Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

    bu şii görüşü değil

    Şia sahabeye kutsallık atfetmez. Sahabe şiaya göre diğer nesillerden farklı değildir. İçinde kafirler müşrikler münafıklar müslümanlar müminler bulunan bir neslin hepsine verilen addır. Şiaya göre kafirlere ve müşriklere de sahabe denir. Sahabenin illa müslüman olma şartı yoktur.

    Şia bu görüşüne delil olarak Kur'an'da geçen ayetleri gösterir. Yusuf a.s. zindandayken iki müşrik arkadaşı için sahabe diyor: Ey zindandaki iki sahabem, birden çok tanrıya mı tapmak daha iyidir yoksa tek olan Kahhar Allah'a mı tapmak!!. Yusuf suresi.

    burda Yusuf a.s. tevhide tek Allah inancına çağırdığı müşrik iki kişiye sahabem diyor. yani onlar müşrik olduğu halde Kur'an da onların sahabe olduğunu kabul ederek ya sahibeyis sicn diyor.

    yine Kur'an'ın 25 ayetinde ashabun nar yani cehennem ashabı yani cehennem sahabileri diye geçer. karşılığında ise 15 yerde de cennet ashabı diye geçer

    yani sahabe kelimesine kutsal ve yücelik anlamından başka anlam vermeyenler sadece sünniler..

    Kur'an ve Ehlibeytten ayrılmayan şiiler de bu tanıma göre Muaviyeyi de sahabe sayarlar. Tıpkı Ebu Cehilin peygamberin sahabesi sayıldığı gibi..

    Yorum


      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

      Allah razı olsun. Bu konuda ilk defadır bilgilendiriliyorum. Kanıtınız çok mantıklı ve ikna edicidir.

      Yorum


        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

        Allah cümlemizden razı olsun kardeşim.. Bu kanıt alimlerimizin yazdıklarıdır. Onlar da İmamlarımızdan öğrenmişlerdir. Kutsal sahabe anlayışını sünniler icad etmişlerdir. Bununla Ehlibeyti inkar ettikleri için doğan boşluğu doldurmak istemişlerdir. Onlara göre Allah Peygamber sonra Sahabe gelir. Ehlibeytin dinde bir yeri yoktur. Oysa bize göre Allah Peygamber sonra Ehlibeyt gelir. dini açıklama ve taşıma misyonu Ehlibeyte aittir Peygamber s.a.a'ten sonra..

        Sahabe kavramını kutsallaştıran sünniler 120bin sahabeyi eleştirilmez görmüşlerdir. Oysa kendileri bizim 12 imamımızı masum olduklarını kabul etmemizi eleştirirken..

        Yorum


          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

          Şüphesiz her şeyi hakkıyla bilen yalnızca Allahtır! İnşaallah bütün gerçeklerin açıka çıkarılacağı o hesap günü geldiyinde, Peygamberimiz(s.a.v.) Kevser kuyusunun yanında beklerken ona yaklaşmak isteyen ashabından bir guruhun ürkmüş develer gibi gerisin geri kovulub cehenneme atıldığını gördüklerinde, O Serverin (s.a.v.) yalnızca Ehli Beyt sevdalılarına şefaat etdiyinin şahiti olduklarında artık çok gec olacak ama, hak edenler elbet cezalarını bulacaklar!

          Yorum


            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

            Evet işte o ashabın içinde Peygamberin s.a.a. zaten bildiği Muaviye gibi tipler olacak olduğu gibi, o hazretin hiç ummadığı kişiler de olacak. Bu kişiler Peygamber s.a.a. zamanında ona bağlı mü'minken sonradan irtidat eden sahabe olacak..

            Yorum


              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

              qumu aşk kardeşim Allah razı olsun tespitleriniz harkulade.
              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                Amin kardeşim Allah sizden de razı olsun. Böylesine güzel bir Ehlibeyt metkebi sitesinde yönetici olarak uzun yıllar ihzmet ettiniz ve Rabbim devamını nasip etsin..

                Yorum


                  Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                  [quote author=Qom_u_aşk link=topic=5366.msg130539#msg130539 date=1314645313]
                  bu şii görüşü değil

                  Şia sahabeye kutsallık atfetmez. Sahabe şiaya göre diğer nesillerden farklı değildir. İçinde kafirler müşrikler münafıklar müslümanlar müminler bulunan bir neslin hepsine verilen addır. Şiaya göre kafirlere ve müşriklere de sahabe denir. Sahabenin illa müslüman olma şartı yoktur.

                  Şia bu görüşüne delil olarak Kur'an'da geçen ayetleri gösterir. Yusuf a.s. zindandayken iki müşrik arkadaşı için sahabe diyor: Ey zindandaki iki sahabem, birden çok tanrıya mı tapmak daha iyidir yoksa tek olan Kahhar Allah'a mı tapmak!!. Yusuf suresi.

                  burda Yusuf a.s. tevhide tek Allah inancına çağırdığı müşrik iki kişiye sahabem diyor. yani onlar müşrik olduğu halde Kur'an da onların sahabe olduğunu kabul ederek ya sahibeyis sicn diyor.

                  yine Kur'an'ın 25 ayetinde ashabun nar yani cehennem ashabı yani cehennem sahabileri diye geçer. karşılığında ise 15 yerde de cennet ashabı diye geçer

                  yani sahabe kelimesine kutsal ve yücelik anlamından başka anlam vermeyenler sadece sünniler..

                  Kur'an ve Ehlibeytten ayrılmayan şiiler de bu tanıma göre Muaviyeyi de sahabe sayarlar. Tıpkı Ebu Cehilin peygamberin sahabesi sayıldığı gibi..
                  [/quote]





                  Eyvallah kardeş, tamamlayıcı teyid edici bilgi için ayrıca teşekkürler

                  Yorum


                    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                    [quote author=Qom_u_aşk link=topic=5366.msg130539#msg130539 date=1314645313]
                    bu şii görüşü değil

                    Şia sahabeye kutsallık atfetmez. Sahabe şiaya göre diğer nesillerden farklı değildir. İçinde kafirler müşrikler münafıklar müslümanlar müminler bulunan bir neslin hepsine verilen addır. Şiaya göre kafirlere ve müşriklere de sahabe denir. Sahabenin illa müslüman olma şartı yoktur.

                    Şia bu görüşüne delil olarak Kur'an'da geçen ayetleri gösterir. Yusuf a.s. zindandayken iki müşrik arkadaşı için sahabe diyor: Ey zindandaki iki sahabem, birden çok tanrıya mı tapmak daha iyidir yoksa tek olan Kahhar Allah'a mı tapmak!!. Yusuf suresi.

                    burda Yusuf a.s. tevhide tek Allah inancına çağırdığı müşrik iki kişiye sahabem diyor. yani onlar müşrik olduğu halde Kur'an da onların sahabe olduğunu kabul ederek ya sahibeyis sicn diyor.

                    yine Kur'an'ın 25 ayetinde ashabun nar yani cehennem ashabı yani cehennem sahabileri diye geçer. karşılığında ise 15 yerde de cennet ashabı diye geçer

                    yani sahabe kelimesine kutsal ve yücelik anlamından başka anlam vermeyenler sadece sünniler..

                    Kur'an ve Ehlibeytten ayrılmayan şiiler de bu tanıma göre Muaviyeyi de sahabe sayarlar. Tıpkı Ebu Cehilin peygamberin sahabesi sayıldığı gibi..
                    [/quote]


                    valla ben o sahibeyis i ilk defa sizden duyuyorum sahabem oldugunu bir suru meale baktım hiç bir tane sizin gibi mealci bulamadım..

                    cehennem ashabı diye geciyor yani si yok yani si sizin eklemenizdir..

                    evet 25 yerinde cehhennem ashabı diye gecıyor cehennem sahabileri olarak gecmiyor varsa oyle bir meal bizde bakalım..

                    ayrıca dedigin gibi olsa bile adı ustunde cehennem sahabisi basında ne var? cehennem var dimi ?

                    oburunde ne var ? peygamber var..

                    dedigin gibi sahabe bizde guzel bir makamdır dunyadaki muslumanların geneli sunni oldugu için hak olan goruşunde bu oldugunu tespit etmiiler alimlerimiz zaten Allah peygamberin sahabelerinden razı olsun.. ve evet muaviyede sahabedir.. ama ama ebu cehil asla sahabesi degildir

                    ve sayılmamıştır da..

                    bi tane sapık sunni nin lafını alıp bak sunniler boyle diyor diye yansıtmak hiçbir insana yakışmaz..
                    Kadına aşırı düşkünlük ahmakların işidir. Hz. Ali

                    Yorum


                      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                      [quote author=Ammar bin Yasir link=topic=5366.msg130531#msg130531 date=1314641203]
                      Sahabelerin icinde munafıklar vardı elbet, ki sonrakı olaylar ve yaşananlarda bunu apacık gösterdi, ama kafir birisi sahabe olamazdı! Sahabe ancak Peygamberimiz(S.A.V.)in atmosferinden teneffüz etmiş, bunun feyzini iliklerine kadar hiss etmiş, söylediklerini yalnizca duymamış bunu bütün benliyiyle kabullenmiş, her dediyine "lebbeyk" demiş, kurandada Allahın onlardan razı oldugu belirtilen kişilerdir!
                      [/quote]
                      Allah ...edit... ona ve sapık soyuna.
                      Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                      Hz.Peygamber (saa)

                      Yorum


                        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                        [quote author=kevserr link=topic=5366.msg130583#msg130583 date=1314661620]

                        valla ben o sahibeyis i ilk defa sizden duyuyorum sahabem oldugunu bir suru meale baktım hiç bir tane sizin gibi mealci bulamadım..

                        cehennem ashabı diye geciyor yani si yok yani si sizin eklemenizdir..

                        evet 25 yerinde cehhennem ashabı diye gecıyor cehennem sahabileri olarak gecmiyor varsa oyle bir meal bizde bakalım..

                        ayrıca dedigin gibi olsa bile adı ustunde cehennem sahabisi basında ne var? cehennem var dimi ?

                        oburunde ne var ? peygamber var..

                        dedigin gibi sahabe bizde guzel bir makamdır dunyadaki muslumanların geneli sunni oldugu için hak olan goruşunde bu oldugunu tespit etmiiler alimlerimiz zaten Allah peygamberin sahabelerinden razı olsun.. ve evet muaviyede sahabedir.. ama ama ebu cehil asla sahabesi degildir

                        ve sayılmamıştır da..

                        bi tane sapık sunni nin lafını alıp bak sunniler boyle diyor diye yansıtmak hiçbir insana yakışmaz..
                        [/quote]


                        Pardon, münafık nedir ve kimler için kullanılır sizce

                        Lügat itibariyle ashab, arkadaş manasına gelen "sâhib" kelimesinin çoğuludur.

                        Diyorsunuz ki, ''ayrıca dedigin gibi olsa bile adı ustunde cehennem sahabisi basında ne var? cehennem var dimi ? oburunde ne var ? peygamber var..''

                        Fakat yazıdaki ''karşılığında ise 15 yerde de cennet ashabı diye geçer '',ibaresini niçin eklemiyorsunuz


                        Feveylun lil-musallîn, ( Vay haline o namaz kılanların ki )

                        Bunlar sahabe değil mi

                        Yorum


                          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                          [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/10/nabi-laen-muaviya.jpg[/img]

                          resimde gördüğünüz ehli sünnet tarihcisi Belazuri’nin “Ensab el-Eşraf” adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler mevcut:

                          حدثنا يوسف بن موسى وأبو موسى إسحاق الفروي قالا: حدثنا جرير بن عبد الحميد حدثنا إسماعيل والأعمش عن الحسن قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (إذا رأيتم معاوية على منبري فاقتلوه ” ؛ فتركوا أمره فلم يفلحوا ولم ينجحوا
                          …Hasan (el-Basri) dedi: Rasulullah s.a.a şöyle buyurdu: "eğer Muaviyeyi minberimde görürseniz öldürün"

                          Belazuri, "Ensab el-Eşraf", 2/121

                          Belazuri yine aynı kitabında, bir sayfa sonra aynı hadisi başka bir sened ile sahabe Abdullah b. Mesud r.a-dan rivayet etmektedir:

                          حدثني إبراهيم بن العلاف البصري قال، سمعت سلاماً أبا المنذر يقول: قال عاصم بن بهدلة حدثني زر بن حبيش عن عبد الله بن مسعود قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : إذا رأيتم معاوية بن أبي سفيان يخطب على المنبر فاضربوا عنقه
                          …Abdullah b. Mesud dedi: Rasulullah s.a.a buyurdu ki: "Muaviye b. Ebu Sufyanı minberimde görürseniz öldürün"

                          Belazuri, "Ensab el-Eşraf", 2/122

                          Rasulullah s.a.a böyle derken ya ehli sünnet ne diyor? "Muaviye halifemizdir" diyor mu demiyor mu?

                          kaynak: Velayet

                          Yorum


                            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                            [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/10/imam-lanen-muaviya.jpg[/img]

                            resimde gördüğünüz ehli sünet alimi ibni Ebi Şeybe’nin "Musannaf" kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

                            حدثنا هشيم قال أخبرنا حصين قال حدثنا عبد الرحمن بن مغفل قال صليت مع علي صلاة الغداة قال فقنت فقال في قنوته اللهم عليك بمعاوية وأشياعه وعمرو بن العاص وأشياعه وأبا السلمي وأشياعه وعبد الله بن قيس وأشياعه
                            …Abdurrahman b. Muğfil dedi ki: Hz. Ali her gün öğle namazını kıldığında kunut duasını okur ve şöyle derdi: "Allah’ım! Muaviye’ye ve taraftarlarına, Amr b. As’a ve taraftarlarına, Ebu Seleme’ye ve taraftarlarına, Abdullah b. Kays’a ve taraftarına lanet eyle."

                            ibni Ebi Şeybe, "Musannaf", 2/108, hadis 7050

                            her zaman tevil üstüne tevil üreten kişiler acaba şimdi ne yapacaklar çok merak ediyorum. acaba ehli sünnet çok sevdiği 4-cü raşid halifesinin duasına amin diyecek mi?

                            kaynak: Velayet

                            Yorum


                              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                              elmeddin Allah razı olsun son iki mesajını yeni gördüm
                              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                              İmam Ali (a.s)

                              Yorum


                                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                                rahmetli anti emperyalist şaronu esadı ve anti siyonist destekçilerini aratmazdı..
                                insan olma bilincinizi selamlıyorum

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...