Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

    Ne yazıyorsan yaz.
    O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

    Yorum


      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

      O mesele ayrı bu mesele ayrı..Hz.Ömerin bir kaç fevri çıkışı vardırki bunu hem sizler hem de ben çokj iyi biliyoruz..O fevri çıkışlarından biri örneğin Hz.Muhammed öldüğündeki tavrı veya Hz.Muhammed vasiyet yazmak istediğinde veya HUDEYBİYEDEKİ..bUNUN GİBİ BİRKAÇ TANE DAHA "ÖMERCE" reaksiyonu vardırki bu meslede o yüze şahıs affa mazhardır inşallah..Ama hesabı yine llah ile kendi arasındadır..Burda ise sizin iddianız böyle ÖMERCE bir tavrı irdelemek değil YEZİDCE bir tavrı Hz.Ömerin pak manevi şahsiyetine takmak gibidir.İFTİRANIN EN MEŞUMU , EN İĞRENCİdir..Arada Fark var.

      Yorum


        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

        Hani soru soracaktın? Ben gidiyom arkadaş sonra bana cevap veremediler falan deme.
        O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

        Yorum


          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

          [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=5366.msg161360#msg161360 date=1347906739]
          O mesele ayrı bu mesele ayrı..Hz.Ömerin bir kaç fevri çıkışı vardırki bunu hem sizler hem de ben çokj iyi biliyoruz..O fevri çıkışlarından biri örneğin Hz.Muhammed öldüğündeki tavrı veya Hz.Muhammed vasiyet yazmak istediğinde veya HUDEYBİYEDEKİ..bUNUN GİBİ BİRKAÇ TANE DAHA "ÖMERCE" reaksiyonu vardırki bu meslede o yüze şahıs affa mazhardır inşallah..Ama hesabı yine llah ile kendi arasındadır..Burda ise sizin iddianız böyle ÖMERCE bir tavrı irdelemek değil YEZİDCE bir tavrı Hz.Ömerin pak manevi şahsiyetine takmak gibidir.İFTİRANIN EN MEŞUMU , EN İĞRENCİdir..Arada Fark var.
          [/quote]burada yazdıkların Kur'ani tabirler değil. İhtilaf halinde meselelerimizi Kur'an'a ve sünnete götürmeliyiz. Önce Kur'an. Allah resulüne muhalefetin, onun hükmünü beğenmemenin, Ehlibeytine zulmetmenin karşılığı Kur'an'da ve sahih sünnette nedir? buradaki "reaksiyon" "fevri çıkış" gibi kelimeleri Kur'ani kelimeler değil kişisel yorumlar. kişisel yorumların indimizde hiç kıymeti yok!

          Yorum


            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

            şii dostlarım beni mazur görsün birden araya zıpladım ya. ama bu dediğim önemli. sizi sorgulamak isteyen kişi samimi mi değil mi onu görmemiz lazım. kişi bildiği bilgileri Kur'ani olarak düşünmüyor işlemiyorsa o ancak kitap yüklü merkep gibidir. bu tabirimi hoş görün bu İsrailoğullarına takılan isimdir. bilgi vardı ama vahye göre işlemiyorlardı! Adam Ömerin Peygambere muhalefetini kabul edecek ama buna fevri çıkış deyip geçiştirecek! ve ben onun Peygamber inancını samimi bulacak sonraki konuları tartışacağım! olmaz! çünkü her sıkıştığında fevri davranış deme hakkını kendim tanımış oluyorum ona!

            Yorum


              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

              SORU 1(lütfen sizde kısa sorularıma kısa cevaplar verin ve Cevap 1 deyin..Kopyala yapıştır istemiyorum):
              Hz Ali gibi bir efsane şahıs , Herkülleri Spartaküsleri , AMr bin ABdüvüdleri ,Merhabları ,bir kılıç darbesiyle yer ile yeksan edebilecek bilek gücüne sahip yenilmez savaşcı , kahraman , yüce insan.40 kişinin yerinden kaldıramadığı hayber kalesini elinde bilezik taşıma kolaylığında kalkan niyetine kullanan başdöndürücü şahsiyet...Nasıl oluyorda sizin çizdiğiniz senaryoda
              hamile eşine , Resululahın ciğerparesine hem de kendi evinde bunca işkence edilirken , alçakca hırpalanırken sessiz bir seyirci rolünü ancak bulabiliyor?Eşini bu zalimlerin elinden kurtaramıyormu?Oysaki en sıradan insan bile eşine çoluk çocuğpuna dokunulduğunda kedi ise aslan oluverir.Durun lütfen yapmayınız yoksa küserimmi diyor?Ne gibi bir fiziksel engellemeye başvuruyor?

              Yorum


                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                1- hiç bir engellemeye gitmiyor. çünkü bundan daha şiddetlisi olan İmametine, dinin korunmasının kendisine bağlı olduğu İmametine kastedildi. O buna sessiz kalmıştı ki sebebi erken bir kerbela olmasın diyeydi. Ali a.s. içn din daha önemli İmameti daha önemliydi İmametinin icrası olan hilafet gasbedildi ki bununla nice kayıplar oldu. İmam Ali a.s. gözümde diken boğazımda kemik olarak saberttim diyor nehcül belağasında.

                Siz İmam Ali a.s.'ın dini eşinden daha çok düşünmediğini mi sanıyorsunuz?

                Yorum


                  Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                  sende soruları kopyala yapıştır yapmasan
                  “Hz. Abbas (as) Fıratın suyuna değil, Fırat Hz.Abbas’ın dudaklarına hasret kaldı”

                  Yorum


                    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                    biz de cevap isteriz_?

                    Yorum


                      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                      Valla benim kendi cümlelelerim ve herhangi bir yerde bu soruya da rastlayarak buraya almış değilim...Cevabınızı da merak etmekteyim.

                      Yorum


                        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                        Bu arada sorularımı sormaya devam ediyorum ..Verilen cevaplar üzerinden yorumlara sonra geçeceğim..Lütfen herkes cevap bir veya 2 v.s. gibi dilediği sorudan başlayarak cevap versinki bir cevap havuzu oluşssun..Umarım zevkli bir tartışma ortamı olur.Zira cevabını merak ediyorum bu soruların.

                        Yorum


                          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                          Ayrı bir başlık açsan daha iyi olur burası yeri değil çünkü.
                          O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                          Yorum


                            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                            SORU 2:
                            NASIL OLUYORDA RESULULLAHIN SAHABİLERİNİN BİNDE 999 u (Daha hassas bir ifadeyle yüzbinde 99 bin 985 i)İnandıkları davadan gerisin geri dönmek ve cahiliye adetlerini hortlatmak adına Hz.Resulullahın vefatını sabırsızlıkla beklermişcesine Hz Aliye düşmanlıkla ittifak etmişler.Bunların imandan hiçmi nasibi olmamış?Nasıl oluyorda böyle hepsi aynı anda mümin rolünü yapmışlar..Oysaki esas dava iktidarı elde etmek imiş.Ve diğer yanda ,Sizin imamlarınızın bildiği o gaybdden Hz.Resulun nasibi ne kadr imişki yanında fitneyi hortlatmak için sabırsızlıkla bekleyen bu şahısları hadisleriyle uyaracağına ve kendinden sonrası için onların kulağını çekeceğine taltif ve övmekle geçiştirmiş..

                            Yorum


                              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                              [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=5366.msg161380#msg161380 date=1347908863]
                              SORU 2:
                              NASIL OLUYORDA RESULULLAHIN SAHABİLERİNİN BİNDE 999 u (Daha hassas bir ifadeyle yüzbinde 99 bin 985 i)İnandıkları davadan gerisin geri dönmek ve cahiliye adetlerini hortlatmak adına Hz.Resulullahın vefatını sabırsızlıkla beklermişcesine Hz Aliye düşmanlıkla ittifak etmişler.Bunların imandan hiçmi nasibi olmamış?Nasıl oluyorda böyle hepsi aynı anda mümin rolünü yapmışlar..Oysaki esas dava iktidarı elde etmek imiş.Ve diğer yanda ,Sizin imamlarınızın bildiği o gaybdden Hz.Resulun nasibi ne kadr imişki yanında fitneyi hortlatmak için sabırsızlıkla bekleyen bu şahısları hadisleriyle uyaracağına ve kendinden sonrası için onların kulağını çekeceğine taltif ve övmekle geçiştirmiş..
                              [/quote]

                              2- Bu soru aslında sizin Sahabe kavramını Kur'an'dan alıp ona göre anlamlandırmamanızdan, Sahabeyi masum görmenizden, Kur'an'daki sahabeyle ilgili kınayıcı uyarıcı eleştirel ayetleri hesaba almamanızdan, Ehlibeyti ekarte edip doğan boşluğa sahabeyi yerleştirmek için sahabeye olmadığı faziletleri yüklemenizden dolayı yüce sahabe anlayışından kaynaklanmaktadır. Sahabe bildiğiniz gibi seçkin ayrı bir kavim değildi, Kur'an'da diğer insan guruplarından ayrılan bir sahabe anlayışı yoktur. sahabe kelimesi Kur'an'a göre bir fazilet adı değil normal bir kelime olarak geçer. Yani Kur'an müslümana da sahabe der kafire de. örneğin haşr suresinde Ashabul cennet ve ashabun nar der yani cennet ve cehennem ashabı. evet Peygamberin zamanında yaşayan ashab da böyleydi. arasında müşrikler münafıklar yahudiler hristiyanlar ve müslümanlar vardı. Sahabe Kur'an'a göre bir kişinin bulunduğu zamanı ve mekanı paylaşıp onunla sohbette bulunan herkese verdiği addır. Yani Yusuf a.s.'ın zindandaki müşrik arkadaşları onun sahabesi idi. Ebu cehil Peygamberimizin müşrik sahabesi, Ebu lehep de öyle, İbn Selul O hazretin münafık sahabesi Ali a.s. Ehlibeyt sahabesi, Aişe de onun eşi olması hasebiyle bir sahabesi idi. Sahabe olmanın hiç bir fazileti yoktur. inkar da eden olabilir iman da eden.

                              nasıl ki her dönem nesillerde iman eden de küfreden de varsa, faziletli de alça da varsa Peygamber s.aa.. zamanında onunla aynı zamanı ve mekanı paylaşan bu tür sahabiler vardı. Peygamberin s.a.a. eğittiği ve ona iman eden sahabesi azdı.

                              Tevbe suresinde bizim Peygamberin bile tanımadığı münafıkların olduğu söyleniyor. bu münafıklar müslüman görünüyordu. ve dolayısıyla sahabeydiler. ama münafık ve gizli münafık sahabeydiler. Peygamberin s.a.a yanında görünüyorlardı şeklen ama ruhen uzaktılar ve tuzak kurup ihanet gözlüyorlardı. Ancak bunların çoğu vahiyle uyarılan Peygamber s.a.a zamanında ihanetlerini hilelerini gün yüzüne çıkaramadılar ve hep müslüman görünüyorlardı. Peygamber s.a.a. bu gerçeği bildiğinden dolayı kendisinden sonra bir çoğunun dinden dönen mürtetler olacağını, bir çoğunun ayağının kayacağını bir çoğununsa dine bidatlar sokacağını bildirdi.

                              Peygamber s.a.a zamanında ona hakiki anlamda teslim olmuş sahabenin sayısının çok az olduğunu görüyoruz. Örneğin Uhud savaşında Peygamberi korumak için 12 kadar bu sahabe kaldı, içlerinde çoğu Ehlibeyt ve onun taraftarıydı bunların. Huneynde de aynı, böyle oldu. Hudeybiyede de aynı kişiler kayıtsız şartsız peygambere teslim olurken, cuma günü ticaret kervanı geldiğinde O hazreti terk etmeyen ayakta bırakıp gitmeyen de bu kadroydu. Peygamber s.aa.'den sonra bu kadro aynen EHlibeytin yanında durmaya devam etti diğerleri Ehlibeytin karşısında yer aldı onlara zulmetti nihayet onlarla savaştılar...

                              sizi bu konuda Kur'an'dan konuşmaya davet ediyorum. Kur'an'dan sahabe kavramının semantik incelemesini yaptınız mı?

                              Yorum


                                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                                Senin verdiğin cevaba göre bir muaalim olarak Hz Muhammed bir mürşid olarak çevresinde ikiyüzlü münafık tipleri yetiştirmekten (ve işin ilginci onları da yüceltmesi ve bu yüceltmeyi ben değil sizin ALİ ŞERİATİNİZDE kabul ediyor Ali kitabına bakarsanız Sahabi hakkında gelen tüm yüceltmeleri kabul ettiğini görürsünüz) başka bir başarı elde edememiş .Öyle bir Resul algınız ve onun dostları algınız varki yalanlar üzerine kurulmuş bir topluluk -haşa yüzbin defa-

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...