliyorsunuzda onun hakkinda “hata yapmadığını yapmadığını idda ediyorsun o zaman buyur hadisin sıhhatini ıspat et.” Diyebiliyorsunuz!? Merak etmeyin o sizden daha alim dir ve daha bilgilidir, ve rical konusunda uzmanidir, hangi hadis zayif, hangi hadis sahih oldugunda dair o daha bilgilidir.
    gülüç bir cevap mı değil mi? neyse... diyorsun ki, Şeyh Müfid r.a Seyyid Hoi'den büyük alimlerin döneminde yaşamıştır, güzel ama Şeyh Tusi o dönemde yaşamıyor muydu? belkide Şeyh Tusi'nin hocasının Müfid olduğunu bilmiyorsundur ha?

    3 alim kanitlamistir ki bu adam, zayif degildir.
    hangi 3 alim? burada ravi hakkında sadece 2 alimin hükmü vardır, Tusi ve Müfid'in. Tusi onun gulat ve zayıf, Müfid ise fakih, alim ve s. olduğunu söylüyor. ve diğer alimler de bu hükümlerden hangisine uyma konusunda guruplamış durumda: mesela Seyyid Hoi Şeyh Tusi'nin, Şeyh tabersi ise Müfid'in hükmüne tabi olmuş duruma. şu halde yapılacak olan "hangisinin taraftarı fazla ise ona uyalım" şeklinde bir mantık ile hareket etmek değildir, yapılacak olan ravi hakkında cerh ve tadil ictima ettiğinde ne yapılması gerekiyor sorusunun cevabına uygun hareket etmektir.

    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168232#msg168232 date=1371998434]
    Iki hadiste dogrudur, celiski yoktur,[/quote]

    SubhanAllah! yahu bir biri ile zıt olan 2 metin için "ikiside doğrudur" nasıl diye biliyorsun? oysa birisi "12 imam ve 12 mehdi" diyor, diğeri "12 imam ve 11 mehdi"

    11 Mehdiler Ahmed(as)' den sonra gelir, ve 12 Mehdiler Imam Mehdi (af)den sonra gelir
    , zira [b]Ahmed(as) ve Muhammed(af) Kaimdir.
    ya Sabır.... kardeşim rivayetin her hangi bir yerinde "Yemeni'den sonra 11 mehdi" diyor mu ki, sen "11 mehdi Ahmed el-hasan'dan sonra" şeklinde bir anlam veriyorsun? imam a.s "biz Kaimimiz" diyor, Al-i Muhammed s.a.a'in Kaimi imam Mehdi a.s mı yoksa Ahmed el-Hasan mıdır? kusura bakma ama "Al-i Muhammed s.a.a'in Kaimi", "bizim Kaimimiz", "Kaimimiz" gibi ifadeler ile imam Mehdi a.s'ın kastedildiğini bilmyecek kişi ancak Ahmed el-Hasan gibi kıt akıllı birisi ola bilir.

    Eeeh oyleyse neden benimle munazara ediyorsunuz , sizleri ben paltalkta odaya davet etmistim, niye gelmiyorsunuz??
    Evrimcim, nasibilerle ortak yönlerin gittikce çoğalıyor. "ilmi" yöntemlerine ek olarak unutganlığın da bunlardan birisi. ne çabuk unutmuşsun benim dediklerimi: http://www.velayet.com/Forum/post/qu...ast_msg=168233

    yani bu Ahmed el-Hasan'ın tüm tebliğcileri senin gibi unutkan ve "ilmi" yöntemleri güçlü kişiler ise onun davası batar.


    Yakinda bende buna dair cevap yazmayi dusunuyorum..
    ondan daha önce rivayetlerin metnine yaptığım eleştirilere ve meçhul ravilerine cevap yazman daha güzel olur.

    Yamani(as)' yi siz tanimiyorsunuz, onun anlattiklarini dinleseydiniz, ilmine hayran kalirdiniz.
    ona gerçekten hayran kaldım, 1 ayette 2 hata yapması ve bir hadisi müslümanlara sansürleyerek sunması ile.

    Hayir, laf olsun diye kesinlikle koymadim, Peygamberin(saa) geldigin bildiren isaret olduguna dair koydum. Oysa Seyyid Ahmed Yamani(as) zuhur etmeden once Necef' te bir cok kimselerin ruyasina girmistir.
    o zaman yukarıdaki "Hz.Hatice anneye kendimi hasa- ayni seviyeye mi koymusum?? Lutfen, artik bu zanlarinizdan kurtulun, yaziklar olsun size...." sözlerini mi laf olsun diye yazdın? bir taraftan Hz. Hatice s.a'ya nispet ettiğin rivayeti Rasulullah s.a.a'in gelişinin delili diye sunuyor, sonrada "demek ki, rüya değersiz değil" diyerek bunu kendi rüyalarınız ile bağlıyorsun diğer yandan da bana "ben ne zaman kendimi Hz. Hatice s.a ile kıyasladım" diye çıkışıyorsun. ne dediğini anlamayacak kadar mı .... ?

    Yorum


      #77
      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      Hadisin kendisi sufyani, horasani ve yemaninin hurucunu soylemiyor. Yamani su anda huruc etmedi, zuhur etti. Huruc, zuhurdan farklidir. Huruc, savasa gitmek ve savasmaktir. Zuhur ise, bilinir olmaktir. Yamani as henuz huruc etmedi. Yamani zuhur zamaninda destekcilerini biraraya getiriyor. Huruc etmeden, savasmadan once destekcilere ihtiyac olur. Ayrica horasani ve sufyani de…
      bakalım bu komedi daha ne kadar devam edecek... o zaman bize sufyani ve horasani'nin kimler olduklarını söyle. ha birde "Yemeni hurucdan önce zuhur edecek" veya "Mehdi a.s'ın zuhurundan önce zuhur ecek" diye bir rivayet getir. hadislerde Yemeni'nin hurucundan söz ediliyor, o zaman otursunda huruc edeceği zamanı beklesin.

      ha birde Ahmed el-Hasan'ın hadislerde bildirilen Yemeni olduğunun delili nedir? mesela bir başkası da Azerbeycandan çıkıp "Ahmed el-Hasan yalancıdır Yemeni benim" dese şu halde Yemeni hakkındaki rivayetler bu şahıs hakkında da geçerli olur mu? yani hadislerde "süfyani, Horasani, Yemeni gelecek, Mehdi zuhur edecek" denilmişse bugün çıkıp "ben Sufyani'yim" veya "ben Mehdi'yim" diyen her kes hadislerde bildirilen kişiler midir?

      net olarak bir cevap istiyorum, Ahmed el-Hasan'ın Yemeni, imam Mehdi a.s'ın vasisi ve imam Mehdi a.s ile irtibatı olan bir kimse olduğuna dair bir kanıt var mıdır?


      • [li]Melik El Cihni Ebu Cafer as'a der: "bizler meselenin sahibini kimsede olmayan bir tanimla tanimliyoruz. Hayir, Allah hakki icin! Kendisi bunu sana karsi bir mazaret olarak tutana kadar ve kendisine cagirana kadar bu boyle olmayacak"Gaibat Al Numani p.377[/li]


      Yani insanlar ahmed a.s in ve yamani nin kim oldugunu bilmeyecekler ve bud a onun delili olacak. Yani o hadislerle kendisini aciklayacak ve insanlari cagiracak… kendi gercek kimligini hadislerle acikliyor olacak. Yani onun bu ilmi, onun huccet oldugunun kaniti olacak…
      verdiğin kaynaklara, rivayetler kaynaklarda varsa senedlerine ve s. bakmıyorum, sadece yerleştirdiğin metinler üzerinden nasıl sansürcü bir kavim olduğunuzu görelim. hadis diyor ki: "mesele sahibi" ve sen bunu Ahmed el-Hasan olarak sunuyorsun. "mesele sahibi" Ahmed el-Hasan mı yoksa imam Mehdi a.s mı?

      Yorum


        #78
        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        onceden de gosterdigim gibi Ehlibeyt mektebi Alimleri bu hadis ile bir sorun gormemis ve hasen veya sahih oldugunu bildirmislerdir.
        "Ehli Beyt mektebi alimleri" sanki çoğunluk, tüm alimler, tüm muhaddisler.... bu yöntemleri Ahmed el-Hasan'ın bir hadisi müslümanlara sansürleyerek sunmasından mı öğreniyorsunuz? hadis için "muteber" diye sadece Şeyh tabersi r.a'dır ki, bu konuda da cevabımızı verdik.



        Ve ayrica gaybet el tusi hakkinda, hur el Ameli (ra) der ki:
        • [li]Guvenilir kitaplardan bahsederken, 4. Fayda, hadisleri benim gondermis olmamdir bu kitap icinde… ve onlarin ravileri, bunlarin sahih olduguna sahitlik ederler, yazarlarindan oturu… ve iceriksel kanit da, kanitlanmak uzere belirlenmis ve bir cok kez yazarlar tarafindan da beyan edilmistir. Ya da onun otantikligi bilinmistir. Dolayisi ile hicbir supheye yer kalmamistir bunun varligi ile ilgili olarak cunku buyuk alimler varligindan bahsetmistir. ve sayginligi da onlarin kitaplarinda yer almasindan ve referanslari ile ilgili aciklamalarindan gelir. Ve icerigi, cogalan hadis kitaplarinca uyumludur. ya da iceriksel kanitlarla dolu olan bir raporla yayinlanmistir.[/li]


        Şeyh Hürr el-Amuli r.a ahbaridir ve ahbarilerin hadis usulü tamamen farklıdır. onlara göre mesela 4 kitap tamamen sahihtir ve s. bunlar ise bizim kabullendiğimiz ve Şeyh Tusi, Şeyh Saduk r.a gibi mütekaddim alimlerimizi üzerinde olduğu yol değildir. bu yolun batıl olduğunun en açık örneği hadis kitaplarında bir birine muhalif olarak rivayet edilmiş olan hadislerdir, gerekirse deliller vere biliriz.

        Yorum


          #79
          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168234#msg168234 date=1371999902]
          tarikin ne olduğunu sen bana öğretmeğe kalkma, git o 1 ayette 2 defa hata yapan yalancıya öğret. nasıl olsa ilmi seviyeniz aynı düzeyde. ben tarikin ne olduğunu da, tarikin sıhhatine hükmetmenin ne anlama geldiğini de biliyorum ama sen ne yazdığını bilmiyorsun.
          [/quote]




          Büyükluk taslamayin, büyükluk taslamayin, haddinizi asmaktasiniz..
          Kendinize gelin, eger hatalarim varsa elbette vardir ve çoktur, ve telafi etmeye çalisicagim..
          Bu arada "yalanci" sifatini kullanmayin, saygili olun, ve büyüklügünüzüde bilin

          Yorum


            #80
            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168234#msg168234 date=1371999902]


            bir alimin sözünü reddedip diğerini kabullenme, yani doğal olarak birini hatalı sayma. yani Seyyid Hoi r.a'ı hatalı sayıyorsun, burada ise senin şu sözlerini hatırladım:

            gülüç bir cevap mı değil mi? neyse... diyorsun ki, Şeyh Müfid r.a Seyyid Hoi'den büyük alimlerin döneminde yaşamıştır, güzel ama Şeyh Tusi o dönemde yaşamıyor muydu? belkide Şeyh Tusi'nin hocasının Müfid olduğunu bilmiyorsundur ha?

            [/quote]


            ne kadar çeliskili ve komik argumanlariniz var, birincisi- Seyyid Khoei(ra) red ettigimi, ve hatali saydigimi
            ispatlamalisiniz, kendi görüsü oldugunu söyledim yani kendi fikrine delil olarak sunmaktadır, yani konuyu çarpitmayin.. ikincisi- Klasik Alimlerin bazilarinda kitaplarinda "Kuran'in tahrif" oldugunu kitap yazdigini,
            ve Seyh Tusi(ra) Mira Nuri(ra) vs verdigim senedleri kabul etmeyin, isinize gelmedi "Şeyh Nuri Tabersi r.a bu hadisin muteber (sahih, hasen veya muvassak) olduğunu söylemiştir fakat bu hatalı bir hükümdür." söyleyin, yani verdiginiz cevabi bende size veriyim: bir alimin sözünü reddedip diğerini kabullenme, yani doğal olarak birini hatalı sayma"
            Ha aklima su sözünüz geldi, "Tusi ve Müfid'in. Tusi onun gulat ve zayıf, Müfid ise fakih, alim ve s. olduğunu söylüyor. "
            ne kadar çeliskili bir cevap degil mi .. neyse, sizin yazdiklarini dogrusu kaale almiyorum..

            Yorum


              #81
              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              Öteki yazdiklariniz argumanlar çok tuhaf ve çok komedi, onlara cevap vermeme vaktim yok, fakat hadislerin senedleriyle cevap vermeye calisicagim Inshallah

              Yorum


                #82
                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                yazdığın yazılar, getirdiğin "harikulade" çeviri ve deliller tarafımdan silinmiştir. kesinlikle ama kesinlikle laf kalabalığına, duygu sömürüsüne izim vermem. eğer her hangi bir konuda idda ediyorsan o zaman iddana uygun başlık atıp orada sözünü delillendirirsin ve kimsede buna itiraz etmez. ama gelip burada yok "bu Ahmed el-Hasan'ın hutbesi", yok "bu filanın rüyası" dersen, ilgisi olmayan hadisleri çarpıtırsan yazılarını siler, çarpıttığın yerleri gösterme sureti ile de seni rezil ederim. sakın bir daha deneme.

                konudan uzak, delillere değil boş laflara, atmacalara dayalı bir "munazara" şekli benim yöntemim değildir, aksine en çok nefret ettiğim bir şeydir ama görüyorum ki, gerçekten forum munazarası sizin saçmalıklarınızın önünü almaıyor. tıpkı Ali a.s'ın dediği gibi "bir taraftan topluyorum diğer taraftan dağılıyorsunuz" o yüzden size karşı yapılacak şey deliliniz hakkında bir yerde (mesela metin tenkidi) üzerinde durup cevabı talep etmek. bunun yolu ise forum munazarası değil msn, skype ve bunun gibi bire bir konuşma programlarıdır. yardım aldığın arkadaşlarını da al, ya msn'den yada skype'dan konuşalım sora da bu konuşmayı alıp olduğu gibi foruma ekleyeceğim.


                [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168303#msg168303 date=1372032568]
                Büyükluk taslamayin, büyükluk taslamayin, haddinizi asmaktasiniz..
                Kendinize gelin, eger hatalarim varsa elbette vardir ve çoktur, ve telafi etmeye çalisicagim..
                Bu arada "yalanci" sifatini kullanmayin, saygili olun, ve büyüklügünüzüde bilin[/quote]

                Vallahi, Billahi ve Tillahi o adam yalancıdır eğer sende bunun aksini idda ediyorsan seni bu konuda mübaheleye davet ediyorum.

                ne kadar çeliskili ve komik argumanlariniz var, birincisi- Seyyid Khoei(ra) red ettigimi, ve hatali saydigimi
                ispatlamalisiniz, kendi görüsü oldugunu söyledim yani kendi fikrine delil olarak sunmaktadır, yani konuyu çarpitmayin..
                çelişki ve komilik şimdiye kadar sadece senin sözlerinde görüldü, hepsini de ortaya koyduğumda susup kaldın, o konuya dönmedin bile. şimdi de ne dediğini bilmeden yine bir şeylere girişmişsin. Seyyid Hoi'yi redd etmediğini, hatalı saymadığını söylüyorsun, ne güzel o zaman demek ki, Seyyid r.a'ın "bu şahsın sika (güvenilir)'liği tesbit edilmemiştir ve rivayetlerine itimad edilmez." sözünü kabul ediyorsun öyle mi? çünkü eğer sana göre Seyyid r.a hatalı değilse (doğru ise) o zaman sana doğruyu kabullenme kalıyor yoksa doğruyu bile bile inkar mı edeceksin? yok eğer sen bu sözü kabullenmiyorsan bunun 2 anlamı var:

                1. Seyyid r.a sana göre hatalıdır.
                2. Seyyid r.a doğru ama sen doğruyu kabullenmiyorsun.


                Klasik Alimlerin bazilarinda kitaplarinda "Kuran'in tahrif" oldugunu kitap yazdigini,
                ve Seyh Tusi(ra) Mira Nuri(ra) vs verdigim senedleri kabul etmeyin, isinize gelmedi "Şeyh Nuri Tabersi r.a bu hadisin muteber (sahih, hasen veya muvassak) olduğunu söylemiştir fakat bu hatalı bir hükümdür." söyleyin, yani verdiginiz cevabi bende size veriyim: bir alimin sözünü reddedip diğerini kabullenme, yani doğal olarak birini hatalı sayma"
                Ha aklima su sözünüz geldi, "Tusi ve Müfid'in. Tusi onun gulat ve zayıf, Müfid ise fakih, alim ve s. olduğunu söylüyor. "
                ne kadar çeliskili bir cevap degil mi
                beni değil, forumda yazan başka üyeleri davet et, bakalım bu saçma sapan "söz karıştırma" sanatından ne anlayacak.

                neyse, sizin yazdiklarini dogrusu kaale almiyorum..
                Evrimcim, tebrik ederim yeni bir nasibi taktiği daha öğrendin.

                Yorum


                  #83
                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  tekrar ediyorum, seni, arkadaşlarına ve hatta yalancı Ahmed el-Hasan'ı bile munazaraya davet ediyorum. skype ve msn üzerinden konuşa biliriz. shiaofahlubait@gmail.com benim e-mail adresimdir, taifenden sana yardımcı olan ingiliz, arap ve s. kişileri al ve bilgisayar önüne otur, onlar türkçe bilmiyorlarsa sen çeviri işini yaparsın, bizde rahat rahat konuşuruz.

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168308#msg168308 date=1372050724]
                    yazdığın yazılar, getirdiğin "harikulade" çeviri ve deliller tarafımdan silinmiştir. kesinlikle ama kesinlikle laf kalabalığına, duygu sömürüsüne izim vermem. eğer her hangi bir konuda idda ediyorsan o zaman iddana uygun başlık atıp orada sözünü delillendirirsin ve kimsede buna itiraz etmez. ama gelip burada yok "bu Ahmed el-Hasan'ın hutbesi", yok "bu filanın rüyası" dersen, ilgisi olmayan hadisleri çarpıtırsan yazılarını siler, çarpıttığın yerleri gösterme sureti ile de seni rezil ederim. sakın bir daha deneme.
                    [/quote]

                    Tabi silinir, isinize gelmez ki, bahaneler bulur, yine silersiniz, zira koydugum deliller soylediginiz " bir tek hadisi muslumanlara delil olarak gosteren" argumaniniza curutmektedir

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168308#msg168308 date=1372050724]


                      Vallahi, Billahi ve Tillahi o adam yalancıdır eğer sende bunun aksini idda ediyorsan seni bu konuda mübaheleye davet ediyorum.


                      [/quote]

                      Yazik size.. Bide Allah' in ismini sahit olarak gostererek " yalanci " damgasini vuruyor, bunlarin hepsini hesabini sorulucaksiniz

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168308#msg168308 date=1372050724]


                        şimdi de ne dediğini bilmeden yine bir şeylere girişmişsin. Seyyid Hoi'yi redd etmediğini, hatalı saymadığını söylüyorsun, ne güzel o zaman demek ki, Seyyid r.a'ın "bu şahsın sika (güvenilir)'liği tesbit edilmemiştir ve rivayetlerine itimad edilmez." sözünü kabul ediyorsun öyle mi?

                        [/quote]

                        Bana hemen bu iddianizi ispatlayin, hemen.. yoksa yalanci, hatta iftiraci durumuna duseceksiniz... Ilk once oku be adam ne yazdigimi sonra gel ne diyorsaniz diyin, ben ne zaman Seyyin(ra) in " rivayetlerine itimad edilmez" demisim!! Demek istedigim Seyyid' in (ra) kendi fikrini delil olarak gostermistir.. Ne kadar kurnaz, yalanci, yobaz, kana susayan kisilermisiniz, sizleri boyle bilmiyordum ya..

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168308#msg168308 date=1372050724]

                          o yüzden size karşı yapılacak şey deliliniz hakkında bir yerde (mesela metin tenkidi) üzerinde durup cevabı talep etmek. bunun yolu ise forum munazarası değil msn, skype ve bunun gibi bire bir konuşma programlarıdır. yardım aldığın arkadaşlarını da al, ya msn'den yada skype'dan konuşalım sora da bu konuşmayı alıp olduğu gibi foruma ekleyeceğim.


                          beni değil, forumda yazan başka üyeleri davet et, bakalım bu saçma sapan "söz karıştırma" sanatından ne anlayacak.

                          [/quote]

                          Onu artik sonra dusunuruz.. Daha verdiginiz cevaplar var, onlari cevap vermem lazim, sonra bakariz

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168235#msg168235 date=1372000556]
                            hadis diyor ki: "mesele sahibi" ve sen bunu Ahmed el-Hasan olarak sunuyorsun. "mesele sahibi" Ahmed el-Hasan mı yoksa imam Mehdi a.s mı?
                            [/quote]


                            Meselenin sahibi Imam Mehdi (af)' dir, Meselenin rehberi Seyyid Ahmed Hasani Yamani(as) dir


                            Imam Cafer a.s demiştir ki: "Meselenin rehberi Basra'dandır." Haft El Şerif s.175

                            Bu hadisten de anlaşılacağı üzere meselenin yardımcısı, rehberi, Basra'dandır denmiştir. Yine bu hadis bize Ahmed as'I işaret etmektedir.

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168235#msg168235 date=1372000556]
                              bakalım bu komedi daha ne kadar devam edecek... o zaman bize sufyani ve horasani'nin kimler olduklarını söyle.
                              [/quote]

                              Horasani ve Sufyani, " ben Horasaniyim" " veya ben sufyaniyim" diye herhangi bir iddiada bulunmayacaklardir. Yemeni'ye uymak, bıat etmek zorunlu kılınmıs cunku hıcbır muslumanın kıbırlenıp ısyan etmesı helal degıldır

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168235#msg168235 date=1372000556]
                                hadislerde Yemeni'nin hurucundan söz ediliyor, o zaman otursunda huruc edeceği zamanı beklesin.
                                [/quote]

                                Ne kadar aklisiz bir soz, bir aklinizi kullansaniza, birazcik kullanin.. Eger Imam(af) in yardimcisi zuhur etmeden, huruc ederse, kendini tanitmamasindan ve kimin ne oldugundan bilmedigimiz halde nasil taraftar toplayacaktir?? Evet, Yamani(as) zuhur etti ve taraftarlarini huruca hazirlamaktadir. . Ve O 12.Imam' in a.s'ın, ona kıyamdan önce ortamı hazırlayacak bir de Vasisi vardır. O da, Ahmed el Hasan a.s'dır. Hadislerde geçen Yamani'dir. Hadisleri incelediğimizde görürüz ki, Mehdi'nin bir bakanından, bilinmeyen bir imamdan söz edilmektedir.


                                Peygamber saas El Abbas'in elini ve Ali a.s.'ın da elini tutup söyle dedi:
                                "Bu adamin(Abbas) soyundan bir adam cikacaktir ve yeryüzünü haksizlik ve tiranlik ile dolduracaktir. Bu adamin (Ali) da soyundan birisi cikacaktir ve yeryüzünü adalet, huzur ile dolduracaktir. Eger bunun oldugunu görürseniz, size kalan, dogudan cikan YAMANI ILE GITMEKTIR CÜNKÜ O MEHDININ SANCAGI ILE OLANDIR." Al-Mahdi Al-Muntather Al-Maw'ood bab 2/ s.207

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...