Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

    Biz Uhud Savaşı meselesinde iddia ettik ve iddiamıza delil gösterdik. Dedik ki; Halifeler Uhudda Meydandan kaçmıştı ve Her hangi bir kahramanlık söz konusu değildir. Uhud savaşını anlatan tüm kaynaklar incelendiğinde hangi sahabenin hangi Kafiri öldürdüğü vs. yazılıdır. Yazılı olmayanlarda vardır. Veya kim, kime karşı, kimin karşısına kim çıkmıştır kayıt altındadır. Biz bu savaşta Üç Halifeninde kime karşı savaştığını, kimi öldürdüğünü, yaraladığını veya yaralandıklarını görmedik. Ve üstelik Kuranı Kerim Feryat niteliğinde "KAÇTILAR" demesine rağmen sizin "AYRILDILAR" demeniz günümüz yumuşatma eserlerin birebir örneğidir. Uhud savaşında Ebu Süfyan ile Halife Ömer arasında bir diyalog nakledilir. Bu gerçektir. Ama bu diyalog Savaşın hangi evresinde edilmiştir dikkat ettiniz mi? Ve bu diyaloğu santim, santim nakledenler neden Halifenin her hangi cesaret örneğinide Nakletmemiştir? Ve bu diyaloğa baktığımızda bu diyaloğun Kaçanların geri döndükleri andan sonra gerçekleştğini görüyoruz. Ben incelediğim kaynaklarda bunu böyle görebiliyorum.

    İlk başta inkar ettiniz. Sonra kabul edip tevil yolu ile ayrıldılar dediniz. Kurandan (KAÇTILAR) diye delil getirmemize rağmen halne bu konuda (Ayrıldılar) diyebiliyorsunuz.

    Muhterem biz anlattıklarımız ile, sunduklarımız ile illada birileri gelsin Şii olsun demiyoruz. Böyle bir iddiamız söz konusu değil. Ve bu anlattıklarımız Şiilik değildir. Bu gibi konularda her daim yanlış bilinenlerin doğru bilinmesini sağlamaktır. Nitekim bizler Halifeler konusunda İnsanların aklında farklı üst profillerin olduğunu fakat bu profillerin tarihin birinci sınıf kaynaklarında mevcut olanları yansıtmadığını belgeleyebiliyoruz.

    Hayber Savaşında da durum aynıdır. Kaçmak. Geri dönmek. Zafere ulaşamamak. Ve şu söz çok önemlidir: "Yarın Sancağı öyle bir kimseye vereceğim ki Allah ve Resulü onu sever, O da Allah ve Resulünü sever" İnsanın aklına bu noktada ciddi sorularda gelmiyor değil.

    Biz sizi bir bütünlüğe davet ettik. Siz ise misilleme mantığı ve azıcık taassup ile halen devam ediyorsunuz. Ve meseleyi sanki bir zafer kazanmış edası ile yazıyor, kendi kendinize teselli buluyorsunuz. Ve şahsen ben halen şu Velayet-Hum Suyu-Hilafet muhabbetinde ki çelişkiyi ve sonraki açıklamaları pek anlayamadım. Çelişki olduğunu düşünüyorum. Konu kaymasın diyede sormuyorum artık.

    Ebu Süfyan ile Halife Ömerin Diyaloğuna tanık olduğumuz gibi elinde kılıç ile biriyle savaştığına, birini yaraladığına, öldürdüğüne, yaralandığına tanık olabiliyor musunuz? Meydanda kalanların içinde ismi geçiyor mu? Bu durumda bu diyalog geri dönme faslından sonra gerçekleşmiyor mu? (Gerçi ben bu diyaloğun Tarihin bir Fazilet uydurması ile beraber etiketlenmiş birer ekleme olduğunu düşünüyorum)

    Meseleye Stratejik, Taktiktir deyip yaklaşmanızda ayrı bir kurtarma mantığıydı ki bu da sizi stratejik bir hataya düçar etti. Yani şu ana kadar Uhuddan kaçanlar konusunda 3 ila 4 farklı kurtarma mantığı sergilemeye çalıştınız. Buna inkar ile başladınız. Kanıtı bu bölümde yazılanlardır.

    Yineliyorum:

    Birinci Halife kaçıpda geri dönenlerin ilki idi. Kendi itirafıdır. (Ama buna rağmen bazı kaynaklar ismini meydanda kalanların arasında saydığı gibi aynı kaynaklar yine "Geri dönenlerin ilki idim..." rivayetinide aktarmayı ihmal etmiyorlar.

    İkinci halife zaten meydandan kaçanların arasında zikrediliyor. Meydanda kalanların arasında zikredilmediğine göre kaçanların arasındaydı. Zaten Ebu Süfyan ile diyalog meselesinden başka pekde bir muteber olayı zikredilmemiş. Özellikle Savaş-Kahramanlık-Cesaret örneği-Birebir Savaşma v.s

    Üçüncü halife konusunu dememize gerek yok. Bunu zaten sizde kabul ediyorsunuz. Ama onuda kurtarmak için farklı bir düşünce ortaya koyacağınıza şimdiden eminim. Çünkü bunu yukarıda galiba yapmıştınız.

    Son olarak. Kardeş lütfen ikide bir şu "şiileştiremezsiniz" tarzında cümenizi kurmayınız. Gerçekten hem size yakışmıyor hem de üslup olarak iyi olmadığı gibi burada defalarcada dedik ki böyle bir derdimiz yoktur.

    Sizinle bu konuda mutabık olacağımızıda pek düşünmüyorum. Biz belge ile sunduk siz ise tevil ile kurtarma peşindesiniz. Böyle bir durumda elimizden garip tevillerle cevap vermek gelir ama bu ilmi, akli olmaz. Ayıp bildiğimiz için bunu yapmıyoruz. Ama örnek diyebiliriz. "Ne Malum" tarzında...

    Şu sünni değilim muhabbetinizi de dikkate almıyorum. İster Sünni olun değilim deyin, İster Şii olun Sünni gibi davranın, ister bir mezhebe dahil olun mezhepsiz gibi hareket edin mesele değil. Bunlar artık takıldığımız konular değil. Dolayısı ile rahat olunuz.

    Selamet ile...


    Yorum


      #62
      Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

      Muhammed ise, ancak bir peygamberdir. Ondan önce (de) şübhesiz peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi (o) ölür veya öldürülürse, ökçeleriniz üzerinde geriye (küfre) mi döneceksiniz? Kim ökçeleri üzerinde geriye dönerse, o takdirde Allah'a, aslâ en ufak bir zarar veremez! Allah ise, şükredenleri mükâfâtlandıracaktır. Al-i İmran 144

      Yorum


        #63
        Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

        Taberi Tarihi : C.2 S.397 (1973 Konya Can Kitapevi Basımı)

        Hz. Ebu Bekir diyor ki:


        EHLİ İSLAM YERLERİNDEN AYRILDIKTAN SONRA YİNE CENGE DÖNDÜKLERİ VAKİT, İLK DÖNEN BEN OLDUM.

        AL-İ İMRAN 153:


        Peygamber arkanızdan sizi çağırırken, kimseye bakmadan kaçıyordunuz.

        AL-İ İMRAN 144:

        Muhammed ise, ancak bir peygamberdir. Ondan önce (de) şübhesiz peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi (o) ölür veya öldürülürse, ökçeleriniz üzerinde geriye (küfre) mi döneceksiniz? Kim ökçeleri üzerinde geriye dönerse, o takdirde Allah'a, aslâ en ufak bir zarar veremez! Allah ise, şükredenleri mükâfâtlandıracaktır.

        Yorum


          #64
          Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

          MEARİCUN NÜBÜVVE (ALTI PARMAK PEYGAMBERLER TARİHİ) SAYFA 553:

          ZİKR OLUNURKİ, KÜFFAR HÜCUM EDİP, MÜSLÜMANLAR MÜNHEZİM OLDULAR. RESUL ALEYHİSSELAMIN YANINDA İMAMI ALİ RADİYALLAHU ANHUMA KALDI. PEYGAMBER ALEYHİSSELAM BUYURDU Kİ: "NİÇİN SENDE KAVMİN İLE BERABER GİTMEDİN?" DEDİ Kİ: "SENİ YALNIZ KOYUP GİDEYİM. ALLAH HAKKI İÇİN BURADAN BİR ADIM GERİ GİTMEM. YA KATL OLURUM. YAHUD HAK TEALANIN VAAD ETTİĞİ ZAFER ZUHURA GELİR)...



          AL-İ İMRAN 153:

          Peygamber arkanızdan sizi çağırırken, kimseye bakmadan kaçıyordunuz.

          AL-İ İMRAN 144:

          Muhammed ise, ancak bir peygamberdir. Ondan önce (de) şübhesiz peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi (o) ölür veya öldürülürse, ökçeleriniz üzerinde geriye (küfre) mi döneceksiniz? Kim ökçeleri üzerinde geriye dönerse, o takdirde Allah'a, aslâ en ufak bir zarar veremez! Allah ise, şükredenleri mükâfâtlandıracaktır.

          Yorum


            #65
            Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

            LÜTFULLAH AHMED- HZ. MUHAMMEDİN HAYATI VE KURDUĞU DİNİN ESASLARI S. 323:

            BÜTÜN SAHABELERİN DARMADAĞIN OLUŞU PEYGAMBER ÜZERİNDE BÜYÜK BİR ETKİ BIRAKMIŞTI.

            ALİ'YE:

            YA ALİ! NE OLDU Kİ SENDE ÖTEKİLER GİBİ KAÇMADIN? DEDİ.
            "ALİ; "YA RESULULLAH BEN DAİMA SENİNLE BİRLİĞİM" DEDİ.


            ...

            AL-İ İMRAN 153:

            Peygamber arkanızdan sizi çağırırken, kimseye bakmadan kaçıyordunuz.

            AL-İ İMRAN 144:

            Muhammed ise, ancak bir peygamberdir. Ondan önce (de) şübhesiz peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi (o) ölür veya öldürülürse, ökçeleriniz üzerinde geriye (küfre) mi döneceksiniz? Kim ökçeleri üzerinde geriye dönerse, o takdirde Allah'a, aslâ en ufak bir zarar veremez! Allah ise, şükredenleri mükâfâtlandıracaktır.

            Yorum


              #66
              Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

              s.a
              Murtazaali Kardeşim.

              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Biz Uhud Savaşı meselesinde iddia ettik ve iddiamıza delil gösterdik. Dedik ki; Halifeler Uhudda Meydandan kaçmıştı ve Her hangi bir kahramanlık söz konusu değildir. Uhud savaşını anlatan tüm kaynaklar incelendiğinde hangi sahabenin hangi Kafiri öldürdüğü vs. yazılıdır. Yazılı olmayanlarda vardır. Veya kim, kime karşı, kimin karşısına kim çıkmıştır kayıt altındadır. Biz bu savaşta Üç Halifeninde kime karşı savaştığını, kimi öldürdüğünü, yaraladığını veya yaralandıklarını görmedik. Ve üstelik Kuranı Kerim Feryat niteliğinde "KAÇTILAR" demesine rağmen sizin "AYRILDILAR" demeniz günümüz yumuşatma eserlerin birebir örneğidir.

              [/quote]
              Hayır delil gösteremediniz kardeşim 4 satır ve 40 mana çıkan bir alıntı koydunuz ben nededim size açtığınız başlıkla uyumsuz. Zaten sonra kendiniz "Kahram değillerdi" diye zikrederek güzergahı değiştirdiniz. Eğer böyleyse kahram değillerdi diye başlık açarsınız bizde tarihi mevzuata göre kahraman olup olmadıklarını irdeleriz. Ama benim buradaki yazışmada vermek istediğim tek mesaj Sadece ve sadece ehli sünnet vel cemaat itikadini yıkmak için onlara ait ne varsa saldırıyorsunuz. Bunun içinde aynı halifelerin "suikast" girişimlerini ve "sakife komplosu" diye dillendirdiğiniz olayların yanlı taraflı ve tek bir amacı olan güdümlü bir saldırı olduğıunu belirtmek istedim. Kullanmış olduğunuz metod sorgulamayan herşeyi araştırmadan tarafsız bir gözle bakmayanlara yutturabileceğinizi unutmayın. Ama bu sadece okyanusda olta ile balık avlamak gibidir zaten öyle balığın kimseye faydası olmaz alın sizin olsun. Şimdi sizler lisanınızı ve lugatınızı bozduğunuz için hatta ve hatta kafir deme noktasına getirdiğiniz için sizinle etik bir tartışma yapılamayacağını anladım aslında biliyordumda şimdi daha iyi anladım.
              Eevet kuranı kerim de anlattığınız ayetler var olmasa koymazsınız çeşitli meallar koymuştunuz ama 10 mealden 4 tanesi kaçmak olarak çevrilmişse 6 taneside ayrılmak manasında çevrilmiş daha fazla meale bakacak olursak ayrılmak anlamına gelen çevirinin daha çok olacağını biliyorum. Ama şuna dikkat ediniz Ayette kaçanlar olarak kastedildiğini düşünelim peki Muhatabı kim? Hangi sahabeler kaçtı. Savaşın sert anında bölük bölük parçalanan mücahidlermi yoksa hakaten peygamber efendimizin yanına 3 gün sonra dönecek kadar uzaklaşanlarmı kastediliyor. Şimdi tekrardan aynı şeyleri yazacağım malesef "UHUD" savaşını bir açıp okuyun. Böyle bir savaş tarihte pek az rastlanacak kritik bir savaştır. Bütün yiğitler ordadır müşriklerin karşısında korkak olan oraya zaten gelmez hele düşman sayıca ve donanım olarak bu kadar üstünken. Tabi savaşa katılanların arasında münafıkların hatta müslüman olmayanlarında olduğu bildiriliyor. Bunların bazılarının ölürken beyan ettikleri ben dininiz için savaşmadım hurmalıklarım elden gitmesin diye savaşıp ölen bir kişi için peygamber efendimiz o cehennemliktir demiştir. Copy / Paste yapmıyorum kendim yazıyorum detay isterseniz aktarırım buraya geniş olarak. Allah resulu (s.a.v) her önlemi alıyor tutlması gereken bölgelere okçular yerleştiriyor her ne olursa orayı terketmeyin diyor. Henüz kaçan ve ayrılan yok! Savaş başlıyor herkes meydanda müşrik ordusu mücahitler karşısında yenilgiye uğruyor ve geri çekilmeye başlıyorlar İslam ordusu müşrikleri geri püskürtüyor bu esnada zafer sarhoşluğuyla ganimetleri toplamaya başlıyor mücahidler. Bu durumu gören okcular Allah resulunun (s.a.v) Asla terketmeyeceksiniz buyurduğu tepeyi zafer bizimdir diyerek ganimet toplamaya gidiyorlar. Bu arada halid bin velid Tutulan tepenin terkedildiğini farkederek tepenin etrafından dolaşarak mücahidlerin arkasına dolaşıyorlar bu esnada herkes Allah resulunden(s.a.v) uzak. Mücahidler arkadan gelen müşrik ordusunu görünce neye uğradıklarını şaşırıyor bu esnada geri çekilmekte olan müşrik ordusu durumu görünce tekrar saldırmaya başlıyor. Mücahidler iki ateş arasında. Bu müşrik atağı şavaş meydanında mücahidleri bölük bölük parçalıyor bu esnada Hz.Hamza (r.a) Şehid düşüyor Hz.Hamza gibi bir cengaverin sinsice katledilmesi Moral bozduğu gibi nücahidlere güçde kaybettiriyor. Burdaki durumun adı yenilgidir. Bu karmaşada Peygamber efendimizin yanına kadar ulaşan nasibsizler onu şehid etmeye yelteniyorlar. Müşriklerden biri Peygamber efendimize (s.a.v) benzeyen bir sahabeyi şehid edince muhammedi öldürdüm diye haykırıyor. Bu durum savaş meydanında yankılanıyor. İslam ordusu yenilmiş Hz.Hamza (r.a) Şehid düşmüş Peygamber efendimizin (s.a.v) Şehid düştüğü duyulmuş herkes paramparça olmuş. Bu savaşın dehşetli anlarında bir çok sahabenin peygamber efendimizi savaş meydanın çok gerilerinde aramaya başlamış fakat bulamamışlardı Halbuki Peygamber efendimiz (s.a.v) Hep aynı yerdeydi. Onun yanına yetişebilecek kadar yakın olanlar vardı çok uzakta kalanlarda vardı o noktada artık cenk bitmişti peygamber efendimizn yanındaki sahabeler çatışarak tepeye doğru geri çekiliyorlardı. Ve geriye kalan birlikler Peygamber efendimizin bulunduğu tepede birleştiler. Ve o tepede Hz. Ömerle Ebu sufyan arasında yukarıda vermiş olduğum dialog yaşanıyor. Hz. Ömerin Onun yaşadığını o an anladım dediği sözünü size hatırlatırım. Hz.Ebubekirinde peygamber efendimizin yanında olduğu zaten sizin vermiş olduğunuz alıntılardada mevcut. Burada Bir rivayete göre Hz.Osmanın çok uzağa kaçtığı rivayeti var. Oda rivayet . Peygamber efendimizin yanına vardığında kabul gören bir açıklaması olduki Peygamber efendimiz kabul etti.
              Şimdi uhud savaşı çok genişçe anlatılmış irdelenmiş bir konudur merak eden kardeşler tarafsız kaynaklardan veya taraflı olan kaynakları incelesinler. Ve nihayetinde Peygamber efendimizin Vefatına kadar yanlarından ayırmadığı bu sahabelerin övgüye mazsah olduğunu Şerri bir giymedikleri kovulmadıkları sürülmedikleri sonucu size hakiki delili verecektir. Böyle 500 sene önce rivayetlerle anlatılmış tarih kitaplarındaki 6 satırlık alıntılarla değil.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Süfyan ile Halife Ömer arasında bir diyalog nakledilir. Bu gerçektir. Ama bu diyalog Savaşın hangi evresinde edilmiştir dikkat ettiniz mi? Ve bu diyaloğu santim, santim nakledenler neden Halifenin her hangi cesaret örneğinide Nakletmemiştir? Ve bu diyaloğa baktığımızda bu diyaloğun Kaçanların geri döndükleri andan sonra gerçekleştğini görüyoruz. Ben incelediğim kaynaklarda bunu böyle görebiliyorum.

              [/quote]
              Savaşın hangi evresinde geçtiği çok açık. Ebu sufyan karşı tepeden sesleniyor Muhammedi ebubekiri ömeri öldürdükmü ? neresinde geçebilir savaş başlamadan öncemi. Ve hemen akabinde 3 gün sonra müşrik ordusu aynı yiğitlerle takip edilmeye başlandı. Ateşler yakıldı biz peşinizdeyiz mesajı verildi ebu sufyan savaşmayı göze alamadı. En nihayetinde herşey islamın zaferiyle sonuçlandı.

              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              İlk başta inkar ettiniz. Sonra kabul edip tevil yolu ile ayrıldılar dediniz. Kurandan (KAÇTILAR) diye delil getirmemize rağmen halne bu konuda (Ayrıldılar) diyebiliyorsunuz.
              [/quote]
              Kardeşim bak delil falan yok. Sizin delil olarak koyduğunuz şey Hz.Ali (r.a) ye iftiradan başka birşey değil. "Tüm insanlar ayrıldılar" onun yanına ilk dönen bendim. Buna hala delil diyorsanız ben ne diyim size. Benim birşeyi inkar ettiğim felan yok konunun en başından beri aynı şeyleri söyledim. Siz korkaklar kaçtılar diye saldırdığınız kişilere sonrada "Kahramanlıkları yok" diyerek durumu değitirdiniz ve kendinizi bitirdiniz. Bu olay bukadarda basit işte.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Muhterem biz anlattıklarımız ile, sunduklarımız ile illada birileri gelsin Şii olsun demiyoruz. Böyle bir iddiamız söz konusu değil. Ve bu anlattıklarımız Şiilik değildir. Bu gibi konularda her daim yanlış bilinenlerin doğru bilinmesini sağlamaktır. Nitekim bizler Halifeler konusunda İnsanların aklında farklı üst profillerin olduğunu fakat bu profillerin tarihin birinci sınıf kaynaklarında mevcut olanları yansıtmadığını belgeleyebiliyoruz.
              [/quote]
              Yav iki mesaj yukarda siz ebubekirin dinindesiniz diye koca bir iftira attınız. Ebubekirin dini ne Allah aşkına bizim bildiğimiz bir tek din var Oda Hz.Muhammed (s.a.v) in bize tebliğ ettiği dindir. Bu kadar çirkince bir söz duymadım hayatımda. Nasıl belgelendiriyorsun kardeş ? Savaş meydanından Hz.Ali (r.a) Kaçtığı manasına gelen bir alıntıylamı bunu yapıyorsun? Üst profili alt profili yok Ehli sünnet vel cemaat itikadi Sahabeler ve onlardan gelen hadisler üzerine şekilleniyor sizde bunu yıkıp bakın gerçekler sadece ehlibeyt imamları tarafından geliyor mesajı vermeye çalışıyorsunuz. Bunu göremiyormu insanlar? Bu sizin insanları şiileştirmek için kullandığınız acımasız ve çirkin bir taktiktir. Bu konuda bana ve insanlara masal anlatmayın lütfen.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Hayber Savaşında da durum aynıdır. Kaçmak. Geri dönmek. Zafere ulaşamamak. Ve şu söz çok önemlidir: "Yarın Sancağı öyle bir kimseye vereceğim ki Allah ve Resulü onu sever, O da Allah ve Resulünü sever" İnsanın aklına bu noktada ciddi sorularda gelmiyor değil.
              [/quote]
              Uhuddada zafere ulaşılamadı O cenk meydanındaki mücahidler korkakmıydı?En nihayetinde yenilgi hasıl olunca geri çekilmedimi tüm islam ordusu. Hz.Ali(r.a) konusunda bana birşey söylemeyin o tüm islam ümmetinin gözünde yiğitliğin kahramanlığın ve cesaretin adıdır.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Biz sizi bir bütünlüğe davet ettik. Siz ise misilleme mantığı ve azıcık taassup ile halen devam ediyorsunuz. Ve meseleyi sanki bir zafer kazanmış edası ile yazıyor, kendi kendinize teselli buluyorsunuz. Ve şahsen ben halen şu Velayet-Hum Suyu-Hilafet muhabbetinde ki çelişkiyi ve sonraki açıklamaları pek anlayamadım. Çelişki olduğunu düşünüyorum. Konu kaymasın diyede sormuyorum artık.
              [/quote]
              Kardeşim sor Allah aşkına ne çelişkisi var Bidaha yazıyorum buraya ; Hz.Muhammed (s.a.v) Hum denen yerde binlerce müslümanın önünde verdiği hutbede Hz.Ali (r.a) nin elini kaldırmak suretiyle imam ve halive tayin ediyor. Neyle çelişiyor ? Diğer halifeler korkak demem kerekiyor suikast düzenlediler demem gerkiyor kral demem gerekiyor Adını zikretmekden bile haya edeceğim çirkince iftiralara evet demem gerekiyor değilmi. Sizin hedef aldığınız kişiler bu halifeler değil zaten bunu göremeyen kördür. Siz ehli sünnet vel cemaat itikadinin sahabe temelini yıkmaya çalışıyorsunuz. Bunuda 6 satırlık bir alıntıyla yapmaya çalışıyorsunuz. Ve "SONUÇ" sizi başarısız kılıyor. Bir zafer kazanmış edesıyla yazmıyorum siz yenilmiş ve çaresiz kalmış kişilerin edasıyla yazıyorsunuz.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Ebu Süfyan ile Halife Ömerin Diyaloğuna tanık olduğumuz gibi elinde kılıç ile biriyle savaştığına, birini yaraladığına, öldürdüğüne, yaralandığına tanık olabiliyor musunuz? Meydanda kalanların içinde ismi geçiyor mu? Bu durumda bu diyalog geri dönme faslından sonra gerçekleşmiyor mu? (Gerçi ben bu diyaloğun Tarihin bir Fazilet uydurması ile beraber etiketlenmiş birer ekleme olduğunu düşünüyorum)
              [/quote]
              Kahramanlık kriterlerini yazın buraya inceleyelim 1. yaralanmış olmalı 2. En az 10 kişi öldürmeli 3. 23 kişiyi savaş dışı bırakacak kadar yaralamış olmalı diye kriterlermi var ? Ve ebusufyanın sorduğu soruya bi yoğunlaş istersen. "Muhammedi"öldürdükmü ? "Ebubekiri " öldürdükmü "Ömeri" Öldürdükmü. Hz.Peygamberimizi (s.a.v) Öldürdüm dedikleri için öldüğünü düşünüyorlardı aynı şey Bu halifeler içinde geçerli değilmi. Aynı zamanda bu savaş meydanında olduğunun bir kanıtıdır. Ebu sufyanın lafları değil Yaşanan bu dialog.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Meseleye Stratejik, Taktiktir deyip yaklaşmanızda ayrı bir kurtarma mantığıydı ki bu da sizi stratejik bir hataya düçar etti. Yani şu ana kadar Uhuddan kaçanlar konusunda 3 ila 4 farklı kurtarma mantığı sergilemeye çalıştınız. Buna inkar ile başladınız. Kanıtı bu bölümde yazılanlardır.
              [/quote]
              Seninde hayal gücün çok yüksek kardeşim. Burda söz konusu olan bir "ORDU" ve bir "SAVAŞ" elbette ordu ve savaş kaideleri geçerli olacak ne yani fıkıhdanmı konuşalım.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Birinci Halife kaçıpda geri dönenlerin ilki idi. Kendi itirafıdır. (Ama buna rağmen bazı kaynaklar ismini meydanda kalanların arasında saydığı gibi aynı kaynaklar yine "Geri dönenlerin ilki idim..." rivayetinide aktarmayı ihmal etmiyorlar.
              [/quote]
              Kaçmak yok biliyorsun bunu yazıyor zaten sahih bulmadığınız rivayette. Bu rivayetiniz Hz.Ali(r.a) ye iftiradır.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              İkinci halife zaten meydandan kaçanların arasında zikrediliyor. Meydanda kalanların arasında zikredilmediğine göre kaçanların arasındaydı. Zaten Ebu Süfyan ile diyalog meselesinden başka pekde bir muteber olayı zikredilmemiş. Özellikle Savaş-Kahramanlık-Cesaret örneği-Birebir Savaşma v.s
              [/quote]
              Bu durumuda açıkladık şiddetli çatışma anında Hz.Ömerin hangi parçalanmış birlikte kaldığı onun suçu değil. Peygamber efendimize yakın düşenler kahraman biraz uzak düşenler az kahraman daha uzakta olanlar korkak. Hayır iş bozuk plağa döndü. Tarih var ortada ne gelir elden ?
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Üçüncü halife konusunu dememize gerek yok. Bunu zaten sizde kabul ediyorsunuz. Ama onuda kurtarmak için farklı bir düşünce ortaya koyacağınıza şimdiden eminim. Çünkü bunu yukarıda galiba yapmıştınız.
              [/quote]
              Arkadaşım Hz.Peygamber efendimiz (s.a.v) Bile kabul etmiş onu ben kimim geri çeviriyim. Bir tane sahih olmadığını kabul etmediğiniz kaynaktan bir alıntı yapmışsınız o kadar. başkada birşey görmedik.Buna rağmen bu bile delil olacak düzeyde değildir.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Son olarak. Kardeş lütfen ikide bir şu "şiileştiremezsiniz" tarzında cümenizi kurmayınız. Gerçekten hem size yakışmıyor hem de üslup olarak iyi olmadığı gibi burada defalarcada dedik ki böyle bir derdimiz yoktur.
              [/quote]
              Üsluptan sizmi bahsediyorsunuz ? Demediğinizi bırakmadınız bana.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]

              Sizinle bu konuda mutabık olacağımızıda pek düşünmüyorum. Biz belge ile sunduk siz ise tevil ile kurtarma peşindesiniz. Böyle bir durumda elimizden garip tevillerle cevap vermek gelir ama bu ilmi, akli olmaz. Ayıp bildiğimiz için bunu yapmıyoruz. Ama örnek diyebiliriz. "Ne Malum" tarzında...
              [/quote]
              Sorun ben değilim tarih ve "SONUÇ" ile mutabık olamıyorsunuz. Hala belge diyorsun. Abi bunca hakaretten sonra "ayıbımı" düşünüyorsun bir kafir demediğiniz kaldı. Ne yapalım kelimeyi şahadet getirip müslüman olduğumun delillerinimi koyayım.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Şu sünni değilim muhabbetinizi de dikkate almıyorum. İster Sünni olun değilim deyin, İster Şii olun Sünni gibi davranın, ister bir mezhebe dahil olun mezhepsiz gibi hareket edin mesele değil. Bunlar artık takıldığımız konular değil. Dolayısı ile rahat olunuz.
              [/quote]
              Ne garip değilmi "Allahın ipine sıkı sıkıya sarılın bölünüp parçalanmayın" Ayetine uymak. Sünni kaynaklardan alıntı yapmış olmam normal çünkü sadece onlara saldırıyorsunuz. Bende bu saldırıların sonuçsuz kalacağına kin nefret haricinde getirisi olmayacağına dikkatinizi çekiyorum. Nerde şia gibi göründüğümü düşündünüz. Hz.Ali (r.a) peygamber efendimiz tarafından halife ilan edildi dememlemi ?
              Haydar başda şiimi ?
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]
              Selamet ile...
              [/quote]
              Dua ile.
              [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165185#msg165185 date=1356910700]

              [/quote]

              Yorum


                #67
                Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                1
                [quote author=hicret link=topic=24502.msg165077#msg165077 date=1356790512]
                Bahsettiğiniz suikast yada cihad meydanından kaçmak gibi bir durum olsaydı peygamber efendimizin onları sahabelerinin içinde tutmayacağına yada onlarla birlikte savaşa katılmayacağına inanıyorum.[/quote]
                2
                [quote author=hicret link=topic=24502.msg165088#msg165088 date=1356802878]
                Taradığınız ve çizdiğiniz saifelerde Hz.Aişe (R.a) Dan bir alıntı var. Hz.Ebubekrin Ona hitaben anlattığı şu olay "Nebi (s.a.v.) Etrafındaki bütün insanlar kaçmıştı" Bütün insanların Arasına Hz.Ali (R.a) De girmiyormu ? Bunların içinden ona ilk dönen bendim. Biliyorsunuz kendiniz taramışsınız sayfayı ve kırmızı kalemle çizmişsiniz. Hz. Ebubekirin söylediği alıntıda geçen "bütün insanlar" İçine Hz.Ali (R.a) Neden girmiyor onu soruyorum bende. Alıntıladığınız bölümde "Bütün insanlar kaçmıştı Hz.Ali müstesna demiyor".[/quote]

                3
                [quote author=hicret link=topic=24502.msg165088#msg165088 date=1356802878]
                Değerli kardeşim şimdi bu alıntıda geçen olay Hz.Ebubekrin Resulü ekrem hazretlerinin yanından ayrıldığını vurguluyorsunuz ama Aynı alıntı içine Hz.Ali (r.a) yide alıyor.
                Bu sayfadaki alıntıyı Sadece Hz.Ebubekr için kullanmak yanlıştır. Eğer kaçmak yada ayrılmak için bu alıntıyı Hz.Ebubekirin sözlerinden naklediyorsanız Naklettiğin kısımdaki "tüm insanlar nebi (s.a.v.) yanından ayrılmıştı" cümlesi Hz.Ali (R.a) yide kapsamalı diyorum. [/quote]

                4
                [quote author=hicret link=topic=24502.msg165088#msg165088 date=1356802878]
                Bu alıntıyı Hz.Ebubekirin(R.a) Kaçtığına delil sayıyorsanız "Bütün insanlar" Tanımıyla Hz.Ali(r.a) Kaçtığı yada ayrıldığı anlamınada geldiğinden Ya Başlığı düzeltmelisiniz Yada bu alıntıyı kaldırmalısınız. [/quote]

                5
                [quote author=hicret link=topic=24502.msg165088#msg165088 date=1356802878]
                Ayrıca tüm askeri birliklerde "strateji ve taktiklerin" Arasında "geri çekilme" toparlanıp tekrar saldırma yada askeri gücün tamamen kaybedilmemesi için geri çekilme durumu vardır. Düşman ordusuna yenilince geri çekilmek kaçmakmı oluyor ve nihayet Uhud savaşında yenilgiye uğrayıp geri çekilmedimi islam ordusu ? Bunada kaçmakmı diyeceğiz. [/quote]

                6
                [quote author=hicret link=topic=24502.msg165116#msg165116 date=1356845068]
                Ayrıca "Ayrıldı" =" kaçtı" manasındamı yoksa o dehşetli çatışma sırasında herkesin bir yana cenk ederek dağıldığı manasınımı taşıyor belli değil....
                ....Düşmanı yanıltmak için hile kullanmak yada yanıltmak yalancılıkmıdır diyelim. Savaş yada çatışma anında strateji olarak geri çekilmeye yada dağılmış bir birliğin geri çekilerek toparlanma durumuna korkaklıkmı diyelim ?[/quote]

                Yukarıda ki alıntılar şahsınıza aittir. Şimdi sırası ile değerlendirelim.

                Birinci Alıntıda durumu hemen inkar ettiniz. Dediniz ki: “Bahsettiğiniz suikast yada cihad meydanından kaçmak gibi bir durum olsaydı…” (Suikasti görmezden gelelim. Cihad meydanına takılalım.

                İkinci Alıntıda durumu kabullenircesine bir kelimeye takılarak diğer cümleleri görmezden gelerek içeriğe Hz. Ali a.s’ında dahil olmasını istediniz. (Bunun için Misilleme Mantığı demiştim)

                Üçüncü alıntıda, size göre ayrılanlar Kuran ve bize göre Kaçanların içine Hz. Ali a.s’ı dahil etmemizi ısrar ettiniz.

                Dördüncü alıntıda bu konuda ki Israrınızı bir adım ileri götürdünüz.

                Beşinci alıntıda Olayı kabullenmekten başka bir çareniz olmadığı için kabullendiniz fakat bu seferde Kaçanları kurtarmak için bir Savaş Stratejisi teorisine sığındınız. Bu sizin düşünceniz. “Bizde bu nasıl bir strateji ki Komutanı meydanda bırakıp kaçıyorlar. Kuranın beyanına göre de Peygamber arkalarından gitmeyin, kaçmayın diye bağırıyor.

                Altıncı Alıntıda ise durumu artık tamamen kabul ettiniz fakat bu seferde Kuranın apaçık “KAÇTI” kelimesine rağmen siz Nazikçe “AYRILDI” dediniz. Hadi biz sizin kelimenizi kabul edelim.

                Evet Ayrıldılar. Kaçmadılar tamam. Ayrıldılar ama Peygamberi Meydanda bırakarak ayrıldılar. Peygamber arkalarından seslenmesine, çağırmasına rağmen ayrıldılar.

                ŞİMDİ GELELİM BANA HİTABEN YAZDIĞINIZ SON YAZININ DEĞERLENDİRMESİNE.

                Yorum


                  #68
                  Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                  s.a
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]
                  Yukarıda ki alıntılar şahsınıza aittir. Şimdi sırası ile değerlendirelim.
                  [/quote]
                  Evet bu yazılar ait ama anlattığım olayı delil diye sen koyuyorsun. ne olacak şimdi?
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]
                  Birinci Alıntıda durumu hemen inkar ettiniz. Dediniz ki: “Bahsettiğiniz suikast yada cihad meydanından kaçmak gibi bir durum olsaydı…” (Suikasti görmezden gelelim. Cihad meydanına takılalım.

                  [/quote]
                  Benim inkar ettiğim bir durum yok. Takıl bakalım cihad meydanına. Suikast düzenledi diyenler vehabilerdi çünkü
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]
                  İkinci Alıntıda durumu kabullenircesine bir kelimeye takılarak diğer cümleleri görmezden gelerek içeriğe Hz. Ali a.s’ında dahil olmasını istediniz. (Bunun için Misilleme Mantığı demiştim)

                  [/quote]
                  Kardeşim sen koydun o alıntıyı buraya sen. Ben değil. Ne anlama geliyor "tüm insanlar" yahu.
                  Senin koyduğun alıntı kırktane manaya geliyor. Ne demek "tüm insanlar" açıklarmısın.
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]
                  Üçüncü alıntıda, size göre ayrılanlar Kuran ve bize göre Kaçanların içine Hz. Ali a.s’ı dahil etmemizi ısrar ettiniz.

                  [/quote]
                  Kurana göre değil kardeşim sizin yaşınız kaç ? Kurandaki ayetten kastedilenin bahsetilen halifeler olduğunu bildiren tefsiri istedim koymadınız. Kaçanların arasına Hz.Ali (r.a) yi siz belge diye koyduğunuz yazıyla dahil ettiniz. Tam tersine ben Hz.Ali (r.a) iftira olduğunu söyledim.
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]
                  Beşinci alıntıda Olayı kabullenmekten başka bir çareniz olmadığı için kabullendiniz fakat bu seferde Kaçanları kurtarmak için bir Savaş Stratejisi teorisine sığındınız. Bu sizin düşünceniz. “Bizde bu nasıl bir strateji ki Komutanı meydanda bırakıp kaçıyorlar. Kuranın beyanına göre de Peygamber arkalarından gitmeyin, kaçmayın diye bağırıyor.

                  [/quote]
                  Bak kardeşim durumu anlayan anladı zaten. Siz tarihi ,savaşı ,savaşta olanları bir kenara itmişsiniz ne olduğu belli olmayan 6 satırlık bir alıntıyla 3 halifenin kellesini istemişsiniz. Tamam peygamber efendimizn kaçma diye bağırdığı ayetle sabit. Ama hz:ömer onun yaşadığını tepeye doğru geri çekilirken anladım diyor. Peygamber efendimizin şehid olduğunu zanneden kişi kaçmayın sözünü nasıl duymuş olabilir. Hayır duydu ama buna rağmen kaçtı diyorsan yaz buraya delilini. Ömer kaçmayın lafına rağmen kaçtı diye.
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]

                  Altıncı Alıntıda ise durumu artık tamamen kabul ettiniz fakat bu seferde Kuranın apaçık “KAÇTI” kelimesine rağmen siz Nazikçe “AYRILDI” dediniz. Hadi biz sizin kelimenizi kabul edelim.
                  [/quote]
                  Benmi dedim sizin aktardığınız on mealden 4 ü kaçmak diyor geri kalan 6 sı ne olacak. Ve tekrar söylüyorum bu ayetin Hz.ömer ebubekir osman ı işaret ettiği neyle sabit ?
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]
                  Evet Ayrıldılar. Kaçmadılar tamam. Ayrıldılar ama Peygamberi Meydanda bırakarak ayrıldılar. Peygamber arkalarından seslenmesine, çağırmasına rağmen ayrıldılar.

                  [/quote]
                  Eğer duyupta kaçmışlarsa delil koy. Ve duyupta kaçanların ebubekir ömer ve osmansa bunada delil koy.
                  Zaten böyle bir delil olsa defalarca koymuştunuz buraya zaten.
                  [quote author=Murtazaali link=topic=24502.msg165212#msg165212 date=1356945456]
                  MDİ GELELİM BANA HİTABEN YAZDIĞINIZ SON YAZININ DEĞERLENDİRMESİNE.

                  [/quote]
                  gelelim.

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                    Aleyküm Selam Hicret Kardeşim…Diyorsunuz ki: Hayır delil gösteremediniz kardeşim 4 satır ve 40 mana çıkan bir alıntı koydunuz ben nededim size açtığınız başlıkla uyumsuz. Zaten sonra kendiniz "Kahram değillerdi" diye zikrederek güzergahı değiştirdiniz. Eğer böyleyse kahram değillerdi diye başlık açarsınız bizde tarihi mevzuata göre kahraman olup olmadıklarını irdeleriz. Ama benim buradaki yazışmada vermek istediğim tek mesaj Sadece ve sadece ehli sünnet vel cemaat itikadini yıkmak için onlara ait ne varsa saldırıyorsunuz.

                    Siz her ne kadar bizim delil sunamadığımızı iddia etseniz de, Sunduğumuz delilleri önce Allah sonra Taassupdan uzak insanlar mutlaka görüyordur. Ki bu noktada sunulması gereken inanın daha bir çok delil söylenmesi gereken bir çok söz mevcuttur. Daha öncede belirttim. Biz ulaşabildiklerimizi buraya aktardık. Ulaştıkçada aktarmaya devam edeceğiz. Ve Biz bu halifelerin değil bu “Uhud” savaşda, diğer savaşlarda da her hangi bir kahramanlıklarının olmadığını yineliyoruz. Eğer var ise buyrun sunun, inceleyelim. Bizde bilelim. Şayet Ebu Süfyan ile Diyalog muhabbetine değinecek olur iseniz bunun kahramanlıkla ne alakası var diye sitem ediyor ve zaten savaş, olup bitmiş, geri dönenler dönmüş ve bu diyalog gerçekleşmiş. Şayet kaçış öncesi bu diyalog vuku bulmuş olsa idi en azından Tarihin sansürlü avukatları bunu yazardı veya buna dair içinde bir işaret olurdu.

                    Ehl-i Sünnet’e Saldırma konusuna gelince. Muhterem biz bu siteyi Vahdete aykırı tutumlar sergilemek, Ehl-i Sünneti yerle bir etmek için açmadık. Bizim bu siteyi açmakta ki ilk amacımız Sanal dünyada inancımıza karşı yapılan her türlü iftiraya, yalana Belgeleri ile cevap vermektir. Ve ek olarak İslam Tarihinde, İslamda bir çok doğrunun aslında yanlış, bir çok yanlışında aslında doğru olduğunu anlatmaktır. Şayet bunu delilsiz olarak yapmış olsak Amenna deriz.

                    Diyorsunuz ki: Bunun içinde aynı halifelerin "suikast" girişimlerini ve "sakife komplosu" diye dillendirdiğiniz olayların yanlı taraflı ve tek bir amacı olan güdümlü bir saldırı olduğıunu belirtmek istedim.

                    Bakınız, Suikast olayına inanmayabilirsiniz. Kabul etmeye bilirsiniz. Kabul etmediğiniz için ne dinden çıkarsınız, ne de aşağılanırsınız. Bunda bir problem yok. Ama tek problem bu konuda ki üslubunuzdur. Halbuki geçip ilgili başlıkta bu konuda bilgi paylaşımda bulunsanız bu hem sizin hemde takip edenler için hakikatin ortaya çıkması anlamında daha faydalı olur.

                    Sakife Komplosuna gelince. Bu konuda kendi sözünüzle çelişiyorsunuz. Nitekin, Hilafet hakkı Hz. Ali a.s’ın olmalıydı, Peygamber Hum suyu kenarında bu hakkı ona vermişti fakat bu hak elinden alındı diye ibare ve beyanları kullandığınız için şimdide bunu KOMPLO diye bize yansıtmanız bir çelişkidir. Üzücü bir durumdur. Sakife konusu Suikast olayı gibi değildir. Çok meşhur bir olaydır ki bütün Tarihler bu konuya değinmiştir. İnsaf ediniz.

                    Diyorsunuz ki: Kullanmış olduğunuz metod sorgulamayan herşeyi araştırmadan tarafsız bir gözle bakmayanlara yutturabileceğinizi unutmayın. Ama bu sadece okyanusda olta ile balık avlamak gibidir zaten öyle balığın kimseye faydası olmaz alın sizin olsun.


                    Bu üslup size yakışmadı. Teessüf Ederim.

                    Diyorsunuz ki: Şimdi sizler lisanınızı ve lugatınızı bozduğunuz için hatta ve hatta kafir deme noktasına getirdiğiniz için sizinle etik bir tartışma yapılamayacağını anladım aslında biliyordumda şimdi daha iyi anladım.

                    Size karşı lisan ve lügatımı bozduğuma zerrece inanmıyorum. Ve bu konudada teessüf ediyorum Kardeş.

                    Diyorsunuz ki: Eevet kuranı kerim de anlattığınız ayetler var olmasa koymazsınız çeşitli meallar koymuştunuz ama 10 mealden 4 tanesi kaçmak olarak çevrilmişse 6 taneside ayrılmak manasında çevrilmiş daha fazla meale bakacak olursak ayrılmak anlamına gelen çevirinin daha çok olacağını biliyorum.

                    Bu konuda şimdi rahatladım. En Azından KAÇMA konusunu kabul ettiniz. Bu konuda bir ek daha sunayım. Lütfen Meallerden ziyade Tefsirlere ve Tefsirlerde bu Ayette ki ilgili kelimenin nasıl geçtiğine bakınız. “Ayrılmak” “Kaçmak” üzerine düşüncemi önceki yazımda arz etmiştim. Hadi bizde sizin AYRILMAK kelimenizi kabul edelim. Ama bakın burda da bir sorun ortaya çıktı. Siz Ayette geçeni Şükür ki kabul ettiniz ama şu yorumunuza bakar mısınız?

                    Diyorsunuz ki: Ama şuna dikkat ediniz Ayette kaçanlar olarak kastedildiğini düşünelim peki Muhatabı kim? Hangi sahabeler kaçtı. Savaşın sert anında bölük bölük parçalanan mücahidlermi yoksa hakaten peygamber efendimizin yanına 3 gün sonra dönecek kadar uzaklaşanlarmı kastediliyor.

                    Bakınız biz bu mantığa bu düşünceye tüm delil ve belgelere rağmen Kurtarma mantığı diyoruz. Açıklayalım yinede kardeş. Burda Muhatabın SAHABELER olduğu kesindir. Nitekim daha önce sunduğumuz belgelerde Allah Resulünün üzülerek kaçanlar “ayrılanlar” için ASHABIM dediğini görmüştük. Yani bu kaçanların SAHABELER olduğu kesinlik kazanmıştır. Buna sizinde inandığını anlıyorum. Peki kim diyorsunuz. Bana, beni,m sunduğum Camiul Usuldeki listeyi sunmuştunuz. O listedekileri çıkın geri kalan tüm sahabe Kaçmıştır. Geldik Listenin en başında ki Halife Ebu Bekire. Liste başınıda, Liste başının kendi sözü olan “Geri dönenlerin ilki bendim” sözü ile karşılaştırın. Anlaşılan şu oluyor. Bazı tarihler Kaçmayanların içinde Ebu Bekir konusunda Hata yaptığı gibi bazıları da Kurtarma mantığı ile Ebu Bekiri ayırt edememiş içeriğe dahil etmiştir. Ve ne tesadüf ki, Liste başı beyan edenler kendisine ait her hangi bir Kahramanlığınıda sunamıyorlar. Yani Uhudda Ebu Bekir şunla savaştı, bunu yaraladı, şunu öldürdü sözlerine rastlayamıyoruz. Siz rastladınız mı?
                    Diyorsunuz ki: Bütün yiğitler ordadır müşriklerin karşısında korkak olan oraya zaten gelmez hele düşman sayıca ve donanım olarak bu kadar üstünken.

                    Bakınız halen Kaçanları koruma kollama görevinize devam ediyorsunuz. KORKAK olduklarını Ayetten anlamıyor musunuz? Öyle bir KORKMUŞTULAR ki “Allah Resulü arkalarından bağırıp, çağırıp seslenmesine rağmen dönüp arkalarına bile bakmıyorlardı” Al-i İmran 153’de geçiyor bu. Allah aşkına insaf edin artık.

                    Diyorsunuz ki: Henüz kaçan ve ayrılan yok! Savaş başlıyor herkes meydanda müşrik ordusu mücahitler karşısında yenilgiye uğruyor ve geri çekilmeye başlıyorlar İslam ordusu müşrikleri geri püskürtüyor bu esnada zafer sarhoşluğuyla ganimetleri toplamaya başlıyor mücahidler. Bu durumu gören okcular Allah resulunun (s.a.v) Asla terketmeyeceksiniz buyurduğu tepeyi zafer bizimdir diyerek ganimet toplamaya gidiyorlar.

                    “Heniz KAÇAN ve AYRILAN yok” dediğinize göre artık bunu kabullendiğinize rahatlıkla inanıyorum. Ne mutlu size. Bu sözünüzde Ganimet peşine koşan ilk Mücahitler, Okçular kim acaba? Sahabeler mi? Yoksa Münafık dedikleriniz mi? Şayet Münafıklar ise bu Ordunun büyük çoğunluğu size göre Münafıklardan mı oluşuyordu, şayet öyle ise Paygamberin ASHABIM dedikleri kimlerdi? Ve Okçular! Bunlar kim? Onlarda mı Münafıklardı? Sahabeler değillerdi değil mi?

                    Diyorsunuz ki: Müşriklerden biri Peygamber efendimize (s.a.v) benzeyen bir sahabeyi şehid edince muhammedi öldürdüm diye haykırıyor. Bu durum savaş meydanında yankılanıyor. İslam ordusu yenilmiş Hz.Hamza (r.a) Şehid düşmüş Peygamber efendimizin (s.a.v) Şehid düştüğü duyulmuş herkes paramparça olmuş. Bu savaşın dehşetli anlarında bir çok sahabenin peygamber efendimizi savaş meydanın çok gerilerinde aramaya başlamış fakat bulamamışlardı Halbuki Peygamber efendimiz (s.a.v) Hep aynı yerdeydi. Onun yanına yetişebilecek kadar yakın olanlar vardı çok uzakta kalanlarda vardı o noktada artık cenk bitmişti peygamber efendimizin yanındaki sahabeler çatışarak tepeye doğru geri çekiliyorlardı.


                    Siz burada yine meseleyi adeta pamuk gibi yumuşatıyor ve şu ayeti yine görmezden geliyorsunuz.

                    AL-İ İMRAN 144:

                    Muhammed ise, ancak bir peygamberdir. Ondan önce (de) şübhesiz peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi (o) ölür veya öldürülürse, ökçeleriniz üzerinde geriye (küfre) mi döneceksiniz? Kim ökçeleri üzerinde geriye dönerse, o takdirde Allah'a, aslâ en ufak bir zarar veremez! Allah ise, şükredenleri mükâfâtlandıracaktır.
                    Aslında bu sözlerinizi Tarih bu şekilde yansıtmamaktadır. Yansıtan genelde günümüz eserleridir.

                    Diyorsunuz ki: Ve o tepede Hz. Ömerle Ebu sufyan arasında yukarıda vermiş olduğum dialog yaşanıyor. Hz. Ömerin Onun yaşadığını o an anladım dediği sözünü size hatırlatırım.

                    Evet böyle bir diyaloğu Kaynaklar yazmıştır. Ama bu diyalog sizin bahsettiğiniz gibi hemen, acilen olmamıştır. Bu diyalog savaş tamamen bittiğinde olmuştur. Aslında bunu fazilet ve cesaret örneği diye sergileyenler şunu sorgulamalıdır. Peygamber Meydanda yaralanır iken, birkaç kişi ile yapayalnız iken Ömer Neredeydi? Allah aşkına aklınıza yüzbinlerce insandan oluşan bir ordu gelmesin. O ufacık meydanda, safda Peygamberi görmedim, bir müşriğin Peygamberi öldürdüm narasına kandık muhabbetleri pekte inandırıcı gelmiyor bana. Faraza dediğinizi kabul etmiş olsak bile yine karşımızda ayet var. “Peygamber arkadan sesleniyor ama siz dönüp ardınıza bile bakmıyordunuz” İnsaf edin. Peygamberin sesini duymalarına rağmen öyle bir korku ki Ardlarına bakmıyorlar. Sesini duyduklarına dair Kuranın beyanı vardır. Bu bir itiraftır. Görmedin hadi kabul ettik. Ya ses. Hadi hepsi değilde en azından bir kaçı bile bu sesi duyupda ya Peygamber ölmedi diyemez mi? Allah aşkına biraz fikir yürütün ve düşünün.

                    Diyorsunuz ki: Hz.Ebubekirinde peygamber efendimizin yanında olduğu zaten sizin vermiş olduğunuz alıntılardada mevcut.

                    Hayır mevcut değil. Ben alıntıları bir bütün olarak incelemenizi defalarca bildirmiştim. Ama siz bunu yapmıyorsunuz. Sadece bir eseri görüyor Ebu Bekirin itirafını ise es geçiyorsunuz. Ve Ayet.

                    Diyorsunuz ki: Burada Bir rivayete göre Hz.Osmanın çok uzağa kaçtığı rivayeti var. Oda rivayet .

                    Buna bile nerede ise inanmak istemiyorsunuz. “SADECE RİVAYET” diyerek inanmak istemediğinizi belirtiyorsunuz. Evet Osman Kaçmıştı ve kaçtığını gösteren rivayetler bir tane değil birkaç tanedir ve sahihtir. Ve kaçtıktan 3 gün sonra geri dönmüştür. Bu kadar nettir bu mesele. Ama siz gözünüzde o kadar büyütmüşsünüz ki bir anda olumsuz bir şey düşünemiyorsunuz. Aslında pekte haksız sayılmazsınız.

                    Diyorsunuz ki: Peygamber efendimizin yanına vardığında kabul gören bir açıklaması olduki Peygamber efendimiz kabul etti.

                    Kabul gören bu açıklama neydi? Tarihi bir belge olarak bize sunar mısınız?

                    Diyorsunuz ki: Ve nihayetinde Peygamber efendimizin Vefatına kadar yanlarından ayırmadığı bu sahabelerin övgüye mazsah olduğunu Şerri bir giymedikleri kovulmadıkları sürülmedikleri sonucu size hakiki delili verecektir. Böyle 500 sene önce rivayetlerle anlatılmış tarih kitaplarındaki 6 satırlık alıntılarla değil.

                    Pes doğrusu. Allah’ın ayeti gözünüz önünde sabit iken halen kaçmadıklarını ve SAHABELER diyerek belirttiğinizi ve size göre şayet kaçmış olsalardı Sürgüne gönderilirdiler diye bir bahane ile durumu halen kurtarmaya çalışıyorsunuz. Lütfen Uhud meselesi ile ilgili ayetleri tekrar gözden geçiriniz. Bu beyanatlar ile Vallahi sadece kendinizi avutursunuz.

                    Diyorsunuz ki: Savaşın hangi evresinde geçtiği çok açık. Ebu sufyan karşı tepeden sesleniyor Muhammedi ebubekiri ömeri öldürdükmü ? neresinde geçebilir savaş başlamadan öncemi.

                    İnsaf edin. Kaçanlar kaçıyor. Bir Müşrik Öldürdüğünü zannederek bağırıyor. Geri dönenler dönüyor. Savaş bittikten sonra Ebu Süfyan bağırıyor. Siz o rivayeti böyle algılayarak halen bu konuda Ömeri Aklamaya çalışıyorsunuz. Hamdolsun ki Tarih bu konuda nettir. Ki bu diyalog meseleside ayrıca konuşulmalıdır bence. İnşaallah buna farklı bir bölümde değineceğim.

                    Diyorsunuz ki: Üst profili alt profili yok Ehli sünnet vel cemaat itikadi Sahabeler ve onlardan gelen hadisler üzerine şekilleniyor sizde bunu yıkıp bakın gerçekler sadece ehlibeyt imamları tarafından geliyor mesajı vermeye çalışıyorsunuz. Bunu göremiyormu insanlar?

                    İnanın keşke görebilseler. Göremedikleri için bu çalışmaları yapıp aslında yanlış bildiklerini anlatmaya çalışıyor ve yardımcı olmak istiyoruz. İnsanlar Hadis konusunda Ebu Hureyrenin Hz. Ali a.s’dan nasıl öne geçtiğini, Hz. Aişenin tüm Peygamber eşlerinden Peygamber kızından nasıl öne geçtiğini, Abdullah İbni Ömerin Hz. Hasan ve Hz. Hüseyinden nasıl öne geçtiğini sorgulayamıyor. Ehl-i Sünnet Kavramı bir Emevi kavramıdır. Bunu Hakaret olarak algılamayın. Bu konuda konuşmak isterseniz inanın konuşuruz. Bu Kavram Ali ve sevenlerine karşı oluşturulmuş bir kavramdır.

                    Diyorsunuz ki: Siz ehli sünnet vel cemaat itikadinin sahabe temelini yıkmaya çalışıyorsunuz. Bunuda 6 satırlık bir alıntıyla yapmaya çalışıyorsunuz.


                    Sahabe Temeli inanın temelden çürük ve sakattır. Hem sahabe tanımı Kuran ile uyum sağlamamaktadır. Hemde sunulan hadisler ile Tarihi belgeler ile uyum sağlamamaktadır. Hakeza Peygambere çok yakın olan bir grup Sahabenin Peygamberden sonra dine kattıkları bidatlerden dolayı Kevser Havzundan uzaklaştırılıp Cehenneme doğru sürüklendiğini Kütübü Sitte İmamları dahil sürülerce kaynak nakletmiştir. Bu bir örnektir. Daha onlarca delil ve belge bu konuda mevcuttur. Ama Konumuz bu değil. Dilerseniz bunuda konuşuruz.

                    Diyorsunuz ki: Üsluptan sizmi bahsediyorsunuz ? Demediğinizi bırakmadınız bana.

                    Allahtan korkun lütfen. Size ne dedim. Hakaret mi ettim. Ne ettim anlamadım.

                    Dua ile…


                    Yorum


                      #70
                      Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                      Muhterem Hicret Kardeşim! Bu konuda konuşulması gerekeni, sunulması gerekeni kaçgündür karşılıklı olarak sunduğuma inanıyorum. Her daim sizin sözlerinize bian dönüp, dönüp aynı noktaya gelmemiz işi gerçek çıkılmaz bir hale yani Cedel'e götürüyor. Bu ise sağlıklı bir sonuç doğurmaz. Dolayısı ile Saygı duyduğum bir kardeşimin Nasihati üzere bu konuda sizinle tartışmayı kesiyorum. Size sunulacak her şeyi sunduğuma inanıyorum. İnşaallah bu konuda ekleyeceklerim devam edecektir. Fakat sadece iş kötü bir sonuca gitmesin, cedelden uzak olayım diye sizinle karşılıklı tartışmayı burada noktalıyorum. Nitekim hemen hemen her cevabımda dönüp aynı yere gelmek iyi değil. Siz bu üslubumu farklı algılayabilirsiniz. Verecek cevabı yok, Kaçtı vs. diyebilirsiniz. (Gerçi bunu sizden beklemiyorum)

                      Ben size karşı asla kötü bir üslup kullanmadım. Şayet olduda bilmeden kullanmış isem Hakkınızı helal ediniz.

                      Allah'u Teala(c.c) buyuruyor ki; "Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağır. (Nahl, 125)

                      Biz yazıştığımız her konuda şu ayeti şiar edindik. Ve elimizden geldiğince delil sunduk delil istedik.

                      "Deki: Kesin kanıtınızı -burhanlarınızı- getirin" (Bakara,111)


                      Allah'u Teala da buyuruyor ki; "Sizden; hayra çağıran, iyiliği (marufu) emreden ve kötülükten (münkerden) sakındıran bir topluluk bulunsun." (Al-i İmran, 104)


                      Bu size karşı bu bölümde son mesajımdır. Allah sizi hayırlara çıkarsın. Selametle kalınız.

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                        BİSMİHİ TEALA
                        HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S) OLSUN
                        RABB'İMDEN ECİRLERİNİZİN YÜCE OLMASINI DUA EDERİM

                        Selamun Aleykum kardeşlerim;

                        İmam Sadık (a.s) ceddi Resulullah (s.a.a)’ın şöyle buyurduğunu nakletmiştir:
                        “Kim, kendisiyle başkaları arasındaki işlerde insafa riayet ederse, başkalarının işlerinde de onun hâkimliğine rıza gösterilir.” (Tuhef’ul Ukul, s. 357.)
                        Yine şöyle buyurmuştur:
                        “Ancak üç haslete sahip olan kimse iyiliği emredip kötülükten sakındırabilir: Emir ve nehiy ettiği şeyi bilen, emir ve nehiy ettiği şeyde adil olan, emir ve nehiy ettiği şeyde yumuşak davranan (Tuhef’ul Ukul, s.385.)
                        Allah'a emanet olun...

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                          s.a
                          o zaman son yazdığınız mesajı siliniz yada cevap verme hakkı veriniz.
                          Selametle

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                            as. Siz cevabınızı verebilirsiniz kardeş. Sıkıntı yok. Ama ben cevap vermeyeceğim artık. Çünkü sonuç yok.

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                              Hicret Kardeşim şu andan itibaren paylaşımlarımı şahsınıza yönelik olduğunu zannetmeyiniz. Artık rutin paylaşımlarıma devam ediyorum. Sizinle tartışmama konusunda kararlıyım. Dua ve Selamet ile.
                              ...
                              El Kamil Fi't Tarih isimli İbni Esir'e ait olan Tarih Kitabında Uhud Savaşı bölümünü komple taradım. Dikkatlice incelediğimiz zaman bu savaşta Savaş Kahramanlarının, Yaralanan, Şehid olan, Cesurca çarpışan herkesin hemen, hemen ismi kaydedilmiştir. Bir noktada Halife Ömer ile ilgili bir söz geçmekte ise de buda Onun Kahramanlığına delil olmadığı gibi diğer kaynaklarda bunu doğrulamamaktadır. Gönlüm şunu isterdi ki İlk üç Halife de Meydanda cesurca savaşsın, Yaralasın, Öldürsün, Yaralansın veya Şehitlik makamına yükselsin. Maalesef üçününde burnu dahi kanamadığı gibi, ne birini yaralamış, ne öldürmüştür. Bir Diyalog söz konusu...


                              [img width=825 height=600]http://f1212.hizliresim.com/14/z/hhh4t.jpg[/img]

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: UHUD SAVAŞINDA "HZ. EBU BEKİR, HZ. ÖMER, HZ. OSMAN"

                                [img width=825 height=600]http://f1212.hizliresim.com/14/z/hhhb8.jpg[/img]

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...