Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

    abicim kinayeden haberdarım, ama okunması gerekiyor bunu anlayabilmek için.
    ama siteye yeni giren bi kardeşimiz bu başlığı görürse önyargılı yaklaşabilir diyorum.
    anlamak bu kadar zor mu bunu?
    "var olan bir gün, yok olan bir ömre bedeldir; o gün şehâdet günüdür..." H.A.

    Yorum


      #92
      Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

      [quote author=Thales link=topic=5366.msg33932#msg33932 date=1244280905]
      abicim kinayeden haberdarım, ama okunması gerekiyor bunu anlayabilmek için.
      ama siteye yeni giren bi kardeşimiz bu başlığı görürse önyargılı yaklaşabilir diyorum.
      anlamak bu kadar zor mu bunu?
      [/quote]

      konu anlaşılmıştır öneriniz yönetim tarafından değerlendirilecektir,
      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
      İmam Ali (a.s)

      Yorum


        #93
        Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

        şahsen ben siteye yeni üye olan biri olarak muaviyeyi görünce bide hz falan şaşırdım açıkcası neyseki önyargılı biri değilim.EDİT.
        İnsanın kendi nefsine düşkün olması Allah'a düşman olmayı gerektirir.
        -Bencillik hicabının parçalanması, İlahi tecellinin sebebidir.
        -Nefis sevgisi özgürlüğü yok eder.
        -İnsanın kendine mütbela olması bütün belalardan daha büyüktür
        nefis tezkiyesi-imam humeyni (r)

        Yorum


          #94
          ....EDİT....

          Geçmiş Sayfalara müracaat ediniz.

          Wilayah
          İnsanın kendi nefsine düşkün olması Allah'a düşman olmayı gerektirir.
          -Bencillik hicabının parçalanması, İlahi tecellinin sebebidir.
          -Nefis sevgisi özgürlüğü yok eder.
          -İnsanın kendine mütbela olması bütün belalardan daha büyüktür
          nefis tezkiyesi-imam humeyni (r)

          Yorum


            #95
            Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

            [quote author=Thales link=topic=5366.msg33932#msg33932 date=1244280905]
            abicim kinayeden haberdarım, ama okunması gerekiyor bunu anlayabilmek için.
            ama siteye yeni giren bi kardeşimiz bu başlığı görürse önyargılı yaklaşabilir diyorum.
            anlamak bu kadar zor mu bunu?
            [/quote]

            iyi ya iste herkes önyarginin ne kadar kötü birsey oldugunu tekrar anlamis olur : )
            Allah Bize Yeter!
            O Ne Güzel Vekildir...

            Yorum


              #96
              Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

              her ne amaçla olursa olsun, Allah ve resulüne düşman birisi hakkında (RA = Allah ondan razı olsun) takısı eklemenin hiçbir islami açıklaması olamaz.

              Yorum


                #97
                Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                sevgili peygamberim s.a.anın ve onun vasisi sevgili imamım hz.ali a.s.nin lanet ettiği birine kıyamete kadar allahın ...EDİT...
                "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                Yorum


                  #98
                  Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                  İslamın başına gelen en büyük belanın başını çeken ...EDİT... insanın tanıtılmasında emeği geçenlerden Allah razı olsun

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                    Ebu Süfyanın oğlu muaviye hakkında ehli sünnet alimlerinin görüşleri aşağıdadır.

                    Ahmed b.Hanbel ve Ebu ya’la kendi müsned’lerinde, Ebu berze’den şöyle rivayet ederler.
                    “Peygamberle birlikte idik,şarkı sesi duyduk. Bakın nedir bu? Diye buyurdu. Ben biraz ilerleyince, muaviye ve amr b. As’ı şarkı söylerken gördüm. Dönüp peygambere haber verdim. O da şöyle buyurdu. Allah’ım,bu ikisini fitneye duçar et! İlahi, bu ikisini ateşe at.”


                    muaviye sarayda yaşama,saray protokolu uygulamanın yanı sıra Roma’lıları taklit ederek ipek ve pahalı kürk giyerdi.
                    Kaynak ; Yakubi tarihi c.5.68



                    muaviyenin karısının biri hırıstiyandı.Dostları ve danışmanları arasında çok sayıda hırıstiyan vardı.
                    Kaynak ; İslam medeniyetleri tarihi corci zeydan c.1 s.83



                    Ehli sünnet uleması nezdin’de muaviye melun ve zındıktır.

                    Kaynak ; Yakubi tarihi c.2 s.142


                    Hz.Ali defalarca muaviyeyi lanetlemiştir.
                    Kaynak ; Taberi tarihi 1.bas. c.11 s.357


                    Peygambere efendimiz muaviyeyi defalarca lanetledi.
                    Kaynak ; El muhtasar Fi ahbar c.1 s.184

                    muaviye içki içerdi.
                    Kaynak ; İbn-i ebil hadid c.3 mısır baskısı s.228,İhkakul Hak ve İzhakul batıl c.1 s.49


                    muaviye faiz yerdi.
                    Kaynak ; muaviye bin ebu sufyan.A.Ahmud El ikaade mısır baskısı s.132


                    muaviyeye göre miraç olayı rüyadan ibaretti diyor.
                    Kaynak ; El-Gadir c.10 s.184, Sahihi müslim’den naklen c.5 s.43,Beyhaki süneni c.5 s.477
                    muaviye (l.a) kendi sözü;
                    “And olsun Allah’a , dünyada tatmadığım lezzet kalmadı” demekten sakınmayan bir hayasızdı.
                    Kaynak; el-Mehasin-u ve’l-Mesavi , Beyhaki c.1 s.109 ve 210


                    Hz. Resulullah (s.a.a)'in; 'Eğer Muaviye'yi benim minberime çıktığını görürseniz, karnını yırtın yada onu öldürün”
                    Kaynak ;Tehzib-üt Tehzib Ibin-i Hacer'in c. 7 s. 324, Tarih-üt Taberi c. 10 s. 85, Tarih-ül Hatib c. 12 s. 181, Künuz-ül Hakaik s. 10 Menavi'nin, Serh-i Nehc-ül Belaga Ibn-i Ebu-l Hadid'in c. 1 s. 348, Tarih-ül Kebir Belazuri'nin


                    Resulullah (saa) şöyle buyurdu: Her seyin bir afeti olur. Bu dinin afeti de Ben-i Ümeyye’dir.
                    Kaynak ; (el-Müttaki el-Hindi' nin 'Kenz' ul Ummal' c.6, s.91 / Tathir’il Cinan s.143 "Sevaik' ul Muhrika’nin hamisinde" / Nehc'ül Hak ve Kesf'üs Sidk s.312)


                    İbnu Abbas radıyallahu anh anlatıyor: "Ben çocuklarla birlikte oynuyordum. Derken "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm geldi. Ben hemen bir kapının arkasına saklandım. (Beni orada bulup) enseme dokundu. "Muaviye'ye git! Onu bana çağır!" dedi. (Ben derhal gittim ve) geldim: "O YEMEK YİYOR!" dedim. "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, tekrar: "Git Muaviye'yi bana çağır!" Emrettiler. (Ben (yine gidip) döndüm ve: "O YEMEK YİYOR!" dedim. Resûlullah tekrar: "Git! Muâviye'yi bana çağır!" emrettiler. Ben yine gidip geldim ve: "O YEMEK YİYOR!" dedim. Bunun üzerine: "ALLAH ONUN KARNINI DOYURMASIN!" buyurdular."
                    Kaynak; Müslim, Birr 96, (2604).


                    Ebu Zer el-Gaffari Muaviye’ye dedi ki: Resulullah (saa)’a uğradım. (Senin hakkında) buyurdu ki: “Allahım ona lanet et ve onu ancak toprak ile doyur” (el-Emini “el-Gadir” c.10, s.142)


                    Ebi Said ve Abdullah bin Mesud’tan naklen, Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İzâ reeytüm Muaviye alâ memberi faktülüh” Meali: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz onu öldürünüz.” (Tarih’üt Tabari c.10, s.58 /
                    İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” kitabı s.216, 221 –Matabaatül Medeni-2.Baskı Mısır /
                    ez-Zehebi’nin “Mizan’ül İtidal” kitabı c.1, s.572; c.2, s.380, 613 / en-Nesaih’ül Kafiyeh limen Yetevelle Muaviye s.45 /
                    Hüvarezmi’nin “Maktelil Hüseyin” kitabı c.1, s.185 /
                    İbn-i Ebil Hadit’in “Şerhu Nehc’ül Belağa” kitabı c.15, s.176 Mısır bas. Muhammed Ebul Fadl tahkiki /
                    Takviyyet’ül İman Bired
                    Tezkiyyet İbn-i Ebi Süfyan s.90 /
                    Hatip el-Bağdadi’nin “Tarih-i Bağdat” eseri c.12, s.181 /
                    İbn-i Hacer’in “Tehzib’üt Tehzib” kitabı c.2, s.428; c.5, s.110; el-Münavi’nin “Künuz’ül Hakaik” kitabı c.1, s.16 –Cami’us Sağir hamişinde bas./
                    Tarih-i Ebil Fida c.2, s.61 /
                    el-Mukrim’in “Maktelil Hüseyn” kitabı s.7, 4.Baskı /
                    el-Emini’nin “el-Gadir” adlı kitabı c.10, s.145 /
                    el-Hilli “Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk” s.309)



                    İbn-i Mesud’tan naklen Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İza reeytüm Muaviye bin Ebi Süfyan yahtib alâ menberi fedribu anküh. Meali: Eğer Muaviye bin Ebi Süfyan’ı mimberim üzerinde hutbe okuduğunu görürseniz boynunu kesin” İmam Hasan dedi ki: Allah’a ant olsun ki, bu işi yapmadılar, felaha da ermediler”
                    Şerhu Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.4, S.32

                    İmam Hasan yine şöyle buyurdu: Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz, öldürünüz.” Ancak onun emrini terk ettiler, felaha ermediler, kurtuluşa da ermediler.
                    (es-Suyuti “el-Âlil Masnûa” C.1, S.424-425; el-Emini “el-Gadir” C.10, S.143)

                    Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İnne Muaviye, fi tabutin min nar fi esfele derek minha, yünadi: ya hannan, ya mennan el-ân ve kad asaytü kablü ve künte minel müfsidin. “Muaviye ateşin en alt tabakasında bir tabutun içerisindedir ve şöyle nida ediyor: Ey Hannan, ey Mennân, ben önceleri asi oldum ve fesat edenlerle beraberdim.” (Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Kitabu Saffayn S.243)

                    Ehli Sünnet uleması nezdinde Muaviye melun ve zındıktır. (Tarih’ül Yakubi C.2, S.142 ve Emini “el-Gadir” C.1, S.16)

                    Muaviye Hz. Resulullah (saa)’ın “Namuslu insan, sünnet ve şeriata uygun davranır, zina edenlerse recm olunmalı, taşlanmalıdır” şeklindeki sünnetine karşı çıkmıştır. (Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.1, S.113 Mısır Bas.)

                    Muaviye Hz. Peygamber efendimiz tarafından lanetlenmiştir. (Emini “el-Gadir” C.1, S.216; El Muhtasar Fi Ahbar C.1, S.184; Ali ve Benvah S.229 Mısır Bas.)

                    Muaviye Hz. Ali tarafından da defalarca lanetlenmiştir. (Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Emini “el-Gadir” C.10, S.139; Sıffin S.244 Mısır Bas.)

                    Muaviye içki içerdi. Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.3, S.228 Mısır Bas; et-Tüsteri “İhkak’ul Hak ve İzhâk’ul Bâtıl” C.1, S.49; Emini “el-Gadir” C.10, S.157)

                    Hatta son arzusu, ölmeden önce “Sıcak bir günde serin şarap içip çocuklarını seyretmek” idi. (Müsned-i Ahmet bin Hanbel C.5, S.347; İbn-i Asakir “Tarih-i Medinet-i Dimaşk” C.7, S.311; Emini “el-Gadir” C.10, S.189)

                    Muaviye faiz yerdi. (A.Aahmud el-İkaade “Muaviye bin Ebi Süfyan” S.132 Mısır Bas.)

                    Muaviye’ye göre miraç olayı rüyadan ibaretti. (Emini “el-Gadir” C.10, S.184 Sahih-i Müslim’den naklen, Sünen-i Beyhaki C.5, S.477)

                    Muaviye bir keresinde Çarşamba günü Cuma namazı kıldırdı. (Dr. Heykel “Hz. Muhammed’in Hayatı” C.1, S.268 Farsça)

                    Muaviye’nin katl ve cinayet defteri bir hayli kabarıktır. Hz. Resulullah (saa)’ın sevgili sahabisi Hicr bin Adiyy ile altı yiğit arkadaşı, Muaviye’nin resmi emriyle Merc-i Uzra’da şehit edildi. (Sahih-i Müslim C.1, S.258-259; Sahih-i Buhari C.1, S.131)

                    Muaviye Malik’ül Eşter’i Mısır yolunda zehirli balla zehirletip öldürttü, sonra da mimbere çıkıp şöyle dedi: “Ali’nin iki arkadaşı vardı, birinin işini Sıffin’de (Ammar bin Yasir’i) bitirdim, diğerininkini (Malik’ül Eşter’i) bugün.” (Tarih’üt Tabari C.4, S.187; İbn-i Esir C.3, S.233)

                    Muaviye planlarını uygulayabilmek için Abdurrahman bin Halid bin Velid’i de zehirletti. (Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)

                    Muaviye Hz. Ali tarafından Mısır’a vali tayin edilen Muhammed bin Ebi Bekir’i öldürtüp cenazesini bir eşeğin cesedine karnını yarıp koyarak yaktırdı.” Tarih’üt Tabari C.4, S.171; Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)

                    Muaviye oğlu Yezid’e biat almak istediğinde önce Hasan bin Ali’yi ile Sad bin Ebi Vakkas’ı zehirletip öldürttü. (Ebu Ferec “Mekatil’üt Talibin”

                    Makrizi “İmam Hasan’ı emeviler zehirletti” der. (Tarih’üt Tabari C.4, S.124; İbn-i Kuteybe “el-İmametü Ves-Siyasetü” S.164, 1.Bas.; Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.4, S.16; İbn-i Esir C.3, S.203; Emini “el-Gadir” C.11, S.7; Seyyid Kutup “İslam’da Sosyal Adalet” S.199)

                    Muaviye, Eş’as’ın kızı ve İmam Hasan’ın eşi olan Cu’de’yi kışkırtarak imamı zehirletti ve bu zehirle İmam şehit oldu. Muaviye İmam Hasan’ın şehadet haberini duyduğunda neşelenmiş ve secdeye kapanmıştır. (en-Niza vet-Tehâsüm S.6 Necef Bas.)

                    İbni Teymiyye diyor ki: Muaviye İmam Hasan’ın zehirlemek için emir verdi. (Minhac’üs Sünnet C.2, S.225 Kitâl Ba’duhum Ba’da Babı.)

                    Resulullah (s.a.a); Ebu Süfyan’ın merkebe bindiğini, Muaviye’nin onu çektiğini, Yezid’in de onu arkadan sürdüğünü görünce şöyle buyurdular: “Allah; merkeptekine, onu önden çekene ve onu arkadan sürene lanet etsin.” (Muhammed bin Cerir-i Taberi’nin Tarihi c. 5, s. 357; Tarih’ül Yakubi c.2, s.277 Beyrut Bas.; el-Emini “el-Gadir” c.10, s.139)




                    1-İmam Hasan’ı Zehirletmesi:

                    Abdülbirr “el-İstiab” kitabında Muaviye’nin tercümesinde diyor ki: “Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti”
                    (Ahmet Hüseyn Yakup “Adalet’üs Sahabe” s.108 / Şerhu Nehc’ül Belağa İbni Ebil Hadid C.16, s.10 / Ebu Ferec el-Asfahani “Mekatil âl Ebi Talib S.4

                    Muaviye Cude’ye Hz. Hasan’ı zehirletmesi için emir verdi

                    (İbni Teymiyye “Minhac’üs Sünnet” C.2, S.225)


                    • Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti.

                    (İbni Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc' ül Belağa" c.4, s.4, 7’de Medaini’den, c.4,
                    s.11, 17’de Ebul Ferec’ten / El-İstiab “el-İsabe’nin hamişinde” c.1, s.375 / el-
                    Mesudi' nin "Müruc ez-Zeheb" c.2, s.427 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.311)

                    2-Hz. Ali’ye Lanet Edip Lanet etmeye Emir Vermesi:

                    Muaviye Hz. Ali’ye lanet etti.

                    (İkd’ül Ferid İbn-i Abdu Rabbih’in c.4, s.366 / İbni Ebil Hadit' in "Şerhu Nehc'ül Belağa"c.1, s.356; c.3, s.258 – 1.Baskı-Mısır)

                    Muaviye Hz.Ali’ye sövdü.

                    (İbn' ül Esir' in "Üsd' ül Gabe" c.1, s.134 / el-İsabe c.1, s.77 / El-Kamil İbn’ül
                    Esir c.3, s.302 / el-Suyuti' nin "Tarih'ül Hulefa" s.190 / İbn-i Abdurabbih’in
                    “el-İkd’ül Ferid” c.2, s.144 / İbni Hacer el-Heytemi' nin "Sevaik' ul Muhrika"
                    s.33 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.310)


                    • Muaviye namaz kıldığında (Allah kabul etmesin) Ali'ye, Hasan’a, Hüseyin’e, İbn-i Abbas’a Kays bin Sa’d bin İbadet ve Eşter’e lanet etti.

                    (Şeyhülislam Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi el-Belhi'nin "Yenabi'ul Mevedde" s.162)

                    Muaviye Hz. Ali’ye sövmeleri için emir verdi.

                    (Sahih-i Müslim c.2, s.360 /
                    Sahih-i Tirmizi c.5, s.301, Hadis No: 3808 /
                    el-Hakim Nişaburi'nin "Müstedrek alas-Sahihayn" c.3, s.109 /
                    Hasais en-Nisai s.48, 81 Haydariye Bas. /
                    el-Künci eş-Şafii'nin "Kifayet'üt Talib" s.84,86 Haydariye Bas./
                    İbn-i Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.1, s.206, Hadis No: 271,272 / ez-Zerendi el-Hanefi'nin "Nazım Dürer es-Simtayn" s.107 /
                    Menakib-i Hüvarezmi s.59 /
                    İbn-i Esir'in "Üsd'ül Gabe" c.1, s.134; c.4, s.25-26 /
                    el-Askalani eş-Şafii’nin “el-İsabe fi Temyiz es-Sahabe” c.2, s.509 /
                    İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” s.82, 92 /
                    İbn-i Abdu Rabbih’in “İkd’ül Ferid” c.4, s.29 /
                    İbn-i Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc'ül Belağa" c.1, s.256, 361, Mısır 1. Bas. / Sıbt İbn-i Cevzi’nin “Tezkiret’ül Havas” s.63 /
                    el-Emini’nin “el-Gadir” c.1, s.257; c.3, s.200)

                    Muaviye mimberde Hz.Ali'ye lanet okudu ve bütün valilerine de ona lanet okumalarını emretti. Peygamberin zevcesi Ümmü Seleme, Muaviye'ye mektup yazarak şöyle dedi : Siz mimberde Hz. Ali'ye ve onu seven herkese lanet ettiğiniz için Allah ve resulüne küfrediyorsu-nuz. Ben, Allah ve Resulünün Hz.Ali'yi sevdiğine şehadet ediyorum. Ama Muaviye onun sözlerini dinlemedi.

                    (Bkz. İbn-i Abdurabbih'in "İkd'ül Ferid" kitabı c.4, s.366)


                    İslam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi). Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulunduğu idarecilerinin yardımıyla, has ve seçkin Ali taraftarlarını öldürdü ve bazılarının başını mızraklara takıp şehirlerde gezdirdi. Rastladıkları Şiilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarını ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardı. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.
                    (en-Nesaih’ül Kafiye S.58,63, 77-7


                    Açıklama:

                    Muaviye, Ehli Sünnet tarihçilerinin de naklettiği sahih rivayetlere göre İmam Hasan'ı zehirletmiştir:

                    Kuran'ı Kerim bir mümini öldüren hakkında şöyle buyurmuştur:

                    "Bir mümini kasten öldürene gelince, onun cezası içinde ebedi olarak kalacağı cehennemdir. Allah gazap etmiştir böylesine, lanetlemiştir onu; çok büyük bir azap hazırlamıştır ona." (Nisa 93. Ayet)

                    Böylece Kuran'ı Kerimin apaçık ayetine göre Muaviye, lanetlik ve cehennemliktir.

                    Muaviye, Hz. Ali'ye mimberlerde lanet ettirmiştir. Bu da başta sünni İslam Bilginleri olmak üzere en sahih tarih ve hadis kitaplarında geçmektedir.

                    Peki İmam Ali'ye söven kişinin konumu Nedir ?

                    Bizzat Sevgili Peygamberimizin sahih hadislerinden görelim:


                    Resulullah (saa) şöyle buyurdu : “Men sebbe Aliyyen sebbeni”

                    Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür” Kaynak:

                    1. el-Hasais en-Nisai s.24
                    2. İbn-i Asakir'in 'Tarih-i Dimaşk' c.2, s.184
                    3. el-Müttaki el-Hindi'nin 'Muntahab'ul Kenz' c.5, s.30
                    4. el-Suyuti'nin 'Tarih'el Hulefa' s.73
                    5. el-Nebehani'nin 'Feth'ül Kebir' c.3, s.196
                    6. Tabari'nin 'Zehair'ul Ukba' s.66
                    7. Menakıb-ı Hüvarezmi s.82
                    8. Mişkat'ül Mesabih c.3, s.235


                    İbn-i Abbas dedi ki: Allah’a ant olsun ki, Resulullah (saa)’ın şöyle buyurduğunu duydum: (Men sebbe Aliyyen fekad sebbeni, vemen sebbeni fekad sebbalâh, vemen sebballâh azze ve celle ekebbehullâhu alâ menherihi finnâr)

                    Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür, bana söven de Allah’a sövmüştür, Allah’i söven kişiyi, Allah onu burnu üzere ateşe dökecektir”
                    Kaynak:

                    1. İbn-i Sabbağ el-Maliki'nin 'Füsul'ül Mühimme' s.111
                    2. Tabari' nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 ve 'Riyad'ul Nadara' c.2, s.219
                    3. Menakıb-ı Hüvarezmi s.81-82
                    4. Menakıb-ı Meğazeli s.83
                    5. Süleyman el-Kunduzi' nin 'Yenabi' ul Mevedde' s.205
                    6. eş-Şeblenci' nin 'Nur'ül Absar' s.110
                    7. el-Künci' nin 'Kifayet' üt Talib' s.82
                    8. el-Hamvini eş-Şafii' nin 'Feraid es-Simtayn' c.1, s.302
                    9. el-Murkat fi Şerh’ül Müşkat c.10, s.474
                    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                    Yorum


                      Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                      Hz. Resulullah (s.a.a)'in; 'Eğer Muaviye'yi benim minberime çıktığını görürseniz, karnını yırtın yada onu öldürün”

                      yalnizca minbere cikmakla kalmadi, Allah resulünün ehlibeytine sövmeyide adet haline getirdi...imanin nisanesi olan hz.Aliye onlarca yil lanet okutturdu...ve sonradan gelenler ona hazret demekten, onlar birbirini seviyordu demekten de geri durmadilar...buda yetmedi onu elestirenleri dinden cikmakla sucladilar.


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                        buradaki kardeslerin anlasilan cogu hacca gitmis! kimi taslayacaklarini iyi biliyorlar...mübarek olsun


                        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                        Yorum


                          Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                          Muaviye b. Ebi Süfyan, İmam Ali'ye karşı isyan edip dalâlete sapmasını mazur göstermeye çalışırken Ebû Bekir b. Ebi Kuhafe'yi örnek aldığını iddia edecek ve Ebû Bekir'in oğlu Muhammed'e yazdığı bir mektupta şöyle diyecektir:

                          “Biz ve baban Ali'nin üstünlüğünü biliyorduk, O’nun hakkına riâyet etmeyi gerekli buluyorduk, Allah, Peygamberine kendi katındakini seçip vaadini yerine getirerek O’nu yanına alınca baban ve onun faruku olan Ömer, Ali'nin hakkını ilk olarak aldılar, O’na karşı durdular. Bu iki kişi el ele verip birleştiler. Sonra Ali'yi biata çağırdılar. O, buna yanaşmayınca biat edinceye dek hakkında en tehlikeli düşüncelerini uyguladılar, mahrem işlerini O’na duyurmadılar. Sonunda ikisi de canlarını Allah'a teslim ettiler... Eğer biz bugün doğru yolu tutmuşsak bu yolu baban kurdu, biz de ona ortak olmadayız. Baban, Ali'ye muhalefette bulunmasaydı, biz de muhalefette bulunmazdık ve hilafeti O’na teslim ederdik. Fakat bu işi, bizden önce baban yaptı. Biz de bu işte babanın yolunu tutmaktayız, onun izini izlemekteyiz. Şimdi sen, ya babanı kına yahut da bizi kınamaktan vazgeç”

                          Mesudi, Mürûcü'z Zeheb, c. 3, s. 15-16.

                          Yorum


                            Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                            [quote author=Murtazaali link=topic=5366.msg39695#msg39695 date=1246132249]
                            Muaviye b. Ebi Süfyan, İmam Ali'ye karşı isyan edip dalâlete sapmasını mazur göstermeye çalışırken Ebû Bekir b. Ebi Kuhafe'yi örnek aldığını iddia edecek ve Ebû Bekir'in oğlu Muhammed'e yazdığı bir mektupta şöyle diyecektir:

                            “Biz ve baban Ali'nin üstünlüğünü biliyorduk, O’nun hakkına riâyet etmeyi gerekli buluyorduk, Allah, Peygamberine kendi katındakini seçip vaadini yerine getirerek O’nu yanına alınca baban ve onun faruku olan Ömer, Ali'nin hakkını ilk olarak aldılar, O’na karşı durdular. Bu iki kişi el ele verip birleştiler. Sonra Ali'yi biata çağırdılar. O, buna yanaşmayınca biat edinceye dek hakkında en tehlikeli düşüncelerini uyguladılar, mahrem işlerini O’na duyurmadılar. Sonunda ikisi de canlarını Allah'a teslim ettiler... Eğer biz bugün doğru yolu tutmuşsak bu yolu baban kurdu, biz de ona ortak olmadayız. Baban, Ali'ye muhalefette bulunmasaydı, biz de muhalefette bulunmazdık ve hilafeti O’na teslim ederdik. Fakat bu işi, bizden önce baban yaptı. Biz de bu işte babanın yolunu tutmaktayız, onun izini izlemekteyiz. Şimdi sen, ya babanı kına yahut da bizi kınamaktan vazgeç”

                            Muaviye her zaman ki gibi yalan söylüyor. Belki gerçeğin yarısını söyleyerek yalan söylüyor. Ebu Bekirle Ömer İmam Aliye karşı durdular belki ama, islami devletin yönetiminde yine İmam Ali ile istişare ettiler ve onlar dünya malına tamah emediler. Acaba muaviyenin asıl derdi saltanat ve dünya malına tamah değil miydi? Bu konuyu neden söylememiş acaba.

                            Mesudi, Mürûcü'z Zeheb, c. 3, s. 15-16.
                            [/quote]
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                              Olayi kendi aleyhine cevirmek tabii baska neden söylememis olsunki.Ayrica isini de iyi biliyormus,cok kurnazca yazmis, eger kendi yazdiysa...
                              Allah Bize Yeter!
                              O Ne Güzel Vekildir...

                              Yorum


                                Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                                kayitlar malesef sizin iyimser düsüncelerinizi onaylamiyor mehmet ufukalp kardesim...


                                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...