Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

vasilik doktirini üzerine

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: vasilik doktirini üzerine

    MUVAHHIDI SEN HICBIRSEY ANLAMAMISSIN.UC HALIFE DONEMINDNE BAHSEDIYORUM BEN.YOKSA HZ.ALININ SAVASLARDAKI CENGAVERLIGINI HERKES BILIR.

    Yorum


      Ynt: vasilik doktirini üzerine

      [quote author=ypa link=topic=14066.msg92653#msg92653 date=1277635056]
      [quote author=Velayet_Nuru link=topic=14066.msg92629#msg92629 date=1277593571]
      On İki Kişinin Ebubekir’e Karşı İtirazı

      Şia âlimlerinden bazıları teliflerinde şöyle rivayet ederler; Ebubekir’in hilafeti tescillendikten ve resmiyet kazandıktan sonra on iki kişi açıkça Ebubekir’e itiraz etti. İtiraz edenlerden altısı muhacirdendi:

      1-Ümeyye oğullarından Halid b.Said b. As
      2-Selman-i Farisi
      3-Ebuzer el-Gifari
      4-Mikdad
      5-Ammar Yasir
      6-Bureydi Eslemi

      Diğer altı kişi ise Ensar’dandı:

      1-Ebu’l Heysem b. Teyhan
      2-Sehl b. Huneyf
      3-Osman b. Huneyf
      4-Huzeyme b. Sabit
      5-Ubey b. K’ab
      6-Ebu Eyyubi Ensari

      Ebubekir minbere çıktığında bu on iki kişi aralarında meşveret etmeye başladılar. Bazıları; “Ebubekir’i Allah Resulünün (s.a.a) minberinden aşağı indirelim”, bazıları da; “Eğer bunu yaparsanız kendi ellerinizle kendinizi ölüme atmış olursunuz” dediler. Hâlbuki Allah’u Teâlâ Kuran-ı Kerim’de “Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın” buyurmuştur.
      Sonunda maslahatı Hz. Ali’nin (a.s) huzuruna varıp, onunla meşveret etmekte gördüler.

      [/quote]

      öncelikle paylaşımlarınız için teşekkür ederim. bu anlatılan lar nerede geçiyor demiştiniz peşaver gecelerin demi?

      eksiklikler var. bazı soru olarak sormadan önce belirttiğiniz kaynkatan ben de ookumak isterim. yanlış anlamamışolmak için önce oradan okumalıyım ondan sonra devam edelim inşAllah. konu ile alakalı alaklı değil çotkta önemli değil. düzeye uygun tartışabileceğimiz çok kişi yok. selam ve dua ile...
      [/quote]

      rica ederim
      ben bu alıntları peşaver gecelerinden almadım, orada bu konuya da değinilmiş olabilir. Son bölümü yani şu başlığı: "Ebubekir’in Elini Hz. Ali’nin (a.s) Eline Bırakması" bu sitede paylaşılan Şeyh Abbasi Kummi'nin yazısından aldım. Bu linkle yazının hepsine ulaşabilirsiniz: http://www.velayet.com/index.php?topic=6252.0
      diğer bölümlerin linkini de vermek istedim ama sitede sorun var galiba girilmiyor. behisti.com sitesinden almışım galiba, gerçi bir bölümü bu sitede de geçiyor: http://www.ehlibeytforum.com/
      gerçi bunlara bile gerek yoktur, çünkü yazıda nerden alındığı söylenmiştir. Örneğin şu bölüm İbn-i Kuteybeden nakledilmiştir:

      İbni Kuteybe Diyneveri’ye Göre Biat


      İbni Kuteybe Diyneveri olarak tanınan Ebu Muhammed Abdullah b. Muslim b. Kuteybe Diyneveri Ehlisünnet’in büyük âlimlerindendir. O, Gaybeti Sûgra döneminde yaşamış ve hicri 322 yılında vefat etmiştir. “el-İmametu ves-Siyase” adlı eserinde İmam Ali’nin (a.s) Ebubekir’e biat etmekten sakınması hakkında şöyle der:
      “Sonra Hz. Ali’yi (Kerremellahu Vechehu) Ebubekir’in yanına götürdüler. Hz. Ali (a.s) “ben Allah’ın kulu ve Allah Resulünün (s.a.a) kardeşiyim” sözlerini yineliyordu.
      Adamın biri hazrete “Ebubekir’e biat et!” deyince, İmam Ali (a.s) şöyle buyurdu:

      “Rehberlik makamına ben sizden daha liyakatliyim, size biat etmem. Sizin bana biat etmeniz daha uygundur. Bu makamı zorla elde ettiniz. Bu makamı Ensar’dan aldınız ve onlara karşı, Peygamberin (s.a.a) akrabaları olduğunuzu delil gösterdiniz. Şimdi de onu biz Ehlibeyt’ten (a.s) gasp ettiniz. Ensar’a, Hz. Muhammed’in (s.a.a) akrabaları olduğunuz için bu makama daha layık olduğunuzu kanıt gösterenler sizler değil miydiniz? Bu gerekçeye göre de Ensar hilafeti sizlere teslim etti. Şimdi de ben, aynı gerekçeyle yani sizlerin Ensar’a karşı gösterdiğiniz kanıtı kendinize sunuyorum; Ben, hem hayatı döneminde hem de vefatından sonra Allah Resulüne (s.a.a) daha yakındım ve öyle de olacağım. Eğer Allah’a iman etmişseniz davranışlarınızda bizlere karşı insaflı olursunuz. Aksi halde kasıtlı olarak zulüm yerinde durmuş olursunuz.”

      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

      Yorum


        Ynt: vasilik doktirini üzerine

        devamını da yazar mısınız. adam ne dedi? nasıl cevap verdi imamın r.a. bu sözü üzerine.. yoksa kıssa bu söz ile bitiyor mu?

        bir diğer husus Hz Ebubekr r.a. sakifede biz O nun s.a.v. in akrabalarıyız demedi. okuduğum kadarıyla. yine kaynaklardan kontrol ederim ama bildiğim kadarıyla böyle bir delil hiç sunulmadı ensara.
        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

        Yorum


          Ynt: vasilik doktirini üzerine

          [quote author=ypa link=topic=14066.msg92656#msg92656 date=1277635548]
          [quote author=Musavi link=topic=14066.msg92652#msg92652 date=1277634855]
          DOSTUM SERT YAZIYORSUN YALANALRINIZA DIYORSUN.YALANLARINIZA NE DEMEK YA.

          BUNCA ZAMANDIR SITEDESIN INSAN EN AZ BIR KONUDA HAKVERIR
          [/quote]hak alma ve verme merciii değilim. yalandiyorum evet. şimdi ehl-i sünnet kardeşlerimiz belki bilmiyorlar. ama siz bile bile okuya okuya bu ifadeleri yazıyorsunuz. hele çnceden sünniyim diyenlerin durumu gerçekten vahim. hem bileceksin hem inkar edewceksin. anlatabiliyor muyum.

          sitedeyim epeydir hak verdiğim durumlar olmadı diyorsunuz hayır bilakis oldu. doğruya doğru dedik derim de.. ama yanlı ve tarafgirane yorumlarınıza kendinize göre hüküm çıkramanıza kim evet der. yanlı bakış açısını defalarca size anlattım. aynı pozisyonu gören 2 hakemin bile ortak noktada buluşamadıkları basit olaylar göz öündeyken hiç görmediğiniz ve rivayetler ile birinde şöyle birinde böyle bunu diyen yalan söylemiş demek biraz yürek ister. gördüğüklerimizde bile farklılıklar varken görmediğimiz olayların sadece bizm gördüğümüz oldğunu nasıl iddia edebiliriz. ben sizin bakamadığınız açıdan bakmanızı sağlamaya çalışıyorum vesselam. bir çok konuda olduğu gibi.

          bak bu konu da daHz ALi r.a. biat meselesi etmiş midir etmemiş midir? farklı iki aynak var . velayet nuru eklemiş buna göre hiç biat edilmemiş gibi duruyor. bir de tarihi olaylar var. seferler devam etmiş devlet yönetilmiş. Hz Ali r.a. asürekli danışılan biri olmuş 25 senen. bu -33-4 günlük bir olay değil. 25 yıl. işler ve maslahatlar anlatabiliyormuyum.

          sizin mektebin oluşması için benim şahsi görüşüm. birilerinin bu rivayetleri kendine göre yorumlaması gerekirdi. öyle de olmuş. bkz.peşaver geceleri..
          ben çok samimiyim bu konuda bir senaryo giibi görüyorum. senaryo olmadığına ikna edin beni diyorum. sadece saldırı kötü söz kıvırma gibi iğrenç ifadeler yer alıyor. savunmanızda.

          bekalım velayet nuru arkadaşımız nekadar devam edecek. inşAllah aynı düzeyde bu sefer sorularımıza cevap alırız.
          [/quote]

          Muhterem kardeş, siz bir cümle görüp bütün kitabın bir sanariyodan ibaret olduğunu nasıl söyleyebilirsiniz?
          Bir yerde demiştiniz ki, HAFIZ bey kevser süresini de mi okumadı. Sünniler Kevser süresini nasıl tefsir ediyorlar?! Hepsi kevserden kasıt Hz. Fatıma ve evladının olduğunu mu söylüyor?
          İkincisi; merhum Sultanulvaizin, münazaraların dergilerde yayınlandığını da söylemiş ve birkaç sayfa da orduca olan yaının kopyasını yayınlamıştır.
          Üçüncüsü; münazara ettiği insanlarla birlikte resim de çektirmişler, evlerinde bulundukları insanların isimlerini de söylemiştir. bir insan araştırmacı olursa o tarihteki gazete ve dergilerden eserler bulabilir.
          Dördüncüsü; sayın sultanulvazin, tanınmayan bir aileden değil ki, ailesini bulup bu konuda onlarla da konuşmak mümkündür.
          Beşincisi; önemli olan sunulan deliller değil mi? Sanariyo bile olsa delille konuşmuyor mu? Siz onun sunduğu delilleri çürütün..
          Ama sanarıyo demekle kitabın değeriini düşüremezsiniz, bu sözlerinizin cevabını da kıyamet günü nasıl vereceğinizi de unutmayın.

          عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

          Yorum


            Ynt: vasilik doktirini üzerine

            [quote author=ypa link=topic=14066.msg92836#msg92836 date=1277674846]
            devamını da yazar mısınız. adam ne dedi? nasıl cevap verdi imamın r.a. bu sözü üzerine.. yoksa kıssa bu söz ile bitiyor mu?

            bir diğer husus Hz Ebubekr r.a. sakifede biz O nun s.a.v. in akrabalarıyız demedi. okuduğum kadarıyla. yine kaynaklardan kontrol ederim ama bildiğim kadarıyla böyle bir delil hiç sunulmadı ensara.
            [/quote]

            Devamını 7. sayfada okuduğunuzu sanmıştım. Buyurun devamı buradadır:
            http://www.velayet.com/index.php?topic=14066.150
            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

            Yorum


              Ynt: vasilik doktirini üzerine

              [quote author=Velayet_Nuru link=topic=14066.msg92848#msg92848 date=1277676160]
              [quote author=ypa link=topic=14066.msg92836#msg92836 date=1277674846]
              devamını da yazar mısınız. adam ne dedi? nasıl cevap verdi imamın r.a. bu sözü üzerine.. yoksa kıssa bu söz ile bitiyor mu?

              bir diğer husus Hz Ebubekr r.a. sakifede biz O nun s.a.v. in akrabalarıyız demedi. okuduğum kadarıyla. yine kaynaklardan kontrol ederim ama bildiğim kadarıyla böyle bir delil hiç sunulmadı ensara.
              [/quote]

              Devamını 7. sayfada okuduğunuzu sanmıştım. Buyurun devamı buradadır:
              http://www.velayet.com/index.php?topic=14066.150
              [/quote]

              ben bu sözün devamını görmedim. tekrar okuyayım inşAllah.

              sevmediğim bir durum ama kusura bakmazsanız bir görüş aktaracağım. yakubi şia etkisinde kaldığı söylenen tarihçilerden olup sünni tarihçiler tarafından muteber kabul edilmemektedir.

              "Ya’kûbî (Ahmed b. İshâk b. Vâzıh el-Ya’kubi) (292 / 905 ):

              İlk İslam tarihçileri arasında önemli bir yer edinen Ya’kubi ilk öğrenimini Bağdat’ta tamamladıkta sonra Horasan, Mısır, Hindistan gibi şehirlere yolculuk yaparak ilim öğrenendi.[1] Meşhur tarihçi ve coğrafyacı olan Ya’kubi şii yanlısı olara tanınmaktadır.[2] Kendisi şii olduğu için eserlerinde de Şia etkisi görülür. Bu sebeple İslam Tarihçileri açısından pek muteber bir isim değildir.""


              yine de Allah c.c. bilir diyoruz. ama çelişkiler olduğunu düşünüyorum.bu çelişkileri de diğer kaynaklardan paylaşalım inşAllah.
              selam ve dua ile.
              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

              Yorum


                Ynt: vasilik doktirini üzerine

                [quote author=Velayet_Nuru link=topic=14066.msg92635#msg92635 date=1277595081]
                Ebubekir’in Elini Hz. Ali’nin (a.s) Eline Bırakması

                Resul-i Ekrem’in (s.a.a) sahabesinden ve aynı zamanda Hz. Ali’nin (a.s) dostlarından olan Udey b. Hatem, şöyle diyor; “Allah’a andolsun ki Hz. Ali’yi (a.s) Ebubekir’e biat etmesi için yakasından tutup mescide doğru sürükleyerek götürdüklerinde onun bu haline içim yandığı kadar kimseye yanmamıştı.”

                Hz. Ali (a.s); “Eğer biat etmezsem ne olur?” diye buyurduğundan ona; “Boynunu vururuz” dediler. Sonra başını gökyüzüne kaldırarak şöyle dedi; “Ya Rabbi! Sen şahit ol ki bu topluluk benim Allah’ın kulu ve Resul-i Ekrem’in (s.a.a) kardeşi olduğumu bildikleri halde öldürmeye gelmişlerdir.”

                Onlar bir kez daha Hz. Ali’ye; “Biat etmek için elini uzat!” dediler. Ama İmam Ali biat için elini uzatmadı. Onlar zorla Hz. Ali’nin (a.s) elinden tutarak çektiler. Hz. Ali (a.s) avcunu sıkıca kapattı. Orada hazır bulunan cemiyet tüm güçlerini kullanarak elini açmak istediler ancak başaramadılar. Sonunda elini açamayacaklarını anlayınca Ebubekir’in elini Hz. Ali’nin (a.s) kapalı eline sürdüler. Hz. Ali (a.s) o haliyle yüzünü Allah Resulünün (s.a.a) mübarek kabrine çevirmiş ve şöyle sesleniyordu; “Anam oğlu! Bu kavim beni cidden zayıf gördüler ve nerede ise beni öldüreceklerdi.”

                Ravi der ki; “Hz. Ali (a.s) Ebubekir’e hitaben şu iki beyiti okudu; “Eğer sen şura yoluyla halkın önderliğini üstlendiysen, bu nasıl bir şuradır ki o şuraya (benim gibi) meşveret tarafları dâhil edilmedi. Eğer akrabalığını delil olarak sunuyorsan bu işe diğerleri senden daha yakındırlar.”

                [/quote]üstat çelişki 1:
                Hz Ömer gelip Hz Ali r.a. ın evini bastığında dışarı kimse çıkamamıştı. fakat az sonra aynı yerde okuyoruz ki Hz Ali r.a. Hz Ömer r.a. ı elbisesinden tutup çekip yere düşürüyor.

                ya hakiaten üstat kusura bakmayın. üslubunuz çok iyi ama lütfen inandıklarınızı yazın. gerçekten böyle olduğuna mı inanıyorsunuz. kaynaklarda böyle geçiyor diye mi düşünüyorsunuz.


                aklıma gelmişken 2. çelişki; cuma günü hutbeden Hz Ebubekr ra indiriliyor, cemaate cumayı kim kıldırıyor1? cumakılınmaması düşünülemez.
                3 gün evde duruyorlar kapalı. bu gün 3 gün cemaate namazı kim kıldırıyor,
                3 gün boyunca halk kime biat ediyor... biatını çekmiyor mu? cuma günü toplanan halk Hz Ebubekr r.a. Hz Ömer r.a. ile gidince neden gidip Hz Ali r.a. a gösterilen deliller ışığında biat etmiyor. velhasıl kelam kurguda problemler var. eksiklikler var.
                ben öyle düşünüyorum... sizin düşüncelerinize saygılıyım.
                bile bile yalan yazanlara ise tahammülüm yok. selam ve dua ile.
                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  Ynt: vasilik doktirini üzerine

                  SONUCTA KESIN OLAN ŞU SECIM PEYGAMBERIMIZ S.A.A DEFNEDILMEDNE YAPILMIŞ VE HZ.ALI DE BU SECIME ALINMAMIŞTIR.HZ.ALI DE BIAT ETMEMİŞ VE BIAT ETMEYENLER IMAMIN EVINDE TOPLANMIŞTIR.HAŞIMOGULLARINDAN KIMSE BU DOENMDE BIAT ETMEMİŞTİR.BU KESIN BIR TARIHI GERÇEK.BUHARI MUSLIMDE YAZAN GERÇEKLER.

                  Yorum


                    Ynt: vasilik doktirini üzerine

                    [quote author=ypa link=topic=14066.msg93106#msg93106 date=1277815272]
                    üstat çelişki 1:
                    Hz Ömer gelip Hz Ali r.a. ın evini bastığında dışarı kimse çıkamamıştı. fakat az sonra aynı yerde okuyoruz ki Hz Ali r.a. Hz Ömer r.a. ı elbisesinden tutup çekip yere düşürüyor. [/quote]

                    Hocam, alıntı yaparak açıklamada bulunursanız daha iyi olur. Tekrar arayıp bulmak zor oluyor.
                    Olayla ilgili nakledilen tarihi geniş bir şekilde ele alıp incelemek gerekir. Bir bölümünü görüp diğer bölümünü görmemek insanı yanıltabilir. Ehlisünnetten olanlar, Hz. Ali'nin Ömer'i sallayıp yere vurduğunu görmek istemezler, görseler bile görmezlikten gelir veya tevil etmeye başlarlar. Evine ve eşine saldıranın cevabını vermesi doğal bir şeydir. Biat etmek için evimden çıkmayacağım buyurması ve Ömer'i sallayıp yere vurması arasında çelişki yoktur. Bunu evine girdikten sonra da yapmış olabilir. Bu yapılanlara karşı susarsa neden sustu dersiniz, susmaz ve saldırganın cevabını verirse neden dışarı çıktı der ve bir çelişki bulmaya çalışırsınız.
                    Dışarı çıktı veya çıkmadı fazla da önemli değil, önemli olan burada bir haksızlık ve saygısızlığın olmasıdır. Bu saygısızlık ve hakareti maalesef ashap diye övdiğiniz kişiler yapmışlardır.

                    [quote author=ypa link=topic=14066.msg93106#msg93106 date=1277815272]
                    ya hakiaten üstat kusura bakmayın. üslubunuz çok iyi ama lütfen inandıklarınızı yazın. gerçekten böyle olduğuna mı inanıyorsunuz. kaynaklarda böyle geçiyor diye mi düşünüyorsunuz.
                    [/quote]

                    hocam siz uslubunuzu bozmazsanız biz de bozmayız inş.
                    Benim inanıp inanmamam bir şeyi değiştirmez, biz, o günün olaylarını nakledilen tarihe göre değerlendiriyoruz. Bence bir insanın evine ve namusuna saldırırlarsa cevap vermesi doğaldır, ama bazı ahit ve maslahatlardan dolayı haksızlıklara cevap vememesi de mümkündür. İslam ve müslümanların maslahatı için bazen susmak gerekir. Nitekim Hz. Ali'nin kendisi susmasının nedenini açıklamıştır.

                    [quote author=ypa link=topic=14066.msg93106#msg93106 date=1277815272]
                    aklıma gelmişken 2. çelişki; cuma günü hutbeden Hz Ebubekr ra indiriliyor, cemaate cumayı kim kıldırıyor1? cumakılınmaması düşünülemez.
                    3 gün evde duruyorlar kapalı. bu gün 3 gün cemaate namazı kim kıldırıyor,
                    3 gün boyunca halk kime biat ediyor... biatını çekmiyor mu? cuma günü toplanan halk Hz Ebubekr r.a. Hz Ömer r.a. ile gidince neden gidip Hz Ali r.a. a gösterilen deliller ışığında biat etmiyor. velhasıl kelam kurguda problemler var. eksiklikler var.
                    ben öyle düşünüyorum... sizin düşüncelerinize saygılıyım.
                    bile bile yalan yazanlara ise tahammülüm yok. selam ve dua ile.
                    [/quote]

                    Tam anlayamadım, alıntı yaparmısınız veya link verir misiniz?
                    Gerçi konumuzla ilgili bir şey de değildir.
                    Hz. Ali'ye biat etmemelerinin sebebi, makam ve nefis meselesidir.

                    Bakın Hz. Fatıma (s.a) ne buyurmuşlardır:

                    Hz. Ali’nin imametini Peygamber’in sözleriyle kanıtlamak mümkün müdür? diyen birisine şöyle buyurdular:

                    “Hayret! Gadir-i Hum gününü unuttunuz mu? Resulullah’ın şöyle buyurduğunu duydum: Ali, aranızda kendimden sonra bıraktığım en hayırlı kimsedir; Ali benden sonra İmam ve halifedir. Daha sonra iki oğlum Hasan ve Hüseyin ve Hüseyin’in neslinden olan dokuz kişi en iyi İmamlardır. Onlara uyarsanız, onları hidayete eren ve hidayete erdirenler olarak bulursunuz; muhalefet ederseniz, kıyamet gününe dek daima aranızda ihtilaf vuku bulur.”

                    “O zaman Ali neden sustu ve kendi hakkını almadı?” dediğinde de şöyle buyurdular:
                    “Ey Eba Ömer! Resulullah (s.a.a) buyurmuştur ki: İmam Kâ’be gibidir; halk ona gelmelidir, o halka değil.”

                    Sonra şöyle devam ettiler:
                    “Allah’a and olsun ki, eğer hakkı ehline bıraksalardı ve Peygamber’in Ehl-i Beyt’ine uysalardı, Allah konusunda (dini meselelerde) iki kişi bile ihtilafa düşmezdi. Hz. Ali’den İmam Hüseyin’in dokuzuncu evladı olan Hz. Mehdi’ye kadar olan İmamlar birbirlerinin ardınca onu miras alırlardı. Ama ne yazık ki (cahil halk), Allah’ın geriye attığını öne geçirdiler, Allah'ın öne geçirdiğini ise geriye attılar. Peygamber’i kabre koyduktan sonra hevesleri doğrultusunda birini seçtiler ve kendi görüşleriyle amel ettiler. Kahrolsunlar! Acaba Allah Teala’nın şu sözünü duymamışlar mıydı: “Rabbin, dilediğini yaratır ve seçer, seçim onlara ait değildir.” Hayır, onlar bunu duymuşlardır; fakat onlar Allah Teala’nın buyurduğu şu duruma düşmüşlerdir: “Gerçek şu ki, gözler kör olmaz; ancak sinelerdeki kalpler körelir.” Heyhat! Onlar dünyada uzun arzulara kapıldılar, öleceklerini unuttular. Allah onları helak etsin, işlerini boşa çıkarsın. Allah’ım, yücelikten sonra küçülmekten sana sığınırım.”
                    (Bihar, c. 36, s. 353. Avalim, c. 11, s. 444. Ğayet’ul- Meram, s. 96. Nehc’ul- Hayat, s. 38. Fatımat’uz- Zehra Behcet-u Kalb’il- Mustafa, c. 1, s. 281, H: 40)
                    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                    Yorum


                      Ynt: vasilik doktirini üzerine

                      [quote author=Velayet_Nuru link=topic=14066.msg92631#msg92631 date=1277593978]
                      Hz. Ali (a.s) İle Meşveret ve İmamın Önerisi
                      Rivayetlere göre on iki kişinin konuşması sona erdikten sonra Ebubekir minberde öylece kaldı ve onlara karşı bir cevap veremeyerek aciz duruma düştü. Ebubekir ancak şu sözü söylemekle yetindi; “Size velayet etmek benim şanımda değil ve ben sizin en hayırlınız değilim. Biatinizi benden kaldırın ve beni bırakın.”

                      O sırada Ömer, Ebubekir’e; “Minberden aşağı in ey … adam! Kureyş’e karşı cevap vermeye kudretin yoksa o halde niçin bu makamda oturuyorsun?” diye feryat etti. Allah’a andolsun ki seni bu makamdan azletmeye karar verdim ve bu işi Huzeyfe’nin azat ettiği kölesi Salim’e devredeceğim.”
                      Ebubekir, minberden aşağı indi ve Ömer’in elinden tutarak evine götürdü. Üç gün birlikte evde kaldılar ve bu süre içinde Peygamberin (s.a.a) mescidine gitmediler.

                      [/quote]
                      muhterem kendi eklediklerinizi okumadan mı ekliyorsunuz. ben size yazıyorsam sizin eklediklerinizden yazıyorum. diğer durumda zaten şu kaynak diye belirtirim, ya da kendi görüşüm diye....buyrun bir önceki sayfada. Hz Ebubekr r.a. cuma günü minberden indirilmiş, aynı rivayet Hz Ali r.a. ın o gün cumaya gelmediğini de gösteriyor, zira 12 kişi camiye Hz Ali r.a. tarafından gönderiliyor.
                      diğer husus Hz Ali r.a. Kuranı tasnif ederken o süre içerisinde hiç evden çıkmadı mı dersiniz? sizinkiler burda da yorum hatası yapmış, gibi ne dersiniz? Hz ALi r.a. cuma namazı kılmadı bu 25 yıllık müddette.
                      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                      Yorum


                        Ynt: vasilik doktirini üzerine

                        [quote author=ypa link=topic=14066.msg93104#msg93104 date=1277814819]
                        [quote author=Velayet_Nuru link=topic=14066.msg92848#msg92848 date=1277676160]
                        [quote author=ypa link=topic=14066.msg92836#msg92836 date=1277674846]
                        devamını da yazar mısınız. adam ne dedi? nasıl cevap verdi imamın r.a. bu sözü üzerine.. yoksa kıssa bu söz ile bitiyor mu?

                        bir diğer husus Hz Ebubekr r.a. sakifede biz O nun s.a.v. in akrabalarıyız demedi. okuduğum kadarıyla. yine kaynaklardan kontrol ederim ama bildiğim kadarıyla böyle bir delil hiç sunulmadı ensara.
                        [/quote]

                        Devamını 7. sayfada okuduğunuzu sanmıştım. Buyurun devamı buradadır:
                        http://www.velayet.com/index.php?topic=14066.150
                        [/quote]

                        ben bu sözün devamını görmedim. tekrar okuyayım inşAllah.

                        sevmediğim bir durum ama kusura bakmazsanız bir görüş aktaracağım. yakubi şia etkisinde kaldığı söylenen tarihçilerden olup sünni tarihçiler tarafından muteber kabul edilmemektedir.

                        "Ya’kûbî (Ahmed b. İshâk b. Vâzıh el-Ya’kubi) (292 / 905 ):

                        İlk İslam tarihçileri arasında önemli bir yer edinen Ya’kubi ilk öğrenimini Bağdat’ta tamamladıkta sonra Horasan, Mısır, Hindistan gibi şehirlere yolculuk yaparak ilim öğrenendi.[1] Meşhur tarihçi ve coğrafyacı olan Ya’kubi şii yanlısı olara tanınmaktadır.[2] Kendisi şii olduğu için eserlerinde de Şia etkisi görülür. Bu sebeple İslam Tarihçileri açısından pek muteber bir isim değildir.""


                        yine de Allah c.c. bilir diyoruz. ama çelişkiler olduğunu düşünüyorum.bu çelişkileri de diğer kaynaklardan paylaşalım inşAllah.
                        selam ve dua ile.
                        [/quote]

                        Yakubi hakkında bilgi aldığını kaynak Taberi hakkında ne diyor bunu merak ettim bizimle paylaşırmısınız Sayın YPA
                        Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                        İmam Ali (a.s)

                        Yorum


                          Ynt: vasilik doktirini üzerine

                          BUGUN BİR ARKADAŞIM INTERNETTEN DLEIL ALMAM DEDI.

                          Yorum


                            Ynt: vasilik doktirini üzerine

                            nie?

                            İnternette hep sahtekar sistelerde mi gezmiş ki güvenilmez imajına kapılmış

                            o halde bizim gösterdiğimiz kaynaklardan tahkik eder (gerçek mi diye bakar) ona göre kararını verir..

                            halbuki aynı kişi (ki büyük bir ihtimal sünnidir) taklit ettiği sünni mezheplerinin evlilik yollarına baksa, telefonla ve vekil tutma yoluyla nasıl nikah kıyıldığına fetva verdiklerini görecek, bilgilerinin büyük bir oranının tv yoluyla oluştuğunu fark edecektir.

                            Meselenin aslı güven değil..

                            kitaplar internetten ne kadar farklı? sonuçta onların da yazarlarıyla canlı görüşmek mümkün olmuyor..

                            Eğer tüm inançlarını canlı şahitlerin şahitlikleriyle oluşturduysa helal olsun ona...

                            Yorum


                              Ynt: vasilik doktirini üzerine

                              GORMEK ISTEMEYEN GORMEZ.

                              Yorum


                                Ynt: vasilik doktirini üzerine

                                [quote author=mikdat bin esved link=topic=14066.msg93405#msg93405 date=1277972507]

                                Yakubi hakkında bilgi aldığını kaynak Taberi hakkında ne diyor bunu merak ettim bizimle paylaşırmısınız Sayın YPA
                                [/quote]ya admin bir kerede ciddi bir şeyler söyle. bir şeyler yaz. fikir beyan et. benim yazdıklarımın hepsini okudunuz biliyorsunuz. öyleyse bildiğiniz şeyleri neden soruyorsunuz.
                                netleşsin diyemi ? neyi ima ediyorsunuz.
                                uzun uzun meşgul etmeyeyim; konuyu dalgalandıran bir çok arkadaş var zaten:
                                evlilikten tutta bilmem neye kadar mevzuyu karıştırmışta karıştırmış.

                                http://www.enfal.de/ecdad110.htm buyur biraz uzun bu linkten okuyabilirsin.
                                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...