Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)
bu şii görüşü değil
Şia sahabeye kutsallık atfetmez. Sahabe şiaya göre diğer nesillerden farklı değildir. İçinde kafirler müşrikler münafıklar müslümanlar müminler bulunan bir neslin hepsine verilen addır. Şiaya göre kafirlere ve müşriklere de sahabe denir. Sahabenin illa müslüman olma şartı yoktur.
Şia bu görüşüne delil olarak Kur'an'da geçen ayetleri gösterir. Yusuf a.s. zindandayken iki müşrik arkadaşı için sahabe diyor: Ey zindandaki iki sahabem, birden çok tanrıya mı tapmak daha iyidir yoksa tek olan Kahhar Allah'a mı tapmak!!. Yusuf suresi.
burda Yusuf a.s. tevhide tek Allah inancına çağırdığı müşrik iki kişiye sahabem diyor. yani onlar müşrik olduğu halde Kur'an da onların sahabe olduğunu kabul ederek ya sahibeyis sicn diyor.
yine Kur'an'ın 25 ayetinde ashabun nar yani cehennem ashabı yani cehennem sahabileri diye geçer. karşılığında ise 15 yerde de cennet ashabı diye geçer
yani sahabe kelimesine kutsal ve yücelik anlamından başka anlam vermeyenler sadece sünniler..
Kur'an ve Ehlibeytten ayrılmayan şiiler de bu tanıma göre Muaviyeyi de sahabe sayarlar. Tıpkı Ebu Cehilin peygamberin sahabesi sayıldığı gibi..
bu şii görüşü değil
Şia sahabeye kutsallık atfetmez. Sahabe şiaya göre diğer nesillerden farklı değildir. İçinde kafirler müşrikler münafıklar müslümanlar müminler bulunan bir neslin hepsine verilen addır. Şiaya göre kafirlere ve müşriklere de sahabe denir. Sahabenin illa müslüman olma şartı yoktur.
Şia bu görüşüne delil olarak Kur'an'da geçen ayetleri gösterir. Yusuf a.s. zindandayken iki müşrik arkadaşı için sahabe diyor: Ey zindandaki iki sahabem, birden çok tanrıya mı tapmak daha iyidir yoksa tek olan Kahhar Allah'a mı tapmak!!. Yusuf suresi.
burda Yusuf a.s. tevhide tek Allah inancına çağırdığı müşrik iki kişiye sahabem diyor. yani onlar müşrik olduğu halde Kur'an da onların sahabe olduğunu kabul ederek ya sahibeyis sicn diyor.
yine Kur'an'ın 25 ayetinde ashabun nar yani cehennem ashabı yani cehennem sahabileri diye geçer. karşılığında ise 15 yerde de cennet ashabı diye geçer
yani sahabe kelimesine kutsal ve yücelik anlamından başka anlam vermeyenler sadece sünniler..
Kur'an ve Ehlibeytten ayrılmayan şiiler de bu tanıma göre Muaviyeyi de sahabe sayarlar. Tıpkı Ebu Cehilin peygamberin sahabesi sayıldığı gibi..
Yorum